Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus nettitreffeistä ruikuttajille

Negatiivinen huomio
09.01.2017 |

Testasin nettideittailua. Erääseen ilmaispalveluun tein huolellisen profiilin ja varustin sen hymyilevällä kuvalla. Täytin koulutuskohdat, pituudet, painot kiinnostukset yms. huolella.

Ihannekumppanin kohdalle laitoin reilun ikähaarukat eli lähes kymmenen vuotta kumpaankin suuntaan. Kerroin etsiväni terveelliset elämäntavat omaavaa ja kommunokaatiokyvyn omaavaa miestä. Tarkistin, ettei kirjoitusvirheitä jäänyt vahingossa profiilitekstiini. Olen missimitoissa oleva alle kolmekymppinen nainen, ilman lapsia. Keskusta-asunto ja yliopistokoulutus löytyy.

Työpaikkani tarjoaa rajallisen määrän kontakteja ja harrastukseni ovat yksilölajeja naisvaltaisessa ympäristössä. Baarissa en erityisemmin viihdy. Nämä edelliset syynä sille, että seuraa kokeilin netistä hakea.

Lopputulos:

Olen saanut alle kahden vuorokauden aikana lähes 150 viestiä. Näistä taitaa n. 30% olla ns. "flirttejä" käytännössä tyhjän profiilin omaavilta käyttäjiltä.

Noin 65% viesteistä on ollut kirjoitettuja tyyliin "moi mitä sun viikonlopuun??? :) :) :)".

Osa on saanut mahdutettua lyhyeen viestiinsä huomattavan määrän kirjoitusvirheitä. Erilaiset erikoismerkit (hymiöt?) kukkivat ja pilkut loistavat poissaolollaan.

Noin 50% viesteistä on itseäni +10 vuotta vanhemmilta miehiltä. Vielä suurempi osa on ihmisiltä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueelta (Uusimaa), jolta ilmoitin treffiseuraa etsiväni. Muutama kirjoitti huonolla englannilla lyhyen lauseen. Osa etsii seksiseuraa.

Olen vastannut tasan kahdelle miehelle. He olivat täyttäneet profiilinsa mutta heillä ei ollut kuvaa. Katsotaan saanko kuvia vai ovatko nämäkin tyhjiä arpoja.

Kommentteja kaipaisin teiltä naisia nirsoiksi syyttäviltä miehiltä! Minä olen rehellisesti sanottuna järkyttynyt nettimiesten "tasosta". Se on todella matala.

Kommentit (356)

Vierailija
201/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI_Mies kirjoitti:

Mutta miksi kelpuutat vain iteäsi vuotta vanhemman naisen? Ja miksi kuvitteley, että 15 vuotta nuorempi kiinnostuisi sinusta. Taidat olla yksi monista, joka on ikärajauksilla ampunut itseään jalkaan.

En tykkää liian vanhoista naisista noin ylipäänsä. Kovasti rupsahtavat useat neljänkympin jälkeen. Toki yleensä olen seurustellut vanhemman naisen kanssa,  mutta kai jo 35-vuotiaatkin alkaa olla aikuistuneita. Silloin reilu kolmekymppisenä alle kolmekymppiset "tytöt" vaikutti ihan pennuilta. 

Yleensä miehet on muuten parisuhteessa se vanhempi osapuoli. Mitään 15-vuotta vanhempia en todellakaan ole etsimässä. Korkeintaan sänkyhommiin. 5-7 vuotta nuoremman kuvittelisin olevan aika ideaali ikäero. 

Mies hyvä. Naiset ajattelevat aivan samalla tavalla itseään vanhemmista miehistä. 35-vuotiaana moni on kaljuuntunut ja vatsa kasvanut. Tasa-arvon lisääntyessä myös pariskuntien ikäerot ovat kaventuneet. Kovasti onnea etsintään! Sitä tarvitset todella.

Vierailija
202/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hyvä. Naiset ajattelevat aivan samalla tavalla itseään vanhemmista miehistä. 35-vuotiaana moni on kaljuuntunut ja vatsa kasvanut. Tasa-arvon lisääntyessä myös pariskuntien ikäerot ovat kaventuneet. Kovasti onnea etsintään! Sitä tarvitset todella.

Toki on. Ihmiset on yksilöllisiä. Keskimäärin kai miehet kuitenkin säilyvät paremmin kuin naiset. Olen kuullut että jotkut naiset jopa pitävät George Clooney:ta haluttavana. Hän sentään voisi olla 35-vuotiaan (mahdollisesti kaljuuntuneen kaljamahan) isä - täyttäen tänä vuonna 56 vuotta.  

Toisaalta joku Jennifer Aniston on vartaloltaan ihan hyvin säilynyt ottaen huomioon, että täyttää pian 48 vuotta. Yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vittuako valitat, 150 vastausta. Miehenä saisit ehkä yhden, vaikka oisit mallimitoissa.

Oletko mallia saimaannorppa vaikko manaatti?

Vierailija
204/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI_Mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on. Ihmiset on yksilöllisiä. Keskimäärin kai miehet kuitenkin säilyvät paremmin kuin naiset. Olen kuullut että jotkut naiset jopa pitävät George Clooney:ta haluttavana. Hän sentään voisi olla 35-vuotiaan (mahdollisesti kaljuuntuneen kaljamahan) isä - täyttäen tänä vuonna 56 vuotta.  

Toisaalta joku Jennifer Aniston on vartaloltaan ihan hyvin säilynyt ottaen huomioon, että täyttää pian 48 vuotta. Yksilöllistä.

Miehillä on paksumpi iho, mutta se ei takaa " säilymistä". Geenit, ruokavalio, elämänasenne, liikunta, unen laatu jne. Yksilölliset erot ovat suuria niin miehillä. Hormonitasot vaikuttavat myös paljon. Asiasta pitäisi tehdä oikea tutkmus. Miehet tuudittautuvat käsitykseen itsestään nuorekkaina.

Vierailija
205/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan kolme miestä olen tavannut netin kautta, monet kikkelikuvat kyllä kerkesin saamaan. En pysty käsittämään, miksi mies mieluummin laittaa vehkeestään kuvan kuin omasta naamastaan?? Ja viestejä kun vaihdeltiin, niin viimeistään kolmannessa viestissä herrat jo kyselivät, että annanko panna pyllyyn. Ja sit olis jo pimpan kuvaa pitänyt laittaa tulemaan. Yllättävästi nämä miehet eivät jaksaneet minua kiinnostaa. Mutta nykyisen mieheni kuitenkin netin kautta tapasin ja hänellä oli naamakuva profiilissa. Hän onkin ainoa mies, johon itse otin yhteyttä, kun kyllästyin vonkaajiin. Joten ressukkamiehet jatkakoon itkemistä, kun ei kukaan nainen koskaan suostu edes säälistä suhteeseen.

Eihän tämä ole ressukkamiehen aloittama valitusketju, vaan ressukkanaisen joka ei itse ole kykeneväinen ottamaan minkäänlaista yhteyttä haluamiinsa vastapuolen ehdokkaisiin, vaan valittaa mieluummin netissä vastapuolen aloitteiden tasoa (joista suurin osa on siellä vain muna kädessä runkkailemassa massaviesteineen).

Huomasitko syy-seuraus-suhteen viestissäsi, joka aloittajankin pitäisi tehdä? Mutta sen sijaan hän ruikuttaa täällä. Laitoit viestin sille jonka halusit ja nyt olen tämän kanssa yhdessä.

Totta, olin oma-aloitteinen ja sain mitä halusin. Pisteet minulle. Mutta yritinkin tuoda tällä esimerkillä esiin sen, miten harvassa ne varteenotettavat miehet ovat. Ja nettideittailussakin ensivaikutelma on tärkeä, jos sain viestin " moi, miten menee" se ei varmasti ollut ensimmäisenä vastattavien listalla. Sama homma esim baarissa, kaupassa tai missä tahansa tavattu vastakkaisen sukupuolen edustaja, niin ensivaikutelma ratkaisee. Jos mies ei vaan sytytä, niin se ei sitten sytytä. Miksi pitäisi aloittajankaan tavata kaikki hurut, jotka ovat vaivautuneet hänelle viestin laittamaan? Nämä tyypit luultavasti laittavat saman viestin kaikille naisille, jotka erehtyvät profiilin jollekin palstalle laittamaan. Jos yli 100 viestistä vain 2 vaikuttaa kiinnostavalta, niin minkäs teet...

Vierailija
206/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee:

Kiitos kommenteista. Ymmärrän toki, että jokaisella on oikeus laittaa "arpa vetämään". Moni mies täälläkin kuitenkin ruikuttaa siitä, etteivät naiset vastaa. Olen kertonut etten etsi selvästi yli omani ikäistä seuraa ja että etsin miestä, joka mielellään pohtii asioita. Tyhjä profiili aloituksella "moi" tuntuu tylyltä laittaa roskiin mutta ihmettelen miestä, joka tähän edes vaivautuu.

Ja onhan minullakin se yksi iso vika eli tavallaan typerä kriteeri etsiessäni selvästi itseäni pidempää, miehekästä miestä. Ihan sama oikeus on miehillä etsiä pieniä ja siroja naisia.

Aloitukseni tarkoitus ei ollut tylyttää ketään vaan ottaa kantaa siihen, ettei naisella lopulta ole yhtään sen enempää valinnanvaraa kuin miehilläkään vaikka vastauksia tulisi se useampi sata. Tällä hetkellä viestejä muuten on tullut reilusti yli 200 kpl. Olen vastannut neljälle ja lähettänyt itse avausviestin kahdelle (eli osaan tarvittaessa myös tehdä aloitteita).

Etsin edes jollakin tavalla verbaalisesti lahjakasta, lapsetonta, savutonta ja terveelliset elämäntavat omaavaa miestä koska omaan vastaavat "perusominaisuudet". Kauneus taas on katsojan silmässä ja tietenkin toivon miehen miellyttävän myös omaa silmääni.

Elättelen silti toivoa siitä, että tyhjien profiilien joukosta jossakin vaiheessa löytyy kiinnostavan aloituksen tekevä mies TAI löydän moi-aloituksen tehneen takaa mielenkiintoisen profiilikuvauksen.

Vierailija
207/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sullahan toimii ihan hyvin toi juttu jos kerran olet neljälle vastannut ja tehnyt jopa aloitteita. En ymmärrä mitä valitat. Ei se nettideittailu nyt naisellekaan niin helppoa ole, että profiilin tekemällä unelmien mies pyytää sinua automaattisesti kahville. Kyllä sun pitää sentään jotain tehdä itsekkin.

Oikeastaan aika tyrmäävää, että pidät omaa tilannettasi ja ongelmaa samana kuin miehillä jotka eivät edes pääse tuohon vaiheeseen.

Vierailija
208/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, lukutaitoa nyt ihmiset! Ensin valitetaan, että valinnanvaraa ei ole, mutta sitten niitä treffejä hyvien miesten kanssa onkin tarjolla joka tuutista. Mikä se miestarjonnan taso nyt sitten oikeasti on ja onko se ongelma vai ei?

Jos osaisit lukea, olisit huomannut että ongelma on se että hyviä miehiä ei ole. Miehiä kyllä, mutta ei hyviä.
Miesten käsitys vuosituhannen saalista naisille tosin on mies, jolla on korkeakoulututkinto ja käy töissä. Tästä teki joku mies aloituksenkin kerran tänne. Hän kuvaili kilpailua aivan "jäätäväksi" kun nettideitissä naiseen ottavat yhteyttä miehet, jotka jopa ovat suorittaneet tutkinnon ja käyvät töissä. Häenellä ihan puntti tutisi, kun pitäisi tuollaisia puolijumalia vastaan kilpailla.

Jos osaisit lukea, olisit huomannut, että hyviä miehiä on kyllä, kun vain luopuu yhdestä naurettavasta kriteeristä (moi-aloitus). Ja jos tällaiset miehet oikeasti ovat kelvottomia parisuhteeseen, niin parempi olla yksin, eikös?

Mikä sinä olet nimittämään muiden kriteerejä naurettaviksi?

No kyllä se siinä mielessä on naurettava kriteeri, jos niitä miehiä ei tahdo löytyä eikä niihin moimiehiin edes halua tutustua. Ja jos se on ainoa asia, joka tekee muuten hyvästä miehestä huonon. Ikään kuin se "moi" olisi äärimmäisen huonoa käytöstä ja vastenmielistä. Eihän kriteeri toki ole naurettava, jos valinnanvaraa on muutenkin tai on mieluummin yksin, kuin tylsähkön ensivaikutelman antaneen miehen kanssa.

Vierailija
209/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee:

Kiitos kommenteista. Ymmärrän toki, että jokaisella on oikeus laittaa "arpa vetämään". Moni mies täälläkin kuitenkin ruikuttaa siitä, etteivät naiset vastaa. Olen kertonut etten etsi selvästi yli omani ikäistä seuraa ja että etsin miestä, joka mielellään pohtii asioita. Tyhjä profiili aloituksella "moi" tuntuu tylyltä laittaa roskiin mutta ihmettelen miestä, joka tähän edes vaivautuu.

Ja onhan minullakin se yksi iso vika eli tavallaan typerä kriteeri etsiessäni selvästi itseäni pidempää, miehekästä miestä. Ihan sama oikeus on miehillä etsiä pieniä ja siroja naisia.

Aloitukseni tarkoitus ei ollut tylyttää ketään vaan ottaa kantaa siihen, ettei naisella lopulta ole yhtään sen enempää valinnanvaraa kuin miehilläkään vaikka vastauksia tulisi se useampi sata. Tällä hetkellä viestejä muuten on tullut reilusti yli 200 kpl. Olen vastannut neljälle ja lähettänyt itse avausviestin kahdelle (eli osaan tarvittaessa myös tehdä aloitteita).

Etsin edes jollakin tavalla verbaalisesti lahjakasta, lapsetonta, savutonta ja terveelliset elämäntavat omaavaa miestä koska omaan vastaavat "perusominaisuudet". Kauneus taas on katsojan silmässä ja tietenkin toivon miehen miellyttävän myös omaa silmääni.

Elättelen silti toivoa siitä, että tyhjien profiilien joukosta jossakin vaiheessa löytyy kiinnostavan aloituksen tekevä mies TAI löydän moi-aloituksen tehneen takaa mielenkiintoisen profiilikuvauksen.

Naiset kun saa paljon asiattomia viestejä, niin se (ymmärrettävästi) heijastuu joidenkin tyyppien profiili-ilmoituksiin, joissa hyvin kitkerän katkerasti kiellettään niiden ja näiden etenkin noiden vastaaminen ja kehoitetaan siirtymäään suosiolla seuraavaan profiiliin jne. Se on sellaista negatiivista sontaa, joka on kyllä täys turn-off ja monesti juuri houkuttelee vastaamaan ihan ilkivaltamielessä.

Eli naisen profiilin pitäisi olla iloinen ja positiivinen,  ei mikään katkeran kitkera "älä vastaa mulle jos oot jotain näitä - ja 15 kohdan lista perään". Äkkiäkös ne ääliöiden mailit deletoi. 

Ei kukaan negatiivista kitkeränkatkeroa halua.

Vierailija
210/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanssani naisista kilpailevien miesten taso on todella surkea ja siitä olen älykkäänä ja sporttisena miehenä aina hyötynyt. Hyvää seuraa arvostavia naisia on aina riittänyt. On jopa hieman surullista, kun ei ehdi olemaan kaikkien upeiden naisten kanssa.

Onnea niiden sohvalla piereskelevien formulafanien kanssa!

Vierailija
211/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI_Mies kirjoitti:

DI_Mies kirjoitti:

Yleensä miehet on muuten parisuhteessa se vanhempi osapuoli. Mitään 15-vuotta vanhempia en todellakaan ole etsimässä. Korkeintaan sänkyhommiin. 5-7 vuotta nuoremman kuvittelisin olevan aika ideaali ikäero.  

Siis mitään 15-vuotta nuorempaa en todellakaan ole etsimässä. Korkeintaan sänkyhommiin.

Miksi ihmeessä laitat väliviivan iän ja vuoden väliin!?!? Onko 15-vuotta mielestäsi yhdyssana?

Vierailija
212/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee:

En nyt tajua. Miten niin ei ole valinnanvaraa, jos sen moi-aloituksen takia ihan itse hylkäät 65 % vastaajista?  

Vierailija
213/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee:

Arvasinhan tämän. Kaikista pinnallisimmat naiset löytyvät netistä etsimässä juuri jotain miehekästä mielikuvitusmiestä. Et tule koskaan löytämään ketään. Itse en kerran päässyt treffeille, koska olin naisen mielestä 4-5 cm liian lyhyt. Ei hyvää päivää!

Vierailija
214/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sullahan toimii ihan hyvin toi juttu jos kerran olet neljälle vastannut ja tehnyt jopa aloitteita. En ymmärrä mitä valitat. Ei se nettideittailu nyt naisellekaan niin helppoa ole, että profiilin tekemällä unelmien mies pyytää sinua automaattisesti kahville. Kyllä sun pitää sentään jotain tehdä itsekkin.

Oikeastaan aika tyrmäävää, että pidät omaa tilannettasi ja ongelmaa samana kuin miehillä jotka eivät edes pääse tuohon vaiheeseen.

Tarkoitin sitä, että moni mies tuhlaa pelkästään aikaansa viestitellessään ihmiselle, jonka kanssa toiveet eivät millään tasolla kohtaa. Mietityttää ovatko nämä samat miehet niitä, jotka kauhalla haluaisivat vain ottaa ja valittavat viesteihin vastaamattomuutta naisten taholta.

En väittänyt tilannetta mahdottomaksi. Jos viestejä ei tulisi, luultavasti yrittäisin miettiä miksi näin on. Fakta kuitenkin on se, että miesten pienestä joukosta kilpailee iso joukko naisia ja tämä lienee jo biologinen tosiasia.

Helmimiehille kyllä riittää kysyntää joten jos olisin mies, miettisin varmaan miten kehittää itseäni saadakseni naiset kiinnostumaan. Ja jos olisin moi-vastauksia lähettelevä helmimies piilossa, yrittäisin jatkossa vähän edes raottaa sitä simpukankuortani.

Vierailija
215/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tajua. Miten niin ei ole valinnanvaraa, jos sen moi-aloituksen takia ihan itse hylkäät 65 % vastaajista?  

Eihän se "moi" kerro yhtään mitään muuta kuin vastaajan alhaisesta ÄO:sta! Miten pitäisi vastata sataan "moi"-aloitukseen? Copy-pasteamalla kaikkiin jotain samaa paskaa? Et sinä baarissakaan sano naiselle, että "moi" ja sitten pitäisi jo päästä treffeille. Ei saatana..

Vierailija
216/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee:

Arvasinhan tämän. Kaikista pinnallisimmat naiset löytyvät netistä etsimässä juuri jotain miehekästä mielikuvitusmiestä. Et tule koskaan löytämään ketään. Itse en kerran päässyt treffeille, koska olin naisen mielestä 4-5 cm liian lyhyt. Ei hyvää päivää!

Arvasin että tämä pituuskasvua herättää närää tullessaan ilmi. Näitä mainitsemasi kaltaisia satuolentoja on ollut aiemminkin elämässäni, vaikeaa kuvitella miksen löytäisi miesten enemmistön joukosta tyyppiä, joka kiinnostaa myös seksuaalisesti.

On olemassa myös naisia, jotka eivät pidä pituutta merkityksellisenä asiana. Sinun pitää vain löytää heidät.

T. Ap

Vierailija
217/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisetkin osaa olla lukematta miesten profiileja. Olen laittanut tekstiin, että toivon naisen olevan lapseton, mutta silti ainoat naiset jotka minulle laittavat viestiä ovat yhäreitä. Tiedä sitten miten saisi ne lapsettomat naiset vastaamaan omiin viesteihini.

Vierailija
218/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asdfasdfasdfasdf kirjoitti:

Heh, Olen teknisellä alalla töissä ja siellä näitä insinöörejä ja diplomi-inssejä riittää. Ja heidän suomen kielinen tekstinsä vilisee kirjoitusvirheitä :D Englantia saattavat kirjoittaa paremmin kuin suomea.  Eli monta helmeä nakkaatte roskiin, kun kirjoitusvirheitä alatte kyttäämään.

Ööh, miten nuo insinöörit niihin helmiin liittyvät? Ei kai kukaan sentään vakavissaan pidä insinööriä minään helmenä? :D

Hahhaa!! Tässä päästiin asian ytimeen!! Insinööri ja vieläpä oikein diplomisellainen eikä edes kirjoittaa osaa. Vaan eipä ne muutenkaan mitään osaa, että saa ne helmet keräillä toiset ihan rauhassa!!

Vierailija
219/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee:

Arvasin että tämä pituuskasvua herättää närää tullessaan ilmi. Näitä mainitsemasi kaltaisia satuolentoja on ollut aiemminkin elämässäni, vaikeaa kuvitella miksen löytäisi miesten enemmistön joukosta tyyppiä, joka kiinnostaa myös seksuaalisesti.

On olemassa myös naisia, jotka eivät pidä pituutta merkityksellisenä asiana. Sinun pitää vain löytää heidät.

T. Ap

Mitähän nyt lässytät? En minä ole ollut sinkku enää 10 vuoteen. Kumppanin löysin ihan normaalisti baarista. Nettinaiset olivat kaikki jotenkin vammaisia.

Vierailija
220/356 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asdfasdfasdfasdf kirjoitti:

Heh, Olen teknisellä alalla töissä ja siellä näitä insinöörejä ja diplomi-inssejä riittää. Ja heidän suomen kielinen tekstinsä vilisee kirjoitusvirheitä :D Englantia saattavat kirjoittaa paremmin kuin suomea.  Eli monta helmeä nakkaatte roskiin, kun kirjoitusvirheitä alatte kyttäämään.

Ööh, miten nuo insinöörit niihin helmiin liittyvät? Ei kai kukaan sentään vakavissaan pidä insinööriä minään helmenä? :D

Hahhaa!! Tässä päästiin asian ytimeen!! Insinööri ja vieläpä oikein diplomisellainen eikä edes kirjoittaa osaa. Vaan eipä ne muutenkaan mitään osaa, että saa ne helmet keräillä toiset ihan rauhassa!!

Hah...meillä on firmassa lähes pelkästään DI:tä, ja lähes jokainen on varattu eikä vaimojen tasossakaan ole moittimista.