Löin vauvaani, itku ei lopu
Tein virheen, myönnettäköön. Löin omaa vauvaani avokämmenellä poskelle. Hän ei lopeta itkua, mitä teen? En voi edes elää itseni kanssa enää.
Kommentit (168)
Laita se rappukäytävään, niin se itku vaimenee ja ei ärsytä niin paljon.
Hanki itselles apua. Ennen ku hakkaat vauvas hiljaiseksi. Vie vaikka vauvan isälle hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyöntini ei ollut kova, mutta kuitenkin niin kova, että vauvani poski alkoi punoittamaan.. Kyllä, olen ihan loppu, vasta vähä aikaa sitten erosin miehestäni.. Töissä menee huonosti, kavereitakaan ei ole..
Jos soitan jonnekkin ja pyydän apua, vievätkö pienokaiseni pois? Sitä en missään nimessä halua!!
-ap
Soita ja sano, että tarvitset apua nyt heti. Joko sinulle tulee joku kotiin, tai sitten he kyllä saattavat ehdottaa, jos ottaisivat vauvasi hetkeksi (esim päivä/ kaksi) huostaansa (kysymys ei ole pakkohuostaanotsta vaan tukitoimenpiteestä), koska olet akuutin levon tarpeessa. Sitten saat nukkua ja levähtää henkisesti, vauvasi voi siellä hyvin ja sitä kautta saat myös apua kotiin. On tuhansia aivan poikki olevia äitejä, eikä se ole mitään uutta. On tiedostavan ja vastuullisen vanhemman merkki sanoa, että nyt tarvitsen apua, tulkaa. Ei myöskään ole mitään väärää ottaa apua vastaan.
Toimiiko noin oikeasti?
tiedän, että jos vanhemmat ovat räkäposkella kännissä, niin saavat viikonloppu "vauvavapaan" helpostikin.
No jos vanhempi ilmaisee, että nyt uupumus on sitä luokkaa, että romahdus on lähellä, joku tulee aivan takuulla arvioimaan tilanteen. Sitten vanhemman kanssa yhteistyössä päätyvät sopivaan menettelyyn.
Minullekkin on käynyt samoin, olen hakannut vauvaani muutamaan otteeseen, mutta tajusin, että rakkaani ei ansaitse semmoista lapsuutta, missä vanhemmat hakkaa, joten annoin hänet adoptoitavaksi. Siitä on 10 vuotta aikaa.. Olisi kiva vain tietää, missä rakkaimpani tällä hetkellä on..
Mielenkiintoista, kuinka tämän palstan äidit hyväksyvät väkivallan omaa lastaan kohtaa. Sitten kauhistellaan uutisia, joissa se väkivalta meni hieman liian pitkälle ja lapsi kuoli. Poistun tästä hakkaamaan vauvaani -->
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, kuinka tämän palstan äidit hyväksyvät väkivallan omaa lastaan kohtaa. Sitten kauhistellaan uutisia, joissa se väkivalta meni hieman liian pitkälle ja lapsi kuoli. Poistun tästä hakkaamaan vauvaani -->
Mä kerron asiasta poliisille.
Vauvoja ei saa lyödä. Voi vammautua vakavasti. Jos oot väsynyt niin mee hotelliin, sukulaiselle tai kaverille kylään ja jätä itkevä vauva miehen hoidettavaksi. Jos ei onnistu niin kysy äidiltäsi tai sisareltasi voiko hoitaa. Tai jopa isovanhemmalta jos ovat tarpeeksi hyväkuntoisia. Tietenkin jos oot työssäkäyvä niin voit joskus palkatakin hoitajan. Jos vauva parkuu niin paljon että rasitut niin mene toiseen huoneeseen ja makaa vaikka sohvalla tai sängyllä. Kun olet huonolla tuulella niin älä mene lapsen lähelle tai ainakin hillitse itsesi.
Tietenkin lapsi pitää muistaa hoitaa ja ruokkia, mutta sen varmaan tiedätkin jo. Anna vaan parkua jos et saa itkua loppumaan.
Ei se lapsi lopeta itkemistä jos läpsit tms. Vauva ei tajua vielä yhtään mitään tuollaisista rangaistuksista ja sitä että pitäisi olla itkemättä.
Lyöt puolustuskyvytöntä vauvaa, sitten painelet internettiin kerjäämään sääliä ja vielä saatkin sitä toisilta samanlaisilta taliaivoilta. Sitten ihmetellään kun "itku ei lopu". Onnea valitsemallasi tiellä.
Minua itseäkin pahoinpideltiin ja lyötiin, kun olin lapsi. Luulen että olen saanut ns, 'vaikutteet' sieltä pitäen.. Pitäisikö minun varata aika psykiatrille, ja sitä kautta psykoterapiaan? Mitä olette mammat mieltä?
-ap
Ole kiltti ja hae heti apua 112:sta! Vauva tarvitsee läheisyyttä ja lämpöä, turvaa ja hoivaa. Jos perusluottamus horjuu, vauva on kauhuissaan. Seuraukset voivat kestää läpi elämän. Vauva on armoillasi, täysin varassasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mitään hyväksytä, mutta kun se syyllistys ei ole aina oikotie onneen. Kukaan meistä ei ole virheetön ja virheentekijän toisesta virheentekijästä erottaa ennen kaikkea se, miten toimii teon jälkeen, mitä siitä oppi ja miten menettelee, jotta kyseinen ei toistu enää (tässä tapauksessa enää koskaan). Ap:n oikea tpa toimia olisi nyt soittaa ja pyytää apua.
Jos et kestä taukoamatonta itkua niin hanki traktorin kuulosuojaimet. Taisivat olla Peltor. Ei kuulu mitään kun vedät ne päähän. Voit välillä vetää henkeä kun parkumista ei kuulu. Jos itkuisuus jatkuu ihan mahdottomana niin menisin lapsen kanssa lääkäriin. Voi olla korvatulehdusta tai muuta sellaista. Jotkut vauvat kyllä itkevät ihan ilman syytäkin. Osa lapsista rauhoittuu sitterissä. Onko lapsella jonkinlainen leikkialusta tai muuta kiinnostavaa mikä kiinnittäisi huomiota ja rauhoittaisi kun on tekemistä. Et sanonut ihan minkä ikäinen lapsi on, mutta sen ikäisille on jo kyllä monenlaisia lelujakin.
Varmista nyt että lapsi on kunnossa jos olet häntä läpsäissyt jos kerran poski on alkanut punoittamaan.
Vauva voi vammautua helposti fyysisesti pahoinpitelystä. Psyykkiset vammat yhtä lailla. Nyt yhteys 112:een
Soitin sosiaalipäivystykseen ja kerroin kaiken, he ovat tulossa kotiini.. Voi olla, että joudun sanomaan hyvästit rakkaalle pienokaiselleni.. :( Saa nähdä miten käy, ilmoitan sitten tänne, jos edes ketään kiinnostaa tämmöisen sairaan ihmisen kuulumiset..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Soitin sosiaalipäivystykseen ja kerroin kaiken, he ovat tulossa kotiini.. Voi olla, että joudun sanomaan hyvästit rakkaalle pienokaiselleni.. :( Saa nähdä miten käy, ilmoitan sitten tänne, jos edes ketään kiinnostaa tämmöisen sairaan ihmisen kuulumiset..
-ap
Osta ne peltorin traktorin kuulosuojaimet jos oikeasti rasitut itkusta ja itkua ei saa millään loppumaan. Niitä saa maatalosukaupoista ainakin. Vauvalla voi olla koliikki, joten yritä hakea siihen jotain hoitoa. Rauhoittaa sinuakin kummasti kun rääkyminen ei kuulu 24/7.
Toi rappukäytävä on hyvä neuvo. Vauva sitteriin, vaunukoppaan tms ja viet teidän rappukäytävään. Melu ei kuulu sun luo, laita musa täysille ja tanssi!
Naapurit pitää huolta vauvasta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuhan noita. Elä ota tavaksi. Katumus on hyvä merkki.
Kiitos ymmärryksestä minua kohtaan! :) Luulin että tämä on rankaistava teko! Mutta hyvä kuulla, jos muillekkin on sattunut samoin, joten ei kai syytä huoleen.. :)
-ap
siis ei vittu mikä provo!!! Jotain rajaa nyt, prkl.
Vierailija kirjoitti:
Mutta en tiedä uskallanko soittaa kenellekkään, koska en halua että minun pikkuinen otetaan minulta pois! :( Pelkään kuitenkin, että satutan häntä uudestaan, koska hän ei vaan osaa olla hiljaa!!! Olen ihan loppu hänen turhanpäiväiseen parkumiseen!
-ap
No vaihtoehtona on joko antaa lapsi perheeseen, jossa häntä aidosti rakastetaan tai jatkaa satuttamista päivästä toiseen. Valinta on sinun. Ja kun jatkat tuota rataa, niin yhtenä päivänä se vauva ei enää äännähdä lainkaan.
Se on nyt vaan soitettava. En normaalisti neuvoisi näin, mutta älä puhu lyönnistä, vaan väsymyksestä ja totaalisesta uupumisesta. Lastasi ei viedä sinulta pysyvästi mihinkään sinun väsymyksesi vuoksi. Kun itsekin tiedostat riskin olevan olemassa, sinun yksinkertaisesti on vain soitettava. Lyömällä lapsi ei huutoaan lopeta.