Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
En TODELLAKAAN ymmärrä tätä hypetystä? Tuntuu että katson ihan eri sarjaa kun suurin osa muista. Musta TODELLA tylsä ja mitäänsanomaton sarja. Väkisin oon koittanut tota ykköskautta kattoa josko se siitä paranisi mutta ehdottomasti tylsin sarja mitä oon ikinä katsonut. Olenkohan jo liian vanha tämmösiin lukiosta kertoviin sarjoihin? N28
Vierailija kirjoitti:
En TODELLAKAAN ymmärrä tätä hypetystä? Tuntuu että katson ihan eri sarjaa kun suurin osa muista. Musta TODELLA tylsä ja mitäänsanomaton sarja. Väkisin oon koittanut tota ykköskautta kattoa josko se siitä paranisi mutta ehdottomasti tylsin sarja mitä oon ikinä katsonut. Olenkohan jo liian vanha tämmösiin lukiosta kertoviin sarjoihin? N28
Itse olen 39-vuotias, eli ei ikä ole määrittävä tekijä tässä, kuten ei muissakaan asioissa. Me ollaan erilaisia, ei kaikki millään uppoa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas kausi on paras. Hyppää suoraan sinne. Voit sitte myöhemminki katsoo kaksi aikasempaa.
4. kauden traileri julkaistiin tänään! Päähenkilönä Sana ja tää on viimenen kausi. MIKSIII nyt jo viimenen kausi 😢
Uudet jaksot alkavat Norjassa ens maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
4. kauden traileri julkaistiin tänään! Päähenkilönä Sana ja tää on viimenen kausi. MIKSIII nyt jo viimenen kausi 😢
Uudet jaksot alkavat Norjassa ens maanantaina.
Traileri:
https://mobile.twitter.com/SkamNews_/status/850294498970279937/video/1
Viimeinen kausi??? Mitä ihmettä :O
Voi harmi😯 todella hyvä ja realistinen sarja.
Sanan kausi, ok, oon tyytyväinen siihen mut todella pettynyt että tää on viiminen kausi.. 😭😩
Tuon trailerin musiikki ja kuva on takaperin. Mitä se teidän mielestä symboloi? Eiköhän joku kohta käännä sen videon, jotta selviää mikä taustalla oleva musikki on...
Vierailija kirjoitti:
Tuon trailerin musiikki ja kuva on takaperin. Mitä se teidän mielestä symboloi? Eiköhän joku kohta käännä sen videon, jotta selviää mikä taustalla oleva musikki on...
Ainakin SKAMin fb oli oikeinpäin tuo traileri.
Joo, se on jo oikeinpäinkin käännetty. Biisi on Don't let me be misunderstood. Kausi on Sanan ja takaperin kuunneltuna biisi kuulosti joltain arabialta..
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli siitä mieleen, että kuvattaisikohan jo mennyttä aikaa/tapahtumia Sanan näkökulmasta. Että tämä kausi ei sijoittuisikaan kakkosen kevätlukukaudelle, vaan kuvattaisiin Sanan näkökulmasta esimerkiksi 3. Kauden aikaisia tapahtumia/hänen elämäänsä. Ihan vaan villi arvaus :)
Skaaamm <3 Se on kun throwback omille teinivuosille, siksi sitä nii mieluusti kattelen ja nostalgisoin. :-) Itse olen 24 v.
Väärinpäin käännettynä laulu kuulostaa, kuten joku mainitsikin, arabialta ja Sanan ympärillä olevien ystävien biletys näyttää nurinkuriselta ja kaoottiselta. Kuvastaa mielestäni sitä, minkälaista on elää yhteisössä vähemmistöön kuuluvana eri kulttuuritaustasta tulevana. Maailmaa katsoo eri näkökulmasta.
Jes! Arvasin että päähenkilö olisi Sana. Mutta mäkin olen todella pettynyt, että nyt jo loppuu! MIKSI. :'(
Mä elättelen vieläkin toiveita että ensi keväänä tulisi vielä yksi kausi. Julie kirjoittaa instassaan että tänä syksynä ei tule uutta kautta. Tarkoittaako siste ainoastaan viimeistä vai voiko sitä käyttää merkityksellä viimeisin(tällä hetkellä oleva)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli siitä mieleen, että kuvattaisikohan jo mennyttä aikaa/tapahtumia Sanan näkökulmasta. Että tämä kausi ei sijoittuisikaan kakkosen kevätlukukaudelle, vaan kuvattaisiin Sanan näkökulmasta esimerkiksi 3. Kauden aikaisia tapahtumia/hänen elämäänsä. Ihan vaan villi arvaus :)
Ei se 3. kauden uudelleen kuvaus onnistu nyt keväällä, kun luonnosta ja vaatteista huomaa eron. Isakin hiukset näytti olevan nyt myös lyhemmät kuin 3. kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se 3. kauden uudelleen kuvaus onnistu nyt keväällä, kun luonnosta ja vaatteista huomaa eron. Isakin hiukset näytti olevan nyt myös lyhemmät kuin 3. kaudella.
No en nyt tarkoittanutkaan että kohtaus kohtaukselta käytäisiin läpi 3. Kausi, vaan lähinnä että palattaisiin menneisiin tapahtumiin (ehkä ajoittain/osittain). Esimerkiksi tuotaisiin ilmi mitä Sana puuhaili, kun muut ryyppäsivät bileissä, valvoivat mökillä tai sillä välin kun Isak rakastui Eveniin. Ja onhan mahdollista myös että jotain materiaalia on purkitettu jo aiemmin, onhan sarjan tekijöillä varmasti ollut jo kauan ajatus 4.:stä kaudesta. Mutta kuten sanoin, spekuloin vaan. :)
Katsoin nyt kaikki 3 kautta putkeen. Ihan ok, mutta en nyt mitenkään "ihastunut", mutta tämä varmaan siksi etten ole sarjan kohderyhmä. (Ikää 27v)
Sarjasta tuli mieleen Skins:in ekat kaudet ja jotkut korealaiset sarjat mitä olen joskus nähnyt.
Ensimmäinen kausi oli kiinnostavin mutta liian pitkä (itse olisin karsinut 2 tai 3 jaksoa pois), toinen kausi oli taas liian klisee vaikka tykkäsin Nooran ja Vilden välisestä tarinankaaresta todella paljon. Kolmas kausi oli paras mutta loppua kohden tuntui kuin mitään ei oikeastaan tapahtunut? Vaikea selittää.
Varmasti kyllä katson seuraavan kauden jos sellainen tulee, mutta toivottavasti tulevat juonenpätkät pyörii seurustelun ulkopuolellakin. Vähän alkoi tympimään. Enemmänkin toivon että käydään läpi noita ystävyyssuhteita.
Heh, hauska että jaksoit tarkistaa, meinasi jäädä itseäkin vaivaamaan! :D