Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään todella pahoin, että tyttäreni käyttää huumeita

Vierailija
10.01.2017 |

Voi kuinka toivoisinkin olevani väärässä tai provo. Kaipaan kovasti apua,vertaistukea, neuvoa, jotakin.

Aikuinen, päälle parikymppinen tyttäreni on alkanut käyttäytymään eri tavalla. Vaikea selittää, mutta yritän nyt parhaani. Hän on kaikinpuolin ollut aina todella helppo ja ihana lapsi. Toi ysejä ja kymppejä, paljon ystäviä ympärillä, ei koskaan ryypiskellyt tai riehunut ulkona tai juhlissa. Oli omistautunut liikuntaharrastukselleen. Olimme hyvin läheisiä.

Yliopiston aloittamisen myötä hän muutti lähellä olevaan suureen kaupunkiin. Syksyllä hän ei tullut paljoa käymään kotona ja ymmärsin, koska opisto ja uudet kaverit veivät paljon aikaa. Nyt viime aikoina, varsinkin lomalla, hän on pyörähtänyt kotona pariin kertaan ja hän on kuin eri ihminen. Olen pistänyt muutamia asioita ylös:

-hän on muuttunut iloisesta ja positiivisesta kärttyisäksi ja äkäiseksi. Ärähtää pienimmistäin asioista ja tuntuu olevan todella “räjähdysherkkä”
-ei kerro uusista ystävistään mitään
-laihtunut huomattavasti
-on välillä jopa viikon tavoittamattomissa:sosiaalisessa mediassa välillä useampia päiviä poissa. Whatsappissa ei ollut käynyt kuuteen päivään, puhelin poissa päältä
-lokakuussa en saanut häneen 3 viikkoon minkäänlaista yhteyttä
-yleinen olemus todella homssuinen : käyttää isoja ja väljiä tummia vaatteita, on väsynyt, tuoksuu oudolle, kasvot näyttävät ihan erilaisilta
-on oudon passiivinen, nukkui 17 tuntia kun tuli kotiin
-ei ole enää kiinnostunut asioista, joista oli ennen kiinnostunut
-salailee paljon asioita. Ei suostu kertomaan esimerkiksi ystävistään mitään tai että mitä hän on koulun lisäksi puuhaillut
-ei ole koskaan kahta päivää pidempään kotona. Täytyy päästä aina käymään opiskelupaikkakunnallaan, vaikka loma on todella pitkä. Ennen koulunalkua, kun hän asui omillaan ja kävi töissä, hän tuli käymään kotona pitkiäkin aikoja kerrallaan.
-unohtelee asioita: ei muista, mitä olen pyytänyt häntä tekemään; ei muista, mihin on jättänyt tavaran. Yleisesti todella hajamielinen.

Tässä muutama. Epäilin masennusta, mutta tyttö kiistää kaiken. Toisella kertaa kysyin suoraan huumeista, tyttö suuttui todella pahasti, ärähti ja huusi.
Olen kysynyt pojaltani että mistä kiikastaa, tietääkö hän mitään. Poika tuntuu olevan vähintään yhtä salamyhkäinen, kiistää tietävänsä mistään mitään. Tilanne kärjistyi niin pahaksi että tutkin tyttäreni laukut läpi mutten löytänyt huumeisiin viittaavaa, löysin vain tupakka-askin.

Tähän voisin vielä sanoa että tyttö on aina ollut naisellinen ja nätti, tykkää laittautua, meikata, pukeutua tyylikkäästi. Perusluonteeltaan erittäin optimistinen, iloinen ja puhelias. Erittäin fiksu, älykäs, ja kiinnostunut aina monista asioista.

En saa tyttäreeni minkäänlaista yhteyttä, vaikka kuinka yritän puhua ja jutella. Saan vastaukseksi vain äkäisiä ärähdyksiä ja murahduksia.

Mieheni luulee tämän olevan jotain masennukseen viittaavaa eikä niinkään huumeisiin, minun mielestäni tämä on taas huumeongelma. Lisäksi luulen että poikani tietää jotakin, sillä kaksikko on hyvin läheinen. En saa pojastani mitään irti. Tämä asia alkaa viedä yöuneni ja ahdistus on näin äitinä erittäin kova. Mieheni on sitä mieltä että ylireagoin ja katsellaan tilannetta jatkossa lisää. Minä taas en voi istua ja odottaa että jotakin peruuttamatonta tapahtuu. Mitä minä voin oikein tehdä?

Kommentit (550)

Vierailija
301/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikutusta on ollut  aivojen kehitykseen

T. Tietäjä

Millä tavalla tämä vaikutus on "aivojen kehitykseen" huomattu? Millä tavalla ne tuttusi siis ovat "aivojaan kehittäneet" ja huomanneet kannabiksen aiheuttavan kehitykseen "haittoja"?

Tämä asia minuakin kiinnostaa ammatillisesti. Eli mitä tarkoitetaan tässä "aivojen kehityksellä ja vaikutuksella aivojen kehitykseen"? Joku aikuinen ihminen on siis yrittänyt kehittää aivojaan, mutta millä tavalla ja mitä haittoja on siis tullut ja miten ne on havaittu? Luulenpa kyllä, että nimimerkki "tietäjä" on nyt taas se ihan sama sairas valehtelija joka täällä usein kirjoittelee, joten vastausta ei todennäköisesti koskaan saada. Ainahan hän jättää vastaamatta lopulta ja pian kirjoittaa taas uuden kannabissadun kaikkine kliseineen ja stereotypioineen. Ehkä kannattaisi kerran kokeilla hänenkin kannabista.

Vierailija
302/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on myös hirveä aine, josta nuorten, sekä aikuisten olisi pysyttävä erossa. Molemmat aineet koukuttavat käyttäjänsä tiukasti ja eroon pääsy on tosi vaikeaa monelle.

Kannabisriippuvuus ei ole pääsääntöisesti edes kahvin aiheuttaman riippuvuuden veroinen kannabisriippuvaisissakaan, kun taas alkoholiriippuvuus on synnyttyään heroiinin aiheuttaman riippuvuuden veroinen. Siitä syystä suurin osa alkoholisteista ei koskaan pääse eroon alkoholista ennen alkoholin aiheuttamaa kuolemaansa, ja siitä syystä alkoholi on myös todella kätevä huume omaisuuksien ryöstöön laillisesti.

Kannabiksen käyttäjistä taas suurin osa lopettaa käytön jossain vaiheessa elämäänsä, kokematta mitään haittoja tai ongelmia, jos lainsäädäntö ei niitä ole aiheuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös masennusta. Niin kuin muutama muukin tänne kommentoinut, myös minä olin uudelle paikkakunnalle opiskelujen perässä muuttanut suorittajatyyppi. Aloitin silloin opinnot naiivi tulevaisuuden usko silmissäni, ja kun mikään ei vastannutkaan olevan niin hyvin kuin olin kuvitellut, niin henkinen romahtaminen alkoi vaiheittain. Ainainen hankala rahatilanne, opiskelustressi ja syrjäytyminen tulivat huolettoman rahatilanteen, vanhojen kavereiden ja mukavien harrastusten tilalle.  Aloin vuoden sisällä kärsiä jokaöisistä uniongelmista ja viettää aikaa enemmän yksin kotona. Kerran menin puhumaan asiasta opiskelijaterveydenhuoltoon, jossa minua kehotettiin tekemään jotain kivaa. Sen jälkeen alkoi ahdistus siitä, kun mikään elämässäni ei ollut kivaa. Kesät sujuivat paremmin, mutta talvet olivat erittäin masentavia. Läheisilleni yritin parhaani mukaan esittää, että kaikki oli hyvin. Vasta kun pystyin myöntämään itselleni, että olen masentunut, ja että juuri tämä mitä nyt teen päivästä päivään ahdistaa ja pahentaa oloani vain joka päivä, sain aikaan suuria muutoksia elämässäni ja pääsin masennuksesta eroon (ainakin toistaiseksi).

Vierailija
304/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa kyllä, että nimimerkki "tietäjä" on nyt taas se ihan sama sairas valehtelija joka täällä usein kirjoittelee, joten vastausta ei todennäköisesti koskaan saada.

"Tietäjien" kehittelemät kliseiset kannabissadut ovat tarpeen osoittamaan kuinka tietämättömiä suurin osa ihmisistä on asioista, joista he kovin kiivaasti kuitenkin kirjoittelevat, kun muutamia vuosikymmeniä on valistuslahkolaisten toimesta, hurmoksessa ja verovaroin aivopesty- ja lingottu kotikutoisella kannabisrasvateorialla.

Vierailija
305/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muusta en tiedä, mutta raivari huumeista kysyttäessä on huono merkki. Ota poikasi tiukkaan keskusteluun aiheesta huumeet. Kysy moneen kertaan ja jos kierely jatkuu sano haluaako hän olla vastuussa siskonsa kuolemasta.

Joka ikinen reagoi lopulta saamalla raivarin jos samaa kysymystä toistellaan päivittäin ja syytellään ja rähistään jostain mitä ei ole tapahtunut. Ahdistavaa siellä kotona varmaan on, jos siellä ei enää halua edes käydä, pelottavaa varmaan myös kun aiemmin turvallinen vanhempi on alkanut käyttäytyä tällä lailla. Jatkuva syytteleminen ja tivaaminen on ihan silkkaa raakaa henkistä väkivaltaa joka ei kosksaan mene ohi jättämättä jälkiä uhriin.

Olen tällaisen syyttämisen kohteeksi joutunut, ja lopulta siinä kävi niin ettei syyttävä vanhempi kyennyt enää peittämään pahaa alkoholin ja lääkkeiden väärinkäyttöongelmaansa ja joutui mielenterveyspalvelujen piiriin. En tiedä tänä päivänäkään, oliko huumesyyttelyn taustalla pelkkä yritys peitellä omia tekemisiä ("juon, koska lapseni on narkomaani") vai halu saada omaan käyttöön vahvempia aineita ajamalla oma lapsi narkomaaniksi ("samapa tuo vaikka käyttäisinkin aineita, kun kerran niistä jo syytetään"). 

Yhdessä perheessä kävi niin että kun lapsi jäi jotenkin kiinni kannabiksen käytöstä, niin isä sekosi ihan täysin. Näki sen jälkeen huumeukkoja pojan kaikissa koulukavereissa ja talon nurkilla ja lopulta ei saanut poika enää käydä muualla kuin koulussa ja kusta piti säännöllisesti mukiin ja äijällä oli kirves sängyn alla kun voi tulla huumevelkojen perijä. Nykyään poika kai edelleen on laitoksessa kun kokeili kannabista.

Vierailija
306/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa kyllä, että nimimerkki "tietäjä" on nyt taas se ihan sama sairas valehtelija joka täällä usein kirjoittelee, joten vastausta ei todennäköisesti koskaan saada.

"Tietäjien" kehittelemät kliseiset kannabissadut ovat tarpeen osoittamaan kuinka tietämättömiä suurin osa ihmisistä on asioista, joista he kovin kiivaasti kuitenkin kirjoittelevat, kun muutamia vuosikymmeniä on valistuslahkolaisten toimesta, hurmoksessa ja verovaroin aivopesty- ja lingottu kotikutoisella kannabisrasvateorialla.

Etkö voisi vaan elää elämäsi ilman, että sekoitat päätäsi jollain ylimääräisellä aineella, etkö myöskään suostu myöntämään, että kannabis on huume, mikä huume. Ei se siitä muuksi selittelemällä ja todistelemalla muutu. Huumeista on pysyttävä kaukana, sekä tietty alkoholista, mikäli aikoo elää terveen ja normaalin elämän. Tätä pitää nuorille teroittaa, eikä sitä, miten hyvä ja mieto huumausaine kannabis on.  

Vierailija
307/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi vaan elää elämäsi ilman, että sekoitat päätäsi jollain ylimääräisellä aineella, etkö myöskään suostu myöntämään, että kannabis on huume, mikä huume. Ei se siitä muuksi selittelemällä ja todistelemalla muutu. Huumeista on pysyttävä kaukana, sekä tietty alkoholista, mikäli aikoo elää terveen ja normaalin elämän. Tätä pitää nuorille teroittaa, eikä sitä, miten hyvä ja mieto huumausaine kannabis on.  

Juuri näin. Voi vaikka sanoa nuorille että kun kasvatte aikuisiksi niin voitte matkustaa Coloradoon lomalle kokeilemaan sitä kannabista jos niin kovasti mieli tekee. Sitä ennen opiskelette ammatit ja itsenäistytte ettekä pilaa elämäänne, koska nuorena on vitsa väännettävänä.

Päihteet ei sovi vielä tuohon vaiheeseen elämää. Ja lohdutukseksi voi myös sanoa että kenties kun vanha ikäluokka kuolee pois niin kannabiskin on laillista Suomessa niin ei tarvitse käydä lomalla Hollannissa tai Coloradossa jos sitä kannabista mieli tekee.

Vierailija
308/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sekä tietty alkoholista, mikäli aikoo elää terveen ja normaalin elämän. Tätä pitää nuorille teroittaa, eikä sitä, miten hyvä ja mieto huumausaine kannabis on.  

Aika harvoit kuitenkin kirjoittelet mitään alkoholin suurista haitoista, vaikka se on kuitenkin se merkittävin yhteiskuntaamme tuhoava kova huume, jonka haittakustannuksilla saisi vuodessa vaikkapa ydinkäyttöisen lentotukialuksen hävittäjäkoneineen. Tai aina uuden ydinvoimalan vuodessa, jos joku sellaisia osaisi vielä rakentaa. Tai 300 000 euroa jokaiselle sotaveteraanille, sekin vaikkapa joka vuosi. Kyllä niin on Suomessa menossa alkoholilla suoritettava kansanmurha ja -ryöstö, Jaana Pelkosen tukema ja kannustama, ja jotkut elävät tietysti valehtelemalla kannabiksestakin, huumevalistukseksi sitä kutsuvat. Siksikään ei saa laillistaa.

Vierailija
309/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi vaan elää elämäsi ilman, että sekoitat päätäsi jollain ylimääräisellä aineella, etkö myöskään suostu myöntämään, että kannabis on huume, mikä huume. 

Minulle se on ollut yksi parhaista lääkkeistä, ja jos sitä ei vielä Suomesta laillisesti saa tähän vaivaan, niin en siltikään tingi hoidon laadusta nykymaailmassa. Sivistysmaissa tätäkään ongelmaa ei enää ole, vaikka sinusta varmaan jatkuva kärsimys ja kipu jalostaa sielua kohtaamaan Herran taivaassa.

Vierailija
310/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi vaan elää elämäsi ilman, että sekoitat päätäsi jollain ylimääräisellä aineella, etkö myöskään suostu myöntämään, että kannabis on huume, mikä huume. 

Minulle se on ollut yksi parhaista lääkkeistä, ja jos sitä ei vielä Suomesta laillisesti saa tähän vaivaan, niin en siltikään tingi hoidon laadusta nykymaailmassa. Sivistysmaissa tätäkään ongelmaa ei enää ole, vaikka sinusta varmaan jatkuva kärsimys ja kipu jalostaa sielua kohtaamaan Herran taivaassa.

Sinä itse aavistat tekeväsi syntiä. Sinähän sen sanot.

Jokainen kannabis annos kutsuu henkivaltoja sisääsi.

Vierailija
311/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän pojan ja pyhän hengen nimeen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä taas aavistinkaan niin täysin oikein. Kannabisvastainen "uskovainen", joka varmaan luulee olevansa se Herrasta seuraava ylöspäin. Niin arkkityyppinen tapaus. Normaali ihminen ei kyllä sotke uskontoa päihdepolitiikkaan tai lääketieteeseen. 

Vierailija
312/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali ihminen huumeita ja alkoa mihinkään tarvitse. Ne ovat narkkien ja alkkisten touhuja.

Vierailija
313/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se sama huumevalistaja, joka juttelee suoraan Jehovalle enkelten välityksellä ja odottaa ihmissyöntikäskyjä taivaasta?

Vierailija
314/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali ihminen huumeita ja alkoa mihinkään tarvitse. Ne ovat narkkien ja alkkisten touhuja.

Sinä et tee määritystä normaalille ihmiselle.

Normaali ihminen tekee vapaasti omia valintoja elämässään. Elä sinäkin oma elämäsi eläkä tuomitse jos joku muu elää eritavoin.

Vierailija
315/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä mitään basehyppyjä ja liitovarjolentoja.

addrenaliininistit ovat ihan sekaisin ja vammojen hoidot maksavat veronmaksajille todella paljon.

ja kun on saatu taas kahden vuoden kuntoutuksen jälkeen kroppa kävelykuntoon halvauksen jälkeen, niin uudelleen vaan pomppimaan.

jos vaikka nyt onnistuisi hyppy edes kerran.

Vierailija
316/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani jos en halua kärsiä siitä syystä, että sinulla olisi vähän parempi mieli.

Vierailija
317/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani jos en halua kärsiä siitä syystä, että sinulla olisi vähän parempi mieli.

Ja katso. ET edes itse keskustele asiasta vaan paholainen puhuu puolestasi ja herjaa oikeassa olevia.

Minua et onnistu suututtamaan. Laki on laki ja kannabis on syntiä. Se pitäisi jo tajuta.

Lopeta valehtelu ja tee parannus. Herran nimeen!

Vierailija
318/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"uskovaisethan" ne jeesuksenkin tappoivat.

Vierailija
319/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ꝉ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja katso. ET edes itse keskustele asiasta vaan paholainen puhuu puolestasi ja herjaa oikeassa olevia.

Minua et onnistu suututtamaan. Laki on laki ja kannabis on syntiä. Se pitäisi jo tajuta.

Lopeta valehtelu ja tee parannus. Herran nimeen!

Et kai sinä ihan oikeasti kuvittele, että olisit joku henkisesti korkein olento maailmassa?

Vierailija
320/550 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytär ei pyydä rahaa, on vaikea kuvitella, että käyttäisi huumeita. Niihin saa nimittäin uppoamaan aivan törkeästi, helposti sata euroa päivässä tai esim. 50€ parissa päivässä aineesta riippuen.

Mutta myös kovalla dokaamisellakin saa tuollaisen käytöksen esiin. Jos esim. juo stressiin tai pahaan oloon, niin alkoholi helposti vain masentaa ja väsyttää lisää.