Auttakaa outo ukko ahdistaa!
Muutin joulukuun lopussa uuteen asuntoon ja huomasin oudon asian.
Asuntoni on siis yksiö ja minulla ei ole kuin ranskalainen parveke ja tupakoin, joten tykkään käydä alhaalla tupakalla.
Noo, nyt kun on ollut uudenvuoden juhlat ja lomaakin vielä tämä viikko niin olen ollut valveilla melko myöhään ja ollut siis menossa yölläkin alas röökille.
Parina edeltävänä yönä kumminkin lakkasin menemästä, sillä käytävässä seisoskelee pitkiä aikoja joku mies?? Ihan vaan seisoo paikallaan kuin halvauksen saanut eikä osoita merkkiäkään että lähtisi minnekään.
Säikähdin kuoliaaksi kun olin ensimmäistä kertaa menossa ovi jo auki, niin mies seisoi käytävän päässä tuijottaen mua eikä ilmekään värähtänyt.
En tiedä miksi jäädyin, mutta menin takaisin sisälle odottelemaan. Vähän ajan kuluttua tarkistin niin ukko oli samassa kohtaa ja päätin etten enää mene tuonne.
Sama homma jatkui kun kurkkasin ovisilmästä viimeyönä niin mies vaan seisoi käytävällä, tällä kertaa naama pois minusta päin.
Soitanko poliisit vai tarkkailenko tilannetta vielä, todella ahdistavaa!
En ole nähnyt tyyppiä päiväsaikaan, mutta puolen yön aikoihin herää ilmeisesti "eloon".
Nyt käytävällä ei ole ketään, enkä tiedä uskallanko kurkkiakaan tuonne enää yöaikaan.
Kommentit (165)
Ensi yönä kun ap katsoo ovisilmään niin se ukko tuijottaa ovisilmästä takaisin...
Vierailija kirjoitti:
Ensi yönä kun ap katsoo ovisilmään niin se ukko tuijottaa ovisilmästä takaisin...
Olen ajatellut vitsillä ihan samaa, voikun niin ei kävisi koskaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita isännöitsijälle ja kysy ovatko muut asukkaat ilmoittaneet tällaisesta hullusta rapussa yöllä seisoskelijasta ja kysy myös mitä isännöitsijä meinaa tehdä tällaiselle hullulle. Sanot että et uskalla tulla illalla kotiisi etkä lähteä aamulla aikaisin töihin/kouluun/lenkille kun rapussa vaanii hullu.
Kirjoitussävysi on todella oksettava, vaikka neuvo onkin ok.
Sanoisin kyseistä seisoskelijaa hämärästi käyttäytyväksi, oudoksi, pelottavaksi, asiattomasti rapussa oleskelevaksi tai mitä tahansa, mutta hulluksi en sanoisi. Voi arvella olevan mielenterveyspotilas tai kuntoutuja tai vain sairas, mutta en lähtisi diagnosoimaan ketään. Ainakaan hulluksi.Niin se on nykyihmisten mielestä ihan kauhee sana se hullu. Mutta hullujenhuoneellahan ne psykopaatit, mt-potillat ja muut psykoosiyksilöt ovat ja ihan yleisnimitykseltään hulluja ovat. Mutta saako hullujen huonettakaan enää tänäpäivänä sanoa hullujenhuoneeksi oisko se jokin mukavempi mielterveyskuntoutuskeskus tai vielä raflaavampaa jos siihen keksis jotain englanninkielistä tatsia, jep tällänen nimityksen vääntely nyt sitten kauheesti jotenkin auttaa noita hulluja!! Kyllä ne ihan jonkin muunlaista apua tarvii kun sitä että joku kauhistelee että "kun niitä tollalailla kutsutaan, vanhanaikaisella nimityksellä kauhiaa"
Juu. Ihmisiä pitäisi kutsua ihan asiallisilla nimillä siten ettei heidän ihmisyyttä poljeta tai anneta nimittelyn yhteydessä ymmärtää että nämä "hullut" eivät ole niin samalla tasolla kuin kirjoittaja itse on.
Sama juttu ilmenee myös kun puhutaan päihdeongelmaisista. Heitä nimitellään halventavasti narkeiksi ja ties miksi. Tekstien sisällöstä tulee selvästi ilmi viha, inho, pelko ja agressiot heitä kohtaan.
Miksi sairaita ihmisiä pelätään ja halutaan polkea avun sijaan?
Millaiseksi Suomi on muuttunut?
En milläänlailla halveksi enkä väheksy sairaita ihmisiä, vaikka tiettyyn ryhmään kuuluvia kutsun hulluiksi.
Myös läheinen ystäväni on ollut hullujenhuoneella (no miksi sitä tänäpäivänä sitten halutaankaan kutsua) ja ihan tältä ystävältäni itseltään olen tämän nimityksen oppinut, koska itse itsestään sitä käyttää ja niin käyttivät hänen "sellitoverinsakin" niin itsestään kuin muistakin osastolla olevista / olleista. Eivätkä he ainakaan itse kokeneet sitä halveksivaksi tai alentavaksi nimitykseksi. Itse asiassa minunkin mielestäni hullu on paljon leppoisampi nimitys kun esim. psykopaatti. Psykopaatilla on kyllä huomattavasti leimaavampi merkitys.
Vierailija kirjoitti:
:D Ja tulee sitten postiluukusta sisälle...
Vierailija kirjoitti:
Ai se, se on Pentti 3A:sta. Se on ihan harmiton, mitä nyt joskus vemputtelee julkisesti. Ui pienenä naapurin katiskaan, ei ehditty ajoissa pelastamaan.
Työskenteleeks se armeijassa? Mikäli työskentelee nii tunnetaan sama tyyppi sitte.
Tarkkaile tilannetta jos mies seisoo joka toinenkin yö käytävällä ilmoita isännöitsijälle. Ei poliisit tule sitä hakemaan jos vain seisoo etkä itse tiedä asuuko ukko edes samassa talossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita isännöitsijälle ja kysy ovatko muut asukkaat ilmoittaneet tällaisesta hullusta rapussa yöllä seisoskelijasta ja kysy myös mitä isännöitsijä meinaa tehdä tällaiselle hullulle. Sanot että et uskalla tulla illalla kotiisi etkä lähteä aamulla aikaisin töihin/kouluun/lenkille kun rapussa vaanii hullu.
Sanoisin kyseistä seisoskelijaa hämärästi käyttäytyväksi, oudoksi, pelottavaksi, asiattomasti rapussa oleskelevaksi tai mitä tahansa, mutta hulluksi en sanoisi. Voi arvella olevan mielenterveyspotilas tai kuntoutuja tai vain sairas, mutta en lähtisi diagnosoimaan ketään. Ainakaan hulluksi.Niin se on nykyihmisten mielestä ihan kauhee sana se hullu. Mutta hullujenhuoneellahan ne psykopaatit, mt-potillat ja muut psykoosiyksilöt ovat ja ihan yleisnimitykseltään hulluja ovat. Mutta saako hullujen huonettakaan enää tänäpäivänä sanoa hullujenhuoneeksi oisko se jokin mukavempi mielterveyskuntoutuskeskus tai vielä raflaavampaa jos siihen keksis jotain englanninkielistä tatsia, jep tällänen nimityksen vääntely nyt sitten kauheesti jotenkin auttaa noita hulluja!! Kyllä ne ihan jonkin muunlaista apua tarvii kun sitä että joku kauhistelee että "kun niitä tollalailla kutsutaan, vanhanaikaisella nimityksellä kauhiaa"
Juu. Ihmisiä pitäisi kutsua ihan asiallisilla nimillä siten ettei heidän ihmisyyttä poljeta tai anneta nimittelyn yhteydessä ymmärtää että nämä "hullut" eivät ole niin samalla tasolla kuin kirjoittaja itse on.
Sama juttu ilmenee myös kun puhutaan päihdeongelmaisista. Heitä nimitellään halventavasti narkeiksi ja ties miksi. Tekstien sisällöstä tulee selvästi ilmi viha, inho, pelko ja agressiot heitä kohtaan.
Hah, sama moralisoija näköjään oot ku Pipsa-ketjussa. Hanki elämä. Ei jokainen pikku kommentti voi mennä noin syvälle.
Vierailija kirjoitti:
Myös läheinen ystäväni on ollut hullujenhuoneella (no miksi sitä tänäpäivänä sitten halutaankaan kutsua) ja ihan tältä ystävältäni itseltään olen tämän nimityksen oppinut,
Mun lapsi sairastui skitsofreniaan heti kun menetin mieheni auto-onnettomuudessa. Parin viikon sisällä koko maailma meni paloiksi lapselta. Isän lähtö oli niin raju.
Sitten kuulin kun eräs toinen läheinen (oma veli) sanoi että nyt sen tytär joutui hullujen huoneelle niin tytär purskahti itkuun ja minä myös. Veli vielä virkkoi että isänsä puolelta sai tuon hulluuden.
Veli ei ollut tullut toimeen mieheni kanssa kun oli ottanut tältä velkaa niin paljon ettei alkoholiongelmissaan kyennyt maksamaan koskaan takaisin.
Vaikka kuinka läheinen sanoisi noin se oikeuta kutsumaan ihmistä hulluksi. Se on ihminen jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, sama moralisoija näköjään oot ku Pipsa-ketjussa. Hanki elämä. Ei jokainen pikku kommentti voi mennä noin syvälle.
Samaa mieltä!
Kun hullu on tarpeeksi sekaisin ja se hyväksytään ja sille voi heittää pullanpaloja ja puolet juodusta colatölkistä niin se on vaan ylpeä että se hyväksytään porukkaan ja kutsutaan hulluksi...
Tätä mieltä te olette.
Laittakaa vaikka hullun tilalle afrikkalainen ja korvatkaa nimittely sana n-sanalla niin toivottavasti edes kyette näkemään miten typerää ihmisten nimittely on.
Ap oletko nähnyt miestä päivällä??
ja höpön höpön, jos veli tai kuka tahansa sanoo ivalliseen sävyyn hulluksi kiukkuisella äänellää ja agressiivisesti niin totta kai siitä pahoittaa mielensä ihan sama sitten vaikka olis käyttänyt sanaa skitsofreenikko.
Otsikko lehdessä "hullu mies pieksi koiraa kadulla" niinpä niin Kamalaa toimittaja tollalailla teki diagnoosin. Teksti lehdessä "mies hakkasi hullullailla kesähelteellä halkoja joten...." Apua taas diagnoosi.
Syöpä on toinen sana mistä nämä ikuiset mielensäpahoittajat kitisevät, siitäkin pitäisi käyttä jotakin peitenimiä ettei vaan tuu paha olo.
Hullu nyt vain on yleisnimitys kaikille pääkoppaviirausta sairastavista ihmisistä, että koittakaapa nyt kestää se kun sen kestävät hullut itsekkin.
Kamala juttu, älä käy alhaalla yöllä tupakalla
Wikipedia: Hullu on vanha nimitys ihmisille, joiden käytös poikkeaa huomattavasti yhteisön normeista, usein mielenterveyden järkkymisen vuoksi.
Että mielensäpahoittajat vois katsoa vaikka peiliin, jos sieltä vastaan kurkkais vaikka tollanen hullu =D
Vierailija kirjoitti:
Meillä vastapäisen kerrostalon ikkunasta tuijottaa usein mies. Seisoo vain paikallaan ja tuijottaa jonnekin. On jotenkin creepyä, mutta onneksi ei ole sentään meidän rappukäytävässä sesomassa.
Asutko Espoossa:D Mulla on vähän liikaa aikaa käsissäni ja unohdun joskus tuijottelemaan ikkunasta ulos, kun on vaan niin tylsää. Ei ole tarkoitus pelotella ketään. On vaan kiva katsella ihmisiä, kun tulevat ja menevät kukin minnekin:)
Joo, tämä ketju meni tuttuun av-tyyliin sanoista mussuttamiseksi, vaikka jokaisen asiaa pohtivien pointti oli miettiä ratkaisua Ap:n tilanteeseen. Eikä suinkaan halveksua niitä hulluja. Hullu tai skitsofreenikko, ei se itse asia siitä sanoja muuttamalla kummene.Loppui mielenkiinto täysin osallistua enempää ja ei kyllä tarvikkaan, kun eilen ja aamulla hyvät neuvot ja keskustelut käytiin, eikä Ap:aan ole miestä enää nähnyt. Jatkakaa te muut turhien huomioiden kylvämistä, asia on jo ratkaistu vaikka sanamuodot olivatkin mussuttajia loukkaavia. Ei kiinnostanut se, vaan asian ratkaiseminen.
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia: Hullu on vanha nimitys ihmisille, joiden käytös poikkeaa huomattavasti yhteisön normeista, usein mielenterveyden järkkymisen vuoksi.
Että mielensäpahoittajat vois katsoa vaikka peiliin, jos sieltä vastaan kurkkais vaikka tollanen hullu =D
Ennen puhuttiin hulluista, hullujenhuoneista, oli mielisairaita ja mielisairaanhoitajia. Nykyään, ettei kukaan pahoittaisi mieltään, puhutaan mielenterveyspotilaista, psykiatrisesti sairaista ja hoitajista. Samaa paskaa eri paketissa.
Jos ap nyt sattuu näkemään oudon miehen käytävässä, ei varmaan kannata alkaa kiistelemään termeistä. Soitto hätäkeskukseen. Kannattaa kuitenkin muistaa ettei puhu hulluista. Sanomista tulee muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vastapäisen kerrostalon ikkunasta tuijottaa usein mies. Seisoo vain paikallaan ja tuijottaa jonnekin. On jotenkin creepyä, mutta onneksi ei ole sentään meidän rappukäytävässä sesomassa.
Asutko Espoossa:D Mulla on vähän liikaa aikaa käsissäni ja unohdun joskus tuijottelemaan ikkunasta ulos, kun on vaan niin tylsää. Ei ole tarkoitus pelotella ketään. On vaan kiva katsella ihmisiä, kun tulevat ja menevät kukin minnekin:)
En asu Espoossa :D Ja kyseinen mies on ilmeisesti mielenterveysongelmainen tai päihteiden käyttäjä. Joskus näin häntä ulkona ja seisoi sielläkin sekavan näköisenä eteensä tuijottaen.
Älä ny heti soita jollekin jos ukon näät, pitäähän av palstallakin olla jotain jännitystä!
Oliko valot viime yönä koko yön päällä?