onko kukaan elänyt taiteilijan kanssa?
Kommentit (431)
Kuvataiteilija vs klassinen muusikko vs kirjailija vs näyttelijä ... Näistä vain se klasarimuusikko on oltava perfektionisti, muuten ei siihen maailmaan ovet aukene. Kilpailu on kovaa ja tekniikka on osattava, kilpailuita joissa pärjättävä jne. Kirjailija tai runoilija voi olla sen sijaan ihan itseoppinutkin.
Mutta sibelius-akatemiassa, klassisen puolen muusikot, heillä nimenomaan täytyy olla se "kympin tyttö ja perfektionisti" tausta musiikkiopinnoissa, työtävieroksumaton ote siihen tekemiseen. Sitä lajia ei pelkällä taiteellisuudella opi.
Juuri noin. Tekniikkahan on musiikissa väline, jos sitä ei hallitse täydellisesti niin ei voi tehdä sitä luovaa puolta eli tulkintaa. Musiikkitaiteessa opiskelu ei oikeastaan lopu koskaan.
Täällä on aika kummallisia käsityksiä klassisen musiikin tulkitsemisesta, ikään kuin se olisi jotain mekaanista toistoa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että taiteilija on sottainen ja nukkuu päivät, ja on epätäsmällinen on aika stereotypia. Itse opiskelen Sibelius akatemialla laulajaksi, joten kutsuisin itseäni taiteilijaksi, mutta olen todella siisti ja "siivousintoilija", jonka koti on aina tip top, olen myös aina hyvin pukeutunut ja täsmällinen. Joten ei kaikki taiteilija-ihmiset ole stereotyyppisiä taiteilijoita.
Se, että opiskelee sibiksessä ei tarkoita sitä, että olisi tai tulisi taiteilijaksi. Mahdollista se toki on.
mä itse kitaristi mies Roy Coman en tidä oletko kumpaa sukupuolta mutta eräs kappale kiteyttää soittajan vaimo itse nyt 7män kihlausta 2 avioliittoa takana niistä väliä mä rabitista himiin viime vuodet to die forissa taiteilijoita voi verrata normiarkeen viettäviin usein eletään hetkessä luomisen tuska se tuskaa uhrille itselleen eli usein 2 suuntasta mielialahäiriötä skitsofreniaa ja mulla nuorena menin katoniseen tilaan jäin päiviksi jokainen joka taiteilijan puoliso vähänkin menestynyt ei vaihda sitä normielämään jopa porvoossa kun olin 3 kihlaus kumppani omille naisystäville valehteli minusta heille syy selvisi myöhemmin tottakai koptereilla lofooteille köpikseen pienkoneella tottakai hän naisena varmisti ettei hänen tod kaunis ystävätär kiinnostu minusta helpomi roy paskoo alleen hajottaa hotellihuoneita ruotsin poliisikin pelkää eksy aiheesta taiteilija saa nukkua tuskan pois ei voi verrata mihinkään jos soittaja niin pitkiä aikoja pois mä nykysen kanssa 15,5 v jäin eläkkeelle 2019 mutta ensik heti kättelyssä pata ässä lähetkö messiin vapaa suhde jos meistä jotain mä kieltäydy seksistä euroopaassa eli en ole sinulle ikinä uskollinen hän jäi ymmärsi oman etunsa rauski21@gmail.com jos jotain mieleen ois kiva tavata taiteilijat ymmärtää toisiaan vtun luomisen tuska
Normaali herään puoli kahdeksan. Menen työpajalle. Teen kirjalliset työt tai ideoin pari tuntia se jälkeen valmistelen, pohjustan ja jatkan taiteen varsinaista tekemistä. Kolmen neljän maissa kotiin riippuen työn vaatimuksista. Perheelle ruoka koira lenkille. Tiskit pyykit muksut. Telsunääreen katselemaan fucking queen jakson. Uutiset. Hammaspesu ja koisimaan.. Näin pääpiirteittäin. 🤔 Vkl vapaa.
Tässä puhutaan vissiin kuvataiteilijoista.
Muusikot (ainakin klassiset muusikot, jazzmuusikot, sekä muut sellaiset joilla on teknisesti vaativaa ohjelmistoa esitettävänä) on kurinalaisempia ja ahkerampia kuin 95% meistä. Rahaa ei sitten ole liiemmin, mutta se onkin eri asia. Työmoraali on kuin kirurgilla, mutta palkka kuin lähihoitajalla
Ei päde tietystikään mihinkään amatöörirämpyttelijöihin tai poppareihin välttämättä. Mutta teknisesti vaativiin musiikkigenreihin, esim. työ kaupungiorkesterissa tai sotilassoittokunnassa
Suomen on maksettava oma osuutensa ilmastovelasta globaalille etelälle. Ilmastovelka koostuu globaalin pohjoisen maiden valtavista historiallisista ilmastopäästöistä ja niiden tuhoisista seurauksista. Ilmastovelan nimissä Suomen on ajettava globaalin etelän valtionvelkojen mitätöimistä IMF:ssä ja Maailmanpankissa ja lisättävä velatonta ilmastorahoitusta näille yhteiskunnille.
ELOKAPINA !
Vierailija kirjoitti:
Ma pidan itteeni taiteilijana. En hyvana sellasena mutta meitsi paassy palkinnoille .Mielenkiintone aihe sinansa.
Mun arki? Kaheksasta neljaan, never.
Ma piirran ihmisia. Maksusta. Maalaan kaikennakosta joista osasta tulee rahaa. Valkonen oljyvariputkilo on paras lahja mita voin saada :D
Yritan olla etten ole vaikea tai outo tai sellanen etta osaisin jotain erikoista, kaikki osaa jotain erityista. Mun ystava on huippukokki. Monesti olen kysyny kuinka saat taman ruoan maistuu talta.
Me kaikki osataan jotain.
Olet vähään tyytyvä. En ole taiteilija, mutta (taidekoulussa opiskelleena) tiedän, että valkoiset öljyväriputkilot ovat siitä halvimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Normaali herään puoli kahdeksan. Menen työpajalle. Teen kirjalliset työt tai ideoin pari tuntia se jälkeen valmistelen, pohjustan ja jatkan taiteen varsinaista tekemistä. Kolmen neljän maissa kotiin riippuen työn vaatimuksista. Perheelle ruoka koira lenkille. Tiskit pyykit muksut. Telsunääreen katselemaan fucking queen jakson. Uutiset. Hammaspesu ja koisimaan.. Näin pääpiirteittäin. 🤔 Vkl vapaa.
Erikoista ajatella, että taiteilijalla viikonloput olisivat vapaat. Yhtä koomisilta tuntuvat "taiteilijat", jotka jäävät eläkkeelle.
työtä vieruksevia loisia ainainen valitus tuki rahojen pienuudesta. saunan taa monttu heille.
Kaikenlaisia wannabe-daideilijoita on pilvin pimein. Joskus mietin et mihin sitä kaikkee romua ja roskaa tarvitaan? Radiostakin kanavatolkulla tulee ihan luokatonta ja turhaa musaa. Netti ja areenat pullollaan. Harvoin on huippua.
Tsemiä vaan puolisoille sen kaiken keskelle.