Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystäväni perui kosintaani suostumisen, koska olin pyytänyt hänen vanhemmiltaan hänen kättä ennen kosintaa. En ymmärrä miksi.

Vierailija
07.01.2017 |

Kosin eilen naisystävääni ja nainen suostui kosintaan. Tänä aamulla nainen soitti vanhemmilleen kertoakseen ilouutiset ja sai siinä samassa tietää, että minä olin käynyt pyytämässä heiltä naisystäväni kättä. Nainen veti raivarit ja veti kihlasormuksen vessanpöntöstä alas. En kuulemma olisi naisen mielestä saanut pyytää hänen vanhemmilta kättä ennen kosintaa, koska nainen ei omien sanojen mukaan ole mikään kauppatavara, joka vaihtuu isältä miehelle naimisiin mennessä eikä vanhemmilla ole mitään osaa tai arpaa meidän suhteessa, ja että naisen olisi pitänyt olla ensimmäinen joka tietää meidän kihloihin menostamme.
En kyllä ymmärrä yhtään, minusta minä vain annoin oman kunnianosoitukseni naisen perhettä kohtaan pyytämällä hänen kättä ennen kosintaa. Onko siinä muka oikeasti jotain pahaa? Nainen ei ollut koskaan esim. maininnut minulle etten saisi mennä hänen vanhempiensa juttusille jos aion kosia. Myöskin hänelle hänen perheensä on tärkeä, joten siksikin ihmettelen suuresti hänen reaktiotaan asiaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kysyi isältäni "luvan". Tiesin kyllä itse siitä eikä se ratkaissut kihloihin menoamme. Itsetuntoni kyllä kesti tällaisen sukua kunnioittavan teon. Houkuteltiin siskon kanssa äiti pois kotoa, jotta oli miehillä rauha. En todella ole tossun alla eikä miehenikään. Hassuja ovat ihmiset, jotka luulevat, että tasa-arvoa edistää jatkuva kohkaaminen turhasta ja kaiken demonisointi. Heh!

Vierailija
22/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita typeriä, sovinistisia jenkkihömpötyksiä pitää tuoda Suomeen?

Näin se on toimittu Suomessa ennen sotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tullut häitä sellasen lehmän kanssa, joka vetää tavaroita pöntöstä alas.

Vierailija
24/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä miehet tietää, mitä kukin nainen haluaa. Naisilta ei saa suoraan kysyä, koska kaiken pitää tulla yllätyksenä. Mutta jos et kysy naisen isältä kättä, niin nainen saa raivarin, kun mies ei ole tarpeeksi perinteinen ja haluaa ehkä alttarillekin kävellä naisen kanssa.

Helpompaa on, kun miehet asuu avoliitossa naisten kanssa, niin ei ainakaan tee väärin

Vierailija
25/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi vetänyt sormusta alas pöntöstä, mutta olisin kyllä käynyt pitkän keskustelun aiheesta miehen kanssa jos olisi tehnyt jotain yhtä hölmöä.

Joo, niin minäkin. Ei kai nyt sentään kallista, hienoa sormusta pidä vessanpönttöön vetäistä (putkia tukkimaan) sen takia! Keskustelun paikkahan tuo olisi ollut.

Vierailija
26/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyllä pidän vahvana ylireagoimisena, koska on itsestäänselvää, ettei nainen yhteiskunnassamme ole mikään kauppatavara ja siten tuota voi pitää vaan hellyyttävänä eleenä. Että eipä tuo suhde tainnut olla kovin hyvissä kantimissa muutenkaan jos tuollaiseen kaatui.

Vierailija
27/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja vastauksia. Mun mielestä tuo oli kaunis ja ihanalla tavalla vanhoillinen ele. Nainenhan itse suostui, ei häntä kukaan "pakottanut", hän sen päätöksen teki. En ymmärrä kauppatavaravertausta.. uuden aallon feminismi vaikuttimena, kilarit vedetään kohteliaisuudesta vanhempia kohtaan? Vai mitä tämä on?

En mä sano että olis epäkohteliastakaan antaa naisen ilmoittaa itse, mutta ei tuossa mitään pahaa ole. Mies kertoo aikeistaan, tiedustelee samalla mikä vanhempien mielipide on, onhan se kaikin puolin mukavampaa kun tulee toisen suvun kanssa toimeen.

Tuo ele on nimenomaan ajalta, jolloin isä omisti tyttärensä eikä voinut mennä naimisiin ilman isän lupaa. Minä en näe siinä mitään ihanaa tai kaunista.

En muista tiedä, mutta kyllä meillä ainakin mies tuli ihan hyvin suvun kanssa toimeen vaikka ei kohdellutkaan minua kuin kauppatavaraa (kysynyt isältäni kättäni)

Vierailija
28/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mennyt mun isältä kysymään, se olisi tikahtunut nauruun. Ja joo, häitä ei olisi tullut, en mene idiootin kanssa naimisiin.

Vierailija
29/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kyllä pidän vahvana ylireagoimisena, koska on itsestäänselvää, ettei nainen yhteiskunnassamme ole mikään kauppatavara ja siten tuota voi pitää vaan hellyyttävänä eleenä. Että eipä tuo suhde tainnut olla kovin hyvissä kantimissa muutenkaan jos tuollaiseen kaatui.

Ihan yhtä hellyyttävä ele, kun se, että menisit tummaihoisen työntekijäsi edelliseltä työnantajalta kysymään, saisitko ostaa hänen orjansa. Eihän orjuutta enää länsimaissa ole, joten kivaa perinteiden kunnioittamista se vain on.

Oikeasti joillekin naisille tasa-arvo on tärkeää, eikä naisen entinen alistaminen mikään romanttinen muisto.

Vierailija
30/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen käden pyytäminen naisen isältä ei ole suomalainen perinne. Se on amerikkalainen perinne. Olet katsonut liikaa amerikkalaisia elokuvia.

Suomessa oli ennen vanhaan tapana ainoastaan neuvotella häistä ja myötäjäisistä morsiamen ja sulhasen perheiden välillä. Sulhanen ei välttämättä edes kosinut itse. Tyttö päätti itse, mitä vastasi kosintaan. Tytön isällä ei ollut mitään sen erityisempää päätäntävaltaa asiassa. 

Tietysti voi keskustella asiasta tulevan puolison vanhempien kanssa, ja vaikka kysellä heidän mielipidettään, tai pyytää heidät jotenkin mukaan kosimistilanteeseen, mutta "käden pyytäminen" on naurettavaa. Romanttinen kosinta on täysin eri asia.

Vierailija
31/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pikkuisen yliampuva tuo orjavertaus?

Jokainen tietää, ettei enää nykyaikana isä "omista" tytärtään. Mutta isä on silti isä, eli tuleva appi, eli miksi häneltä ei saisi kysyä mielipidettä? Ei sillä että se olisi ratkaiseva tekijä, mutta "kunhan kysytään muuten vain" tyyliin. Että hei, mitä mieltä olette minusta, olenko tervetullut sukuun vai johtaako tämä ratkaisu vihaan, onko teillä jotakin minua vastaan, keskustellaan aiheesta?

Vierailija
32/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättä kuuluu pyytää vanhemmilta vasta sitten, kun on ensin kysynyt naiselta naimahaluja.

Vierailija
33/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietää, ettei enää nykyaikana isä "omista" tytärtään. Mutta isä on silti isä, eli tuleva appi, eli miksi häneltä ei saisi kysyä mielipidettä? Ei sillä että se olisi ratkaiseva tekijä, mutta "kunhan kysytään muuten vain" tyyliin. Että hei, mitä mieltä olette minusta, olenko tervetullut sukuun vai johtaako tämä ratkaisu vihaan, onko teillä jotakin minua vastaan, keskustellaan aiheesta?

Kuinka moni mies tykkäisi, jos ensin anopilta kysyttäisiin lupa? Johtaisiko tämä VIHAAN???? Missä perheessä edes puhuttaisiin tuollaisia?

Vierailija
34/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella järjellä ajateltuna pitäisi olla selvillä ihan muutenkin että tykkääkö ne tulevat appivanhemmat vai eivät ilman että noudatetaan perinnettä joka halventaa naista.

Vierailija
35/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos isä ei olisi suostunut? :D Tulee mieleen oma isä, jolla on tyttäriensä miesten suhteen luultavasti kovemmat kriteerit kuin tyttärillä itsellään :D Miehestä saattaa löytyä helpostikin jotain vikaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän