Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2211)

Vierailija
2201/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kahden työkaverini kanssa muutama vuosi sitten Brasiliassa työmatkalla.

Käytiin syömässä ja ruoka maksoi minulta ja kaverilta vajaat 40 Realia per henkilö.

Heitettiin laskun tultua kaverin kanssa 50 Realia käteisenä pöytään ja sanottiin vielä ääneen että jätetään loput rahat tipiksi.  (10 Realia on noin 1,6 Euroa). 
Tämä seurueen kolmas henkilö laskeskeli, että hänen ruokansa maksoi 30 Realia ja heitti siihen pöytään 20 Realia, koska laskeskeli että pöydässä oli nyt yhteensä 120 realia ja ruoat maksoivat yhteensä luokkaa 110 Realia. 
Sitten kun tarjoilija toi pöytään palautuksena noin 10 Realia kolikkoina, niin tämä 20 Realia pöytään laittanut pisti ne palautetut rahat omaan taskuunsa. Tarjoilijalle ei siis jäänyt tippiä lainkaan vaan antamamme tipit menivät osalta tuon kolmannen hepun ruokaan ja palautukset hänen taskuunsa.

Melko röyhkeää käytöstä.

Mutta kuulin että tämä sama heppu oli aiemmin tehnyt niin,  että kun olivat olleet viikon työmatkalla ja siellä käyneet porukalla lounaalla, niin hän tilasi aina tupakka-askin jokaisen lounaan yhteydessä ja sitten tietysti loppulasku jaettiin kristillisesti tasan pöydässä olijoiden kesken, koska kaikkihan söivät samaa lounasta joka maksoi kaikille yhtä paljon.

Voi luoja. Miksette avaa suutanne? Meillä vastaavassa tapauksessa muutama halusi tilata aina kalliita viinejä, mikään talon viini ei tietenkään koskaan kelvannut hienoille ihmisille. Joku otti oluen, joku kivennäisveden. Muutaman kerran lasku tasattiin ja sen jälkeen sanottiin että nyt riittää, viininlipittäjät saavat maksaa omat juomansa ruuan lisäksi. 

Vierailija
2202/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh en mä oikein usko näihin juttuihin kaikkiin.Ja sitten varsinaisesti pihi on sellainen, joka on pihi vähön joka asiassa. Moni saatraa olla valinnaiseksi pihi eli johonkin ei haluaisi laittaa kun minimi, mutta ei kaikissa asioissa suinkaan  pihi. Silloin ei ole varsinaisesti pihi ihminen.

Toisaalta jos jossakin tavallisissa asioissa, kuten ruoka tai asuminen on jotenkin superpihi,  voi jo kutsua ehkä lievästi pihiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihialaisten saunalenkki?

Laittaa sinappia kainaloon ja juosta talon ympäri. 

Vierailija
2204/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Eräät syö risteilyllä hytissään pelkkiä hapankorppuja ja vettä, korkeintaan yksi minipullo yhteensä menee "ryyppäämiseen"

Se on se tunnelma ja maiseman vaihdos. 
Mitta  joo miksi mennä risteilylle,  jos ei siellä syödä ja juoda edes silloin ravintolassa. 

Ennen sai eksoottisia karkkeja. Nyt samat on kaupassa. 
Ehkä reittimatkoilla ei niin ihmeellistä,  että ei mennä sinne kuluttamaan, kun tarkoitus mennä paikasta a paikkaan b.

Vierailija
2205/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustetaanko ketju myös tuhlailusta? Miten mä luulen, että siitä ketjusta vihastuisi moni? 

Vierailija
2206/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan just miehen kanssa ulkomailla ja lämpötilä 37'c mutta ilmastointia ei voi ottaa. Tää on jotain niin sairasta! Olo niin tukala kokoajan, lisäks mulla keuhkosairaus ja sepelvaltimotauti että saan kohtauksia tämän tästä.  Ei ostettu vettäkään eilen, kun oli 50c kalliimpi, kuin toisaalla.

Vierailija
2207/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustaudun pihiksi. Olen myös pienituloinen, joten tietty saituus on vain hyväksi. On sitten säästöjä, mitä käyttää, kun todella tarvitsee jotain.

Vierailija
2208/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan just miehen kanssa ulkomailla ja lämpötilä 37'c mutta ilmastointia ei voi ottaa. Tää on jotain niin sairasta! Olo niin tukala kokoajan, lisäks mulla keuhkosairaus ja sepelvaltimotauti että saan kohtauksia tämän tästä.  Ei ostettu vettäkään eilen, kun oli 50c kalliimpi, kuin toisaalla.

Etkö sä saa edes omalla rahalla ostaa vesipulloa itsellesi?

Vierailija
2209/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa kaiken ruokansa vain punalappuisia. Kerää jokaisen pullon ja tölkin joita näkee.

Vierailija
2210/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo varakas Temuttaja pariskunta on viisaita eli miksi pitäisi maksaa överhintoja vain maksamisen ilosta, en ymmärrä. Temuttajat ovat siksi varakkaita, koska osaavat ostaa oikein, eivätkä törsää. 

Vierailija
2211/2211 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin seuramatkalla kahteen suomalaiseen naiseen jotka reissasivat yhdessä. Matkaohjelmaan kuului illalinen vierailemamme maan yhdestä hienoimmista ravintoloista. Illalinen kuului matkan hintaan, mutta juomat piti maksaa itse. En ollut uskoa silmiäni kun toinen naisista laittoi salakuljettamansa viinitonkan pöydän alle. Ja kyse oli ilmeisen hyvätuloisista naisista, koska matkan hinta oli luokkaa 7000 €/henkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi