Löin vauvaani, itku ei lopu
Tein virheen, myönnettäköön. Löin omaa vauvaani avokämmenellä poskelle. Hän ei lopeta itkua, mitä teen? En voi edes elää itseni kanssa enää.
Kommentit (168)
Ei äitien väsymys ole mikään uusi ilmiö ja nykyisin äidit onneksi hakevat apua.
Tilanne oli aivan toinen 1800 ja vielä 1900-luvun alussa. Se on karua luettavaa väsyneiden ja loppuun palaneiden äitien teoista.
Ja syyllistäminen on turhaa tai kokeilkaa itse olla vähillä yöunilla edes yhden viikon, saati kuukausi kaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin provo, mutta todellisuus on usein tarua ihmeellisempää. Äitini on toiminut 30 vuotta lastensuojelijana ja tällaiset tapaukset ovat valitettavasti ihan todellisuutta joka päivä useissa perheissä.
Lastensuojelutyöntekijät harvemmin nimittävät itseään lastensuojelijoiksi. Eli mikä olikaan äitisi ammattinimike? Suojelusenkeli?
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä itsekin aikanaan tukkapöllyä saanut ja tiedän mistä puhun. Sori, mutta mulla ei oo asiasta mitään traumoja... eikä oo monella muullakaan.
Et vain tiedä, millainen ihminen sinusta olisi tullut ilmjan tuota kaikkea lapsuudessa koettua väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli vain trolli.. :D
-ap
Häpeä jos edes osaat.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Jos näin on, aloittaja kuluu ihmisryhmään, joka syystä tai toisesta nauttii siitä, että saa ihmisissä aiheutettua suuren määrän henkistä pahoinvointia, ahdistusta, huolta ja surua. Mikäli se on jonkun käsitys huumorista tai itsensä viihdyttämisestä, kyseessä on monin tavoin sairas henkilö. Ihminen, jonka en toivoisi olevan missään tekemisissä kenenkään lapsien tai esim. puolustuskyvyttömien vanhusten kanssa.
Todella toivon, että tämän seurauksena on viranomaiset aloittajan kotiovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Jos näin on, aloittaja kuluu ihmisryhmään, joka syystä tai toisesta nauttii siitä, että saa ihmisissä aiheutettua suuren määrän henkistä pahoinvointia, ahdistusta, huolta ja surua. Mikäli se on jonkun käsitys huumorista tai itsensä viihdyttämisestä, kyseessä on monin tavoin sairas henkilö. Ihminen, jonka en toivoisi olevan missään tekemisissä kenenkään lapsien tai esim. puolustuskyvyttömien vanhusten kanssa.
Todella toivon, että tämän seurauksena on viranomaiset aloittajan kotiovella.
Voi se olla niinkin, että ketjun avaaja ihan oikeasti löi vauvaansa ja totuudenmukaisesti kertoi asiasta, mutta kun vastaajien viesteistä alkoi ymmärtämään tilanteensa vakavuuden ja että kohta on lastensuojeluviranomaiset ovella koputtelemassa ja vauvaa turvaan hakemassa, sekä asianomaista itseään hoitoon ehdottelemassa, niin päätti sitten kieltää koko asian suht helpolla tavalla eli vitsi vitsi tää olikin vain trollailua.
Mielestäni tuollaisen asian kertominen tulisi saattaa asianmukaisten viranomaistahojen tutkittavaksi ja että onko aiheellinen vai trollailiko vaan, että vältytään ehkä jakossa uudelta "vilja-eerikan"-tapauksen kaltaiselta tragedialta...
Asiahan on nimittäin silloin aika vakava, kun tulee ensin kertomaan ongelmastaan (ehkä jopa hätääntyneenä tilanteen hurjuudesta) julkisesti... sitten tosin säikähti avautumistaan ja kieltää koko asian olemattomaksi.
Jos ei ihan hätäkeskusasia olekaan, niin nettivinkki ehkä tuossa toimisi hitaammalla aikataululla, eli li tämä. https://www.poliisi.fi/nettivinkki
Hae apua. Välittömästi. Sinulle ei koidu seurauksia siitä, että menet itse neuvolaan tai lastensuojeluun tai mille tahansa sosiaaliviranomaiselle ja sanot että et jaksa ja pelkäät että kohta tapahtuu jotain. Näistä osataan nykyään puhua ja reagoida oikein.
Älä mieti enää hetkeäkään!
Vierailija kirjoitti:
Olisikin provo, mutta todellisuus on usein tarua ihmeellisempää. Äitini on toiminut 30 vuotta lastensuojelijana ja tällaiset tapaukset ovat valitettavasti ihan todellisuutta joka päivä useissa perheissä.
Hmm no ei nyt ihan JOKA päivä USEISSA perheissä eli sunkin kommentissa on pientä, jos ei nyt provoilun, niin liioittelun makua. Tosin pidän silti kommenttiasi aiheellisena. Mutta minäkin olen lastensuojelussa töissä ja voin sanoa, että joko äitisi suhteellisuudentaju on hämärtynyt tai sinä itse olet tulkinnut väärin äitisi kertoman. Eikä kukaan itseään kunnioittava sosiaalityöntekijä kutsu itseään "lastensuojelijaksi"... :D
Ainakin pääkaupunkiseudulla on sellaisia nimenomaan vauvan ja äidin vuorovaikutuksen tukemiseen tarkoittuja ryhmiä. Niissä saa vertaistukea, voi turvallisesti keskustella ongelmistaan ja myös oppia paljon tunnistamaan oman lapsen viestintää. Kannattaa olla yhteydessä Helsingin Ensikotiin.
Tai ap on keksinyt tämän tarinan jostain toisesta äidistä joka on just saannu vauvan ja ap itse ei saa, kateellisena mustamaalamis takaa ajatuksena kirjoittanu tämän ja nyt kun tämä paljastuu poliisille/sosiaaliviranomaiselle niin ollaankin paniikki takapuolessa.
Todellkin provo, sillä kukaan äiti ei ole töissä pienen vauvan vauva-aikana, tai jos on, niin lapsella on hoitopaikka, ja äiti saa levätä edes töissä.
Lapsen ikää ei kerrottu.
Huono esitys.
Olen järkyttynyt tästä palstasta (ensimmäiset sivut luin, en kestä enemäpää) Kaksinaismoralismin mekka! Jos mies olis tehnyt saman ei taatusti sympatiaa ja neuvoja heruis pätkääkään. Nyt äidit on "sattuuhan sitä...." Kamalaa!
Toivottavasti tuo ei ollut totta vaan joku häiriintynyt joka on jo viety putkaan, itse hoidan tyttäreni pientä poikavauvaa ja joka hetki ihailen suuresti vauvan ihanuutta ja suloisuutta, koskaan en voisi lasta edes läpsiä, hoidan hänen kaikkia lapsiaan joka päivä, tytär on maailman paras äiti ja sen kyllä lapset hänelle sanovatkin ja näyttävät, samoin tekee mieheni, lapsia pitää hoitaa hyvin, ja komentaa kun aihetta. Sanallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku on niin sairas, että provoilee tällaisella aiheella?
Minusta aloitus on uskottava, eikä ole provo, mutta jotkut ap. kirjoittavat ovat provoja ja sairaan ihmisen kirjoittamia, sen huomaa jo kirjoitustyylistä.
Ja sekin on ymmärretävää, ettei oikea ap. kommentoi tänne, jos hän on saanut apua, niin kuin hän kirjoitti jossakin kommentissa avun olevan tulossa.