onko kukaan elänyt taiteilijan kanssa?
Kommentit (431)
Työkaveri on toiselta luonnoltaan ja sivuammatiltaan taiteilija, mikä sinänsä on kivaa ja tuottaa iloa.
Toinen puoli on se, että välillä taiteilijuus jää päälle ja varsinainen työ sitten hieman kärsii ja "ympäristöä" ottaa päähän se asenne, että 'koska olen taiteilija' se antaa luvan joustaa siinä leipätyössä muiden kustannuksella...
Aika hauskaa ku eräs tuttuni oli ajatellut, että pelkät piirtäjät ja veistelijät ovat vain taiteilijoita.😂
Minkä sille voi jos on taiteilija.Niin.
Ei sille voi mitään. Niin. Ei ole pakko olla kuin muut.Niin. Saa olla se mikä on. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Aika hauskaa ku eräs tuttuni oli ajatellut, että pelkät piirtäjät ja veistelijät ovat vain taiteilijoita.😂
Eikö se muka niin ole? 🤓
Hei, älä koskaan ota runoilijaa luoksesi asumaan
Se ryyppää, rähjää ja rellestää ja kaataa kaljaa sun kitaraan
Vierailija kirjoitti:
Se, että taiteilija on sottainen ja nukkuu päivät, ja on epätäsmällinen on aika stereotypia. Itse opiskelen Sibelius akatemialla laulajaksi, joten kutsuisin itseäni taiteilijaksi, mutta olen todella siisti ja "siivousintoilija", jonka koti on aina tip top, olen myös aina hyvin pukeutunut ja täsmällinen. Joten ei kaikki taiteilija-ihmiset ole stereotyyppisiä taiteilijoita.
Opiskelet Sibelius akatemiassa.
Exäni oli muusikko, kuten nykyinenkin myös.
Nämä kaksi ovat vain kuin yö ja päivä...
Ex on syystäkin ex: yli 7 vuotta jaksoin katsoa sitä toimintaa.
Hän oli mielestään paras ja kaikesta oikeassa, maailman hienoin muusikko ja taiteilijasielu!
Todellisuudessa käytti kaikki rahansa parissa päivässä päihteisiin, minun piti maksaa pienestä palkastani kaikki ja vielä hoitaa muutenkin taloutta ja siivota kämppäämme joka oli kuin sikolätti sillä välin kun hän oli kaikki päivät kotona ja minä töissä.
Ei ole ikinä esiintynyt missään tai julkaissut tekeleitään minnekään.
Nykyinen on herkkä ja maailman mukavin kaveri, meillä on myös yhteisymmärrys arkiasioiden hoitamisesta.
Hänellä on taustallaan musiikkialan koulutus ja monia virallisia projekteja, julkaisuja sekä lukemattomia live-esiintymisiä.
Osaa ottaa rennosti, mutta hommansa kyllä hoitaa ja pyrkii jatkuvasti eteenpäin.
Olen teatterialan ammattilainen, ohjaaja-dramaturgi ja olen seurustellut kirjailijan kanssa. Suhde toimi hyvin, kun oli niin paljon yhteistä.
Suhde päättyi kuitenkin miehen peliriippuvuuteen ja uskottomuuteen.
Maalaan tauluja ja kotini ja työpisteeni on tiptop. Olen myös itse aina huoliteltu vaikka jokunen maalitahra voi olla käsiin jäänytkin
Elän itseni kanssa eli kai tämä lasketaan. Piirrän ja maalaan mieluiten öisin, koska yöllinen ambienssi, hiljaisuus, pimeys, raukeus helpottaa keskittymistä oman päänsisäisen todellisuudeen tuomiseen näkyväksi paperille ja kankaalle. Rapussa ramppaavat naapurit, pihalla juoksevat lapset ja haukkuvat koirat eivät häiritse silloin. Välillä vaan on kausia, jolloin joutuu arkiasioiden hoitamisen takia valvomaan enimmäkseen päivisin, jolloin koitan saada illasta aina vähintään pari tuntia rauhallista aikaa piirtämiselle.
Jos voisin piirtää pilvessä, tuotokseni olisivat korkeatasoisempia, mutta mulla ei pää kestä pössyttelyä kuin ihan harvakseltaan. Muuten alkaa vainottaa, ahdistaa enkä pysty nukkumaan. Lisäksi liian pilvessä sulan helposti sohvalle euforisoimaan tai alan intohimoisesti säätää jotain ihan turhaa, jota voi sitten seuraavana päivänä päätään pyöritellen ihmetellä, joten helpompaa kuitenkin vaan hoitaa piirtämiset selvinpäin.
Talouden ja huushollin siivouksen hoidan kyllä ihan hyvin. Maksan kaikki laskut pois heti kuun alussa, koska tiedän, että ne unohtuu muuten. Siivouksessa avustaa robotti-imuri, jota ilman täällä olisi paljon suurempi siivo. Mikään tip top tämä kämppä ei kyllä ole, mutta riittävän siisti. Onneksi mulla ei ole lapsia. En tykkäisi keskeytyksistä varsinkaan öisin eikä musta ole olemaan vastuullinen aikuinen aina. Välillä kyllä. Mutta haluan oman tilan ja oman ajan, joka on varattu minun ja taiteeni väliselle kuhertelulle.
En tiedä taiteilijasta, mutta itse elin muutaman vuoden muusikon kanssa. Tämä henkilö täytti kyllä kaikki stereotypiat viinaan menevästä rokkarista. Herttainen ja mukava ihminen kaikin puolin, mutta tuo valitettava "harrastus" oli minulle liikaa, eipä huvita hukata elämäänsä toisen sekoilua katsellen. En ole enää edes kärryillä, kuinka monta ihmissuhdetta kyseinen riippuvuus on eksältäni vienyt sen jälkeen, kun yli kymmenen vuotta sitten erottiin. Toivottavasti joskus löytää rauhan.
Elän muusikon kanssa ja rakastan sitä. Hän ei ole renttu, vaan poikkeuksellisen suoraselkäinen, luotettava ihminen.
On hienoa olla rakastanut ja on hienoa saada kiksit taiteesta, mutta kun nämä yhdistää... en osaa kuvata sitä sanoin. En usko, että pystyisin enää elämään parisuhteessa, jossa EN saa väristyksiä toisen tekemästä taiteesta.
Kyllä puolisoni on auervaara ja taivaanrannan maalari. Hyvin männöö
Kotini on siisti, sillä sekamelska ahdistaa. Ajatukset pysyvät koossa siistissä ympäristössä. Työhuoneessa ainoastaan työpöytä täynnä tavaraa.
Puoliso epätaiteellinen, mut ymmärtävä. Hän on kallioni ja turvasatamani. Olen neuroottinen.
Yx taiteilija maalari oli aika 🐷 puolet vuodesta mutta toisen puolen vuodesta se rämpi metsissä ja maalasi luontoa suuria maisemia sitten se oli rappiolla taas puoli vuotta. Ne on niitä luovuuskausia. Yhdellä oli seinät täynnä maalausprojekteja ja vaimonsa esitteli niitä ei kotia vaan ateljee.Yksi teki abstrakteja töitä yöllä soitti sinfoniaa. Meillä on ollut muusikkoja paljon jotka harjoittelee pitkiä aikoja ja piirtäjiä.Kun on paljon erilaisia taiteita.Kuvaus valokuvaus vaatii tietysti sen kuvakulman mistä kuvaa.Jollekin roska toiselle taideteos.Älkää vaan heittäkö roskiin mitään tarvikkeita voi antaa jollekin joka maalaa tai piirtää myös peltipurkit missä pitää maalituubeja tai kukkapurkkeja mitä voi maalata.Noi lihakaupan ja saata....jutut onkin niitä itse.Riista ja karjaeläimet on aina teurastettu ruuaksi eikä uhrata jumalille.Tappaminen on tietysti kauheaa mutta niin kaikki joutuu kuolemaan kuitenkin se oli synnin seuraus.Kalakin on tunteva olento ja linnut. Myös ihminen ja Mooseksen laki oli älä tapa. Älä varasta.Siksi meillä on anteeksianto pojassa Jeesuksessa ristillä. Anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
Älkää vaan varastako taiteilijan henk.koht.välineitä tai tarvikkeita ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko-Noah kirjoitti:
ei ole muuta taidetta olemassakaan kuin musiikki, muu taide on humpuuqia
On se viisas ollu se Ukko Nooa. Kun hän menee saunaan, laittaa laukun naulaan. - ihan mieletöntä. Eläköön muusikot, ne oikeat taiteiliat.
Ukko Nooan sanoittajaa Carl Michael Bellmania kuitenkin pidetään Ruotsin suurimpana runoilijana.
Jeesus oli ja on myös mies . Bell on kello ja varmaan nimi on kellomania . Kellorahaa tai kellohullu. Mikähän sen oikea nimi on ollut. Jeesuksesta vasta lauluja onkin sävelletty. Merry chistmas .
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt neuvoksi? Taiteilijat uudelleenkoulutusleirille?
Vihaa siis luovia taiteilijoita noin paljon ????
Melkoisia vippaajia ainakin muusikot