Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isällä levinnyt syöpä, haluaisi muuttaa meille asumaan loppu kuukausiksi

Vierailija
17.12.2022 |

Mitä tukea on saatavilla, lääköri oli arvionyt eli ennusteen maksimissaan 4kk. Tuntuu oudolta kun isä vielä kävelee, syö jne. Ei oikein tarttee vielä missään apua.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loppuvaihe usein iskeekin "yllättäen" ja on usein äkkiä ohi

Vierailija
2/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai otat teille asumaan? Voi isäsi. Haluaa jakaa viimeiset kuukaudet rakkaidensa kanssa. Ihana ajatus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä väleissä olet ollut? Itse en ottaisi kumpaakaan vanhemmista tuollaisessa tilanteessa. Alkoholistit, jotka pilasivat niin monta elämää eivät ansaitse armoa.

Vierailija
4/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoidon tuki?

Vierailija
5/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on samassa tilanteessa. Levinnyt ja nopeasti etenevä keuhkosyöpä, elinajan ennustetta ei ole annettu, mutta ymmärtääkseni parista kuukaudesta puhutaan.

Hirveältä tuntuu, vaikkei kovin läheisiä ollakaan. Jaksamista ap:lle.

Vierailija
6/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän kunnassa kotisairaalaa? Sitä kautta saa sairaanhoitajan käymään, kotisairaalan henkilökunta on tottunut toteuttamaan saattohoitoa kotona.

Kannattaa myös sopia oman terveyskeskuksen (tai saattohoitokodin, jos sellainen lähellä) kanssa, mihin numeroon voitte tarvittaessa soittaa ja voiko isälle pitää paikkaa, jonne hän voi mennä, jos vointi huononee niin, ettei enää pärjää kotona.

Muistakaa myös teidän omaisten apu ja tuki, yhteys työterveyteen psykologille tms.

Voimia teille <3

Vierailija
7/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap töissä? Ota yhteyttä kuntasi palveluneuvontaan, voisiko saada töissäolosi ajaksi kotihoidon tai kotisairaanhoidon käyntejä, sitten loppuvaiheessa.

Vierailija
8/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäsi kerran vielä työpäivät pärjää itse, ottaisin ehdottomasti. Viimeiset päivät voi ottaa palkatonta. Voimia sinulle. Surullista, mutta hieman jopa kadehdin sinua. Itse menetin isäni niin, etten päässyt paikalle toisesta maasta, enkä ikinä saanut sanoa hyvästejä.

Vierailija
9/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isäsi kerran vielä työpäivät pärjää itse, ottaisin ehdottomasti. Viimeiset päivät voi ottaa palkatonta. Voimia sinulle. Surullista, mutta hieman jopa kadehdin sinua. Itse menetin isäni niin, etten päässyt paikalle toisesta maasta, enkä ikinä saanut sanoa hyvästejä.

Mutta vaikka vielä pärjääkin itsekseen päivät, niin tilanne voi muuttua nopeastikin. Ja kannattaa varautua siihenkin, että sen jälkeen tilanne on todella vaikea ja ei välttämättä puhuta pelkästään viimeisistä päivistä, vaan voi mennä paljon pidempäänkin.

Olen itse ollut auttamassa joitain yksittäisiä päiviä isovanhempieni viimeisinä aikoina, sukulaiseni toimi silloin omaishoitajana. On _todella_ raskasta hoitaa kovista kivuista kärsivää läheistä kotona. Nostan hattua jokaiselle, joka siihen pystyy.

Vierailija
10/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö itse töissä? Onko kotona lapsia? Onko isälläsi kipulääkitys?

Vierailija
11/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, olen pahoillani. Minun isän vei myös, oli viimeiseen asti kotona. Yhtenä kauniina päivänä vain sitten menehtyi. Vähän kaikki petti mutta mikään ei näkyny ulos. No kyll saat kaiken tarvittavan, kotihoito, sairaanhoitsu, sänky, käyvät laittamassa kipulaastarit ym. Ja jos muuttaa ni kuuluu teidän kunnan palveluihin. Voi olla myös saattohoitokodissa muutaman päivän pätkiä sit palautuu teille. Voimia. Älä välitä paskoista kommemteista

Vierailija
12/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille haluaa tulla kalmaisena kuolemaan, ajattelis ny vähä

Ajatustoiminnan käynnistäminen tekisi hyvää sinullekin.

Vierailija
13/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin kaunis ajatus ottaa isä viimeisiksi kuukausiksi hoitoon omaan kotiin, mutta kannattaa miettiä tarkkaan omat voimavarat ja huomioida mahdollisen puolison ja lasten näkemykset myös. Parhaimmillaan tuossa saadaan viettää yhdessä aikaa useampi kuukausi isän ollessa vielä suhteellisen hyvävointinen. Pahimmillaan taas aika voi olla kivun, surun ja pelon täytteistä kaikille osapuolille.

Arvostan hirveästi ihmisiä, jotka haluavat toimia omaishoitajina, mutta en tiedä pystyisinkö siihen itse.

Vierailija
14/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kätevää jos olisi naapurissa asunto vapaana tai joku kodikas luxusmatkailuvaunu jossa aina toimiva lämmitys. Ei tarvisi samassa asunnossa olla ihan koko aikaa. Riippuu kai tuleeko kipukohtauksia tai voiko tulla yhtäkkiä vaikka sydänkohtaus tms? Mistä tietää. Mitä arvioita lääkäri sanoo. Tarvitaanko nesteytystä, vitamiinijuomia tai ruuanlaittoa - jos maistuu joku.

Vierailija
15/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isällä joku pelko tai ahdistus, että kokee turvallisemmaksi olla sukulaisten kanssa.

Vierailija
16/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vastaava tilanne pari vuotta sitten ja otimme saattohoitovaiheessa oleva omainen meille asumaan. Näin jälkikäteen ajateltuna onneksi otimme, saimme viettää arvokkaita viimeisiä hetkiä yhdessä. Mutta oli se raskasta. Henkisesti, nähdä läheisen hiipuvan.

Vierailija
17/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän kunnassa kotisairaalaa? Sitä kautta saa sairaanhoitajan käymään, kotisairaalan henkilökunta on tottunut toteuttamaan saattohoitoa kotona.

Kannattaa myös sopia oman terveyskeskuksen (tai saattohoitokodin, jos sellainen lähellä) kanssa, mihin numeroon voitte tarvittaessa soittaa ja voiko isälle pitää paikkaa, jonne hän voi mennä, jos vointi huononee niin, ettei enää pärjää kotona.

Muistakaa myös teidän omaisten apu ja tuki, yhteys työterveyteen psykologille tms.

Voimia teille <3

Saato hoidon saa kotin kuoleman asti.Aihe josta puhutte hoitavalle läkärille.Kumma ettei asiasta teille jo puhuttu? Saat myös hyvät rahat lähiomaisena hänen hoidosta yhteiskunalta kun on hoitovastussa 24h.7pvä.Kaiken tiedon saat kela,sosialivirasto,Kuin sairaalan sosialityöntekijältä.Ne oivat kaikille oiketettuja etuja.tuloihin katsomatta! 

Vierailija
18/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia teille <3

Sivusta: Ei ole työhön liittyvä asia, joten on kiinni sopimussisällöstä pääseekö työterveyspsykologille.

Vierailija
19/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin ehdottomasti läheiseni meille asumaan. Viimeiset vuorokauden menevät todennäköisesti sairaalassa, mutta sielläkin olisin heidän vierellään loppuun asti. Toki tähän vaikuttaa se että olen sairaanhoitaja ammatiltani.

Vierailija
20/32 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa netistä paastovideoita (fasting + cancer) jos englanti taipuu, esimerkiksi:

Jos vaan englanti taipuu. Lyhyesti: Jos kaikki toivo on mennyttä virallisen lääketieteen mukaan, ei ole mitään menetettävää kokeilla paastoa. Jotkin tutkimukset viittaa siihen että ainakin tietyt syöpäsolut eivät pärjää oikein ilman sokeria - paasto auttaa kehoa voittamaan ne (myös ketoruokavalio voi toimia, mutta paasto on periaatteessa varmin). Youtube on pullollaan videoita aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän