Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystäväni perui kosintaani suostumisen, koska olin pyytänyt hänen vanhemmiltaan hänen kättä ennen kosintaa. En ymmärrä miksi.

Vierailija
07.01.2017 |

Kosin eilen naisystävääni ja nainen suostui kosintaan. Tänä aamulla nainen soitti vanhemmilleen kertoakseen ilouutiset ja sai siinä samassa tietää, että minä olin käynyt pyytämässä heiltä naisystäväni kättä. Nainen veti raivarit ja veti kihlasormuksen vessanpöntöstä alas. En kuulemma olisi naisen mielestä saanut pyytää hänen vanhemmilta kättä ennen kosintaa, koska nainen ei omien sanojen mukaan ole mikään kauppatavara, joka vaihtuu isältä miehelle naimisiin mennessä eikä vanhemmilla ole mitään osaa tai arpaa meidän suhteessa, ja että naisen olisi pitänyt olla ensimmäinen joka tietää meidän kihloihin menostamme.
En kyllä ymmärrä yhtään, minusta minä vain annoin oman kunnianosoitukseni naisen perhettä kohtaan pyytämällä hänen kättä ennen kosintaa. Onko siinä muka oikeasti jotain pahaa? Nainen ei ollut koskaan esim. maininnut minulle etten saisi mennä hänen vanhempiensa juttusille jos aion kosia. Myöskin hänelle hänen perheensä on tärkeä, joten siksikin ihmettelen suuresti hänen reaktiotaan asiaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan tuo olla kunnianosoitus naisen perhettä kohtaan mutta sinä kohtelit naista kuin kauppatavaraa.

Vierailija
2/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita typeriä, sovinistisia jenkkihömpötyksiä pitää tuoda Suomeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö sulle taas näin? Etkö oppinut ekasta kerrasta?

Vierailija
4/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväsi tavoin menettelisin minäkin. En ole kenenkään omistuksessa olevaa kauppatavaraa, jonka saamiseen täytyy joltakulta erikseen pyytää lupa. Vanhempani eivät omista minua, eikä heillä ole sellaista vaikutusvaltaa elämääni, että he voisivat puolestani mitään lupailla. Naimisiinmenohaluja tiedustellaan yksin minulta, ei vanhemmiltani, sisaruksiltani, ystäviltäni tai keneltäkään muultakaan.

Vierailija
5/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan tuo olla kunnianosoitus naisen perhettä kohtaan mutta sinä kohtelit naista kuin kauppatavaraa.

Tämä. Mutta raivarit ja sormuksen vetäminen pöntöstä on vielä pahempi. Älä herranjumala mene tämän naisen kanssa naimisiin! Juokse!

Vierailija
6/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä (ja äiti) olis kyllä paskasesti nauraen vipannut miehen pihalle jos tämä olisi mennyt kysymään kättäni heiltä. Ja häitä ei olisi tullut, minä en sovinistin kanssa naimisiin menisi.

Vierailija
7/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on velvollinem korvaamaan sormuksen sinulle. Et halusikaan tuollaista vaimoksesi

Vierailija
8/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet tämän naisen kanssa naimisiin, niin varaudu siihen, että samanlaista tyhjästä loukkaantumista ja riidanhalua on luvassa jatkossakin. Todennäköisesti eroaisitte kumminkin, joten parempi ennemmin kuin myöhemmin. Ellet sitten suostu tossukaksi, joka lepyttelee koko ajan naista milloin minkäkin asian takia. 

Vierailija
9/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no en kyllä ymmärrä. Eikai tuo enää nykyisin ole oikein tapana, mutta en kyllä suuttuisi.

Vierailija
10/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi vetänyt sormusta alas pöntöstä, mutta olisin kyllä käynyt pitkän keskustelun aiheesta miehen kanssa jos olisi tehnyt jotain yhtä hölmöä.

Vierailija
11/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska foorumi ja miesvihaajat

Vierailija
12/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä ap tehny aika alentavan tempun naisystävällesi. Aivan kun hän olisi jokin hyödyke jolla ei omaa päätäntävaltaa omaa itseään ja elämäänsä kohtaan ole lainkaan. Ei nyt enää eletä 1600 -lukua!! Tytön vanhemmat ovat varmaan naureskelleet koko lopppäivän tempauksellesi ja varmaan riittää suvun piirissä hilpeyttä pitkäksi aikaa. Oot nolo! Ymmärrän tyttöystävääsi täysin!

Vierailija
13/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttui syystä, mutta tuo sormuksen vessasta vetäminen on ihan absurdia. Jatkossa, naiset ovat aikuisia täysivaltaisia ihmisiä, jotka saavat päättää naimisiinmenostaan ihan itse, ja kohtele naisia sellaisina.

Vierailija
14/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti.

Vierailija
15/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko myös, että naisen isä saattaa morsion alttarille just niin kuin amerikkalaisissa tv-hapatuksissa? Parasta olisi tehdä kunnon kauppakirja ja maksaa tavarasta naisen perheelle hyvä hinta.

Jos joku tekisi noin mulle, varmaan nauraisin ensin katketakseni ja sitten miettisin, mikä meni vikaan, kun tunnetaan toisemme niin huonosti. Kannattaako siinä maimisiinkaan mennä edes?

Koittakaa puhua asiasta ilman, että se menee riidaksi. Selitä, miksi teit niin ja nainen voi selittää, miksi loukkaantui. Saatatte oppia toisistanne jotain uutta.

Ja entäs jos naisen vanhemmat olisi kieltäneet? Jos mulla olisi lapsia ja niistä kyseltäisiin noin, niin totta kai ottaisin homman omiin käsiini. Tulisin arvostelemaan sulhon/morsion ja tekisin hänestä kaupat hänen perheensä kanssa. Järjestettäisiin kunnon neuvonpito ja tutkittaisiin horoskooppeja. Vaihdettaisiin terveystiedot. Tyttö saisi valmistaa aterian ja esitellä käsityötaitojaan ja poika olisi toki tehnyt jonkun puutyön, esim. huonekalun. Satun arvostamaan kädentaitoja.

Vierailija
16/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, minä olisi heittänyt tulevan vävyni pihalle, jos olisi tullut tuollaisia kysymyksiä tekemään.

Vierailija
17/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä (ja äiti) olis kyllä paskasesti nauraen vipannut miehen pihalle jos tämä olisi mennyt kysymään kättäni heiltä. Ja häitä ei olisi tullut, minä en sovinistin kanssa naimisiin menisi.

No, ei meitä naurattanut kun mies kävi erikseen äidiltä, isäpuolelta ja isältä tyttären kättä pyytämässä. Me luultiin, että tytär on kuolemansairas, kun poikaystävä haluaa keskustella kaikkien vanhempien kanssa henkilökohtaisesti.

Vierailija
18/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja vastauksia. Mun mielestä tuo oli kaunis ja ihanalla tavalla vanhoillinen ele. Nainenhan itse suostui, ei häntä kukaan "pakottanut", hän sen päätöksen teki. En ymmärrä kauppatavaravertausta.. uuden aallon feminismi vaikuttimena, kilarit vedetään kohteliaisuudesta vanhempia kohtaan? Vai mitä tämä on?

En mä sano että olis epäkohteliastakaan antaa naisen ilmoittaa itse, mutta ei tuossa mitään pahaa ole. Mies kertoo aikeistaan, tiedustelee samalla mikä vanhempien mielipide on, onhan se kaikin puolin mukavampaa kun tulee toisen suvun kanssa toimeen.

Vierailija
19/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti teit ja oikein. Nainen ei ole arvoisesi minä olisin onnesta ihan mykkänä:)!

Vierailija
20/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei ollut ikinä maininnutkaan, että käden pyytäminen vanhemmilta olisi jotenkin kamalan hirveää niin pikkasen ylireagointia! Kyllä munkin mies ajattelee, että se olis kiva ja perinteinen tapa, eikä ajattele niin, että mä olisin joku kauppatavara :D oon kyllä sanonu, että ei mene mun vanhemmilta kysymään (mun mielestä se olisi kovin outoa, mutta en mä siitä loukkaantuisi kuitenkaan!). Nyt löysätkää sitä pipoa hyvät ihmiset! Ei ole niin vakava asia, että muuten täydellisen suhteen heittää menemään! Ihan älytöntä porukkaa täällä, huh huh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän