Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1081/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ei kukaan voi siipeillä toisten kustannuksella, kun meillä on kahvilista.  Siitä näkee, kuka on kahvintuontivuorossa.  Itse ostan joskus sinne useammankin paketin valmiiksi, kun olen niin huonomuistinen, etten aina muista edes katsoa sitä listaa.   

Siitä ei voi ketään syyttää, jos ei tuo kaikille tarjottavia, vaikka ei toisi ikinä.   Kun sehän on vapaaehtoista.  Meillä ei siihen kukaan mielestäni kiinnitä huomiota, ei ainakaan mitään puhetta ole koskaan ollut, että tuo yksi ei tuo koskaan mitään jne.   Itse vien mielelläni jotain omia leipomuksiani,  kun meitä loppujen lopuksi on niin vähän.  On se kiva tarjota työkavereille, meillä on hyvä yhteishenki.  En ole mielessänikään mitään listaa tehnyt, että kuka tuo ja milloin ja kuka ei milloinkaan.

Äitini oli kyllä niin pihi aikanaan, etten toista tiennyt.  Mitään ei olisi ostanut ikinä ja kaikki aina sitä halvinta.  Ja siis myös huonointa.   Kun pesukone meni uusia, hän löysi lehdestä mainoksen, missä yksi kodinkoneliike eri kaupungissa myi tosi halpoja pyykkikoneita.  No sellainen piti sitten hänelle lähteä meidän ostamaan, kun se kerran oli niin halpa.  Siellä liikkeessäkin  sanoivat meille, että nämä ei ole mitään kovin kestäviä koneita sitten, ihmiset ostaa näitä lähinnä jonnekin mökeilleen kakkoskoneiksi jne.  Mutta äiti oli sitä mieltä, että kone kuin kone, hinta ratkaisee.  Se kone ei kestänyt kuin juuri takuuajan yli, ja sitten sitä piti korjata ja tutkia ja etsiä vikoja, mutta kunnon konetta ei suostunut ostamaan.  Vieläkin se kone on sillä, ja aina siinä on kuulemma jotain, milloin se ei linkoa ollenkaan ja milloin ei laske vesiä ulos ja kaikkea.

Mutta kun oli halpa.  Se, että meidän siskojen miehet joutuu sitä vähän väliä remppaamaan, ei merkitse mitään. Eihän se mitään hänelle maksa.  Nuukapussi.

Vierailija
1082/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät tuntemani ihmiset eivät halunneet, että lähiomaisen hautajaiset olisivat maksaneet mitään. Itse tehty arkun kukkalaite. Arkulle laskivat yhden ruusun per henkilö. Ketään ei kutsuttu hautajaisiin, ainoastaan rintaperilliset perheineen.

Tietenkin tuhkaus, joka on halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä ei kukaan voi siipeillä toisten kustannuksella, kun meillä on kahvilista.  Siitä näkee, kuka on kahvintuontivuorossa.  Itse ostan joskus sinne useammankin paketin valmiiksi, kun olen niin huonomuistinen, etten aina muista edes katsoa sitä listaa.   

Siitä ei voi ketään syyttää, jos ei tuo kaikille tarjottavia, vaikka ei toisi ikinä.   Kun sehän on vapaaehtoista.  Meillä ei siihen kukaan mielestäni kiinnitä huomiota, ei ainakaan mitään puhetta ole koskaan ollut, että tuo yksi ei tuo koskaan mitään jne.   Itse vien mielelläni jotain omia leipomuksiani,  kun meitä loppujen lopuksi on niin vähän.  On se kiva tarjota työkavereille, meillä on hyvä yhteishenki.  En ole mielessänikään mitään listaa tehnyt, että kuka tuo ja milloin ja kuka ei milloinkaan.

Äitini oli kyllä niin pihi aikanaan, etten toista tiennyt.  Mitään ei olisi ostanut ikinä ja kaikki aina sitä halvinta.  Ja siis myös huonointa.   Kun pesukone meni uusia, hän löysi lehdestä mainoksen, missä yksi kodinkoneliike eri kaupungissa myi tosi halpoja pyykkikoneita.  No sellainen piti sitten hänelle lähteä meidän ostamaan, kun se kerran oli niin halpa.  Siellä liikkeessäkin  sanoivat meille, että nämä ei ole mitään kovin kestäviä koneita sitten, ihmiset ostaa näitä lähinnä jonnekin mökeilleen kakkoskoneiksi jne.  Mutta äiti oli sitä mieltä, että kone kuin kone, hinta ratkaisee.  Se kone ei kestänyt kuin juuri takuuajan yli, ja sitten sitä piti korjata ja tutkia ja etsiä vikoja, mutta kunnon konetta ei suostunut ostamaan.  Vieläkin se kone on sillä, ja aina siinä on kuulemma jotain, milloin se ei linkoa ollenkaan ja milloin ei laske vesiä ulos ja kaikkea.

Mutta kun oli halpa.  Se, että meidän siskojen miehet joutuu sitä vähän väliä remppaamaan, ei merkitse mitään. Eihän se mitään hänelle maksa.  Nuukapussi.

Eiköhän se kahvin tuontikin ole vapaaehtoista. Vai pakotetaanko kahvilistalle myös ne, jotka eivät juo kahvia?

Vierailija
1084/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräät tuntemani ihmiset eivät halunneet, että lähiomaisen hautajaiset olisivat maksaneet mitään. Itse tehty arkun kukkalaite. Arkulle laskivat yhden ruusun per henkilö. Ketään ei kutsuttu hautajaisiin, ainoastaan rintaperilliset perheineen.

Tuhkaus ei ole halvempaa. Siinä pitää joka tapauksessa olla se arkku, mutta lisäksi pitää maksaa tuhkaus ja uurna. Eli tuhkaus on kalliimpaa.

Vierailija
1085/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani saidat ihmiset ovat myös saitoja tunneilmaisujen suhteen. Esm. lapsenlapsia ei halata, tai muuten pidetä hyvänä. Köyhät, jotka antavat vähästäkin, niin myös osaavat ilmasta tunteensa. Saavat lapsenlapsensa tuntemaan että ovat tykättyjä ja erikoisia. Ihan niikun halaus olisi rahallisesti pois näiltä saitureilta.

Tämä niin totta, koettu on.

Vierailija
1086/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin ihmisissä sekoittuu pihiys ja narsismi. Itselle ostetaan kaikkea kallista, mutta muille naristaan pikkuasioista, kun se on muka itseltä pois. Selityksiä sitten löytyy. Laatu maksaa, kestää pidempään, oli tarjouksessa, kun nyt sattui olemaan vähän ylinääräistä jne. Appiukolla on ollut autoja, moottoripyöriä ja muita vempaimia, mutta ei kotonaan raaski pitää lämpöjä päällä. Suihkuun mennessä piti kysyä onko lämminvesivaraaja ollut päällä, että saa lämmintä vettä. Pesuhuone on tietenkin talvella kuin jääkaappi, kun lämmitys ei ole koskaan päällä (ei ole ollut 30 vuoteen).

Joillakin katoaa suhteellisuuden taju. Ja moni, joka elää tuhlailevasti, on tosi pihi, jos pitäisi antaa tai lahjoittaa muille. Eräs tuttavani esim.sanoi, etteivät lapsen opettajat tarvitse mitään joululahjoja tms, saavathan he palkan.

Samoin sanoi eräs työtoveri, akateeminen kun meillä oli tapana ostaa siivoojalle jouluisin suklaata tms ja joulukortti. Hän oli pitkäaikainen työntekijä, ei siivousfirmasta vaan talon palkkalistoilla. Työtoverin mielestä siivoojille ei tarvitsisi ostaa mitään kun saa palkkaa. Huoh.

Vierailija
1087/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispariskunta ramppaa Tallinnassa ainakin kerran kuukaudessa hakemassa kaljaa ja tupakkaa mutta laivalla ei raaskita käyttää penniäkään. Heillä on omat eväät aina mukana eikä edes kahvikupillista osteta. Ulkomaan matkoilla eivät käy ulkona syömässä vaan kokkaavat hotellihuoneessa. Kerran lähtivät mukaan illalliselle ravintolaan ja valitsivat listalta sen kaikkein halvimman annoksen minkä pystyivät ja edes vettä eivät raaskineet tilata sillä se oli kalliimpaa kuin olut joten joivat sitten euron tuopit.

Kyllä mä ymmärrän tämän, kun kaks syö ja juo se voi maksaa laivalla äkkiä saman verran kuin itse matka, tai sillä rahalla saa sen yhden lavan kaljaa lisää.

Se, onko järkevää hakea joka kuukausi kaljaa ja tupakkaa Virosta, on sitten eri juttu jo.

Vierailija
1088/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nuorena piheillyt ja lokkeillut varmaan jonkun verran koska olin oppinut niin kotona. Tekisi mieli pyytää anteeksi kaikilta, mutta en muista tapauksia niin tarkkaan.

Olin myös just se jonka tussit kuivuu sillä aikaa kun en raaskinut käyttää ettei kulu.

Meillä isä halusi että vaatteet ostetaan ne halvimmat, tykkäsi niistä tai ei, tai vaikka ne ei ois ollu ihan sopivat - koska oli halvat ja se oli pääasia.

Kaupasta myös halvinta ruokaa. Kerran äiti osti kalliimpaa leikkelettä ja isä meni ihan sekaisin.

Tyhjin käsin oli ihan tavallista mennä kylään, opin vasta aikuisena että niin, yleensä viedään jotain.

Nuo ei ollut hauskaa. Ihan hyvätuloiset vanhemmat on.

Kaikkea myös puolitettiin, osa oli järkevää osa ei.

Vierailija
1089/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen taas laski, että omakotitalotontin kaivuu-urakka tulee halvenmmaksi, kun käy ostamassa kaivinkoneen Saksasta, kaivaa reiät itse ja lopuksi myy koko laitteen.

Tässä on jo tekemisen meininkiä!

1090/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen ystävä oli pihi muiden kustannuksella. Meillä oli tapana viettää yhteisiä iltamia aina vuorotellen jomman kumman luona. Aina, kun oltiin minun luona, ostin etukäteen viiniä ja muuta naposteltavaa siihen kylkeen. Ei tullut mieleenkään pyytää häntä maksamaan näistä tarjoiluista mitään. Kun hän joskus toi itse toi mukanaan esim. viinirypäleitä, hän pyysi minua maksamaan niistä puolet. Hyvin omituista käytöstä.

Kun taas vietettiin iltaa hänen luonaan, hän aina kertoi mitä hänen ostamansa naposteltavat olivat maksaneet ja paljonko olen hänelle velkaa (pyöristi aina yläkanttiin).

Baariin mentiin usein taksilla, jonka minä maksoin. Narikkalipunkin sain maksaa, koska hänellä ei koskaan ollut käteistä. Baarissa hän aina sanoi reteästi, että voi nyt tarjota taksista ja narikasta minulle juoman, minkä hän ostikin. Seuraavana päivänä tuli joka kerta viestillä tilinumero ja summa, johon voisin maksaa tuon juoman, jonka jäin hänelle velkaa.

Ei olla enää kavereita, hän ihmettelee miksi en ole enää yhteydessä.

Onkohan nämä niitä ihmisiä jotka täälläkin joskus ihmettelee, kun ystävät eivät pidä yhteyttä.

Tuollaiset saamarin lokit ovat pahin ihmistyyppi. Tällaisiin ei kenenkään pidä haaskata hetkeäkään aikaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1091/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiidän suvusssa on ainakiin 3 miljonäääriä ja kaiiikki ovat työorjentoituneita.

Vierailija
1092/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani saidat ihmiset ovat myös saitoja tunneilmaisujen suhteen. Esm. lapsenlapsia ei halata, tai muuten pidetä hyvänä. Köyhät, jotka antavat vähästäkin, niin myös osaavat ilmasta tunteensa. Saavat lapsenlapsensa tuntemaan että ovat tykättyjä ja erikoisia. Ihan niikun halaus olisi rahallisesti pois näiltä saitureilta.

Tää pätee kyllä ainakin mun isovanhempiin.

Sen köyhemmän isoäidin luona tunsin aina että olin rakastettu ja hyväksytty, ja musta tykättiin. Sitten varakkaampi isoäiti tykkäsi musta ehkä vielä kun olin ihan pieni mutta kun tuli oma tahto niin oltiin suupielet alaspäin siitä lähtien.

Vierailija
1093/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani super-saita ja överipihi pienituloinen ystäväni on koonnut noin 70 000€ osakesalkun. Siis rahoista, mitä suurissa puheissa ei ole olemassakaan. Lähihoitaja siis kyseessä. Että se niistä pienistä tuloista. Rahaa ei kuulemma ole ollenkaan ja näin, mutta kas kummaa kun osakesalkku on vuosien saatossa vähän kasvanut. Ja olenko kateellinen? No todellakin... mitä sitten...

Tuttavasi on omien sanojesi mukaan supersaita ja överipihi, mutta silti väität, että lähihoitajilla on isot tulot. Jos sinulla käy hänen osakesalkkunsa kateeksi, niin rupea itsekin supersaidaksi ja överipihiksi, eiköhän osakkeisiin sitten riitä rahaa.

Jos joku on niin tiukilla, että hänellä ei ole varaa tuoda kahvipakettia töihin, niin siinä tapauksessa hän voi jättää kahvin juomatta.

Jep, eihän tuossa edes ole överipihille ihmiselle kuin 5-6 vuoden säästöt korkoineen. En tiedä mitä kyseinen tuttu tienaa, mutta oma lähihoitaja-tuttu saa noin 1800e/kk käteen yölisineen. Tuostahan överipihi laittaa osakkeisiin ainakin 1000€/kk, mikä tekee viidessä vuodessa 60 000€. Ja siihen vielä korot päälle jos osaa asiansa osakemarkkinoilla. Aika moni meistä voisi tehdä saman jos tarpeeksi haluaisi, mutta useimmat meistä tykkää elääkin eikä asua jossain 350€/kk koirankopissa halvinta makaronia syöden. 

Vierailija
1094/2134 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?

Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.

Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.

Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.

Tämä on kyllä uskomattoman tiukassa tämä käsitys. Eivät ole kalliita. Olen ottanut huoneen itselleni ja kolmelle lapsellemme muutaman kerran kun lento on aamulla. Asumme siis ulkomailla. Ensinnäkin lisävuode on järjestynyt ilman ongelmia ja suurempia kuluja. Toisekseen aamiainen on ollut runsas ja tarjoilu alku on huomioitu niin, että aika aikaisella lennollakin ennättää aamiaiselle. Ja joku järjestely oli käsittääkseni myös niille, joiden lento lähtee vielä aikaisemmin.

Ja mikä parasta, hotellista on kuljetus kentälle. Ei tarvitse erikseen maksaa. Ja jos tästä ilosta maksan neljältä hengeltä 100 euron kieppeillä, niin koen tehneeni hyvän hankinnan.

Minä matkustan yksin, ja joutunen maksamaan tuon ihan saman hinnan. On sikamaisen kallista. Jos huoneen saisi n. 30-40 eurolla ja hinta sisältäisi aamiaisen, olisin ehkä valmis maksamaan.

Kannattaa katsoa. Yhden hengen huone oli mielestäni kohtuullinen, kun sitä katselin. Ei nyt ihan 30-40, mutta ei missään nimessä sama kuin yksi aikuinen ja kolme lasta.

Ja vielä sekin ihana juttu, että saa läksiäissaunat! On mukava saunotella viimeisenä iltana Suomen kamaralla.

Kävin Airport Cumuluksen sivuilla ja viikolla hinta (random viikonpäivä, yksi yö) oli ennakkohintana 80 yhden hengen huone. 1 aikuinen ja kolme lasta oli kalleimmilllaan 98 euroa. Ja en katsonut edes mitä hinta olisi Cumuluksen etukortilla.

Nämä on vain niin sitkeitä uskomuksia, että ihmiset eivät viitsi edes tarkistaa mitä maksaa.

Kalliita hintoja yhdestä yöstä yhdelle hengelle. En maksaisi missään tapauksessa.

Tycke och smack är oliga. Tuo on pikkuhinta siitä, että saa jatkaa matkaa hyvin levänneenä, vatsa täynnä ja vielä kuskataan oikeaan terminaaliinkin. Minä taas jätän muutaman oluen juomatta ja karkin mässyttämättä jotta voin näin toimia. Tai eihän kyse ole todellinen: en muutenkaan juo olutta enkä syö karkkia :)

Tycke och smak är olika, kirjotetaan ainakin täällä ruotsissa. Oliko tuo kirjottamasi muumipeikkoa?

Täällä ei puhutakaan koronalinkokieltä. Ruotsi kirjoitetaan isolla.

Vierailija
1095/2134 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä välttämättä ole pihiyden kanssa mitään tekemistä.

Viime vuosina on yleistynyt että jokainen laskee yhden ruusun. Siis niin että hautajaisten järjestäjä ostaa kaikille ruusut ja ne on kirkossa isoissa maljakoissa josta vieraat ottaa yhden jokainen.

Tässähän säästyy vieraiden rahat kun ei tarvitse hankkia kukkalaitetta.

Tuhkaus maksaa.

Vierailija
1096/2134 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kunnan töissä, ja maksan kahvista kahvikassaan...

Ja minä, naisvaltaisella alalla ja sairaalassa. Työnantaja tarjoaa kahvit ja maidot ja laitevalmistajat sponsoroivat pikkujoulut ja tuovat välillä karkkia tai pullaa.

Kunnan työntekijöitä aina morkataan ja väitetään, että eivät tee mitään ja saavat palkkaa vain "lapioon nojailemalla."  No nytpähän tiedätte, että ainakin päiväkahvinsa kustantavat itse, ei kuntalaisten verorahoista.

Kahvit ja vielä siihen pullatkin?  Ihanko totta jotkut työnantajat kustantavat nämä työntekijöilleen?   Ehkä on sitten työpaikkoja, joissa saa lounaankin ilmaiseksi.  Muistan kun kävin erästä opistoa 80-luvulla, niin me oppilaat saimme ilmaisen ruuan, mutta opettajat joutuivat siitä maksamaan.

70-luvulla pankeissa sai lounaan. Olin kesätöissä edesmenneessä Postipankissa ja siellä oli ilmainen lounas. Näin oli muissakin pankeissa, eräs kaverini oli silloisessa KOP:ssa töissä.

Vierailija
1097/2134 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiidän suvusssa on ainakiin 3 miljonäääriä ja kaiiikki ovat työorjentoituneita.

Ei oleee. Valehtelin ja kerrron totuuden koska vihaan valehtelua.

Vierailija
1098/2134 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan nuukuuden äärimmäisessä ytimessä. Teen kesätyönä pikkufirman laskutusta, ja täällä lasketaan joka rivi että voiko alvia pyöristää ylöspäin. Vietin juuri tunnin säätäen asian kanssa ja sain 12 senttiä liikevaihtoa lisää.

Ja sitten katsotaan maksetut. Niistä vasta pääsee repimään kiihkoa, laskemaan viivästyskorkoja! Juuri soitti asiakas joka oli vastaanottanut korkolaskun. En saanut sanaa väliin, kun kuuntelin sitä huutoa.

Ihan oikeasti, kannattaako vaarantaa hyvä asiakkuus jonkun 1,10 takia?

Vierailija
1099/2134 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta vuosikymmen katseltu erään kaveriporukan kaverin lokkeilua. Kylään tullessa tarjotaan isot satsit ruokaa, kaikki muut osallistuu kuluihin, tarjoo juomia tai tuo tuliaisena jotain hyödyllistä kuten kahvia, leipää, juustoa jne. Tää yksi vaan ei tuo mitään, eikä maksa vaikka viimeisinä vuosina ollaan ruvettu kyselemään että voisiko hänkin osallistua. Ei kuulemma oo ikinä käteistä ja vaikka saisi tilinron mihin maksaa, rahoja ei muistutuksista huolimatta kuulu. Juo myös muiden juomia ja syö muiden ruokia, sama käytös jatkuu muissa porukan kyläilyissä. Jos haetaan ruokaa ja joku maksaa kaikkien ruuat ettei kassalle tulisi harmaita hiuksia, tiedätte varmaan miten tämän yhden kohdalla käy - viimeksi jopa lähti vaan tyytyväisenä ruokansa kanssa toisen kaverinsa luo kesken illanvieton. Jos ite mennään lokin luo kylään, pyytää tuomaan kaupasta kahvia kun se on loppu, grillihiiliä jotta voidaan grillata. Luonnollisesti tuodaan myös ruokaa koska hän ei ikinä tarjoa mitään. Näistä tuontiruuista sitten jaetaan hänellekin kun kuola valuen vieressä katsoo eikä ole itselleen mitään hommannut vaikka ollaan sovittu vaikka grillausillasta porukalla. Viimeksi kun nähtiin, raivosin toisen kaverin kanssa hälle lopulta oikein kunnolla, lähti pää nuupallaan kotiinsa. On tästä ennenkin sanottu mutta sama meno jatkuu vuodesta toiseen. Oikeastaan se mysteeri tässä on se, miksi kaikki tästä rasittavuudesta huolimatta jaksaa hänen kanssa kaveerata.

Tyypin luona ei myöskään ole juuri koskaan käsisaippuaa vessassa. Joskus olen ottanut suihkussa olleesta ainoasta saippuapurkista käsienpesua varten saippuaa. Jääkaapissa usein pelkkä valo. Valaistuksena asunnossa toimii yksi ainoa pöytälamppu ja tietokoneen valo. En oikein tiedä, johtuuko nämä elämänhallinnan vaikeudesta vai piheilystä, aikoinaan tyyppi on kuitenkin reissannut vaikka millä mitalla suurimman osan vuodesta.

Toinen mielestäni vähän outo ja ällö juttu on tuttavapariskunta, joka pihtailee oikein kunnolla teen kanssa. Rakastavat siis teetä ja tarjoilevat sitä meillekin, on varmaan 20 erilaista teelaatua kaapissa. Itsekin monesti laitan useamman haudutuksen laadukkaasta teestä tai ihan vaan vaikka perus Earl Grey pussista saa kyllä toiseenkin kupilliseen vielä ytyä mutta näillä on usein monta erilaista teeröhnää tallella viikonkin ajalta. Tämä selvisi kerran kun kysyin mitä näistä teistä voi ottaa vai laitanko uuden, vastauksena oli että älä uutta laita, sielä on sitä tätä ja tuota valmiina, yhdestä oli tehty jo 5 haudutusta ja "vasta" viisi päivää pöydällä seissyt.

Meillä oli vst lokki.

Olemme vanhoja opiskelukavereita ja aikoinaan nytttärit olivat tosi ok.

Jos joku kehtasi tulla tyhjin käsin, häntä ei enää kutsuttu.

Tää the lokki pystyi tulemaan grillijuhliin tuomalla pussin popkorneja. Tällä kerralla sitten laitoin mikroon hänen popparit, laitoin pussin hänen käteensä ja sanoin syö noita sitten.

Kun oli tulossa hakemaan muuta, kysyin onko popparit syöty.

Silloin jokaisella oli aina omat juotavat mukana ja ikinä ei tuonut mitään.

Alkoi sitten kerjäämään muilta. Kun oltiin meillä, sanoin voin myydä sulle viinipullon Alkon hinnalla. Suostui siihen ja tein velkakirjan ja siihen todistajat,

Kirjoitin loppuun velka erääntyy maksettavaksi 2 viikossa, jonka jälkeen korko on 100% per päivä.

Tietenkään ei maksanut. Yhdellä tunnilla kysyin tästä. Olimme kummatkin paikalla. Opettaja sanoi tämä on pätevä ja summahan oli siinä vaiheessa tuhansia. Maksoi alkuperäisen velan heti seuraavassa kuussa. Ei tietenkään korkoja.

Mutta tietenkin annoin velkakirjan takaisin.

Tämän jälkeen hän ei enää ollut kutsuttu.

Pari kertaa on kysynyt ja olen aina sanonut sinä tuut vaan syömään muiden ruokia, ei kukaan viitsi katsoa sitä.

Tiedän käy yhden luona kylässä . Ja tiedän menee sinne tyhjin käsin. Kutsuja tekee tätä hyväntekeväisyytenä .

Vierailija
1100/2134 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex makoili työttömänä/sairaslomalla kotona, kun itse opiskelin ja kannoin ruuat kotio melkein joka päivä hulppealla opintotuellani ja säästöilläni. Vuokrat ja muut kulut maksettiin puoliksi, kauppareissut menivät minun piikkiini, koska omilla kauppareissuillaan heppu toi tyyliin tölkin maitoa ja sanoi, ettei me tarvita muuta (ylläpito-ostokset kuivakaappiin, käyttöpaperit, pesuaineet jne kulutushyödykkeet olivat hänelle täyttä hepreaa).

Päivitteli joskus, miten hienosti onkaan saanut rahaa säästöön, jolloin koitin avata tätä taloutemme epäsuhtaa ja kun ne omat säästöt hupenivat tasaisesti sinne ruokakauppaan. Ex mietti asiaa muutaman päivän, kertoi sitten todenneensa että juu täytyy tasata tätä epäsuhtaa ja kaivoi lompakon esille.

Sain 20 € :D :D :D

En ymmärrä tämmöistä, miksi ihmeessä kukaan mahdollistaa tuommoisen loisimisen? Se nyt on vaan tyhmyyttä. Jos mies ei tajua ostaa kunnolla ruokaa, se pitää opettaa siihen, alkaa tehdä kauppalista tai sitten kerätä kuitit talteen ja tasata. Osa noista loisista ei varmaan vaan tajua että ruoka maksaa, osa maksattaa elämänsä muilla tahallaan. Kummassakin tapauksessa se maksava osapuoli voi ihan hyvin puuttua asiaan ja vaatia tasapuolisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme