Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Mä vähän pelkään Evenin puolesta, että mitähän se veri symbolisoi.. :(
Tuon Sanan trailerin ja musiikin perusteella voisin veikata että Sanasta tulee vahingossa riidankylväjä?
Mielenkiintoista kuinka kun trailerin katsoo originaalina niin näyttää siltä kuin Sana olisi tyytyväinen, melkein vahingoniloinen siitä, miten asiat pyörii ympärillä, mutta kun trailerin katsoo "oikeinpäin" niin Sana on yllättynyt ja hieman huolissaankin ketjureaktiosta.
Ekassa kaudessahan hän teki jäynää "vahingossa" veljensä kihlatulle. Ehkä tällä kaudella käydään läpi sitä, kuinka Sanan pitää opetella ottamaan vastuuta tekemisistään. (Ja Sana on siis oma lemppari, en nyt mitenkään yritä mollata hänen hahmoaan tai mitään.)
Muuta symboliikkaa en sitten ihan ymmärtänytkään. Esim. miksi juuri Chrisin maila osuu Eveniin? Haetaanko tällä nyt sitä kuinka Isak ja Eva yrittävät rakentaa vanhaa kaverisuhdetta mutta sukset menevät ristiin Chrisin ja Evenin välillä...?
Mistä mammat olette keksineet että tämä olisi muka viimeinen kausi?
Mutta mitä meinaatte että tarkoittaa tuo kun Sana kamppaa Nooran? Eikö se niin tehnytkin trailerissa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä mammat olette keksineet että tämä olisi muka viimeinen kausi?
https://www.nrk.no/kultur/na-kommer-siste-sesong-av-_skam_-1.13465267
tuo linkki NRK:n omilta sivuilta (SKAMin kanava)
siste sesong tarkoittaa vihoviimeistä kautta, kun googlaat "siste sesong SKAM" niin siellä tulee vastaan monta norjankielistä artikkelia jossa puhutaan sarjan loppumisesta
Nyt oon kyllä tosi tyytyväinen ettei traileri, jossa kerrotaan että 4. kausi on viimeinen, tullut ulos heti 3. kauden jälkeen.. Huh Huh, olin kyl mielummin tietämättä asiasta tähän asti..
Mun mielestä koko nelikko olisi ansainnut oman kautensa, vaikka Isakin ja Evenin kausi olikin tosi hyvä. Miksi menestyssarja pitää lopettaa?
Siis JEEEEEE, että Sana on kauden päähenkilö!!! Trailerit ovat mahtavia. Sanalla on selkeästi mennyt hermo ainakin Nooraan jostakin syystä, johon reagoiminen aloittaa kunnon ketjureaktion koko poppoossa.
Mutta EIIIIIII, miten niin vika kausi??? Kamalaa! Olin niin valmistautunut kolmeen jäljellä olevaan kauteen! Ajattelin, että Vilde nyt ainakin saa aivan varmasti oman kautensa, jossa hänenkin taustansa avautuu enemmän.
Eli jibiijapitkäbuu samanaikaisesti. On vähän hassu olo nyt kyllä...
Olen saman aikaan innoissani ja pettynyt, olin ihan varma tästä kuuden kauden teoriasta! Ja nyt sitten ainakin Vilden kausi jää uupumaan, jota odotin kovasti. Harmin paikka.
Ääääääääää.. Nyt loppuu tääki sarja sitte! Ensin pettymys siitä, ettei Eyewitness sarjaa tule toista kautta ja nyt tieto, että Slam loppuu jo tän kauden jälkeen.. :'(
Tosi kiva, että Sana saa oman kauden, mutta kyllä tosiaan vähän harmittaa, että tämä nyt sitten jää viimeiseksi. Tosi mielelläni olisin vielä Vilden ja Jonaksen tarinat nähnyt.
No höh, kolmatta ja viimeistä lukiovuotta ei sit käsitellä ollenkaan? Olipas tyhmä päätös sarjan tekijältä.
Sanan kaudesta kuitenkin olen tyytyväinen.
Mustakin tuntuu että niitä kausia olisi pitänyt olla vähän enemmänkin...?
Ehkä näyttelijät päätti pistää pillit pussiin kun ilmeisesti noita osaa näyttelijöistä on alettu stalkkaamaan sen jälkeen kun sarjan suosio räjähti ulkomailla. Siis ihan aikuisia naisia tulee jostain yhdysvalloista ja muualta maailmalta noiden nuorien kouluun moikkaamaan keskellä päivää... Pistää kyllä vihaksi ääh :/
Missä olette nähneet trailerin myös oikeinpäin menevänä? Katsoin SKAMin omilta nettisivuilta ja siellä oli vain väärinpäin, kuin myös Facebookissa SKAMin sivuilla. Tosin en ole varma oliko fb sivu official fanpage, mutta monta kymmentätuhatta tykkääjää ainakin. Minäkin tahdon nähdä sen oikeinpäin!
Vierailija kirjoitti:
Missä olette nähneet trailerin myös oikeinpäin menevänä? Katsoin SKAMin omilta nettisivuilta ja siellä oli vain väärinpäin, kuin myös Facebookissa SKAMin sivuilla. Tosin en ole varma oliko fb sivu official fanpage, mutta monta kymmentätuhatta tykkääjää ainakin. Minäkin tahdon nähdä sen oikeinpäin!
youtube
Vierailija kirjoitti:
Mustakin tuntuu että niitä kausia olisi pitänyt olla vähän enemmänkin...?
Ehkä näyttelijät päätti pistää pillit pussiin kun ilmeisesti noita osaa näyttelijöistä on alettu stalkkaamaan sen jälkeen kun sarjan suosio räjähti ulkomailla. Siis ihan aikuisia naisia tulee jostain yhdysvalloista ja muualta maailmalta noiden nuorien kouluun moikkaamaan keskellä päivää... Pistää kyllä vihaksi ääh :/
Toivottavasti se ei ainakaan vaikuttanut että Simon Fuller osti sarjan Usaan... :'(
Vierailija kirjoitti:
Facebookin Skam International jotain, englanninkielinen ryhmä. Siellä ainakin ja muutakin kautta tullut vastaan. Mitähän ne ois, se jokin Skandinavia-ryhmä, jossa käytetään skandikieliä. En osaa sanoa, kun on tullut vastaan fb-feedissä niin monta kertaa. Taidan kuulua vähän turhan moneen ryhmään 😃
Oli syy mikä tahansa, mä oon todella, todella pettynyt, ettei sarja jatku kuutta kautta.. Tuntuu todella omituiselta, jos Skam olisi suunnitelta vain neljään kauteen. Harmi, jos suuri suosio ja fanien liiallinen lähestyminen aiheuttivat sen että Julie tai/ja näyttelijät halusivat jättää sarjan kesken.. :(((
Mulla tuli myös mieleen, että onkohan useampi näyttelijä alkanut sanoa, että ei jaksa enää tätä hypeä ja stalkkailua. Ovat alkaneet sanoa, etteivät halua enää olla mukana tms.
Jos tää tosiaan on viimeinen kausi, toivottavasti siinä käsitellään hieman laajemmin muitakin hahmoja. Sanan näkökulmasta tietty, mutta ehkä hivenen eri tyylillä kuin aiemmilla kausilla.
Tää oli hyvä spekulointi. :)