Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1561/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mieheni lapsuudenystävä. Olemme jonkin verran tekemisissä, mutta olemme alkaneet pitää enemmän välimatkaa. Ystäväporukalla me oli aina välillä tapana kokoontua syömään jonkun luo. Pöytä yleensä notkui tarjottavaa, kun kaikki muut olemme luonteeltamme vieraanvaraisia. Tämä yksi tuttavapariskunta saapui aina paikalle ja näytti siltä kuin he eivät olisi syöneet viikkoon. Vaikka tarjottavaa oli runsaasti, niin tuli jo oikeasti hätä, että jääkö muille mitään, kun muut söivät huomattavasti hitaammin keskittyen jutteluun. Myös alkoholilasi täytettiin jatkuvasti. Tuntui siltä että vierailuiden tavoitteena oli vain saada syötyä, juotua ja hyödyttyä muista mahdollisimman paljon.

Aika kului ja ihmettelimme, että miksi he eivät koskaan kutsu muita syömään ja joku tästä taisi jo vihjaistakin. Lopulta kutsu tuli ja tarjoilut olivat aivan uskomattoman niukat! Salaattia oli neljä senttiä kulhon pohjalla. Ja meitä oli yhteensä 10 henkeä. Jospa jostain Hetki - einessalaattirasiasta olisi tullut runsaampi määrä. Pihvejä oli vain viisi ja perunoita ehkä seitsemän. Alkossa oli tietenkin unohtunut käydä. Oli mielenkiintoista puolittaa jo valmiiksi pieniä pihvejä ja miettiä, että olisko puolikas vai neljäsosa peruna sopiva, että kaikille riittäisi.

Pariskunta harrasti myös sitä, että etsi lomarenkaan ja nettimökin sivuilta hiljaisempia aikoja, jolloin mökkejä oli tyhjillään. Soittivat suoraan mökin omistajalle ja kertoivat tulevansa yksin tai kahdestaan mökille viikoksi ja tinkasivat mökin halvalla vuokralle. Ottivat mökille kuitenkin sitten mukaan sisaruksiansa perheineen, appivanhempia ym. niin että mökki olikin täynnä. Joku mökin omistaja olikin lähettänyt laskun ja porttikiellon perään, kun likaisia lakanoita olikin yksien sijasta kymmenet, polttopuut, vessapaperit, kaasupullot jne. oli kulutettu loppuun (arvatenkin sähkönkulutuskin oli isompi kuin yhdellä hengellä niin kuin oli sovittu) . Tuntuu että pariskunta oikein ylpeili sillä, että saa jotain höynäytettyä ja hyväksi käytettyä. Kaveriporukka me alkoi pitää etäisyyttä tähän yhteen pariskuntaan, kun huomattiin että ystävyys ei ole tärkein juttu, vaan se että saa mahdollisimman paljon hyödyttyä muista. Rahasta ei todellakaan ollut pulaa.

Vierailija
1562/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No realistiset talousmenot voisi olla esim 500-1000€/kk riippuen talouden koosta.

Esimerkissä säästö oli 3.80-3.40€ = 0.40€, joka on prosentteina noin 11.8%

Vuodessa säästö on siis menoihin suhteutettuna noin 700-1400€.

Jos on vaikka 45 vuotta töissä ennen eläkettä, ehtii säästämään 31500-63000€.

Ihan kiva pesämuna jo sinällään, mutta jos säästöt sijoitetaan kerran vuodessa, vaatimattomalla 5% tuotto-odotuksella, rahaa kertyykin noin 110000-220000€.

Mutta turhahan se on tinkiä pikkurahoista, jos isoista ei ole puutetta.

Meillä esiintyy välillä tuota pikkurahoista tinkimistä, mikä on ihan järjetöntä, kun sitten toisissa kohdissa rahaa kulutetaan reippaammin. Eniten ärsyttää kun mies yrittää tinkiä minun maidosta valitsemalla halvemman, joka ei ole niin hyvää kuin se kalliimpi. Minulla maitolitra kestää 2-3 päivää ja jos siinä 20c säästää niin mitä iloa, kun maku on huonompi? Samaan aikaan miehellä menee pienpanimo-oluita siihen malliin, että minun maidot ei ole siinä rinnalla mitään. Eikä puhettakaan, että niistä tingittäisiin, kun se maku on niissä se juttu ja hinnasta viis. 

Ruokaan meillä menee kahdestaan 800-1000€/kk ja miehellä ei tunnu olevan suurempaa mielenkiintoa saada tätä summaa pienemmäksi, koska tykkää hyvästä ruuasta. Mutta minun maidosta yrittää pihistää, mikä on ärsyttävää!

Teidän ruokamenot ovat kyllä käsittämättömän suuret. Meidän nelihenkinen perhe syö noin 400-500 e/kk. Mitä oikein syötte vai noihin oluisiinko se raha menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpärit + Suomalaiset

Vierailija
1564/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.

Mun kommentti meni tuonne loppuun niin kirjotan uudestaan. Sitä vaan että käsisuihkua voi käyttää niin paperia ei tarvitse niin paljoa. Mutta onhan tuo 1-3 arkkia todella vähän.

Yksi arkki per henkilö. Sen lisäksi voi olla tarjolla vanha hesari ja talousihmisille kauppalehti. Repikää siitä. R

Vierailija
1565/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA RIITTÄÄ SIIPEILIJÖITÄ!!!

Vierailija
1566/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi, vallanhalu ja rahanahneus ovat samassa aivolohkossa? Vuonna 2015 työskentelin yrityksessä, missä johtaja pyysi minut aamulla keskustelemaan. Olin te-toimiston pakottamana töissä siellä, aktiivimallin vuoksi ja hankin minimipalkan-25 prosenttia. Minulla on koulutustaso aivan yhtä korkea kuin johtajallakin, mutta ei työtä löytynyt. Ruotsinkielinen johtaja oli hankkinut ,verotustietojensa, mukaan noin 90 k vuodessa. Johtaja ensin nuuhki hiuksiani ja sitten suoraan pyysi ilmaista seksiä, mitä ei kuulemma tarvitse antaa joka päivä, mutta silloin kun hän haluaa. Ovatko kaikki rahan perässä juoksevat todellisia saitureita ja samalla seksiä jatkuvasti ajattelevia? Todistetuksi työpaikallani tuli väite, että raha ja seksi motivoivat joitakin menestymään elämässä. Vallan huipulla olevat ihmiset käyttävät hyväkseen ihmisen ahdinkoa, eivätkä halua maksaa edes ruumiillisesta hyväksikäytöstä.

Sinua siis harmittaa se, että johtaja ei halunnut maksaa seksistä, ei seksi itsessään? Olisit kertonut hintasi.

Ei se mikään vallan huipulla olevien etuoikeus ole, hyväksikäyttö. Kuka tahansa, jolla on jonkinlainen ote toisesta ihmisestä, melko varmasti käyttää tätä otetta hyväkseen. Puoliso jolla iso palkka ja jonka varassa perhe elää. Se vähemmän rakastava seurustelusuhteen osapuoli. Narsisti. You name it.

Vierailija
1567/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuttavaperheellä kylässä: heillä hieno ulkoporeamme. Säästävät pesemällä sen suodattimen ASTIANPESUkoneessa…. Ällöä

Vierailija
1568/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri on saita ettei kuluta omaa akkaansa naimalla vaan käy meillä ryskyttämässä.

Vierailija
1569/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hauskoja. Itsekin olen mieheni kanssa melko pihi/säästäväinen tietyissä asioissa, mutta vastaavasti käytämme rahaa matkusteluun ja ravintolassa syömiseen.

Käymme n.5 min pikasuihkuissa, jotta säästyy vettä ja sähköä.

Kaupassa kankaiset kassit mukana, muovikasseja emme yleensä osta.

Kovilla yli 15 asteen pakkasilla verhot ovat kiinni ettei lämpö karkaisi.

Sisälämpötila kotona noin 20-21 astetta, että sähköä säästyy.

Sauna lämpeää ilmaisilla jämäpuilla, joita saamme sukulaisilta.

Ostan vaatteeni lähes ainoastaan kirppiksiltä. Pesuaineet ym. Tokmannin tarjouksista.

Kesällä sadevesitynnyrit pihalla, sieltä saan ilmaiset puutarhankasteluvedet.

Just tämmöstä säästämistä en ymmärrä, vedenkulutuksessa ei voi älyttömästi säästää, enkä edes halua, samoin sisälämpötilan on oltava miellyttävän lämpimä, talvella käytän kerrostalossa sähköllä lämpeävää takkaa lisälämpönä, toisaalta tuuletan paljon.

Minä taas en ymmärrä tuollaista tuhlausta, jota sinä harrastat. Edellisen vastaajan toiminta ei kuulostanut edes erityiseltä pihistelyltä, vaan fiksulta ja vastuulliselta toiminnalta. t. eri

Vierailija
1570/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yksi pahimpia turn-offeja miehessä on saituus.

Olen tapaillut muutaman kerran miehiä jotka ovat vaikuttaneet ihan normaaleilta kunnes on selvinnyt että he ovat tosi pihejä.

Yksi vietti juurikin pari tuntia ennen sulkemisaikaa kaupassa etsimässä alennusruokia ja oikein harmitteli kuinka joku pariskunta oli vienyt jotain laputettuja ruokia hänen nenän edestä. Lisäksi hän kuvitteli että bensapistooleista tankkauspisteissä saa paljonkin ilmaista bensaa jos ne tyhjentää ennen kuin aloittaa oikean tankkauksen. Eihän siellä ole varmaan kuin muutama pisara jäänyt jäljelle edelliseltä tankkaajalta xD

Lisäksi hän penkoi roskakatoksessa roskiksia, mikä hävetti minua kun odotin häntä autossa. Luuli ilmeisesti löytävänsä sieltä jotain arvokasta kuten kerran oli löytänyt ruosteiset koirien kynsisakset (hänellä ei ole koiraa). Hän ei käy ikinä parturissa vaan kasvattaa sellaista ohutta pitkää lettiä eikä tietenkään aja rumasti rehottavaa partaansa kun partakonekin maksaisi. Ja hän on oikeasti siis varakas ihminen, on saanut jonkun perinnön jota ei tietenkään raaski käyttää mihinkään mutta leveilee sillä sekä sillä että saa piheilyllään säästettyä tuhat euroa kuukaudessa. Ei mikään ihme että hän on sinkku...

Vierailija
1571/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No realistiset talousmenot voisi olla esim 500-1000€/kk riippuen talouden koosta.

Esimerkissä säästö oli 3.80-3.40€ = 0.40€, joka on prosentteina noin 11.8%

Vuodessa säästö on siis menoihin suhteutettuna noin 700-1400€.

Jos on vaikka 45 vuotta töissä ennen eläkettä, ehtii säästämään 31500-63000€.

Ihan kiva pesämuna jo sinällään, mutta jos säästöt sijoitetaan kerran vuodessa, vaatimattomalla 5% tuotto-odotuksella, rahaa kertyykin noin 110000-220000€.

Mutta turhahan se on tinkiä pikkurahoista, jos isoista ei ole puutetta.

Meillä esiintyy välillä tuota pikkurahoista tinkimistä, mikä on ihan järjetöntä, kun sitten toisissa kohdissa rahaa kulutetaan reippaammin. Eniten ärsyttää kun mies yrittää tinkiä minun maidosta valitsemalla halvemman, joka ei ole niin hyvää kuin se kalliimpi. Minulla maitolitra kestää 2-3 päivää ja jos siinä 20c säästää niin mitä iloa, kun maku on huonompi? Samaan aikaan miehellä menee pienpanimo-oluita siihen malliin, että minun maidot ei ole siinä rinnalla mitään. Eikä puhettakaan, että niistä tingittäisiin, kun se maku on niissä se juttu ja hinnasta viis. 

Ruokaan meillä menee kahdestaan 800-1000€/kk ja miehellä ei tunnu olevan suurempaa mielenkiintoa saada tätä summaa pienemmäksi, koska tykkää hyvästä ruuasta. Mutta minun maidosta yrittää pihistää, mikä on ärsyttävää!

Teidän ruokamenot ovat kyllä käsittämättömän suuret. Meidän nelihenkinen perhe syö noin 400-500 e/kk. Mitä oikein syötte vai noihin oluisiinko se raha menee?

Eli teillä menee ruokaan 3€/hlö/päivä ja tällä kaikki lounaat, päivälliset, voileivät, hedelmät, välipalat ym? Kait se onnistuu, mutta ei tuo kovin mukavalta kuulosta.

Vierailija
1572/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen kanssa lähdettiin kerran kylpylälomalle pohjoiseen.

Heistä paljastui ihan uusi puoli.

Meno matkalla meni vielä ihan normaaliin käytökseen, että he halusivat pysähtyä tauoille parkkipaikoille, meillä ei ollut eväitä mukana niin pysähdyttiin sitten eri aikoihin kun käytiin huoltoasemalla kahvilla ja syömässä.

Aamulla he heräsivät aina aikaisin että ehtivät käydä kaksi kertaa aamupalalla ja säästivät siinä ettei tarvi syödä lounasta.

Sen sijaan että olisivat maksaneet näköalahissin tunturiin, he kävelivät reilun tunnin. Me sitten odottelimme heitä siellä.

Kylpylässä lilluivat monta tuntia. Kävivät itseasiassa kolmesti päivässä sen sallitun ajan, kun ranneke oli koko päivän voimassa.

Ei puhettakaan yhteisistä ravintolapäivällisistä, ja teimme siis yhdessä kyllä huoneistossa ruokia mutta olisi kiva ollut vaikka kerran käydä syömässä ulkona..

No ei heidän kanssa enää lomalle lähdetä.

Itselle loma on aikaa kun en nuukaile, kotona ollessa ennemmin elän säästeliäämmin ja säästän rahaa lomareissuihin.

Osa noista on toki nuukailua, mutta kyllä minullekin ykkösvaihtoehto olisi kiivetä tunturiin itse, etenkin jos sää suosii. Näköalahisseistä en välitä oikeastaan ollenkaan. Huoltoasemaruokailuun pätee sama, eli ainoastaan jos on aivan pakko. Ja tämä myös silloin, kun joku toinen tarjoutuu maksamaan...

Monella muullakin kirjoittajalla tuntuu unohtuvan, että kaikki ihmiset eivät välttämättä arvosta samoja asioita kuin he itse.

Mitä ihmeen vikaa huoltoasemien ruuissa on?  Mieluummin minä huoltsikalla käyn syömässä lämpimän ruuan, kuin istun ulkona parkkipaikoilla syömässä kylmiä vettyneitä voileipiä ja karjalanpiirakoita ja juoda termarikahvia ja jälkiruuaksi  banaani tmv.   Eli niitä kotona laitettuja eväitä.

Vai pitäisikö reissuun lähtiessä käydä syömässä jossain tilausravintolassa kallis ja yleensä mauton pihvi tai mitätön pasta-ateria?  

Me käydään miehen kanssa usein syömässä paikallisella huoltoasemalla, kun ei viitsitä kotona laittaa mitään, ja siellä on ihan älyttömän hyvät ja monipuoliset ruuat ja ihan kohtuuhintaiset.   Ollaan huomattu, että moni muukin paikallinen tekee samoin.

Itse pyrin siihen, että varsinaista ruokataukoa ei edes tarvitsisi pitää, vaan varsinainen ateria syötäisiin kaikessa rauhassa vasta määränpäässä. Aina tämä ei tietenkään ole mahdollista. Silloin eväät ovat minulle ensisijainen vaihtoehto jo siksi, että ne ovat valmiina silloin, kun tulee nälkä. Ei "pakkoruokailua" seuraavaksi kohdalle sattuvalla huoltoasemalla, ei jonottamista, ei ruoan valmistumisen odottamista, ei melua ja hälinää. Matkaakin pääsee jatkamaan huomattavasti nopeammin.

Kuten sanottu, eri ihmiset arvostavat erilaisia asioita.

Nuorempana tuli vedettyä pidemmät automatkat ilman yhtään taukoa, mutta nyt keski-ikäisenä tuntuu että 5h+ matkalla tarvii ainakin yhden kahvitauon jossa syö sämpylän tai muuta pientä samalla, muuten ei jaksa. 

Ihmiset on erilaisia. Minäkin olen keski-ikäinen eikä tuota mitään ongelmaa matkustaa autolla vaikka Helsingistä Rovaniemelle ilman ruokataukoja. Toki jos nälkä tulee, niin sitten pysähdytään jollain huoltsikalla, grillillä tms. syömässä. Ei meillä lapsenakaan ikinä mitään eväitä ollut reissuilla mukana, varmaan siksi ei vieläkään tulisi mieleenkään pakata sapuskaa mukaan.

Aika teräsmimmi olet! Itselläni laskisi jo verensokeri jos en söisi mitään tuollaisen 10h kestävän HKI-Rovaniemi ajomatkan aikana niin ettei ajaminen olisi enää turvallista, mukavuudesta puhumattakaan. Siksi mielummin pysähdyn syömään.

Kyllä minäkin voin olla helpostikin syömättä vaikka 20 tuntia, olin automatkalla tai en. Ei tuommoiseen kukaan kuole.

Ohis

Teknisesti ottaen saattaa kuollakin jos reaktiokyky heikentyy ravinnon puutteesta ja verensokerin laskusta ja ajaa tämän seurauksena kolarin.

Ja vaikka ei kuolisikaan, niin miksi tehdä asioista tarkoituksella epämukavia ja ikäviä, kun tässä maassa huoltiskoita löytyy 10h ajomatkan varrelta ihan taatusti useampia.

No, minun kohdallani ainakaan kyse ei ole mistään epämukavuudesta eikä siitä, etteikö huoltoasemia olisi, vaan siitä, että jos olen ennen lähtöä syönyt kotona, ei ole mitään tarvetta pysähtyä syömään. Kahville ja jaloittelemaan kyllä. En yleensäkään syö kuin kahdesti päivässä. Ei vaan ole nälkä.

Sitten perillä on ihan sekaisin, väsyneenä ja ärtyneenä. Yleensä matkallakin tiuskitaan ja tosi kiva jos on menossa vierailulle, varsinkin jos on vaikka nälästä raivoisa teini messissä. Mutta kyllä kannattaa.

Henkisesti ja fyysisesti normaali aikuinen ihminen pystyy olemaan syömättä 20 tuntia, erikseen on nämä joka asiasta nillittäjät, joiden on saatava ruokaa heti, kun tulee nälkä tai muuten rupee pälli leviämään heillä.

Pystyyhän sitä olemaan varmasti useammankin vuorokauden syömättä mutta mitä järkeä siinä on jos ruokaa on saatavilla? Sinänsä kuuluu kyllä ketjuun, ihan järjetöntä pitää itseään tahallaan nälissään säästääkseen.

Vierailija
1573/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta meillä menee kolmella hengellä (kaksi aikuista ja yksi eskarilainen) myös tuo 800-1000€/kk ruokaan. Voisihan tuota kai pienentää, mutta syömme mielellämme hyvää ja laadukasta ruokaa.

Äkikseltään tuntuisi, että aika perus HK-blöö & makaronilinjalle joutuisi menemään 400e kuukausi-budjetilla.

Vierailija
1574/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni osuu ja uppoo moni kohta täällä, esim vedenkeitin kulkee mukana ja ollaan käyty monesti aamupalalla pari kertaa🙈Toisaalta taas ennen koronaa käytiin paljon hienoissa hotelleissa all inclusev lomilla, että osataan tuhlatakkin ja saatan ostaa merkkilaukun silmää räpäyttämättä, mutta toinen puoli raahaa tarjouskahvia kaupasta ja vie lapsen kauppaan välipala-aikaan kun sieltä saa ilmaisen banaanin😅Kerätään myös pulloja, hellekesä ja löytyi paljon ja mies tuossa puhui, että hänellä ei oo enää yhtään ehjiä sukkia, mutta ei haittaa kun etätyö😅Häneltä löytyy kyllä sitten joku hypersuperälykello ja uusin pleikkari eli ollaan aika ääripään ihmisiä. Hiukset leikataan ite, pestään halvimmalla shampoolla yms.

Vierailija
1575/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaverin luona joku kuukausi sitten. Mentiin sinne grillin kautta ja kun etsin haarukkaa, antoi hän minulle haarukan jostai tiskitason kuivaus kiposta. Se haarukka oli aivan rasvanen. Ihmettelin niin hän sanoi että kyllä hän on sen huuhdellu (!). Sanoin että saippuallako? Ei ollu saippualla. No aloin pesee saippualla sitä reippaasti hanan alla nii suuttui että ei saa koska kuluu vettä. Ei sen takia tiskaa juurikaan koska pelkää että vettä kuluu. Juuuuuuh.. paskasilla haarukoillako pitäs vieraan syödä. 🙀 ens kerralla otan omat muovihaarukat ja veitet mukaan koska ei saa siellä tiskata mitään ettei vettä kulu.

Sano nyt vielä, että se asui kerrostalossa, jossa oli kiinteä vesimaksu.

Vierailija
1576/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meno matkalla meni vielä ihan normaaliin käytökseen, että he halusivat pysähtyä tauoille parkkipaikoille, meillä ei ollut eväitä mukana niin pysähdyttiin sitten eri aikoihin kun käytiin huoltoasemalla kahvilla ja syömässä.

Aamulla he heräsivät aina aikaisin että ehtivät käydä kaksi kertaa aamupalalla ja säästivät siinä ettei tarvi syödä lounasta.

Sen sijaan että olisivat maksaneet näköalahissin tunturiin, he kävelivät reilun tunnin. Me sitten odottelimme heitä siellä.

Kylpylässä lilluivat monta tuntia. Kävivät itseasiassa kolmesti päivässä sen sallitun ajan, kun ranneke oli koko päivän voimassa.

Ei puhettakaan yhteisistä ravintolapäivällisistä, ja teimme siis yhdessä kyllä huoneistossa ruokia mutta olisi kiva ollut vaikka kerran käydä syömässä ulkona..

Itselle loma on aikaa kun en nuukaile, kotona ollessa ennemmin elän säästeliäämmin ja säästän rahaa lomareissuihin.

Osa noista on toki nuukailua, mutta kyllä minullekin ykkösvaihtoehto olisi kiivetä tunturiin itse, etenkin jos sää suosii. Näköalahisseistä en välitä oikeastaan ollenkaan. Huoltoasemaruokailuun pätee sama, eli ainoastaan jos on aivan pakko. Ja tämä myös silloin, kun joku toinen tarjoutuu maksamaan...

Monella muullakin kirjoittajalla tuntuu unohtuvan, että kaikki ihmiset eivät välttämättä arvosta samoja asioita kuin he itse.

Mitä ihmeen vikaa huoltoasemien ruuissa on?  Mieluummin minä huoltsikalla käyn syömässä lämpimän ruuan, kuin istun ulkona parkkipaikoilla syömässä kylmiä vettyneitä voileipiä ja karjalanpiirakoita ja juoda termarikahvia ja jälkiruuaksi  banaani tmv.   Eli niitä kotona laitettuja eväitä.

Vai pitäisikö reissuun lähtiessä käydä syömässä jossain tilausravintolassa kallis ja yleensä mauton pihvi tai mitätön pasta-ateria?  

Me käydään miehen kanssa usein syömässä paikallisella huoltoasemalla, kun ei viitsitä kotona laittaa mitään, ja siellä on ihan älyttömän hyvät ja monipuoliset ruuat ja ihan kohtuuhintaiset.   Ollaan huomattu, että moni muukin paikallinen tekee samoin.

Itse pyrin siihen, että varsinaista ruokataukoa ei edes tarvitsisi pitää, vaan varsinainen ateria syötäisiin kaikessa rauhassa vasta määränpäässä. Aina tämä ei tietenkään ole mahdollista. Silloin eväät ovat minulle ensisijainen vaihtoehto jo siksi, että ne ovat valmiina silloin, kun tulee nälkä. Ei "pakkoruokailua" seuraavaksi kohdalle sattuvalla huoltoasemalla, ei jonottamista, ei ruoan valmistumisen odottamista, ei melua ja hälinää. Matkaakin pääsee jatkamaan huomattavasti nopeammin.

Nuorempana tuli vedettyä pidemmät automatkat ilman yhtään taukoa, mutta nyt keski-ikäisenä tuntuu että 5h+ matkalla tarvii ainakin yhden kahvitauon jossa syö sämpylän tai muuta pientä samalla, muuten ei jaksa. 

Ihmiset on erilaisia. Minäkin olen keski-ikäinen eikä tuota mitään ongelmaa matkustaa autolla vaikka Helsingistä Rovaniemelle ilman ruokataukoja. Toki jos nälkä tulee, niin sitten pysähdytään jollain huoltsikalla, grillillä tms. syömässä. Ei meillä lapsenakaan ikinä mitään eväitä ollut reissuilla mukana, varmaan siksi ei vieläkään tulisi mieleenkään pakata sapuskaa mukaan.

Aika teräsmimmi olet! Itselläni laskisi jo verensokeri jos en söisi mitään tuollaisen 10h kestävän HKI-Rovaniemi ajomatkan aikana niin ettei ajaminen olisi enää turvallista, mukavuudesta puhumattakaan. Siksi mielummin pysähdyn syömään.

Kyllä minäkin voin olla helpostikin syömättä vaikka 20 tuntia, olin automatkalla tai en. Ei tuommoiseen kukaan kuole.

Ohis

Teknisesti ottaen saattaa kuollakin jos reaktiokyky heikentyy ravinnon puutteesta ja verensokerin laskusta ja ajaa tämän seurauksena kolarin.

Ja vaikka ei kuolisikaan, niin miksi tehdä asioista tarkoituksella epämukavia ja ikäviä, kun tässä maassa huoltiskoita löytyy 10h ajomatkan varrelta ihan taatusti useampia.

No, minun kohdallani ainakaan kyse ei ole mistään epämukavuudesta eikä siitä, etteikö huoltoasemia olisi, vaan siitä, että jos olen ennen lähtöä syönyt kotona, ei ole mitään tarvetta pysähtyä syömään. Kahville ja jaloittelemaan kyllä. En yleensäkään syö kuin kahdesti päivässä. Ei vaan ole nälkä.

Juu. Eihän sitä tarvitse syödä, kun juo kahvit munkkien kera.

Vierailija
1577/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Heikentyy ravinnon puutteesta kymmenessä tunnissa? Nauroin ääneen. Alan ymmärtämään miksi tässä maassa on niin paljon läskejä.

Oletko tosissasi? 10h ratissa yhden päivän aikana on raskasta tottumattomalle muutenkin, saati jos ei pidä yhtään taukoa eikä syö mitään.

Kun ihan normaalina työpäivänäkin on helposti kurja olo jos jättää sekä aamupalan että lounaan syömättä, poislukien tietysti pätkäpaastoilijat jotka ovat elimistönsä toteuttaneet sellaiseen. Ei normaali aamupala tai lounas kenestäkään läskiä tee, päinvastoin säännöllinen syöminen auttaa painonhallinnassa.

Olen tosissani. Miten te ikinä voitte nukkuakaan kun joutuu olemaan niin kauan syömättä? Ja kuka täällä on väittänyt ettei pitäisi yhtään taukoa 10:n tunnin matkalla? Voihan sitä tauon pitää, mikään pakko ei ole syödä.

En ole mikään pätkäpaastoilija, mutten myöskään kuole ravinnon puutteeseen noin naurettavan lyhyessä ajassa. Sori nyt kamalasti.

Elimistön sokerit laskevat alas samalla, kun teet puuduttavaa, mutta kuitenkin tarkkuutta vaativaa suoritusta ja pidät tankkaamista typeränä? Toivottavasti et osu koskaan samoille teille, joilla itse ajan.

Vierailija
1578/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Sitten perillä on ihan sekaisin, väsyneenä ja ärtyneenä. Yleensä matkallakin tiuskitaan ja tosi kiva jos on menossa vierailulle, varsinkin jos on vaikka nälästä raivoisa teini messissä. Mutta kyllä kannattaa.

Henkisesti ja fyysisesti normaali aikuinen ihminen pystyy olemaan syömättä 20 tuntia, erikseen on nämä joka asiasta nillittäjät, joiden on saatava ruokaa heti, kun tulee nälkä tai muuten rupee pälli leviämään heillä.

Pystyyhän sitä olemaan syömättä vaikka kolme vuorokautta. Mutta pystytkö tekemään samalla tarkkaavaisuutta vaativaa tehtävää?

Vierailija
1579/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni osuu ja uppoo moni kohta täällä, esim vedenkeitin kulkee mukana ja ollaan käyty monesti aamupalalla pari kertaa🙈Toisaalta taas ennen koronaa käytiin paljon hienoissa hotelleissa all inclusev lomilla, että osataan tuhlatakkin ja saatan ostaa merkkilaukun silmää räpäyttämättä, mutta toinen puoli raahaa tarjouskahvia kaupasta ja vie lapsen kauppaan välipala-aikaan kun sieltä saa ilmaisen banaanin😅Kerätään myös pulloja, hellekesä ja löytyi paljon ja mies tuossa puhui, että hänellä ei oo enää yhtään ehjiä sukkia, mutta ei haittaa kun etätyö😅Häneltä löytyy kyllä sitten joku hypersuperälykello ja uusin pleikkari eli ollaan aika ääripään ihmisiä. Hiukset leikataan ite, pestään halvimmalla shampoolla yms.

Siis miten kaupasta saa ilmaisen banaanin?

Vierailija
1580/2134 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka poikamies kirjoitti:

Meidän naapuri on saita ettei kuluta omaa akkaansa naimalla vaan käy meillä ryskyttämässä.

Siis sinuako ryskyttää? Poikamies kun kerran olet.