Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1601/2134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla ei käyty syömässä ravintolassa (tarkoittaa kaikkea pikaruuasta lähtien), kuin kerran vuoteen korkeintaan ykköset päällä.

Sanoisin että vielä 80luvulla oli näin.

Vierailija
1602/2134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hauskoja. Itsekin olen mieheni kanssa melko pihi/säästäväinen tietyissä asioissa, mutta vastaavasti käytämme rahaa matkusteluun ja ravintolassa syömiseen.

Käymme n.5 min pikasuihkuissa, jotta säästyy vettä ja sähköä.

Kaupassa kankaiset kassit mukana, muovikasseja emme yleensä osta.

Kovilla yli 15 asteen pakkasilla verhot ovat kiinni ettei lämpö karkaisi.

Sisälämpötila kotona noin 20-21 astetta, että sähköä säästyy.

Sauna lämpeää ilmaisilla jämäpuilla, joita saamme sukulaisilta.

Ostan vaatteeni lähes ainoastaan kirppiksiltä. Pesuaineet ym. Tokmannin tarjouksista.

Kesällä sadevesitynnyrit pihalla, sieltä saan ilmaiset puutarhankasteluvedet.

Just tämmöstä säästämistä en ymmärrä, vedenkulutuksessa ei voi älyttömästi säästää, enkä edes halua, samoin sisälämpötilan on oltava miellyttävän lämpimä, talvella käytän kerrostalossa sähköllä lämpeävää takkaa lisälämpönä, toisaalta tuuletan paljon.

Minä taas en ymmärrä tuollaista tuhlausta, jota sinä harrastat. Edellisen vastaajan toiminta ei kuulostanut edes erityiseltä pihistelyltä, vaan fiksulta ja vastuulliselta toiminnalta. t. eri

Samaa mieltä. Vesi on taloyhtiöiden (ja varmaan siis omakotitalojenkin) suurin energiasyöppö, sillä lähes 40% yhtiön energiakustannuksista koostuu vedestä.KIINTEISTÖLEHTI 7/2021.

Pitkät ja kuumat suihkut ovat kalliita. Sähkön ja veden hinta tulee nousemaan entisestään. Huoneistokohtaiset vesimittarit ovat hyviä, jokainen maksakoon kulutuksensa mukaan. Jolloin kulutus yleensä laskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen äiti on koti-äiti, poimii marjat, kasvattaa kasviksia, laittaa ruuat itse, kierrättää vaatteita ja ostaa kaiken käytettynä. Hänellä ei ole mitään tuloja eikä omaa varallisuutta eikä aikomustakaan hankkia niitä vaan elää sosiaaliturvalla eli kotihoidontuella, lapsilisillä, asumistuella sekä perheen keskituloisen isän palkalla. 

Tämä on minun  mielestä arvovalinta eikä liity mitenkään pihiyteen. 

1604/2134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se arvovalinta tosiaan jos itsensä elättää muiden rahoilla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
1605/2134 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa - jopa sairasta kirjoitti:

Ihan perusvarakas työkaveri käy säännöllisesti hakemassa ruuanjakopisteissä ruokakasseja ja ylpeilee säästöllä, jonka saa tästä toiminnasta.

No ei noilla kasseilla paljon vaurastu mutta helvetin itsekäs ja pihi täytyy olla että viitsii.

Vierailija
1606/2134 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa eräs ex salli ottaa vain vaatteeni ja kahvinkeittimen.. muut piti itse. Sitten lasten kanssa nukuttiin lattialla. Elatusmaksujen sopimisen aikaan heittäytyi varattomaksi työttömäksi niin ei tarvinnut maksaa maksuja. Ikinä ei lapsilleen ostanut mitään mutta itse matkusteli pitkin palloa. Toinen ex ei maksanut takaisin maksamiani ulkomaan matkoja koskaan, vaikka aina niin vakuutteli; maksatti kaiken minulla,, osti suhdepäivän kunniaksi 1€ kukan, johon rahat otti minulta, laittoi kesken juhannusaunan veden kiinni kun itse oli saunonut ja muidenkaan ei siis enää tartte, vaikka shampoot oli hiuksissa, nälkäisenä piti, edes näkkileivän palaa ei saanut ottaa eikä vettä, itse kyllä söi kerralla pois muillekin varatut ruoat jotka olin ostanut, laski paljonko lakanavuokramaksua oli kertynyt vuosien varrella, uhkasi tehdä rikosilmotuksen kun en heti maksanut hänen ostamaa 20€ esinettä, käski hänen ja omat marjat jättää hänen pakastimeen , mutta kun menin marjoja hakemaan olikin pistänyt kaikki poskeensa, omenapuita kymmeniä muttei raaskinut paria omenaa antaa, heitti juureksia mieluummin tunkiolle kuin olisi antanut ne jollekin. Vaihtoi hopeaketjuni rautaiseen ja myi ketjun jonnekin, pyykkiä ei saanut hänellä pestä ja hammastahna piti olla omasta takaa jne lukuisia muita., eräs käytti päiväpeittona pahvia eikä ostanut ikinä keittiönkaappeihin ovia, koska ne olisi maksanut, kun itse keittiön oli saanut ilmaiseksi, vettä sai käyttää vain kannun vuorokaudessa kaikkiin tarpeisiin mukaanlukien tiskaus, vaatteet oli kulahtaneita 80l tuotosta..

Vierailija
1607/2134 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tarjoili vieraille kaapinmakuisia vanhoja keksejä kun ”vanhat pitää syödä ensin” —vaikka jääkaapissa oli tuoretta lohipiirakkaa.. kyllä hävetti; ja vielä sanoinkin tuon vieraille..Idiootti.. ex siitä tulikin..

Vierailija
1608/2134 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun myydään kirppisryhmässä koiran- ja kissanruokapurkkeja. Esim. ”Meidän koiralle ei sopinutkaan, myydään kaksi pakettia [halvin merkki mitä kaupasta saa] yht.2e”.

Ja avattujen vaippapakettien myyjät. Oikeesti mitä v*ttua. Antakaa ne vaipat jollekin!!! Itse olen jättänyt niitä vaikka leikkipuistojen lastenhoitohuoneisiin, niin joku voi ottaa jos tarttee.

Vierailija
1609/2134 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas kirjoitti:

Erossa eräs ex salli ottaa vain vaatteeni ja kahvinkeittimen.. muut piti itse. Sitten lasten kanssa nukuttiin lattialla. Elatusmaksujen sopimisen aikaan heittäytyi varattomaksi työttömäksi niin ei tarvinnut maksaa maksuja. Ikinä ei lapsilleen ostanut mitään mutta itse matkusteli pitkin palloa. Toinen ex ei maksanut takaisin maksamiani ulkomaan matkoja koskaan, vaikka aina niin vakuutteli; maksatti kaiken minulla,, osti suhdepäivän kunniaksi 1€ kukan, johon rahat otti minulta, laittoi kesken juhannusaunan veden kiinni kun itse oli saunonut ja muidenkaan ei siis enää tartte, vaikka shampoot oli hiuksissa, nälkäisenä piti, edes näkkileivän palaa ei saanut ottaa eikä vettä, itse kyllä söi kerralla pois muillekin varatut ruoat jotka olin ostanut, laski paljonko lakanavuokramaksua oli kertynyt vuosien varrella, uhkasi tehdä rikosilmotuksen kun en heti maksanut hänen ostamaa 20€ esinettä, käski hänen ja omat marjat jättää hänen pakastimeen , mutta kun menin marjoja hakemaan olikin pistänyt kaikki poskeensa, omenapuita kymmeniä muttei raaskinut paria omenaa antaa, heitti juureksia mieluummin tunkiolle kuin olisi antanut ne jollekin. Vaihtoi hopeaketjuni rautaiseen ja myi ketjun jonnekin, pyykkiä ei saanut hänellä pestä ja hammastahna piti olla omasta takaa jne lukuisia muita., eräs käytti päiväpeittona pahvia eikä ostanut ikinä keittiönkaappeihin ovia, koska ne olisi maksanut, kun itse keittiön oli saanut ilmaiseksi, vettä sai käyttää vain kannun vuorokaudessa kaikkiin tarpeisiin mukaanlukien tiskaus, vaatteet oli kulahtaneita 80l tuotosta..

Ihan OT, mutta tuossa alkaa olla jo aika komea listaus todella urpoa porukkaa, joten väistämättä herää ajatus mieleen että etpä se sinäkään ihan penaalin terävin kynä taida olla...anteeksi vain.

Vierailija
1610/2134 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas kirjoitti:

Tuollainen pihiys on jo patologista.

Vierailija
1611/2134 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko K kirjoitti:

Olen itse melko pihi.

Olen ehdottanut teini-ikäiselle siskolleni että kävisimme yhdessä suihkussa. Mennyt ihan hyvin perille. Tuolla kun pitkät paksut hiukset  (shampoo plus hoitoaine) ja kuorii usein ihonsa samalla, aika kauan valutteli vettä, pesen itseni siinä samalla. Siitä vedestä kun vanhemmat joutuu maksamaan tulevan veden, menevän veden ja lämmityksen. Jos moni meillä suihkuttelis pitkään, lämminvesivaraajastakin loppuis vesi, joutuis laittaan päiväsähköllä lämpiämään. Nykyään pestään toistemme selät :)

Ja video tästä löytynee Redtubesta...

Vierailija
1612/2134 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, kuten pian huomaatte:

Kummivanhemmillani oli mökki, jossa alas joenrantaan viettävä tontti.

Joenrantaan vievän polun varrella heillä oli suuri määrä erilaisia viinimarjoja.

Lähistöllä oli säilyketehdas (kurkkua ym.), joka maksoi viinimarjojen lehdistä.

Minä, varmaan 8-vuotiaana, menin punnituttamaan ja myymään säkillisen viinimarjojen lehtiä.

Saadun hinnan otti kummitäti.

Verotuksen yhteydessä myöhemmin, minulle, lapselle, tuli maksettavaksi koko säkin hinta!

Iskä maksoi, kiitos kummitäti!

Vierailija
1613/2134 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs pariskunta asui kerrostalon III-kerroksessa, ei hissiä. Heillä ei ollut jääkaappi päällä vaan ruuat säilytettiin kellarikerroksen kylmiössä. Sieltä haettiin ruuat sitten, kun tuli nälkä.

Vierailija
1614/2134 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkäs pariskunta asui kerrostalon III-kerroksessa, ei hissiä. Heillä ei ollut jääkaappi päällä vaan ruuat säilytettiin kellarikerroksen kylmiössä. Sieltä haettiin ruuat sitten, kun tuli nälkä.

Siinä tuli varmasti hyvä kunto mummolle ja papalle, porrastreeniä monta kertaa päivässä! :-D

Vierailija
1615/2134 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaita. Tosin tuntemani rikkaimmat ihmiset eivät olleet saitoja lainkaan, vaan säästäväisiä, ja käyttivät kertynyttä omaisuutta vaikkapa sukulaisten kestitsemiseen hulppeissa juhlissa. En olisi muuten koskaan päässytkään sellaisiin kemuihin sellaisiin paikkoihin, minne rikkaat sukulaiset kustansivat. Esim vanhukset haettiin hoitajineen mukaan luksusbussiin vanhustentalon portailta ja vietiin upeimpiin kesteihin koskaan. Vuokrattiin kalleimmat veneet, bussit, hoitajat ja ravintolat hienoimpine ruokineen ja juomineen ja sikarit päälle hienossa tupakkahuoneessa. Kauempaa tulevat sukulaiset majoitettiin ilmaiseksi hotelleihin. Eivät menneet rahat hukkaan. 

Vierailija
1616/2134 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

No onhan se arvovalinta tosiaan jos itsensä elättää muiden rahoilla.

Jokaisella on oikeus valita itselleen sopiva elämäntapa. Jos tuo nainen veisi lapsensa hoitoon yhteiskunnalle koituisi kuluja, nyt hän saa normituet, asumistukea ei taatusti paljoa heru, eikä toimeentulotukea saa, jos miehellä on keskiansio.

Vierailija
1617/2134 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta vanha aloitus. Eiköhän tämä keskustelu  käyty valmiiksi.

Vierailija
1618/2134 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa - jopa sairasta kirjoitti:

Ihan perusvarakas työkaveri käy säännöllisesti hakemassa ruuanjakopisteissä ruokakasseja ja ylpeilee säästöllä, jonka saa tästä toiminnasta.

No ei noilla kasseilla paljon vaurastu mutta helvetin itsekäs ja pihi täytyy olla että viitsii.

Het helvetissä haksin, jos vain niitä täällä jossain edes jaettaisiin! on vain vissiin kaupunkilaisten ilo tuokin. Ensin saa kaiken maailman tarjoiluissa syödä mahansa täyteen ja kahvitella. Päivän lopuksi sitten hakke kassin tai kolme ja vakka myy liiat niistä kiireisille. Sitäkin kun kuulemma tapahtuu. Tuo on kaikkein paras tapa rikastua. Täällä suomessa mikään maksa nin paljon kuin ruoka! Meiläkin menee 900-1100 euroon kuusssa ja 4 henkinen perhe. mitään kurmeeta ei syödä. Ei todellakaan! Ei näy juustoja eikä makkaroita meillä kuin korkeintaa jouluna ja juhannuksena mutta silti palaa kaupaan ihan sikana rahaa. Pikkusen on maitoa ja leipää sekä perustarviketta  ruokakasiin pohjalla. Ei edes puolikasta s-market pussia ja voi maksaa 40-60 euroa! Joskus pääsee jopa 25-30 eurolla mutta pääsääntösesti ei. Sitten nostettiin bensan hinta pilviin ja korjaamot perässä tuntitaksaansa eli ei juuri kannata enää töissäkään käydä. Tastusti vähemmällä pääsee ihan istumallakotona. Ei ainakaan rahamäärä töissä käyden ole lisääntynyt... Puhuivat etuskunnassakin miten tänä vuonna veroprosenti suosii työsskäyntiä... no suosii toki - valtiota. Laskin uuden kortin ja prosentit tuli +4.5 entiseen... Luulin virheeksi mutta kolmesti lasketin ja monesti tarkistin niin tilanne on nyt siten tuo. J apisteenä ii-päälle juuri höpöjävät TVssä että ukrainaa pitäsi sitten alkaa rahalahjoittamaan sotakamppeita varten... Juu, sehän on pienen suomen tehtävä maksaa isojen sota! Varmaan on ensivuonna kaikkien veroprosentti vähintään 100...

Vierailija
1619/2134 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia juttuja ollut tässä ketjussa, yhtä aikaa sekä hauskaa, että hirveetä, lukea moisia. Ihan täysin vastaavia en muista omasta elämästäni, paitsi viime vuosituhannen lopulla yks puolituttu mies kertoili, että hän ei käytä autossa vilkkuja, eikä juuri valojakaan, niin bensaa säästyy...

Täytyy myös olla kiitollinen työnantajilleen. Olen ollut pätkätyöläinen monessa paikkaa, ja useimmiten työpaikalla automaatti, josta saan erikoiskahvia (tavallista en juo) ym. varsinaista luksusta tän palstan mukaan.

Vierailija
1620/2134 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja veljeni taidamme olla piheimmät jotka tiedän. Ei autoa, ei turhaa teknologiaa/kräsää, ruoka lidlistä, polkupyörät jotta vältytään maksamasta julkisista yms. Vaatteet tosin ovat tosin aika priimat koska työ on sellainen, että se vaatii tavallista paremmat kuteet. Ja kyllä sitä rahaa aika paljon säästöön on myös jäänyt...omistusasunnot ostettu kantakaupungista ilman takauksia, kuusinumeroiset salkut odottavat eläkepäiviä. 

Ymmärrän ihmisiä jotka naljailevat pihiydelle ja säästäväisyydelle. Tosin naljailun sietäminen on pieni hinta taloudellista hyväosaisuudesta ja siitä tunteesta kun tietää selviänsä elämän myrskyissä.