Auttakaa outo ukko ahdistaa!
Muutin joulukuun lopussa uuteen asuntoon ja huomasin oudon asian.
Asuntoni on siis yksiö ja minulla ei ole kuin ranskalainen parveke ja tupakoin, joten tykkään käydä alhaalla tupakalla.
Noo, nyt kun on ollut uudenvuoden juhlat ja lomaakin vielä tämä viikko niin olen ollut valveilla melko myöhään ja ollut siis menossa yölläkin alas röökille.
Parina edeltävänä yönä kumminkin lakkasin menemästä, sillä käytävässä seisoskelee pitkiä aikoja joku mies?? Ihan vaan seisoo paikallaan kuin halvauksen saanut eikä osoita merkkiäkään että lähtisi minnekään.
Säikähdin kuoliaaksi kun olin ensimmäistä kertaa menossa ovi jo auki, niin mies seisoi käytävän päässä tuijottaen mua eikä ilmekään värähtänyt.
En tiedä miksi jäädyin, mutta menin takaisin sisälle odottelemaan. Vähän ajan kuluttua tarkistin niin ukko oli samassa kohtaa ja päätin etten enää mene tuonne.
Sama homma jatkui kun kurkkasin ovisilmästä viimeyönä niin mies vaan seisoi käytävällä, tällä kertaa naama pois minusta päin.
Soitanko poliisit vai tarkkailenko tilannetta vielä, todella ahdistavaa!
En ole nähnyt tyyppiä päiväsaikaan, mutta puolen yön aikoihin herää ilmeisesti "eloon".
Nyt käytävällä ei ole ketään, enkä tiedä uskallanko kurkkiakaan tuonne enää yöaikaan.
Kommentit (165)
No saahan sitä tehdä näemmä mitä haluaa, mutta kertoohan se ihmisestä jotai jos öisin heiluu käytävillä pitkiä aikoja?
Kyllä minä ainakin saisin paskahalvauksen, en sinuna ap lähtisikään alas tupakoimaan jos mies on käytävällä juuri silloin.
Voisiko olla joku koditon, joka livahtaa rappuun yösydännä tai pikkusta ennen ovien sulkemista? Meneekö rapussanne ovet öisin lukkoon? Kuumottavalta silti kuulostaa, vaikka harmiton olisikin.
Mä en uskaltas ilman puukkoa mennä tommoseen rappuun... Hyi saatana, tiedä mikä hullu on kun jumittelee samassa paikassa monena yönä. Ei lupaa hyvää tommonen outous...
Vierailija kirjoitti:
Jos on perheriitoja ja vaimo heittänyt ulos? Entinen naapurini kävi käytävässä juomassa olutta kun vaimo ei antanut ilmeisesti kotona juoda.
No kyllä normaalijärjellä varustettu naapuri jotenkin reagoisi, jos joku on tulossa esim tervehtisi, eikä vain hiljaa tuijottaisi. Pelottavaa..
Miltä näyttää? Mitä vaatteita on päällä,ikä about? Mun mies teki tuota joskus mutta ei kuulemma enää. En voi olla varma koska aiemminkin livahti käytävään kun olin jo nukkumassa. Lahdessa asutaan.
Joo mies siis tuijotti kuin tyhjyyteen kun näki minut toissayönä. En tiedä miksi mä sitten käännyin lopulta takaisin, joku vaisto kai sanoi että älä mene miehen lähelle. Ja en oikein hahmota vaatetusta kaukaa, on sillä joku huppari/farkkutakki päällä muttei mielestäni mitään tammikuun varustusta.
Ja meillä on ovet lukossa aina 20:00 jälkeen että en oikein usko olevan koditon, ellei täällä ole sitten joku sivuovi paskana mistä pääsisi sisään.
Sitä mäkin olen miettinyt ettei hyvää voi odottaa jos tuollainen henkilö asuu talossa, toivon enemmän sitä että olisi unissakävelijä kuin joku oikeasti psykoosissa oleva.
Ap
Iältään äijä on varmaan joku 30-40 vuotiaan väliltä ja näytti ensisilmäyksessä ihan tavalliselta, mutta ei varmaan jatkossa. Jos nään sen taas niin koitan pistää tuntomerkkejä enemmän muistiin.
ja en asu Lahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Iältään äijä on varmaan joku 30-40 vuotiaan väliltä ja näytti ensisilmäyksessä ihan tavalliselta, mutta ei varmaan jatkossa. Jos nään sen taas niin koitan pistää tuntomerkkejä enemmän muistiin.
ja en asu Lahdessa.
Terkuin Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt on niin ällö enää nykyään että polttais? Hyärghh. Kiva varmaan sun tutuillas :(
Oliko asian pointti tässä tupakointi? Niin, sitä minäkin
Tupakointi oli tässä se pointti,kaikkihan kietoutui tupakoinnin ympärille.
Hui kamala! Onpas pelottavaa tuollainen. Joku nisti tai unissakävelijä?
Vierailija kirjoitti:
Huumeukko
Jep. Asuin kerrostalossa jossa huumeukko kävi tarkastamassa että tupakkaa poltetaan. Seisoi rapussa ilmeettömänä. Kerran sitten tervehdin ja kysyin että miksi hän aina seisoo rapussa niin tarkastaa ettei polteta huumeita. Oli nimittäin käräyttänyt yhden kerran jonkun asukkaan joka oli käynyt polttamassa parvekkeella marihuonahuumetta. Haistoi sen kun oli polttaja oli tullut pois parvekkeelta. Soitti välittömästi poliisille.
Totesi että minun kohdalla ei tarvitse pelätä. Hän vain tarkistaa.
Ilmeisesti hänen tekonsa tuotti suurta tyydytystä ja tekee sitten sitä lisää.
Toivotaan että hän saa taas kiinni marihuonahuumeen käyttäjiä jotta maailma olisi parempi paikka elää.
Hyi kamala, kun luin tän jutun niin tulin itsekin vainoharhaiseksi kun asun kaupungin levottomalla vuokratalolla, että minkähänlaista porukkaa täälläkin liikkuu oivoi.
Onko siellä rapussa valo aina päällä vai pitääkö itse sytyttää? Eli onko mies seisonut siellä pimeydessä vaan vai laittanut itse valoa päälle vai miten? Entä joutuisitko meneen miten kaukaa hänen ohitse jos menet ulos?
Voisitko tehdä niin, että kun kuulet oven käyvän naapurissa, kurkkaat poistuuko joku naapuri ulos ja lähdet hänen perässään sitten ja mahdollisesti kysyt onko hän havainnut samaa....?
Kyllä mä ainakin oisin vaan kylmästi rauhoittanut hermoni ja mennyt röökille. Ajattelepa ihan rauhallisesti, mitä tuo ukko voisi sulle tehdä ja miksi? Alkaisiko se sua murhaamaan siellä kaikuvassa rapussa? Mikä sen motiivi olisi seisoskella tuntikausia rapussa kun murhattavaa löytyisi siihen paljon soveltuvammistakin paikoista. Soita vaikka kaveri mukaan ja mene rappuun. Et voi tuollaisen ukon takia itseäsi vangita sisällekään.
Veikkaan nisti tai hullu. Älä missään nimessä mene sinne rappuun, jos patsastelee taas samassa paikassa. Yksi kerta olisi ehkä jotenkin selitettävissä, mutta kaksi perättäistä iltaa/yötä menee jo friikiksi. Voi olla joku asukas, muttei todellisuudessa elävä yksilö. Pahempi vaihtoehto on, jos on ulkopuolinen, joka tulee ilman mitään järkevää syytä seisomaan tyhjään öiseen rappuun... Menee kylmiä väreitä!
Kyl mä varmaan soittaisin poliisit tarkastamaan tilanteen. Onhan tuo nyt tosi pelottavaa.
Hyvä idea tuo mitä kirjoitit nro 35. Voisin kokeilla seuraavalla kerralla keretä naapurin mukaan samaan aikaan alas.
Ja käytävällä on tunnistin valot, eli syttyvät itsestään kun siellä joku on.
Tällä hetkellä käytävän valot ovat pimeänä, joten turvassa toistaiseksi ollaan. Toivottavasti kyseinen ukko ei asuisi tässä talossa.
Pelottavinta miehessä on se kun hän ikäänkuin jähmettyy paikoilleen. Seisoo siis yhdessä kohtaa, eikä liikuta mitään ruumiinosaa tai vaihda asentoa.
En itse pystyisi edes siihen?
Ja sinulle joka kirjoitit että naapurissasi oli huumeukko ja käräytteli muita, pisteet siitä sinulle että uskalsit mennä jututtamaan, en itse pidä edes vaihtoehtona jututtamista tällähetkellä. On se äijä jollaintasoa hämärä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä varmaan soittaisin poliisit tarkastamaan tilanteen. Onhan tuo nyt tosi pelottavaa.
Ei paljo auta, jos se ei mitään tee, muuta kuin jumittaa. Jos ei voi ilmoituksessa sanoa onko rapuun kuulumaton, niin ei sille mitään poliisi voi. Asukas saa omassa rapussaan seisoskella, jos ei aiheuta järjestyshäiriöitä.
Dorka nikotinisti-teini ensimmäisessä kodissa häröilee