Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miks ne liekki emojit..
Yousefista ja Evenistä pyörii netissä kuva, jossa on molempien naamat ja taustalla tulen lieskoja. Yousef VS Even lukee siinä. Kuvat pojista on ihan iloisen näköisiä.
Olisko Even kuulunut myös tähän pilailuporukkaan. Joku pilailu on järjestetty Evenin ja Yousefin välillä ja se on mennyt pieleen. Ehkä silloin juuri on ollut se Evenin edellinen maniavaihe. Ja asiaa ei ole käsitelty. Even on joutunut hoitoon(?) ja vaihtanut sitten koulua. Pojilla on jäänyt koko hommasta paska olo ja siitä ei puhuta.
En usko enää yhtään, että tässä on jotain kiusaamista taustalla. Yousef näytti oikeasti tosi surkealta asiasta ja Eliakseltakin loppui pilailuinto samantien.
Ja Yousef ja Sana ovat pääpari. Mikaelia tuodaan esille, koska hän liittyy Eveniin ja tämä tapaus aiotaan selvästi tuoda Sanan kaudella esille. Mikael ei hierrä Yousefin ja Sanan välejä ja hidasta suhdetta, vaan Evenin tapaus.
Vau, tässä olikn hyvä selitys poikaporukan ja Evenin asialle. Toivottavasti olisikin näin, eikä mitään kiusaamista olisikaan ollut.
even oli siis maniajakson aikana mm kirjoitellut seinille bakkassa ja samoihin aikoihin sattunut oletettavasti jokin välikohtaus hänen ja poikien välillä. asiaa ei varmaan ole kunnolla käsitelty ja on jäänyt hiertämään, ja nyt kun sana on evenin kaveri saadaan siitä sopivasti draamaa myös sanan ja yousefin välille
Ihanaa vaihtelua tulla vauvapalstalle, olen seurannut tumblrissa ihmisten reaktioita uuteen kauteen ja tuntuu että siellä vedetään kaikki niin överiksi. Joka kohtauksesta syntyy uusi entistä absurdimpi faniteoria ja pelkästään niiden fb-kuvien perusteella tehtiin samana päivänä kaikkia youkael-fanitilejä. En olisi uskonut koskaan sanovani näin mutta verraten moniin ihmisiin siellä vauvapalstalaiset vaikuttavat aika fiksuilta 😛
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanan pitäisi osata, isak kun näki hänet katsomassa yousefin kuvaa jossa Mikael, ja isak tunnisti vielä hänet!
No joo, varmaan Sana tunnistikin, mutta miksi olisi ajatuksiaan muille tytöille jakanut? Sana ei vaikuta sellaiselta ihmiseltä, joka hirveesti lähtis muiden ihmisten asioita juoruumaan, varsinkin veljensä kavereiden, joihin yrittää pitää jonkinlaista etäyisyyttä tyttöjen silmissä. Eikä Sana muutenkaan hirveesti noissa keskusteluissa juttele.
Ja jos tästä tulee vielä jotain isompaa juonikuviota, niin varmaan saadaan ihan klippejä niistä, koska loppujen lopuks tätä sarjaa pitäis pystyä seuraamaan ilman näitä kaikkia extramateriaalejakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos Yousefin viesti Sanallekin oli pilaa?
Tosi tyhmää musta että tän kauden draama liittyy Evenin. Ei jaksais
En usko. Se poikien reaktio, kun Elias kutsui Sanaa epäkunnioittavasti orjanaiseksi, oli tosi vahva. "Mieti vähän miten puhut, hän on sun sisko!" Eliashan joutui siinä aika lailla poikia rauhoittelemaan. Mä en usko, että kukaan noista pojista nöyryyttäisi Sanaa.
Vierailija kirjoitti:
even oli siis maniajakson aikana mm kirjoitellut seinille bakkassa ja samoihin aikoihin sattunut oletettavasti jokin välikohtaus hänen ja poikien välillä. asiaa ei varmaan ole kunnolla käsitelty ja on jäänyt hiertämään, ja nyt kun sana on evenin kaveri saadaan siitä sopivasti draamaa myös sanan ja yousefin välille
Jeps näin se varmaan menee. Eli ei ole tarkoituksenakaan, että Even nousisi tässä päärooliin, vaan hänen ystävyytensä Sanaan varmaan tulee aiheuttamaan Sanan ja Yousefin parisuhteen kehittymiselle mutkia matkaan. Esim. Yousef ei uskalla kertoa, mitä tapahtui, syyttää tilanteesta itseään tms. ja alkaa vältellä Sanaa, kun ei tiedä miten kertoa asiasta...
Kun Evenillä oli edellinen mania, niin tylyttiköhän Sonja Balloon-poikia samalla tavalla kuin Isakia ja antoi ymmärtää, että mania oli heidän syytään ja jatkossa saavat pysyä erossa Evenistä?
Järkyttyneet pojat eivät uskalla ottaa yhteyttä, kun luulevat, että aiheuttivat Evenin romahduksen (ei ollut Magnusia selittämässä, mistä sairaudessa on kyse) ja Even ajattelee, että on vain taakka kavereilleen, joten he eivät enää halua olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin liputan strong and independent Nooran puolesta. William hahmona näyttäytyy mulle niin vastenmielisenä, etten todellakaan halua Nooralle sellaista miestä. Ymmärrän kyllä koko "paha poika" viehätyksen, mutta William oli täysidiootti. Ihan viimeinen niitti oli se, kun ne viimein pääsee sänkyyn, William sanoo "pitäisi kysyä, oletko valmis, mutta paskat minä siitä" (ylen suomennos) että terve vaan... Nooralla on jo valmiiks ollut huonoja kokemuksia seksistä, ja sitten vielä poikaystävä menee ennen ekaa kertaa sanomaan tollasta.
Toisaalta, aloite seksiin taisi tulla kyllä Nooralta itseltään, kun William kysyi mitä hän haluaa. William ei ollut syvimmiltään mun mielestä paskiainen vaan sillä oli vaan kova kuori. Noora oli sille tarpeeksi kova vastus, eikä päästänyt sitä liian helpolla. Ne vaan sopi niin hyvin yhteen ja se kemia oli niin aidon tuntuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin liputan strong and independent Nooran puolesta. William hahmona näyttäytyy mulle niin vastenmielisenä, etten todellakaan halua Nooralle sellaista miestä. Ymmärrän kyllä koko "paha poika" viehätyksen, mutta William oli täysidiootti. Ihan viimeinen niitti oli se, kun ne viimein pääsee sänkyyn, William sanoo "pitäisi kysyä, oletko valmis, mutta paskat minä siitä" (ylen suomennos) että terve vaan... Nooralla on jo valmiiks ollut huonoja kokemuksia seksistä, ja sitten vielä poikaystävä menee ennen ekaa kertaa sanomaan tollasta.
Toisaalta, aloite seksiin taisi tulla kyllä Nooralta itseltään, kun William kysyi mitä hän haluaa. William ei ollut syvimmiltään mun mielestä paskiainen vaan sillä oli vaan kova kuori. Noora oli sille tarpeeksi kova vastus, eikä päästänyt sitä liian helpolla. Ne vaan sopi niin hyvin yhteen ja se kemia oli niin aidon tuntuista.
Niin tuli aloite Nooralta, mutta kyllähän henkilöllä silti säilyy oikeus kieltäytyä seksistä, kaikenlaiseen seksiin (esim. anaali) ei ole pakko suostua jne. myös siitä aloitteen tekemisestä huolimatta. Itse asiassa toihan on sarjan tekijöiltä aika iso moka, että esitetään nuorille romanttisena ja kiihkeänä se, että poikaystävä on niin innoissaan, ettei välitä jos seksikumppani ei sit kuitenkaan ole valmis... Hämärretään aika lailla suostumuksen merkitystä.
Saiko tuo isakin näyttelijä Tarjei skamin ansiosta jonku toisen roolin? :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuli aloite Nooralta, mutta kyllähän henkilöllä silti säilyy oikeus kieltäytyä seksistä, kaikenlaiseen seksiin (esim. anaali) ei ole pakko suostua jne. myös siitä aloitteen tekemisestä huolimatta. Itse asiassa toihan on sarjan tekijöiltä aika iso moka, että esitetään nuorille romanttisena ja kiihkeänä se, että poikaystävä on niin innoissaan, ettei välitä jos seksikumppani ei sit kuitenkaan ole valmis... Hämärretään aika lailla suostumuksen merkitystä.
Totta tuokin, itselle ei vaan mitenkään välittynyt se, että Noora ei olisi ollut valmis tai suostuvainen. Lähinnä päinvastoin. Mutta katsotaan nyt miten etenee ja edelleen toivon joko Nooran ilman ketään itsenäisenä ja vahvana tai sitten niin että se elämän rakkaus (=William) hakee hänet jotenkin romanttisesti takaisin. :)
Vierailija kirjoitti:
Saiko tuo isakin näyttelijä Tarjei skamin ansiosta jonku toisen roolin? :-)
Monet näyttelijöistä ovat saaneet jo nyt Skamin aikana muitakin töitä. Tarjei (Isak) ainakin näytellyt teatterissa, Josefine (Noora) niin ikään näytellyt teatterissa sekä tehnyt dubbausroolin elokuvassa, Lisa (Eva) on tehnyt lyhytelokuvassa roolin, Thomaksella (William) rooli elokuvassa joka ilmestyi tietääkseni juurikin eilen. Lisäksi Ina (Chris) ja Carl Martin (Eskild) opiskelevat tällä hetkellä teatterikorkeakoulussa näyttelemistä.
Niin huikean suosion saanut tuo sarja ja kaikki näyttelijät mielestäni osoittaneet taitonsa moneen otteeseen, että eiköhän heistä kaikille riitä näyttelijän töitä tulevaisuudessakin, mikäli niin haluavat. :)
Tyttöjen kesken on ollut viestittely. Olivat sitä Russbussia lähdössä katsomaan.
Uusi klippi on tullut. Tytöt katsomassa bussia.
Tuleekohan noita klippejä enempää tämän viikon jaksoon? Vai oliko tässä kaikki.
Klippejä nyt tällä viikolla n. 18 min.
Ei välttämättä tuu muuta enää tänpäiväseen jaksoon :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näin sen kommentin kyllä toisin, siis en ollenkaan niin etteikö William olisi lopettanut jos Noora olisikin muuttanut mielensä. Näin sen Williamilta semmoisena "näin minun kuuluisi toimia"-kommenttina, eli näin sanoisin jos tämä olisi kliseinen ensimmäinen kerta ja sanoisin kaikki "oikeat" asiat. Siis sellaisena tässä kohtaa kuuluisi-sanoa :D Ei niinkään että kertoi siinä Nooralle että juu en välitä yhtään mitä sanot ja haluatko vai et.
Tuon tytön nimi, jonka kanssa Sanalla on tuijotuskilpaa, on Sara.
Onko siitä varmuus, että Emma poltteli Sanan vai Saran luona niitä pillereitä?
Täällä kirjottelee 19- vuotias tyttö ja meidän koko kaveriporukka on ihan hurahtanut tähän sarjaan! Yllätyimme tyttöjen kanssa kuinka paljon pojatkin innostuivat sarjasta kuulemma kaikki kaudet on ollu mielenkiintoisia katsoa, kuulemma nyt tytöistä ymmärtää vähän lisää Evan ja Nooran tarinoiden avulla, Isakin kausi myös kosketti poikis koska homous on nykyään useasti esillä joka paikassa mutta ei kukaan oikeasti tiedä millaista on tulla kaapista ulos ja kokea se kaikki mitä yhteiskunnassa joutuu valitettavasti vielä tänäpäivänäkin kestämään ja kokemaan :(
Mitä jos Yousefin viesti Sanallekin oli pilaa?
Tosi tyhmää musta että tän kauden draama liittyy Evenin. Ei jaksais