Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
981/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon trailerin musiikki ja kuva on takaperin. Mitä se teidän mielestä symboloi? Eiköhän joku kohta käännä sen videon, jotta selviää mikä taustalla oleva musikki on...

Mulla tuli siitä mieleen, että kuvattaisikohan jo mennyttä aikaa/tapahtumia Sanan näkökulmasta. Että tämä kausi ei sijoittuisikaan kakkosen kevätlukukaudelle, vaan kuvattaisiin Sanan näkökulmasta esimerkiksi 3. Kauden aikaisia tapahtumia/hänen elämäänsä. Ihan vaan villi arvaus :)

Ei se 3. kauden uudelleen kuvaus onnistu nyt keväällä, kun luonnosta ja vaatteista huomaa eron. Isakin hiukset näytti olevan nyt myös lyhemmät kuin 3. kaudella.

No en nyt tarkoittanutkaan että kohtaus kohtaukselta käytäisiin läpi 3. Kausi, vaan lähinnä että palattaisiin menneisiin tapahtumiin (ehkä ajoittain/osittain). Esimerkiksi tuotaisiin ilmi mitä Sana puuhaili, kun muut ryyppäsivät bileissä, valvoivat mökillä tai sillä välin kun Isak rakastui Eveniin. Ja onhan mahdollista myös että jotain materiaalia on purkitettu jo aiemmin, onhan sarjan tekijöillä varmasti ollut jo kauan ajatus 4.:stä kaudesta. Mutta kuten sanoin, spekuloin vaan. :)

Tää oli hyvä spekulointi. :)

Vierailija
982/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän pelkään Evenin puolesta, että mitähän se veri symbolisoi.. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Sanan trailerin ja musiikin perusteella voisin veikata että Sanasta tulee vahingossa riidankylväjä?

Mielenkiintoista kuinka kun trailerin katsoo originaalina niin näyttää siltä kuin Sana olisi tyytyväinen, melkein vahingoniloinen siitä, miten asiat pyörii ympärillä, mutta kun trailerin katsoo "oikeinpäin" niin Sana on yllättynyt ja hieman huolissaankin ketjureaktiosta.

Ekassa kaudessahan hän teki jäynää "vahingossa" veljensä kihlatulle. Ehkä tällä kaudella käydään läpi sitä, kuinka Sanan pitää opetella ottamaan vastuuta tekemisistään. (Ja Sana on siis oma lemppari, en nyt mitenkään yritä mollata hänen hahmoaan tai mitään.)

Muuta symboliikkaa en sitten ihan ymmärtänytkään. Esim. miksi juuri Chrisin maila osuu Eveniin? Haetaanko tällä nyt sitä kuinka Isak ja Eva yrittävät rakentaa vanhaa kaverisuhdetta mutta sukset menevät ristiin Chrisin ja Evenin välillä...?

Vierailija
984/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mammat olette keksineet että tämä olisi muka viimeinen kausi?

Vierailija
985/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä meinaatte että tarkoittaa tuo kun Sana kamppaa Nooran? Eikö se niin tehnytkin trailerissa?

Vierailija
986/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mammat olette keksineet että tämä olisi muka viimeinen kausi?

https://www.nrk.no/kultur/na-kommer-siste-sesong-av-_skam_-1.13465267

tuo linkki NRK:n omilta sivuilta (SKAMin kanava)

siste sesong tarkoittaa vihoviimeistä kautta, kun googlaat "siste sesong SKAM" niin siellä tulee vastaan monta norjankielistä artikkelia jossa puhutaan sarjan loppumisesta

Vierailija
987/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon kyllä tosi tyytyväinen ettei traileri, jossa kerrotaan että 4. kausi on viimeinen, tullut ulos heti 3. kauden jälkeen.. Huh Huh, olin kyl mielummin tietämättä asiasta tähän asti..

Vierailija
988/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko nelikko olisi ansainnut oman kautensa, vaikka Isakin ja Evenin kausi olikin tosi hyvä. Miksi menestyssarja pitää lopettaa?

Vierailija
989/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis JEEEEEE, että Sana on kauden päähenkilö!!! Trailerit ovat mahtavia. Sanalla on selkeästi mennyt hermo ainakin Nooraan jostakin syystä, johon reagoiminen aloittaa kunnon ketjureaktion koko poppoossa.

Mutta EIIIIIII, miten niin vika kausi??? Kamalaa! Olin niin valmistautunut kolmeen jäljellä olevaan kauteen! Ajattelin, että Vilde nyt ainakin saa aivan varmasti oman kautensa, jossa hänenkin taustansa avautuu enemmän.

Eli jibiijapitkäbuu samanaikaisesti. On vähän hassu olo nyt kyllä...

Vierailija
990/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman aikaan innoissani ja pettynyt, olin ihan varma tästä kuuden kauden teoriasta! Ja nyt sitten ainakin Vilden kausi jää uupumaan, jota odotin kovasti. Harmin paikka.

Vierailija
991/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääääääää.. Nyt loppuu tääki sarja sitte! Ensin pettymys siitä, ettei Eyewitness sarjaa tule toista kautta ja nyt tieto, että Slam loppuu jo tän kauden jälkeen.. :'(

Vierailija
992/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, että Sana saa oman kauden, mutta kyllä tosiaan vähän harmittaa, että tämä nyt sitten jää viimeiseksi. Tosi mielelläni olisin vielä Vilden ja Jonaksen tarinat nähnyt.

Vierailija
993/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, kolmatta ja viimeistä lukiovuotta ei sit käsitellä ollenkaan? Olipas tyhmä päätös sarjan tekijältä.

Sanan kaudesta kuitenkin olen tyytyväinen.

Vierailija
994/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuntuu että niitä kausia olisi pitänyt olla vähän enemmänkin...?

Ehkä näyttelijät päätti pistää pillit pussiin kun ilmeisesti noita osaa näyttelijöistä on alettu stalkkaamaan sen jälkeen kun sarjan suosio räjähti ulkomailla. Siis ihan aikuisia naisia tulee jostain yhdysvalloista ja muualta maailmalta noiden nuorien kouluun moikkaamaan keskellä päivää... Pistää kyllä vihaksi ääh :/

Vierailija
995/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olette nähneet trailerin myös oikeinpäin menevänä? Katsoin SKAMin omilta nettisivuilta ja siellä oli vain väärinpäin, kuin myös Facebookissa SKAMin sivuilla. Tosin en ole varma oliko fb sivu official fanpage, mutta monta kymmentätuhatta tykkääjää ainakin. Minäkin tahdon nähdä sen oikeinpäin!

Vierailija
996/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olette nähneet trailerin myös oikeinpäin menevänä? Katsoin SKAMin omilta nettisivuilta ja siellä oli vain väärinpäin, kuin myös Facebookissa SKAMin sivuilla. Tosin en ole varma oliko fb sivu official fanpage, mutta monta kymmentätuhatta tykkääjää ainakin. Minäkin tahdon nähdä sen oikeinpäin!

youtube

Vierailija
997/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustakin tuntuu että niitä kausia olisi pitänyt olla vähän enemmänkin...?

Ehkä näyttelijät päätti pistää pillit pussiin kun ilmeisesti noita osaa näyttelijöistä on alettu stalkkaamaan sen jälkeen kun sarjan suosio räjähti ulkomailla. Siis ihan aikuisia naisia tulee jostain yhdysvalloista ja muualta maailmalta noiden nuorien kouluun moikkaamaan keskellä päivää... Pistää kyllä vihaksi ääh :/

Toivottavasti se ei ainakaan vaikuttanut että Simon Fuller osti sarjan Usaan... :'(

Vierailija
998/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin Skam International jotain, englanninkielinen ryhmä. Siellä ainakin ja muutakin kautta tullut vastaan. Mitähän ne ois, se jokin Skandinavia-ryhmä, jossa käytetään skandikieliä. En osaa sanoa, kun on tullut vastaan fb-feedissä niin monta kertaa. Taidan kuulua vähän turhan moneen ryhmään 😃

Vierailija
999/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli syy mikä tahansa, mä oon todella, todella pettynyt, ettei sarja jatku kuutta kautta.. Tuntuu todella omituiselta, jos Skam olisi suunnitelta vain neljään kauteen. Harmi, jos suuri suosio ja fanien liiallinen lähestyminen aiheuttivat sen että Julie tai/ja näyttelijät halusivat jättää sarjan kesken.. :(((

Vierailija
1000/2202 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli myös mieleen, että onkohan useampi näyttelijä alkanut sanoa, että ei jaksa enää tätä hypeä ja stalkkailua. Ovat alkaneet sanoa, etteivät halua enää olla mukana tms.

Jos tää tosiaan on viimeinen kausi, toivottavasti siinä käsitellään hieman laajemmin muitakin hahmoja. Sanan näkökulmasta tietty, mutta ehkä hivenen eri tyylillä kuin aiemmilla kausilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän