Omistatko seuraavat ja olet yli 35?
Aalto-vaasi, Artekin jakkara, Lokki-lamppu, Artekin ritiläpenkki, Aarikan kynttilänjalka, Kivi-tuikut, Mariskooleja, Carelia-aterimet, Aino Aalto-juomalasit, Paratiisi-astiat? Minä kyllä, ikä 38.
Kommentit (104)
Yhden mariskoolin olen saanut lahjaksi, muita ei ole tuosta listasta, en tykkää oikein tyylillesesti enkä siksi, että niitä tuntuu olevan joka kodeissa. Artekin ritiläpenkki on mielestäni myös varsinainen keisarin uudet vaatteet-tuote, semmoinen peruspenkki joka ei oo kovin kummoisen näköinen ja hemmetin kallis!
N38
Vierailija kirjoitti:
En omista. Mutta omistan Barong-puolimiekan, Billnäsin kirjoituspöydän ja sekalaisen joukon Lomonosovin posliinia.
N36
Rumia kaikki. Turhaan niillä ylpeilet.
Mulla Kivi-tuikkuja (itse ostettuja), mustavalkoinen Paratiisi-kahviastiasto (itse ostettu) ja kolme Mariskoolia (en hitossa ole ostanut itse).
N41
Vierailija kirjoitti:
Aalto-vaasi, Artekin jakkara, Lokki-lamppu, Artekin ritiläpenkki, Aarikan kynttilänjalka, Kivi-tuikut, Mariskooleja, Carelia-aterimet, Aino Aalto-juomalasit, Paratiisi-astiat? Minä kyllä, ikä 38.
Mulla ei ole näistä kuin aaltovaasi (ei se perinteinen vaan valkoinen korkea) ja jokunen kivi-tuikkukippo ja aaltolaseja. Ikää on 42.
Olen 33-vuotias ja meiltä löytyy: Muurlan ja Aarikan juomalaseja, Sarpanevan boolimalja ja jälkiruokakulhoja, Flora-kannuja kaksi, vanhaa Kastehelmeä kolme tarjoilulautasta, kolme kulhoa ja uustuotannosta kakkuvati. Lisäksi on vanhaa Arabiaa, itsetehtyjä, yli sata vuotta vanhoja huonekaluja sekä aitoa maalaisromantiikkaa vaatekaappien muodossa.
Niin, ja käsinkudottuja mattoja ja seinävaatteita, vanhoja opetustauluja, aito persilainen matto ja niin edelleen.
Miksi sinulla ap ei ole näitä, häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aalto-vaasi: jep, häälahja työpaikalta, en siis ostanut itse
Artekin jakkara: jep, perintöä anopilta, nahkaiset päälliset, 3 kpl
Lokki-lamppu: luojan kiitos en
Artekin ritiläpenkki: kts yllä
Aarikan kynttilänjalka: kts yllä
Kivi-tuikut: näitä oon hommanut jopa ihan itse
Mariskooleja: 2 kpl, molemmat lahjoja, en suostu laittamaan esille
Carelia-aterimet: ei ole
Aino Aalto-juomalasit: ei ole
Paratiisi-astiat: ei ole, olin perinnöksi saamassa koko setin 6:lle + tarjoiluastiat, annoin kierrätyskeskukseen
Ikä 46v
Anopilla on ollut hyvä maku! Ap
Noi astiat ei ollu tulossa anopilta vaan mun mummolta. Ja sanotaan näin, että anopilla oli RUNSAS maku, kolme roskalavaa lähti kaatikselle ja noi säästyi.. en tiedä, mistä olivat koko kämppään uineet...
Vierailija kirjoitti:
Kaksi mariskoolia. Inhoan Artekia.
N39
Minulla Artekia (tosin ei jakkaraa). Inhoan mariskooleja.
Mulla kohta tulee ikää 40.
Paratiisia on mustavalkoisena kahviastiasto. Ja taitaa olla Aino Aaltoa sekalaisten lasien joukossa. Muita ei ole eikä tule. Mutta täytyy myöntää, että Festivo-kynttilänjalat ja Arabian Ruska ovat alkaneet näyttää oudon kiehtovilta.
Tottakai. Ja paljon muuta, en jaksa edes luetella. Myös koti (340 neliötä) sisustettu kalliilla, mersut pihassa ja silikonit.
T. 32 nainen
Mulla on myös neljä Festivoa ja Ruska-astioita!!! Ap
Aalto-vaasi ainakin löytyy, voi olla että jotain muutakin on joskus tullut lahjaksi, mutten nimistä tunnista kun ei kiinnosta. M62
Miten yli 35v ikä liittyy noiden tavaroiden omistamiseen? Tai ylipäätään minkään omistamiseen.
Vastauksena kysymykseen: En ole yli 35 (olen 33) ja listan tavaroista löytyy Aino Aalto-juomalasit sekä yksi Mariskooli. Sekä lasit että skoolin sain ylioppilaslahjaksi. Lasit ovat jokapäiväisessä käytössä ja skooliin laitan silloin tällöin esim. karkkeja tarjolle. Kummassakaan tavaran merkillä ei ole minulle väliä. Yhtä hyvin voisin käyttää halpakaupan euron juomalaseja, mutta Aallot sattuivat olemaan valmiina joten turha ostaa muita.
Muita listasi tavaroita en tule koskaan ostamaan, sillä en halua maksaa pelkästä nimestä ekstraa. "Nimettömämpiä" ja ihan yhtä toimivia tavaroita saa halvemmalla. Lisäksi ne vastaavat paremmin makuani kuin esim. Lokki-valaisin tai Artekin huonekalut. Kukin toki tyylillään, eikä nimi-tuotteiden omistamisessa mitään pahaa ole. Itse en vain koe sitä tarpeelliseksi
Vierailija kirjoitti:
En omista noista mitään.
Artekista olen hankkinut kaikenlaista muuta, mutta niiden vaaleat koivuiset kalusteet eivät koskaan ole minua miellyttäneet. Astiastooni kuuluu Runo-sarjaa, joka miksautuu hyvin perusvalkoisten lautasten kanssa. Sen tilalla voisi kyllä olla Paratiisiakin, mutta tykkään enemmän vähän villimmästä Runosta. Ja aterimet ovat Savoniaa, joka on pelkistetyn kaunista ja hyvin käteen sopivaa. Lasit ovat Riedeliä, vesilasit jotain siihen sopivaa, varmaan Ikeasta ostettuja.
36-v. Lahjaksi saatuja kivi-tuikkuja (joiden nimen muuten opin vasta tästä) ja mariskooleja. Saatan myydä pois, varsinkin nuo skoolit - mitä niihin on tarkoitus laittaa? Pähkinöitä pölyttymään? Tuikku?
Aarikasta ja Artekista en pidä. Olen saanut lahjaksi Iittalan tuotteita: vaaseja, Kivi-tuikkukipon, Mariskoolin, kaksi Nappi-tuikkukippoa ja kaksi Festivo-kynttilänjalkaa.
Olen pyytänyt mieheltä Aalto-vaasia seuraavaksi äitienpäivälahjaksi, mutta taidankin sen sijasta ruveta keräämään tuota Ruutu-mallistoa. Se näyttää todella mukavalta omaan silmääni. Voisi olla erivärisiä ja -kokoisia Ruutuja, toisiin voisi laittaa kukkia ja toisiin tarjottavaa.
Onpa teillä vanha maku. Näistä listauksista tulee mieleen lähinnä edesmenneiden isovanhempien rihkamat.
Entä Lundia-kirjahylly ja se täynnä kirjoja!
M68
Anopilla on ollut hyvä maku! Ap