Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaani, mitä olet syönyt tänään?

Vierailija
05.01.2017 |

Syön yleensä 3-4 kertaa päivässä. Tänään jäi lounas väliin.

Aamupala: kaksi kauraleipää kurkulla ja oivariinilla, marjasmoothieta lasillinen. Kuppi kahvia.

Välipala: raakapatukka

Illallinen: uunikasviksia ja tofua kaksi lautasellista. Siemeniä.

Iltapala: sama kuin aamulla mutta ilman kahvia

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oatly ruokaan fraiche 15% on pohjana. Dippisekoitusta en enää muista, kun tein jo viikonloppuna ja nyt syön jämiä. Joku Taffelin ehkä...

Vierailija
22/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain papuu ja salaattii, ilman kastiket tietty ku siin on kait jotain possun liivatetta yyämäs, joten en sitä sit voinu syädä. Harmittaa ja on nälkä koko ajan mutku haluun olla erillainen ja ku onhan se sillee trendikästä.

Miksi lihansyöjät kokevat vegaanit niin uhkana, että on pakko tulla jatkuvasti provosoimaan vegaanien keskusteluihin? Koetko itsesi jotenkin huonona, että on pakko tulla provoamaan, muuten et saa hyvää mieltä?

Me ei olla mitään lihansyöjiä vaikka lihaa syödäänkin, sekasyöjä on se nimike. Annanko teille sitten nimeksi salaatinpuputtajat?

Salaatinpuputtaja on aika söpö nimi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuroja ja marjoja

Lounaaksi bataattisosekeittoa, leipää

Välipalana bansku, riisikakkuja, pähkinöitä

Päivälliseksi tortilla, jossa härkistä ja kasviksia

Ja jotain voisi vielä pupeltaa... =)

Vierailija
24/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut vähän huonon ruuan päivä.

- Tzay soijapullia, paprikaa, riisiä, kastike

- nuudelia, soijasuikaleita, dippi

- wiener nougatia

- manteleita

Smoothie vielä maistuisi.

Vierailija
25/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegemidi kirjoitti:

Oatly ruokaan fraiche 15% on pohjana. Dippisekoitusta en enää muista, kun tein jo viikonloppuna ja nyt syön jämiä. Joku Taffelin ehkä...

Valkosipuli, sweet chili ja 3 sipulia näyttäisivät olevan taffelilta vegaanisia.

Vierailija
26/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: ruisleipää, tomaattia ja kurkkua. 

Päivällinen: tofu-parsakaali-nuudelipaistosta ja tuore salaattia.

Iltapala: Neljänviljan sämpylä kurkulla, kuuma kaakao ja alpro go on-rahkaa. 

Välipaloina on mennyt pari omenaa ja kiiwiä. 

Vierailija
27/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: - 

Lounas: Monipuolinen salaatti + kikhernekasviscurry + riisi (koululounas)

Iltaruoka: Oumph! -pitaleivät

Napostelu: Perunalastuja :P

Vierailija
28/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-aamupala: mysliä maustamattomalla ja metsämansikkasoijajugurtilla sekä pähkinälisällä

-lounas: nyhtökaurapita

-välipala: appelsiini, kauraleipää keijulla, savutofulla, kurkulla ja paprikalla

-välipala: pekoninmakuinen weekend snacks, riisipiirakka, päällä porlammin vegeä

-illallinen:chili sin carne (mustapapuja, riisiä, maissia, tomaattimurskaa ja sipulia. soijarouhe unohtu), 2 siivua kauraleipää, 1 appelsiini

Vierailija
29/154 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi kahvia

Välipaloiksi banaania ja riisikakkua

Lounaaksi vihis

Päivälliseksi riisiä ja chili sin carnea

Iltapalaksi ranskalaisia

Joo ei ollut ihan paras päivä syömisten suhteen :D

Vierailija
30/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin:

Aamupala: pataleipää, margariinia, vegenutellaa ja aprikoosimarmeladia (molemmat itse tehty), appelsiinimehua

Lounas: eväänä oli eilisestä jääneitä vegekaalikääryleitä, kurpitsapikkelssiä ja puolukkasurvosta, ruisleipää ja margariinia

Välipala: kahvia ja babaani

Illallinen: uunissa haudutettua bataattia ja parsakaalia, pähkinöitä, tacoja, avokado-aiolia ja sekasalaattia (tomaattia, kurkkua, chiliä, oliiveja, maissia ja paprikaa).

Tänään kun on loppiainen ja pitkän vapaan alku, söin/syön:

Aamupala: vege-banaanipannukakkua, vaahterasiirappia ja kahvia

Päivällä: tomaattikeittoa ja valkosipulipatonkia

Illalla saunan jälkeen: sieni-wellingtonia, suolakurkkuja ja paprikahummusta. Jälkkäriksi soijajäätelöä ja marjoja

Lauantaina syön:

Aamupala: vegejugurttia, mustikoita, vadelmia, tyrniä ja bee free hunajaa

Päivällä: perunakakkuja, kasvispihvejä, puolukkasurvosta, keitettyjä porkkanoita, ruisleipää ja soijamaitoon tehtyä valkokastiketta

Illalla: pizzaa (tomaattia, mustia kalamata-oliiveja, punasipulia, vihreää paprikaa, marinoitua munakoisoa, valkosipulia ja vegejuustoa) ja salaattia

Sunnuntaina varmaan leivon aamupäivällä seuraavan viikon leivät ja syön aamupalaksi jotain siitä kahvin kanssa. Päivällä teen ehkä jotain pataa ja illalla varmaan syön lauantailta jäänyttä pizzaa ja salaattia.

Vierailija
31/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan.

Itse sekasyöjä mutta perheen teineistä toinen kasvissyöjä ja toinen vegaani ja olen se joka meillä pääasiassa kokkaa. Suurimmaksi osaksi kotona siis vegaaniset ruoat kun ei viitsi kaikille tehdä erikseen. Vapaalla ja kylillä syön mitä tarjotaan tai tilaan mitä tekee mieli.

Tämä on hyvä keskustelu, saa vähän vinkkejä mitä kokkaisi.

Meillä menee paljon itse tehtyä sämpylää johon leivon aina siemeniä pähkinöitä ja ruoan jämiä kuten perunaa hummusta tai puuroja.

Sienisalaatti kaurafreichella ihan must ruisleivän päällä.

Tänään teen pestotofusta kiusauksen ja jonkun kivan salaatin kylkeen.

Vinkkejä toivoisin pähkinävoin käyttöön. Ostin purkillisen eikä se maistu oikein kenellekään sellaisenaan. Voisiko käyttää leivonnassa?

Vierailija
32/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaaja 39: pähkinävoi sopii esim. wokkeihin, tofun marinadiin, leivonnassa kaikenlaisiin suklaapähkinäsysteemeihin (brownies ym), ja etsipäs semmoinen ohje kuin "sesame hot noodles". Ei mikään terveyspaukku, mutta ihana.

Ja olet kyllä kiva vanhempi ja kekseliäs ja viitseliäs ruoanlaittaja!

Vierailija
33/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan vasta, eli banaani-tattarilettuja mustikoilla ja kookoskermalla.

Vierailija
34/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti arkisin syön vain kaksi kertaa päivässä. Esimerkiksi

Lounas: Tofu-kasvis-kookoscurry, riisi, salaatti

Päivällinen: Tortillat paputäytteellä + guacamole, salsa, kasvikset

Kokeilen jatkuvasti uusia reseptejä. Aika usein tulee kuitenkin tehtyä pastaruokia, tortilloja ja erilaisia currykastikkeita.

Vierailija
35/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt vasta aamupalan: Kahvia kauramaidolla, kaurajogurttia, itse tehtyä mysliä (kaura, speltti, moniviljahiutale, pähkinöitä, siemeniä, öljyä ja agavesiirappia) ja marjoja.

Lounaan syön kun saan pihvit uunista: punajuuriquinoapapupihvejä, perunamuussia ja salaattia (salaatti, avokaado, paprika, kurkku, tomaatti ja hapankaali)

Välipaloja yms en ole miettinyt, mutta illalliseksi tehdään pizzaa (tomaatti, sipuli, sieni, kapris, ananas, eilisen seitan"kebabin" jämät ja vegejuustoa)

Vierailija
36/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan.

Itse sekasyöjä mutta perheen teineistä toinen kasvissyöjä ja toinen vegaani ja olen se joka meillä pääasiassa kokkaa. Suurimmaksi osaksi kotona siis vegaaniset ruoat kun ei viitsi kaikille tehdä erikseen. Vapaalla ja kylillä syön mitä tarjotaan tai tilaan mitä tekee mieli.

Meillä menee paljon itse tehtyä sämpylää johon leivon aina siemeniä pähkinöitä ja ruoan jämiä kuten perunaa hummusta tai puuroja.

Vinkkejä toivoisin pähkinävoin käyttöön. Ostin purkillisen eikä se maistu oikein kenellekään sellaisenaan. Voisiko käyttää leivonnassa?

Samat sanat. Mulla teini alkoi kasvissyöjäksi reilu vuosi sitten ja alkaa aika ykstoikkoista olla meitin ruoat. Oon vaan jotenkin ihan kädetön tässä asiassa edelleenkin. Alkuun ei haluttanut edes enemmän perehtyä asiaan kun ajattelin että on ohimenevä vaihe, mutta kai se on jo uskottava. Meillä tänään lounaalla eilistä kasvis-linssikeittoa ja päivällisellä guornkuutio-riisipaistosta uunissa.

Vierailija
37/154 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan.

Samat sanat. Mulla teini alkoi kasvissyöjäksi reilu vuosi sitten ja alkaa aika ykstoikkoista olla meitin ruoat. Oon vaan jotenkin ihan kädetön tässä asiassa edelleenkin. Alkuun ei haluttanut edes enemmän perehtyä asiaan kun ajattelin että on ohimenevä vaihe, mutta kai se on jo uskottava. Meillä tänään lounaalla eilistä kasvis-linssikeittoa ja päivällisellä guornkuutio-riisipaistosta uunissa.

Onneksi meidän teinit pääsivät turvallisesti aikuisuuteen, tai no nuoremmalla vielä muutama kuukausi täysi-ikäisyyteen. Helppo heittää pihalle jos ryhtyisivät ruoan suhteen krantuiksi. Minä ainakaan en ruokatottumuksiani muuttaisi.

38/154 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: maustamatonta soijajogurttia 1,5dl, chiansiemeniä 1rkl, hampunsiemenrouhe 1rkl, vadelmia 100g, banaania 50g ja omena.

Päivällinen: kolme lautasellista kikherne-kasviswokkia jossa myös vähän nuudelia.

Vierailija
39/154 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala oli vaan lasi vettä.

Lounaaksi Oumphia, uunikasviksia ja kastiketta.

Jälkiruuaksi loput Wiener nougaat ja Kolmen kaverin jätskiä.

Iltaruuaksi/Iltapalaksi: Nugetteja ja ranuja.

Yöpalaksi voisin ottaa poppareita :P

Vierailija
40/154 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla-aamupäivällä 4 kuppia kahvia kookos-mantelimaidolla, pari viipaletta grahamapaahtoleipää itujen, tomaatin ja kurkun kanssa.

Iltapäivällä nopeasti wrap autossa.

Illalla itsetehtyä pizzaa, jossa täytteenä mm. Kesäkurpitsaa, herkkusieniä, oliiveja, lehtikaalia. Lisäksi napostelin suolapähkinöitä ja join lasin punaviiniä.

Tänään oli aika kiireinen päivä niin jäi syömisetkin aika huonoksi.