Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivoverenvuodosta toipuminen

Vierailija
03.02.2026 |

Kiitos, että kerrotte kokemuksianne. Palautuiko puhe normaaliksi? Seurasiko vuotoa afasia? Miten pitkä toipumisloma? Hätä vaimoni puolesta, joten kerro kokemuksia. Vaikka ikäviäkin. Pelottaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iäkäs äiti toipui ekasta aivoinfartista hyvin, kotikuntoiseksi ja itsenäiseksi.

Vierailija
2/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on elänyt jo 30 vuotta ensimmäisen aivoveritulpan jälkeen. Toisenkin on jo ehtinyt saada. Toki tuolla on monenlaista vaivaa, ei toipunut koskaan ennalleen, eikä pärjää, mutta on saavuttanut lukuisista vaivoistaan huolimatta jo normaalin suomalaisen miehen eliniän. Ei siis pärjää yksin, mutta ei silti suostu harkitsemaan muuta asumista kuin hankalassa kerrostaloasunnossa. Olen itse keski-ikäinen köyhä työtön autisti ja kärsin mielenterveysongelmista. Olen kuitenkin pakotettuna tuon kotiorjana. Kotihoito on täysi vitsi, eikä mistään saa mitään apua, eikä ketään kiinnosta. Voin itse todella huonosti, enkä varmaan itse elä kahdeksankymppiseksi kuten tämä kamala vihaamani sukulaiseni. Haluaisin katkaista tuohon välit kokonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni on elänyt jo 30 vuotta ensimmäisen aivoveritulpan jälkeen. Toisenkin on jo ehtinyt saada. Toki tuolla on monenlaista vaivaa, ei toipunut koskaan ennalleen, eikä pärjää, mutta on saavuttanut lukuisista vaivoistaan huolimatta jo normaalin suomalaisen miehen eliniän. Ei siis pärjää yksin, mutta ei silti suostu harkitsemaan muuta asumista kuin hankalassa kerrostaloasunnossa. Olen itse keski-ikäinen köyhä työtön autisti ja kärsin mielenterveysongelmista. Olen kuitenkin pakotettuna tuon kotiorjana. Kotihoito on täysi vitsi, eikä mistään saa mitään apua, eikä ketään kiinnosta. Voin itse todella huonosti, enkä varmaan itse elä kahdeksankymppiseksi kuten tämä kamala vihaamani sukulaiseni. Haluaisin katkaista tuohon välit kokonaan. 

En haluaisi olla ikävä, mutta olet kitissyt tätä useammassa ketjussa. Sinulle on aiemminkin kerrottu, että voit tehdä huoli-ilmoituksen sekä itsestäsi että ko henkilöstä. Voit myös laittaa siihen, että tämän jälkeen et ota vastuuta heitteillejätöstä. Suomessa ei ole vastuussa edes vanhemmistaan, vain alaikäisistä lapsistaan. Puhumattakaan, että joku pakottaisi orjaksi. Toimi.

Vierailija
4/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi olla ikävä, mutta olet kitissyt tätä useammassa ketjussa. Sinulle on aiemminkin kerrottu, että voit tehdä huoli-ilmoitukse

Olen tehnyt huoli-ilmoituksen sukulaisestani ja joku on tehnyt itsestäni. Nuo eivät johtaneet mihinkään käytännön toimenpiteisiin tai apuun ja olivat siis yhtä tyhjän kanssa. Yksi keskustelu sosiaalityöntekijän kanssa ja siinä se kaikki.

Vierailija
5/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua; sinä et ole vastuussa sukulaisestasi. Jos kaipaat tuettua asumista tms, pitää asia kertoa sosiaalityöntekijöille. Ei ketään väkisin auteta. En yhäkään tajua, miten voit väittää olevasi jonkun orja. Sen kun katoat.

Vierailija
6/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli toipunut täysin. Oli ollut pitkään teholla, mutta oli parantunut. Muitakin vaihtoehtoja tiedän. Pahin tilanne on silloin, kun taju menee heti. Ennuste on parempi silloin, kun on pysynyt tajuissaan pitempään.

Vierailija
7/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap!

Vierailija
8/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustellaanko tässä ketjussa nyt aivoverenvuodosta, kuten aloitusotsikossa kysytään vai aivoinfarktista? Ovat täysin kaksi eri asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme