Yle fem: "Isäksi vasten tahtoaan" kertoo keskivertoisistä
Kommentit (270)
Eli miehet saavat rellestää ja ilman pelkoa. Eli vedetään ilman kumia, jo vedän sen pois ajoissa. Oho, en ehtinyt. Ei ongelma nainen voi tehdä abortin tai voin vaan juuridisesti sanoo isyyden irti. Ei mitään hätää. Kaikki järjestyy.
Nainen taas joutuu tekemään abortin ja kärsimään siitä tai sitten huolehtii lapsesta yksin. Mies voi vaan lähteä.
Eli nainen jää taas yksin siivoamaan ja hoitamaan jäljet. Missä siinä on oikeus? Lapsen oikeus?
Kyllä miehillä on vastuu. Mutta miten se tehdään niin että molempien joutuu ottamaan vastuun. Jos ei maksa elatusmaksuja, niin ainakin jonkilainen korvaus pitää olla. Ja jos mies juuridisesti kieltäytyy lapsesta, niin hänellä ei tulisi olla minkäänlaisia oikeuksia sen jälkeen. Mutta mikä on oikea korvaus?
Miesten kannattaa alkaa vaatia, että heille kehitetään sitä ehkäisypilleriä.
Kyllä se pillereistä johtuva päänsärky on pienempi kuin lapsesta johtuva kärsimys.
Taas tätä vasemmiston white genocide -propagandaa.😩
Normaalit ihmiset löytävät kumppanin ja menevät naimisiin nuorena, ja hankkivat monta lasta.
Luuseribetamiehet ja kaljut nenärengasfemput raahustavat häiriintynyttä elämäänsä kateellisina. Ottaako päähän katsella muiden onnellista perhe-elämää?
Vierailija kirjoitti:
Eli miehet saavat rellestää ja ilman pelkoa. Eli vedetään ilman kumia, jo vedän sen pois ajoissa. Oho, en ehtinyt. Ei ongelma nainen voi tehdä abortin tai voin vaan juuridisesti sanoo isyyden irti. Ei mitään hätää. Kaikki järjestyy.
Nainen taas joutuu tekemään abortin ja kärsimään siitä tai sitten huolehtii lapsesta yksin. Mies voi vaan lähteä.
Eli nainen jää taas yksin siivoamaan ja hoitamaan jäljet. Missä siinä on oikeus? Lapsen oikeus?
Kyllä miehillä on vastuu. Mutta miten se tehdään niin että molempien joutuu ottamaan vastuun. Jos ei maksa elatusmaksuja, niin ainakin jonkilainen korvaus pitää olla. Ja jos mies juuridisesti kieltäytyy lapsesta, niin hänellä ei tulisi olla minkäänlaisia oikeuksia sen jälkeen. Mutta mikä on oikea korvaus?
Miksi pitäisi olla korvaus? Jos nainen haluaa pitää lapsen niin nainen voi hyvin lapsen elättääkin. Miksi naisilla on perusoletus, että jonkun muun pitäisi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pillereistä johtuva päänsärky on pienempi kuin lapsesta johtuva kärsimys.
On kehitetty jo. Ei mene kaupaksi, koska eihän se ole miehekästä että miehen siemenet ovat kuolleita. Lisäksi miehille tuli pillereistä aknea, kolesterolin nousua ja lihomista. Samat sivuvaikutukset kuin naisten pillereissä, tietenkin. Ehkäisy jätettiin ämmien huoleksi.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit ei ainakaan toimi kun nainen sanoo syövänsä niitä vaikka ei söisikään.
Totta, nainen saattaa unohtaa ottaa pillereitä tai vaikka ripuloida/oksentaa ne ulos. Ehkäisytehokaan ei ole 100% vaikka niitä oikein söisikin.
Mies, jos et halua isäksi, käytä kondomia ja varmista yhdynnän jälkeen että se on ehjä. Turha ruikuttaa jälkikasvusta jos ei itse huolehdi ehkäisystä.
Sama naiselle. Yhteiskunnan pitää lopettaa aborttien tekeminen. Jokainen nainen on itse vastuussa siitä jos tulee raskaaksi. Jos tulee se on jokaisen naisen oma ongelma
Vierailija kirjoitti:
Mitä v...tua mä just katsoin? Saakeli kuinka tyhmiä miehiä voi olla, kehtaavat vielä tv:ssä märistä!
Eikös täällä ole viime aikoina julistettu, että prinsessanaiset ne vaan nirsoilee, kun ei miehet kelpaa. Ei kai nyt miehet siis tyhmiä.voi olla...eiku?
Vierailija kirjoitti:
Ai vähän niinkuin nainen voi "hoitaa ehkäisyn", eli valehdella että popsii pillereitä tjms. ja hankkiutua raskaaksi piittaamatta miehen toiveista. "Oho, en muistanut". Ei ongelmaa, miehellä ei ole mitään laillisia oikeuksia (edes siihen vitun vasektomiaan järkevässä iässä tässä maassa) eli pakkoisäksi vaan naisen kusetuksen takia.
Tämähän se on yksi niitä suurimpia kuoiaaksi vaiennettuja tabuja :
miehet, jotka kokevat olevansa loukussa elämässään koska huijattu isiksi vaikeivat vielä olisi moiseen kokenet olevansa valmiita millään tasolla.
Tyyliin "hei älä ny suotta sählää niillä, mullahan on pillerit".
Saan päänsärkyä tällaisista feministikeskusteluista.. Olen nainen, ja voin saada lapsia. Mies, jonka kanssa harrastan seksiä, ei voi saada lapsia. Kumman tehtävä on huolehtia ehkäisystä? Minun, koska kannan ja synnytän mahdollisen lapsen. Taidan olla vastuullisempi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaveri valitti, kun otti yhden illan jutun kanssa kondomin pois, koska ei seisonut, vaikka nainen sanoi ettei käytä mitään ehkäisyä ja nainen sitten tuli raskaaksi. Nainen halusi tavata miehen ja jutella ja mies ihmetteli, että miksi ihmeessä, ei häntä kiinnosta naisen kiukuttelut.
Ihan kuin Aku Ankka luuli että laskuista pääsee jos ne repii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit ei ainakaan toimi kun nainen sanoo syövänsä niitä vaikka ei söisikään.
Totta, nainen saattaa unohtaa ottaa pillereitä tai vaikka ripuloida/oksentaa ne ulos. Ehkäisytehokaan ei ole 100% vaikka niitä oikein söisikin.
Mies, jos et halua isäksi, käytä kondomia ja varmista yhdynnän jälkeen että se on ehjä. Turha ruikuttaa jälkikasvusta jos ei itse huolehdi ehkäisystä.
....olen saanut toistuvasti paskaa niskaan tällä palstalla siitä, kun kerroin että meillä rouva päätti minun puolestani että minusta tulee isä vaikka itse ilmoitin ajoissa ja selkeästi ettei lapset tule kuulumaan elämääni. Näppärästi jäi neljän kuukauden ajalta pillerit popsimatta, 11 kk olisi ollut aikaa siihen että piuhat olisi menneet poikki.
Luottamus? Mitä se on...
Toivottavasti ex(?!) rouvasi on nyt tyytyväinen...kai annoit monoa? Olen pahoillani, aidosti. Tuo temppu oli todella paskamainen etenkin sinun ja lapsen kannalta, idiootti akka.
(Olen nainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vähän niinkuin nainen voi "hoitaa ehkäisyn", eli valehdella että popsii pillereitä tjms. ja hankkiutua raskaaksi piittaamatta miehen toiveista. "Oho, en muistanut". Ei ongelmaa, miehellä ei ole mitään laillisia oikeuksia (edes siihen vitun vasektomiaan järkevässä iässä tässä maassa) eli pakkoisäksi vaan naisen kusetuksen takia.
Käytä kumia. Vain siten voit omalta osaltasi ehkäistä mahdollisen raskauden hyvä mies. Siltikin raskaus voisi tapahtua, koska vain selibaatti on 100% varma.
Vierailija kirjoitti:
Saan päänsärkyä tällaisista feministikeskusteluista.. Olen nainen, ja voin saada lapsia. Mies, jonka kanssa harrastan seksiä, ei voi saada lapsia. Kumman tehtävä on huolehtia ehkäisystä? Minun, koska kannan ja synnytän mahdollisen lapsen. Taidan olla vastuullisempi kuin muut.
Ei teidän tarvi mitään ehkäisyä käyttää jos miehesi ei kerran voi saada lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Lasten tekoon tarvitaan mies ja nainen, ei nainen yksinään raskaaksi tule. Se huolehtii ehkäisystä, joka ei jälkikasvua halua. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan sitä tasa-arvoa miehillekin. Jos nainen voi hankkiutua lapsesta eroon halutessaan, niin miehellä pitäisi olla ainakin oikeus sanoutua irti jälkikasvusta.
Onneksi lainlaatijat ajattelevat heikoimman osapuolen eli lapsen etua.
Heikoin osapuoli on tässä se jolla ei ole oikeuksia. Eli lapsi siinä tapauksessa että se abortoidaan, ja mies siinä tapauksessa että ei ole valmis isäksi. Naisella tässä on kaikki oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ehkäisypilleri on melkein mahdotonta tehdä ilman erittäin vakavia sivuvaikutuksia
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohiksena mutta mun entinen mies oli sitä mieltä että seksillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että nainen tulee raskaaksi ja muuten vaan halusin pitää kumia.
Lapset kuulemma tehdään jotenkin muuten.
Kouluissa on kuulemma karsittu terveystietoa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jos et itse halua lasta, mutta jos haluaisitkin mieheltä salaa ja mies ei itse käytä kumia niin itseään saa syyttää.. Puhun nyt yhdenillan jutuista.
....olen saanut toistuvasti paskaa niskaan tällä palstalla siitä, kun kerroin että meillä rouva päätti minun puolestani että minusta tulee isä vaikka itse ilmoitin ajoissa ja selkeästi ettei lapset tule kuulumaan elämääni. Näppärästi jäi neljän kuukauden ajalta pillerit popsimatta, 11 kk olisi ollut aikaa siihen että piuhat olisi menneet poikki.
Luottamus? Mitä se on...