Mitä mieltä ihmisistä, jotka laittavat viestiä esim. klo 21.00?
Minusta täysin käsittämätöntä käytöstä. Oletan, että henkilö on vähintäänkin humalassa.
Kommentit (43)
Mulla on 24/7/365 puhelin äänettömällä. Jos ei satu olee kädessä ku joku soittaa,osaan halutessani soittaa takas. Ja viestiä saa paukuttaa vaikka koko yön, ei haittaa.
Kuhis vastaa usein ysin jälkeen 😍Siksi puhelin yöllä äänettömällä ja bluetooth pois päältä 😄
Olen sitä mieltä, että ihana, ku olen viimeinen, johon on yhteydessä illalla 🥰
Kyllä viestin voi laittaa. Vastaanottaja lukee sen illalla tai sitten vasta aamulla. Ei niihin tarvi heti vastata. Mulla on puhelin äänettömällä, joten ei haittaa vaikka yöllä laittaisi viestiä.
Muruselle laitan hyvää yötä ennen klo 24 ja hän minulle, sitä ennen jaaritellaan niitä näitä.
Itseäni ei häiritse, nyt kun elämässä ei ole enää epätoivottuja yhteydenottajia. Mutta muistan hämärästi ajan, kun koin kaikki virka-ajan ulkopuolella tulleet yhteydenotot häirinnäksi johtuen siitä, että nuo yhteydenotot olivat raskaita, kuormittavia ja vääräperustaisia. Yhteydenotot voivat olla myös kivoja, ja silloin ei haittaa moneltako ne tulevat
Puhelimen valikosta löytyy kohta, josta tuon DND (Do Not Disturbe, Älä häiritse). Sen voi ajastaakin. Itse laitoin jo ajat sitten klo. 21:55 - 06:30. Sitten aikaistin ja myöhensin - 21:30 - 07:00. Tuo siksi, että haluan nukkua rauhassa. Tuntemattomat känniääliöt kun soitteli väärään numeroon (?) ja osa kavereista/tutuista ronkui viinaa tai rahaa.
Entäs sitten jos ois tullut joku hätäsoitto, et jommallekummalle vanhemmista olisi sattunut jotain? - No, en minä silloin yöllä voi asialle mtään, taksillako sitä olisi pitänyt lähteä, 100km päästä??? Jyrkkä kanta, mutta siihen vein rajani.
Tuokin "viisaus" on peräisin isältäni: otti lankapuhelimen töpselin seinästä irti, kun idarit soitteli yökaudet (kun tiesivät, et faijalla korkki oli auennut).
Saa laittaa viestiä vaikka 04 mutta ei kannata olettaa että vastausta tulee hetkeen. Ilta kympiltä laitan puhelimen äänettömälle.
Mitä väliä jos viestittelijä on kännissä, jos kuitenkaan ei ala häiriköidä soittamalla?
Enemmän ihmettelen niitä, jotka tulee linjoja pitkin, jos heidän viesteihin vastataan klo 21 jälkeen. Pari kertaa tullut vastaan semmoisia, jotka ilmoittaa "olen nukkumassa älä häiritse". Niinkuin itsehän kirjoitit minulle kysyäksesi jotain?
Ap:le tiedoksi, että iltaisin ihmisillä saattaa olla harrastuksia ja jopa töitä iltavuorossa. Jos siinä klo 16-20 välillä on tullut montakymmentä viestiä, niin niihin vastaaminen voi viedä aikaa. Vastaan usein akuutteihin heti töistä päästyäni parkkipaikalla klo 21.15 ja loppuihin klo 22 jälkeen, kun olen käynyt suihkussa ja istun sohvalla teekupin ja voileivän kanssa. Etenkin, jos seuraavana aamuna on aamuvuoro ja tiedän, että en ehdi aamun/aamupäivän aikana vastata viesteihin.
Puhelimen saa muuten äänettömälle työpäivän tai yön ajaksi, niin se ei häiritse! Voi myös luoda eri tiloja, jotka käynnistyy esim silloin, kun saavut johonkin osoitteeseen tai tietyllä kellonlyömällä. Mulla puhelin menee töissä automaattisesti äänettömälle. Samoin on aamuasetus ja yöasetus.
Etkö sä idari osaa käyttää puhelintasi?
Pane se äänettömälle kun menet nukkumaan.
Viesteissä on sellainen valtti, ettei tarvitse olla samaan aikaan viestilaitteen parissa kuin toinen. Voit siis lähettää viestisi koska tahansa ja vastaanottaja voi lukea kun hän ehtii tai hänelle muuten sopii.
Pahastuukohan ap myös jos toimistoaikojen ulkopuolella tulee sähköpostia?
Vierailija kirjoitti:
90-luvulta asti kännykkä ollut äänettömällä.
Sillä ei paljoa tehnyt ensimmäiseen kymmeneen vuoteen kun suurin osa käytöstä oli soittoja, jotka ilmeisesti missasit.
Mitä sillä on väliä jos yöllä tulee viesti tai soitto? Välillä siihen ei herää ja jos herää, nukahtaa sitten vain uudestaan.
Ihan normaali aika laittaa viesti minusta. Ja viestithän on siitä kivoja, että vaikka viestin laittaisi klo 3 yöllä, niin vastaanottaja voi rauhassa lukea sen vasta herättyään ja kun on aikaa, ei tarvi heti reagoida. Itse menen tosiaan nukkumaan yleensä arkisinkin vasta joskus 2-4 aikaan, joten en pidä mitenkään klo 21:tä, joka mulle on päivällisaika, myöhäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos viestittelijä on kännissä, jos kuitenkaan ei ala häiriköidä soittamalla?
Oletko oikeasti tekemisissä ihmisten kanssa, jotka viestittelevät kännissä?
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä idari osaa käyttää puhelintasi?
Pane se äänettömälle kun menet nukkumaan.
Kumpikohan se on? :))) Siis kun sen ajastaa, niin se menee automaattisesti äänettömälle, voit mennä nukkumaan milloin haluat/miten väsyttää. Tuo DND tarkoittaa just sitä.
Ja voi laittaa eri aikoja viikolle ja viikonlopulle (kun yleensä valvon pe/la-iltana vähän pitempään).
Muuten, on joitain äppsejä, jotka toimii eivät "kunnioita" tuota eli niitä kilauksia voi tulla keskellä yötäkin. Ei ole kuukle tajunnut sitä, että sen pitäisi olla ns. "Master switch" - yksikään kilaus ei tule läpi.
Ihan normaali aika vielä. Jos on silloin nukkumassa, voi laittaa viestit äänettömälle.