Omistatko seuraavat ja olet yli 35?
Aalto-vaasi, Artekin jakkara, Lokki-lamppu, Artekin ritiläpenkki, Aarikan kynttilänjalka, Kivi-tuikut, Mariskooleja, Carelia-aterimet, Aino Aalto-juomalasit, Paratiisi-astiat? Minä kyllä, ikä 38.
Kommentit (104)
Kun olin työkaverin kolmekymppisillä vuosia sitten ja kuuntelin, kun naiset puhuivat astioista, huonekaluista ja kaikesta, mitä vielä haluavat hankkia , päätin, ettei minusta koskaan tule heidänlaistaan naista. Päätös on pitänyt.
N45
Ikää 42 enkä omista mitään noista. Eivät sovi tyyliini.
Hyh tuo Paratiisi on ehkä rumin astiasarja mitä on....
Mariskoolin ja kivituikun olen saanut lahjaksi, muita ei ole. En olisi itse ostanut noita kahtakaan. Ikää 48v ja tyyli on talonpoikaista.
N50 ja lahjaksi saadussa Aalto-vaasissa on likaiset maalipensselit. Vaasi kaapissa ja pysyy, muita listan hirvityksiä ei ole (eikä toivottavasti tule).
Ostin joululahjaksi olkkariin ison Lokin. Careliaa on myös ja skooleja.
Meinasin sanoa, että en omista noista mitään, mutta sitten muistin, että on mulla pari kivituikkua. Sain kaupantekijäisinä jostain pesuaineesta. Ikä kohta 60.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, mikä tarve selitellä, ettei ole omaa tyyliä ja että ei ole mitään itse ostettuna, roina lahjaksi väkipakollla saatu kaapin perukoilla. Entä löytyykö keltään itse ostettuna Marimekon patalappuja, verhoja, tekstiilitauluja, muumimukeja. Tästä löytyy lisää koko kansan inhokkeja.
Löytyy mökillä kaksi patalappua ysmystä ostettuna, mallin nimeä en tiedä, mutta masentavan värisiä raitoja. Kesäksi on ostettu kerniliina terassin pöydälle. Muumimukeja on kaapissa, itse olen ostanut joskus tehtaanmyymälästä, tarkoitus oli viedä sukulaislapsille tuliaisina, mutta kaapissa ne edelleen köllöttää ja lapsetkin on jo aikuisia 😂
Muita noista ei ole. Tykkään kyllä muutamista Marimekon kuoseista, esim. Lumimarjasta, vaikka se onkin aika tavallinen. Olen se, joka äsken kirjoitti olevansa kohta 60 v.
Yksi aaltokippo jonka olen saanut lahjaksi. Ja ei careliaa, mutta savoniat, paljon nätimmät. Muuta ei noista alkuperäsistä mitä ap luetteli.
Musta Careliat on niin palkon nätimmät kuin kauheat Savoniat.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, mikä tarve selitellä, ettei ole omaa tyyliä ja että ei ole mitään itse ostettuna, roina lahjaksi väkipakollla saatu kaapin perukoilla. Entä löytyykö keltään itse ostettuna Marimekon patalappuja, verhoja, tekstiilitauluja, muumimukeja. Tästä löytyy lisää koko kansan inhokkeja.
Meillä on muutamia muumimukeja ja -kippoja (myös teemaa j kiktaa! joten sopivat yhteen). Lapsi oli muumifani 2-6 vuotiaana....parittomat muumikipot olen jo myynyt pois.
Jos jostain saisi muumiaterimet aikuisten koossa ja ilman muumin kuvia, niin ostaisin heti. Malli on nätti ja käytettävyys huippua.
Muuta mainitsemaasi ei ole.
Festivoa, kekkeriä ja ultima thulea perintönä, ihan arkikäytössä, niistä tykkään. Ruska päätyi veljelle.
N44 sivulta 2
Mulla on noi kaikki ja olen vasta 28. Mitä tästä pitäisi ajatella? Ei mitään.
Olen 52, minulla ei ole mitään luetelluista. Meillä on yksi Aalto-vaasi, mutta se on miehen, saanut ehkä yo-lahjaksi? Emme ole koskaan käyttäneet sitä.
Joo, en mitään noista, mutta mulla uudehko Porsche Carrera 4S ja aika paljon rahaa. Muita en vaivaudu luettelemaan.
En oo kokeillut, montako vaasia, maljakkoa ja mitä niitä oli, mahtuisi Porschen tavaratilaan ja takapenkille... ei varmaan montaa, kun on aika pienet tilat niissä. Mut hei... mun A6 Quattron farkkuun ne mahtuu.
Olen 53
Mariskoopin tyyppisiä kippoja on muutama, kun anoppi niitä kerran osti. Tai siis eivät ne minun ole vaan lasten. Esikoinen muutti jo pois kotoaan, eikä halunnut omaansa ottaa mukaan. Hankalan mallisia kippoja ovat, niin kuin muutkin mainitsemasi, niin säilytettäväksi kuin käyttöönkin.
Aterimet on Savoniaa enimmäkseen, ja hopeat on Chippendalea + jotain isovanhemmilta perittyjä, eri malleja.
N 47v.
HYi, en omista enkä halua omista mitään Aallon suunnittelemaa, Mariskooleja inhoan, samoin KIvi-tuikkuja.
Carelia-aterimet on, ne saimme aikoinaan häälahjaksi. Paratiisi-astiat ovat kauniit katsella, mutta en haluasi syödä noin vahvasti kuvioidulta lautaselta, missä itse ruoka ei pääse esiin.
Olen yli kuusikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Mariskoopin tyyppisiä kippoja on muutama, kun anoppi niitä kerran osti. Tai siis eivät ne minun ole vaan lasten. Esikoinen muutti jo pois kotoaan, eikä halunnut omaansa ottaa mukaan. Hankalan mallisia kippoja ovat, niin kuin muutkin mainitsemasi, niin säilytettäväksi kuin käyttöönkin.
Aterimet on Savoniaa enimmäkseen, ja hopeat on Chippendalea + jotain isovanhemmilta perittyjä, eri malleja.
N 47v.
Ai niin, Aino Aalto jälkiruokakulhoja löytyy. Ne ovat kätevän mallisia, kun nenevät hyvin pinoon ja tiskikoneeseen ne voi laittaa niin kuin lautaset. N 47v.
Suurinta osaa en edes tunnista ja varmasti voin sanoa etten mitään noista.