Löin vauvaani, itku ei lopu
Tein virheen, myönnettäköön. Löin omaa vauvaani avokämmenellä poskelle. Hän ei lopeta itkua, mitä teen? En voi edes elää itseni kanssa enää.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Tiputin sitten äsken vauvani parvekkeelta, jo loppui itku. Olisittepa nähneet, kun kallo halkesi kuin kananmunan kuori.
-ap
VALE AP!!
-OIKEA AP
Oikeasti Peltorit on hyvä hankinta. Ei kuulu mitään. Ei tarkoita sitä, että vauva jäisi heitteille, kun edelleen toivottavasti silmät vanhemmalla toimivat ja voi pitää silmällä, mutta hermot lepää, kun on hiljaista. Ei kenenkään hermo kestä loputtomasti meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Sama va jakki tekee näitä aloituksia säännöllisin väliajoin.
Se on se sama, jonka lapset syövät vain raketti spagettia, jauheliha kastiketta, nakki keittoa ja makkara leipää. Ja joka pelkää eksoottisia ruokia, kuten kalaa ja kasviksia.
Väsyneiden äitien vauvoja otetaan matalalla kynnyksellä yöpymään myös lastenosastoille jotta ennaltaehkäistäisiin vauvojen pahoinpitelyjä. Sairaalan kautta saa myös sosiaalityön arvion tilanteeseen ja apua jatkossa kotiin.
Luulitko todella saavan lapsen itkun loppumaan satuttamalla häntä?
Otappa sukuusi tai tukiverkkoosi yhteyttä, keinosi ovat vääriä. Jos ne puuttuu, neuvolaan. Tuo ei saa enää koskaan toistua!
Joskus tosiaan mietin millasia ihmisiä siellä ruudun takana oikein on tällasten provojen kanssa, koska itselläni ei tulisi edes mieleenkään..
Vierailija kirjoitti:
Lyöntini ei ollut kova, mutta kuitenkin niin kova, että vauvani poski alkoi punoittamaan.. Kyllä, olen ihan loppu, vasta vähä aikaa sitten erosin miehestäni.. Töissä menee huonosti, kavereitakaan ei ole..
Jos soitan jonnekkin ja pyydän apua, vievätkö pienokaiseni pois? Sitä en missään nimessä halua!!
-ap
Soita kotikuntasi sosiaalihuoltoon ja pyydä avuksi perhetyötä. Sanot että jaksaminen tiukoilla. Sinun ei tarvitse kertoa läppäisystä jos et halua. Jokatapauksessa hae apua, pienen puolustuskyvyttömän vauvan tai lapsen lyöminen ei ole tavallista tai normaalia! Lasten fyysinen kurittaminen on rikos eikä ratkaise mitään. En halua pelotella, mutta seuraavalla kerralla saatat lyödä kovempaa tai vaikka ravistaa, kun menetät hermosi.
Eikös tuolla toisessa ketjussa lähes koko av ollut yksimielinen siitä että kivun aiheuttaminen vain kasvattaa lasta. Kannattaahan se kasvatus aloittaa ajoissa, pienestä pitäen niin ei lapsesta pääse tulemaan hulttio.
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäkin pahoinpideltiin ja lyötiin, kun olin lapsi. Luulen että olen saanut ns, 'vaikutteet' sieltä pitäen.. Pitäisikö minun varata aika psykiatrille, ja sitä kautta psykoterapiaan? Mitä olette mammat mieltä?
-ap
Vai että ihan vaikutteita olet saanut. No sehän toki oikeuttaakin omaa lasta lyömään.
Suosittelen todellakin hoitoon hakeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuolla toisessa ketjussa lähes koko av ollut yksimielinen siitä että kivun aiheuttaminen vain kasvattaa lasta. Kannattaahan se kasvatus aloittaa ajoissa, pienestä pitäen niin ei lapsesta pääse tulemaan hulttio.
Se että antaa luunapin tai kevyesti tukistaa 4 vuotiasta on eri asian kuin vauvan läiminen poskille. Vauva ei vielä tajua tuon ikäisenä mitään rangaistuksia. 4 vuotiaalle luunappi tai tukistus ei aiheuta mitään vaaraa tai pysyvää haittaa, mutta vauvan läimiminen voi sitten jo oikeasti olla kohtalokasta. Jos se yli 3 vuotiaan kevyt tukistaminen nyt olisi niin kohtalokasta niin ei varmaankaan olisi minunkaan ikäpolvestani moni tenava elossa tai yhteiskunnan toiminnassa mukana.
Tapauksissa puhutaan täysin eri tilanteista, mutta sulle se on tosiaan varmaan vaikeaa tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että antaa luunapin tai kevyesti tukistaa 4 vuotiasta on eri asian kuin vauvan läiminen poskille. Vauva ei vielä tajua tuon ikäisenä mitään rangaistuksia. 4 vuotiaalle luunappi tai tukistus ei aiheuta mitään vaaraa tai pysyvää haittaa, mutta vauvan läimiminen voi sitten jo oikeasti olla kohtalokasta. Jos se yli 3 vuotiaan kevyt tukistaminen nyt olisi niin kohtalokasta niin ei varmaankaan olisi minunkaan ikäpolvestani moni tenava elossa tai yhteiskunnan toiminnassa mukana.
Tapauksissa puhutaan täysin eri tilanteista, mutta sulle se on tosiaan varmaan vaikeaa tajuta.
Voi voi ja lässytilää, kun molemmat pahoinpitelyt on silti laittomia. Pahoinpiteletkö/nöyryytätkö itse lapsiasi siis kun noin satuilet?
Ja todellakin muistan kaikki tukistukset, luunapit, piiskaukset ja kyllä jäi henkisiä vaurioita. Olet oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Kolmoselle ja neloselle tiedoksi, että tuo syyllistäminen (en hyväksy ap:n tekoa) ei nyt auta. Äidit eivät vähemmästäkään uskalla enää paljastaa jaksamattomuuttaan ja uupumustaan, kun saa heti arvosteluryöpyn niskaansa. Ei uskalleta sanoa edes neuvolassa, koska ainoa apu on lastensuojelu. Lastensuojelun asiakkuus (vaikka kyse olisi vain avusta tms) taas on heti huutomerkki papereissa, vaikka perhe olisi aivan hyvä.
Ennen vanhaan oli ohje, että huutakoon vauva kehdossaan yksin makkarissa, keuhkot vaan vahvistuu. En hyväksy sitäkään, mutta koska vauva tarvitsee aikuisen lohduttamaan, apua pitäisi järjestää. Kukaan ei jaksa ilman apukäsiä, jos vauva huutaa suurimman osan vuorokaudesta nukahtaen 10min pätkiksi, kun ei sitä aina tahdo jaksaa yksin, vaikka vauva olisi suhteellisen hiljainenkin. Silloin ihminen voi toimia harkitsemattomasti.
"Syyllistäminen"? Kyseessä aiheeellinen syytös. Jos joku tuntee syyllisyyttä,niin on huono omatunto jostakin ,mihin on syyllistynyt. Tätä nykyajan poliittisesti korrektia nössöpuhetta ja zuwaitsevaisuuskylddyyriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika kohtalokasta on ollut se meidän sukupolven kasvatus. Itse olen traumani puinut, mutta onhan se kylmäävää kun tietää tosi moni muu elää siinä ajatuksessa että toisen - vieläpä puolustuskyvyttömän - satuttaminen oman tahdon läpiviemiseksi on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aika kohtalokasta on ollut se meidän sukupolven kasvatus. Itse olen traumani puinut, mutta onhan se kylmäävää kun tietää tosi moni muu elää siinä ajatuksessa että toisen - vieläpä puolustuskyvyttömän - satuttaminen oman tahdon läpiviemiseksi on normaalia.
No huh huh, en tiedä millaisesta WT-perheestä olet. Tuntemillani ihmisillä ei ole tullut lapsuuden tukistuksista mitään traumoja. Omia ongelmiasi sekä ongelmaista perhettäsi projisoit täällä muihin. Jos perhe on muuten rakastava ja asiat hyvin niin satunnaisesta tukistuksesta silloin kun lapsi käyttäytyy erittäin huonosti ei ole mitään pysyvää harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, en tiedä millaisesta WT-perheestä olet. Tuntemillani ihmisillä ei ole tullut lapsuuden tukistuksista mitään traumoja. Omia ongelmiasi sekä ongelmaista perhettäsi projisoit täällä muihin. Jos perhe on muuten rakastava ja asiat hyvin niin satunnaisesta tukistuksesta silloin kun lapsi käyttäytyy erittäin huonosti ei ole mitään pysyvää harmia.
Olen kyllä itsekin aikanaan tukkapöllyä saanut ja tiedän mistä puhun. Sori, mutta mulla ei oo asiasta mitään traumoja... eikä oo monella muullakaan.
Tää on AV palstan parhain ketju.. :D AP:ssa on ainesta vaikka kirjailijaksi.
Täytyy kyllä sanoa, että en olisi uskonut että trollit iskevät ketjuuni esittämään ap:ta ELI MINUA!
Tilanne päivitys: Vauvani lähti sosiaaliviranomaisten mukaan, minulla arviointi mielenterveyspäivystykseen huomenna.
-OIKEA AP.
Oikea ap on tylsä, feikki ap on mielenkiintosempi.
Missä kaupungissa asut?