Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.[/quote]
Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.[/quote]
Kahvikassat ovat ainakin kunnan töissä yleisiä. Itse olen ope eikä ainakaan meillä ole ilmaista kahvia/ teetä. Ne, jotka juovat, maksavat kassaan 20 e pari kertaa vuodessa.[/quote]
Kunnalla siis on varaa halveksia työntekijöitään[/quote]
No siitähän se meteli nousisi, kun kävisi ilmi, että julkinen sektori maksaisi kahvit työntekijöilleen! Meidän verorahoja siellä juovat, ostaisivat itse kahvinsa! Sellainen huuto alkaisi heti, sen kyllä tietää :)
Vierailija kirjoitti:
Erään sukulaispariskunnan rouva kuoli (aivoverenvuoto tai muu vastaava aivoperäinen juttu oli kyseessä) ja mies menetti raajan pihistelyn takia, ei siis samalla kertaa. Kun päivystyksessä käynti on niin pirun kallista ja kannattaa ennemmin odottaa tuskissaan seuraavaa arkipäivää, että pääsee terveysasemalle. Olisinkin provo, mutta täysin totta.
Hahhhaa tämä oli kyllä pirun huvittavaa vaikka seuraukset olivatkin karseat
Puolisoni hyvä ystävä on miljonääriperheen ainut lapsi. Kutsuu harvoin kylään, ja tarjoaa silloin halpaa mustaa tarjouskahvia ja maruekeksejä.
Ko henkilö kuitenkin mieluusti kyläilee meillä illallisilla ja juo kalliita viinejämme.
Tuttavani väittää ettei osaa laittaa ruokaa eikä siksi tarjoa koskaan kenellekään kotinaan muuta kuin vettä.
Kerran lipsautti leiponeensa itse pitsaa.
Ystäväni lainasi siskolleen kaksi niittiä. Laski laskukoneella niittien hinnan.
Vierailija kirjoitti:
- Otan kauden kaulaliinat, pipot ja hanskat itselleni ja perheelleni aina löytövaatelaatikosta
- Junalla menen pummilla pysäkin tai kaksi. Junasta saa usein myös wc-paperia. Tämä paperi säilytetään lukitussa kaapissa kotona. Sitä annetaan pyynnöstä hädän mukaan 1-3 palaa.
- Kahviloista saa serviettejä ja WC-paperia
- Kerään pulloja. Joskus voi tärpätä mm. keräyseväät
- Koko perhe pissaa ulkona. Näin vessaa ei tarvitse vetää pienen hädän takia
- Emme varsinaisesti lämmitä asuntoa erikseen. Pienessä asunnossa ihmisistä tulee lämpöä jonkin verran. Kovilla pakkasilla toki olohuonetta lämmitetään tunti-kaksi päivässä. Tällöin nukumme siellä
- Tarjoukset hyödynnetään, sekä maistiaiset. Kun anelee useamman kerran, voi saada suuremman maistiaisen tai jopa koko palan leipää (onnistunut muutaman kerran)
- Lataan kännykät, tietokoneet, miehen partakoneen jne kyläillessä tai naapuritalon rappukäytävässä
- Kylmällä vedellä peseytyminen virkistää. Vettä lämmitetään vain ruoanlaittoon. Jos vaatteita pestään, pesuvesi kierrätetään.
- Käytämme sianrakosta tehtyä valaisinta varastossa (kuulostaa toki sairaalta mutta toimii! Googleta jos et usko!)
- Kahviloista saa vain kerran käytettyjä teepusseja
- Jaamme WLANin naapurin kanssa. Tietokoneet on koottu jätelavan löydöistä
- Lasten vaatteet saa usein keräyslaatikosta. Hoikka ihminen mahtuu aukosta helposti. Oma hame ja vaatteet käytettynä.
- Ihmiset on uskomattoman avuliaita, esim. tien varrella voi helposti saada tilkan bensaa, kun leikkii että bensa loppunut. Monella varakannu autossa
- Ruoka-aineet saa kätevästi dyykkaamalla
- Leipäjonosta saa myös muutakin kuin leipää
- Ammattikouluissa voi tomeran näköisenä käydä syömässä
- Kerrostalossa asujille vinkki: Jatkojohto rapusta tai kellarista tietää eurojen säästöä. Voi tosin käyttää vain öisin!
- Sosiaalitoimen ennaltaehkäisevällä tuella lomat ja reissut
- Jotkut siivoojat antavat pesuainetta tilkan, kun anelee. Termoskannussa kulkee kätevästi.
- Vettä saa huoltoasemilta ohi ajaessa mm. ruoanlaittoa varten
- Tuulilasin pesimellä voi pestä koko auton
- Lähes kaikki mahdollinen palaa takassa!
- Naapuri yleensä suostuu lainaamaan vaikka ja mitä
- Metsästä löytyy ajoittain vaikka ja mitä syötävää, kun on luova
- Lapsille pakastusrasiat mukaan kouluun ruokaa varten (niin aikuisetkin saa)
Kirjoittaisin enemmänkin, mutta säästelen akkua. Pääsen lataamaan akun vasta torstaina. Ei provoja, vaan tehokkaita säästövinkkejä!
Aika on rahaa. Ja sä käytit sitä tähän sepostukseen.
Isäni saa 6000€/kk bruttoeläkettä ja ostaa coctail-tikkuja hammastikuksi ja puolittaa ne. Toinen puoli on liesituulettimen päällä odottamassa seuraavaa ruokailua. 😂
Tosin nuuka olen itsekin, vaikka rahasta ei ole pulaa.
Kun olen päivän kierrellyt kaupunkia kaverin kanssa alkaa nälkä kurnia ja ehdotan että käytäisiin syömässä. kaveri tähän et mennään vaan mut hällä ei nälkä vaikka sitä en usko. kaveri päättää tilata ravintolassa (huom, ei kalliissa) itselleen vain juoman. kun alan syödä annostani kaveri aloittaa aina tapahtuvan anelun: saanko maistaa? sitten hän maistaa ja kehuu annostani ja ihmettelee miten on hyvän makuista. pian huomaan hänen napostelevan omalta lautaseltani ruokaani. toi on aika ärsyttävää mut olen jo tottunut kun tekee aina noin. rahasta hänellä ei ole pula. paremmin tienaava kuin minä.
Ystäväperheelläni on miljoonamökki Alpeilla Ranskassa (mökin arvo miljoonia).Mökilleen alpeille ystäväni raahaa Suomesta hernekeittopurkkeja ym säilykkeitä lentokoneelka ettei tarvitse mennä kalliisiin ravintoloihin syömään.
Mun anoppi :D
Vanhat sukat ja muut käytetään rätteinä keittiössä
Vanhat villapaidat puretaan ja langoista kudotaan uusia vaatteita
Joka paikkaan eväät ettei tarvitse ostaa
Kasvattaa kesällä kellarin täyteen kasviksia
Ja silti ostelee meillekkin kalliita lahjoja. Elämäntapa saituruus? :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin käytän voipakkauksen kääreitä voiteluun. Miksei?
Jäi mainitsematta, että niitä jo käytettyjä ei tietenkään heitetä pois. Jäähän niihin aina vähän rasvaa. Vanhimmat jopa vuosien takaa...
Pojasta ei polvi parantunut kirjoitti:
Isäni saa 6000€/kk bruttoeläkettä ja ostaa coctail-tikkuja hammastikuksi ja puolittaa ne. Toinen puoli on liesituulettimen päällä odottamassa seuraavaa ruokailua. 😂
Tosin nuuka olen itsekin, vaikka rahasta ei ole pulaa.
Mä pesen hammastikut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin käytän voipakkauksen kääreitä voiteluun. Miksei?
Koska veitsikin on keksitty.
Et tainnut ymmärtää mitä voipaperilla tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Pomo ei osta työpaikalle kahvia, koska ei itse juo kahvia. Kolme naispuoleista työntekijää ostaa sinne omat teensä. Minä kahvini. Pomo keittää kaikenmaailman vierailleen kahvit minun kahveistani. Ei ole kysynyt lupaa, keittää vaan, no siis suodattaa.
Laita kahvisi johonkin peltipurkkiin ja säilytä työpisteelläsi niin pomo ei pääse siihen käsiksi. Helppoa.
Pihi sukulainen vie "tuliaisia" kun mennään tapaamaan muita sukulaisia.
Vie tuliaisen pois kun lähtee.
Ystävän kanssa tällaista että syödään yksi leipä ja koko päivä ollaan kaupungilla nälässä.
En osta uusia vaatteita juuri koskaan.
Max. kerran vuodessa. Käytän rikkinäisiä sukkia.
Itaruus ja pikkumaisuus ovat katalia sairauksia. Ne sairastuttavat koko ihmissuhteen. Jos olet vieraanvarainen ja antelias ihminen, sinustakin tulee loppupeleissä samanlainen laskelmoiva kyttääjä kuin tuntemasi saituri. Koko energia menee siihen kun huomiot ne tuhannet pienet manipulaatiot, joilla tyyppi yrittää sinua kusettaa etkä lopulta halua edes jättää wc-paperirullaa vessaan siitä pelosta, että kaveri rullaa siitä puolet käsilaukkuunsa vierailun aikana.
Rehellisesti sanoen- molemmat säälivät toisiaan, mutta eri syistä. Pihi manipulaattori naureskelee vieraanvaraisen tyhmyyttä, hyväksikäytetty taas toisen totaalista käytöstapojen puutetta ja lähes näpistelyyn rinnastettavaa pakonomaista tarvetta hyötyä toisesta "ilmaiseksi".
Vierailija kirjoitti:
En osta uusia vaatteita juuri koskaan.
Max. kerran vuodessa. Käytän rikkinäisiä sukkia.
Olet hoikka, jos pystyt pukeutumaan (rikkinäiseen) sukkaan. Valkoinen froteinen tuubimekko, jossa on pari raitaa? :D
Oli kaveri joka kutsui synttäreille ja kysy tarkkaan mitä haluan kahvilla no en tietenkään sellaiseen vastannut kohteliaisuudesta. Siellä odottelikin sitten jokin vanha kuiva 5 cm voitaikinakäntty! Jne jne.