Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
801/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on perinyt merenrantahuvilan.

-Äidin mökillä ei saa käyttää liikaa vettä: porakaivo tyhjenee, meriveden kantaminen kuluttaa vesisankoja. Ne voivat hajota.

-Äidin mökillä ei saa lämmittää saunaa tai takkaa: puut kuluvat.

-Äidin mökkivajassa saa tehdä rajoitetusti klapeja, kirves kuluu.

-Äidin metsästä ei saa kaataa puita, ne loppuvat, paitsi jos puunkaataminen on hänen ideansa.

Silloinkin on varottava, ettei käytä liikaa moottorisahaa: bensa kuluu.

-Venettä ei saa käyttää, perämoottorin bensa kuluu ja airot voivat katketa. Itse hän ei pidä veneilystä, veneen on aina silti oltava valmiina rannassa, käyttämättömänä, jotta äiti voi ihailla ehjää, kiiltävää venettään.

-Äidin mökillä ei saa tehdä remonttia tai maalaustöitä, ellei äiti itse seiso koko ajan vieressä:

työkalut kuluvat.

Työpalkaksi saa syödä omia ruokiaan äidin grillissä valmistettuna, jos ostaa itse siihen kaasua. Kaasu on kallista.

-Ulkohuussin saa mieluusti tyhjentää.

Käydessäni äidin mökillä viime vuonna hän vaati heti että tyhjennän ulkohuussin alusastian.

Vaihdoin ennen työtä ylleni huonommat vaatteet matka-asuni:

valkoisten kaupunkivaatteiden ja remmisandaalien tilalle, tästä äiti riemastui ja piikitteli koko loppuvierailun ajan.

Tyhjentämisen ja tunkion lapioimisen jälkeen äiti kulki kannoillani kimittäen, että en kai vaan aio peseytyä hänen saunassaan, vesi kuluu!

Menin estelyistä huolimatta pesulle kylmään saunaan, josta äiti nalkutti ja huomautteli monta tuntia,

että oikein piti peseytyä.

Mieheni tilkitsi pyynnöstä äidin veneen. Äiti kyseli, että onko työllä takuu. Palkkaa mies ei tietenkään saanut, hän sai palkaksi oleilla äidin mökkitontilla.

Lapseni teki sen virheen, että laittoi kännykkänsä lataukseen. Äiti irrotti laturin raivoissaan, sähkö kuluu!

Nuorempana olin yötä äitini mökillä poikaystävän kanssa.

Äiti kielsi lämmittämästä mökkiä ja käyttämästä vettä. Saimme ajaa nurmikon, latoa vajassa halkoja, syödä omia eväitämme ja sitten mennä kylmään mökin vierasmajaan nukkumaan. Halkovajan hän lukitsi, kielsi polttamasta risuja takassa, niitä ei saa kerätä hänen mailtaan muut kuin hän itse.

Äiti myös katkaisi sähköt yöksi. Öljylampun ja kynttilät hän lukitsi työkaluvajaan, ettemme polta hänen mökkiään.

Kaasulämmittimen kaasupullon hän irrotti ja lukitsi vajaan.

Opin käyttämään öljylamppua alle 10-vuotiaana, kun vielä vietin kaikki kesäni äidin mökissä, hänen työjuhtanaan. Osaan varmasti käyttää lamppua, paremmin kuin äiti itse. Hakkasin lapsena halkoja, kannoin vettä, raivasin, karsin, oksastin, haravoin, veneilin, kalastin ja perkasin, istutin, kastelin ja kitkin,maalasin ja korjasin koko lapsuuteni äidin mökillä.

Yö oli erittäin kylmä, noin 5-asteinen kesäyö. Hytisimme poikaystävän kanssa kylmässä ja pimeässä vierasmökissä ohuen viltin alla, ikkunasta näimme miten isomman mökin piipusta nousi savua, kun äiti itse siellä poltti takkatulta lämpimikseen kynttilänvalossa.

Aamulla minulla ja poikaystävällä oli kurkku kipeänä, illalla olimme jo kuumeessa. Pakenimme aamu-6:lta mökiltä, starttasimme hiljaa auton ja ajoimme pois,

kaupunkiin lämmittelemään. Äitini, mökin omistaja ilmestyi taustapeilissä mökkinsä portille aamutakissa tuijottamaan peräämme.

Oli ollut kuulemma epäkohteliasta sillälailla häipyä ilmoittamatta. Hän ei ole varma, mutta hänestä mukaamme ehkä lähti yksi taskulamppu ja sokerikorppupussi.

Nyt keski-ikäisenä perheellisenä käyn vain kerran vuodessa äidin mökillä.

Iloton nainen, oli aikoinaan sotalapsi.

Vierailija
802/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni aina tekee postit-lapulle lomamatkan päätteeksi listan meidän menoistamme. Toisella puolella lukee hänen nimensä ja mitä hän ravintolakäyntejä ym. hän on maksanut ja toiseen puoleen listaa minun maksamani jutut. Ei asuta yhdessä siis, ollaan seurusteltu monta vuotta. HÄnellä on monta tuhatta euroa paljon parempi palkka kuin minulla, mutta silti hän ei anna yhtään periksi näistä tasan menot -laskelmistaan.

Loman päätteeksi sitten saada käydä niin, että jompikumpi joutuu maksamaan toiselle näitä senttejä...Minusta nuo laskelmat ovat vähän turhia ja kummatkin voivat aivan hyvin silloin tällöin maksaa toisen puolesta esim. ravintolassa tai kahvilassa ilman että tarvitsee antaa toiselle rahat takaisin.

Minä sen sijaan maksan usein meidän molempien kahvilakäynnit enkä pyydä niitä rahoja häneltä takaisin. Annan hänelle usein ihan vain antamisen ilosta jonkun pienen lahjan, vaikka ei ole mikään merkkipäivä. Esim. tiedän, että hän tykkää tummasta suklaasta, niin ostan aina silloin tällöin sellaisia erikoisia, hieman kalliimpia suklakonvehteja suklaapuodeista ym. 

Hän ei anna minulle mitään lahjoja.

Tai antaahan hän, niitä fyysisiä lahjoja:) eli seksiä. Syntymäpäivänäkin pyydän aina vain näitä fyysisiä lahjoja,kun tiedän että ei sieltä mitään muuta tule. 

Hän on hirveän pihi kaikessa. Säästää rahojaan ja laskee kaikki tarkkaan. Ostaa kaiken Lidlistä, minkä vain pystyy.

Itse olen tosiaan hieman tuhlaavaisempi, mutta olen minäkin saanut paljon rahaa säästöön vuosien varrella. En elä luotolla, en ole ikinä ostanut mitään luotolla.

Mutta minusta olisi mukava esim. lomalla ja matkoilla hieman elää toisella tavalla kuin arkisin. Ja käydä joissakin hienoissa ravintoloissa syömässä hienoja illallisia ym. Tämän miehen kanssa se on mahdotonta. Teen niin aina kuin matkustelen yksin, mutta en oikein sitten kehtaa hänelle kertoa näistä, kun hän ei oikein hyväksyisi sellaista. Tai eihän se periaattessa hänelle kuulu mitä omilla rahoillani teen, mutta hän ei vain pidä turhasta tuhlailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

LOL Julkisilla aloilla ei tarjota juuri mitään, ehkä joulupuuro nippanappa. Että ei päästä sanomaan, että siellä ne yhteiskunnan loiset ja syöttiläät rohmuavat verovaroja. Palkathan on niin hvtin suuret...Sitten ihmetellään, kun mikään ei toimi. Kaikki hyvät ja pätevät tyypit pyrkii tietysti yksityiselle puolelle ja tämä tulee vielä korostumaan, jos julkiselta puolelta vielä pienennetään lomaetuuksia. Pitemmät lomat kun on ollut ainoa tapa houkutella tyyppejä jäämään, se on kompensoinut sitä surkeata palkkaa. 

Vierailija
804/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihimiehen nainen kirjoitti:

Miesystäväni aina tekee postit-lapulle lomamatkan päätteeksi listan meidän menoistamme. Toisella puolella lukee hänen nimensä ja mitä hän ravintolakäyntejä ym. hän on maksanut ja toiseen puoleen listaa minun maksamani jutut. Ei asuta yhdessä siis, ollaan seurusteltu monta vuotta. HÄnellä on monta tuhatta euroa paljon parempi palkka kuin minulla, mutta silti hän ei anna yhtään periksi näistä tasan menot -laskelmistaan.

Loman päätteeksi sitten saada käydä niin, että jompikumpi joutuu maksamaan toiselle näitä senttejä...Minusta nuo laskelmat ovat vähän turhia ja kummatkin voivat aivan hyvin silloin tällöin maksaa toisen puolesta esim. ravintolassa tai kahvilassa ilman että tarvitsee antaa toiselle rahat takaisin.

Minä sen sijaan maksan usein meidän molempien kahvilakäynnit enkä pyydä niitä rahoja häneltä takaisin. Annan hänelle usein ihan vain antamisen ilosta jonkun pienen lahjan, vaikka ei ole mikään merkkipäivä. Esim. tiedän, että hän tykkää tummasta suklaasta, niin ostan aina silloin tällöin sellaisia erikoisia, hieman kalliimpia suklakonvehteja suklaapuodeista ym. 

Hän ei anna minulle mitään lahjoja.

Tai antaahan hän, niitä fyysisiä lahjoja:) eli seksiä. Syntymäpäivänäkin pyydän aina vain näitä fyysisiä lahjoja,kun tiedän että ei sieltä mitään muuta tule. 

Hän on hirveän pihi kaikessa. Säästää rahojaan ja laskee kaikki tarkkaan. Ostaa kaiken Lidlistä, minkä vain pystyy.

Itse olen tosiaan hieman tuhlaavaisempi, mutta olen minäkin saanut paljon rahaa säästöön vuosien varrella. En elä luotolla, en ole ikinä ostanut mitään luotolla.

Mutta minusta olisi mukava esim. lomalla ja matkoilla hieman elää toisella tavalla kuin arkisin. Ja käydä joissakin hienoissa ravintoloissa syömässä hienoja illallisia ym. Tämän miehen kanssa se on mahdotonta. Teen niin aina kuin matkustelen yksin, mutta en oikein sitten kehtaa hänelle kertoa näistä, kun hän ei oikein hyväksyisi sellaista. Tai eihän se periaattessa hänelle kuulu mitä omilla rahoillani teen, mutta hän ei vain pidä turhasta tuhlailusta.

Anteeksi nyt, mutta sen seksin TÄYTYY olla sitten aivan ainutlaatuisen hyvää. Muuta selitystä en keksi teidän seurustelulle.

Vierailija
805/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Äidin mökillä ei saa käyttää liikaa vettä: porakaivo tyhjenee, meriveden kantaminen kuluttaa vesisankoja. Ne voivat hajota.

-Äidin metsästä ei saa kaataa puita, ne loppuvat, paitsi jos puunkaataminen on hänen ideansa.

-Venettä ei saa käyttää, perämoottorin bensa kuluu ja airot voivat katketa. Itse hän ei pidä veneilystä, veneen on aina silti oltava valmiina rannassa, käyttämättömänä, jotta äiti voi ihailla ehjää, kiiltävää venettään.

-Äidin mökillä ei saa tehdä remonttia tai maalaustöitä, ellei äiti itse seiso koko ajan vieressä:

työkalut kuluvat.

Työpalkaksi saa syödä omia ruokiaan äidin grillissä valmistettuna, jos ostaa itse siihen kaasua. Kaasu on kallista.

Käydessäni äidin mökillä viime vuonna hän vaati heti että tyhjennän ulkohuussin alusastian.

valkoisten kaupunkivaatteiden ja remmisandaalien tilalle, tästä äiti riemastui ja piikitteli koko loppuvierailun ajan.

Tyhjentämisen ja tunkion lapioimisen jälkeen äiti kulki kannoillani kimittäen, että en kai vaan aio peseytyä hänen saunassaan, vesi kuluu!

Menin estelyistä huolimatta pesulle kylmään saunaan, josta äiti nalkutti ja huomautteli monta tuntia,

Mieheni tilkitsi pyynnöstä äidin veneen. Äiti kyseli, että onko työllä takuu. Palkkaa mies ei tietenkään saanut, hän sai palkaksi oleilla äidin mökkitontilla.

Lapseni teki sen virheen, että laittoi kännykkänsä lataukseen. Äiti irrotti laturin raivoissaan, sähkö kuluu!

Äiti kielsi lämmittämästä mökkiä ja käyttämästä vettä. Saimme ajaa nurmikon, latoa vajassa halkoja, syödä omia eväitämme ja sitten mennä kylmään mökin vierasmajaan nukkumaan. Halkovajan hän lukitsi, kielsi polttamasta risuja takassa, niitä ei saa kerätä hänen mailtaan muut kuin hän itse.

Äiti myös katkaisi sähköt yöksi. Öljylampun ja kynttilät hän lukitsi työkaluvajaan, ettemme polta hänen mökkiään.

Opin käyttämään öljylamppua alle 10-vuotiaana, kun vielä vietin kaikki kesäni äidin mökissä, hänen työjuhtanaan. Osaan varmasti käyttää lamppua, paremmin kuin äiti itse. Hakkasin lapsena halkoja, kannoin vettä, raivasin, karsin, oksastin, haravoin, veneilin, kalastin ja perkasin, istutin, kastelin ja kitkin,maalasin ja korjasin koko lapsuuteni äidin mökillä.

Yö oli erittäin kylmä, noin 5-asteinen kesäyö. Hytisimme poikaystävän kanssa kylmässä ja pimeässä vierasmökissä ohuen viltin alla, ikkunasta näimme miten isomman mökin piipusta nousi savua, kun äiti itse siellä poltti takkatulta lämpimikseen kynttilänvalossa.

Aamulla minulla ja poikaystävällä oli kurkku kipeänä, illalla olimme jo kuumeessa. Pakenimme aamu-6:lta mökiltä, starttasimme hiljaa auton ja ajoimme pois,

kaupunkiin lämmittelemään. Äitini, mökin omistaja ilmestyi taustapeilissä mökkinsä portille aamutakissa tuijottamaan peräämme.

Oli ollut kuulemma epäkohteliasta sillälailla häipyä ilmoittamatta. Hän ei ole varma, mutta hänestä mukaamme ehkä lähti yksi taskulamppu ja sokerikorppupussi.

Pitkä tarina, mutta ei tässä muuta pyst sanomaan, kuin että äitis on umpihullu. Toimita hoitoon.

Vierailija
806/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kävin hyvän ystävän luona, kerran tämän nuoren äiti tarjosi meille nakkia ja ranskalaisia, kiitin ja olin iloinen kun lähdettiin kaupungille juomaan (ikä 15v :) ettei tartte nälkäisenä kulkea kun 90 luvun laman aikaan ei minun perheessäni ollut paljon ylimääräistä, eli ei ollut varaa käydä kebabia syömässä. Seuraavana viikolla koulussa kaverini sanoi, että äiti pyysi kertomaan, ettei heillä ruokita sitten vieraita, joten jatkossa on turha odottaa mitään jos kylään tulee. Asuin sen verran kaukana, että vain harvoin kävin kun julkiset kulkivat maaseudulla huonosti.

Vähän jäi silloin ihmetyttämään, kun kerran sai jotain halpaa tarjottavaa, niin siitä piti sitten tehdä hirveä haloo. No, ei sitä ruokaa tosiaan saanut myöhemmin, markka-aikaan nakit ja ranskalaiset olivat muutamia markkoja koko setti :D  täytyi olla tosi pihi nainen. Meillä, jossa oli työttömyys iskenyt, saivat kaverit toki evästä jos tarve tuli, ei kukaan meistä käynyt toistemme luona kuin kerran kuukaudessa muutenkaan. Jäänyt vain mieleen tuo vouhotus halvoista ranskalaisista, joita ei teininä muutenkaan ottanut kuin muutaman kappaleen XD

Vierailija
807/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaispariskunta on saitaa väkeä. varakasta toki.  Rouva, säästää erityisesti niissä kuuluisissa muovikasseissa, ylpeilee, ettei ole tarvinnut kuin pari kassia ostaa vuodessa ja sitäkin huokaili miten paljon maksoivat ne 10 centin kassukat.

Samoin säästää LEIVINPAPERISSA, eli käyttää uunissa niin pitkään että ovat jo lähes palaneet, sekä leikkailee pieniä paloja paperista esim pullien ym päälle, ja kaikki loput palat säästöön, joista leikkailee vieläkin pienempiä.

Kerran oli meillä kylässä ja kun laitoin kakkua mukaan ja päälle olin laittamassa kokonaisen leivinpaperiarkin, oli pyörtyä ja halusi leikata, jonka jälkeen kysyi että haluanko tämän lopun leivinpaperin, joka jäi yli? Tuijotin silmät pyöreinä ja vastasin, etten kyllä tee sillä yhtään mitään. En jaksanut olla kohtelias ja ottaa vastaan, saipahan rouva pyöritellä tuhlaavaiselle sukulaistytölle silmiä XD.

Heillä myös ollaan sähkössä ja vedenkulutuksessa niin tarkkoja kuin olla ja voi, aina on pirun kylmä ja lämmitys lähes nollassa (omakotitalo ja haisee, eli on tainnut tulla pientä kosteushaittaa), ja tutkitaan sähkön hintaa pörssissä, josta ostetaan, no onpahan harrastus eläkeläisillä sitten :).

Ylpeilevät miten vähän käyttävät vettä eli käyvät  kerran viikossa pikasuihkussa, eihän vanhat hikoile, joo mutta ehkä hieman hm haisevat. Järkyttyivät kun kuulivat, miten meillä käydään pitkissä suihkuissa joka päivä XD. tätä voisi jatkaa...

Vierailija
808/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kerran suu auki kun poikakaveri punnitsi kaupan eväspatonkeja löytääkseen varmasti kaikkein painavimman leivän. Sai siis samalla hinnalla muutaman gramman enemmän syötävää...

Vierailija
809/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkalut kuluvat.

Tämähän oli kuin novelli. Voisit kirjoittaa äidistäsi tarinan.

Vierailija
810/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin ystäväpariskunta mökille. Toivat viiniä tullessaan, juotiin kuitenkin meidän ostamia. Lähtiessä mies otti heidän viinipullon mukaansa. Eipä oo kutsua uusittu.

Vierailija
811/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin käytän voipakkauksen kääreitä voiteluun. Miksei?

Koska veitsikin on keksitty.

Vierailija
812/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi isä sanoi että on antanut mulle elämän.

Sanoi asian vieläpä ihan tosissaan... ei siis ollutkaan pihi omasta mielestään.

Vierailija
813/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin käytän voipakkauksen kääreitä voiteluun. Miksei?

Koska veitsikin on keksitty.

Minä en ole pihi, mutta käytän voipakkauksen käärettä vuoan voiteluun. Ei se veitsellä onnistu niin hyvin. Jos ei ole tyhjää voipakkausta, laitan voita leivinpaperiin, jolla voitelen.

Vierailija
814/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että eräällä kesämökillä ei kannata harrastaa seksiä, koska miehelle tulee aina niin kuuma,hirvee nestehukka ja pullovesi, sehän maksaa!

No lohduttaahan se, että pimperokin säästyy turhalta kulumiselta, että hyvä näin.

Vierailija
815/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei osta työpaikalle kahvia, koska ei itse juo kahvia. Kolme naispuoleista työntekijää ostaa sinne omat teensä. Minä kahvini. Pomo keittää kaikenmaailman vierailleen kahvit minun kahveistani. Ei ole kysynyt lupaa, keittää vaan, no siis suodattaa.

Vierailija
816/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin kaveri ostaa Tallinnan laivalla lastenannoksen "lapsenlapselle, jonka kanssa matkustaa". Sitten syövät sen puoliksi anopin kanssa. Ja päivittelevät, että miten oli kallista taas.

Ja tarina on tosi.

Vierailija
817/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Otan kauden kaulaliinat, pipot ja hanskat itselleni ja perheelleni aina löytövaatelaatikosta

- Junalla menen pummilla pysäkin tai kaksi. Junasta saa usein myös wc-paperia. Tämä paperi säilytetään lukitussa kaapissa kotona. Sitä annetaan pyynnöstä hädän mukaan 1-3 palaa.

- Kahviloista saa serviettejä ja WC-paperia

- Kerään pulloja. Joskus voi tärpätä mm. keräyseväät

- Koko perhe pissaa ulkona. Näin vessaa ei tarvitse vetää pienen hädän takia

- Emme varsinaisesti lämmitä asuntoa erikseen. Pienessä asunnossa ihmisistä tulee lämpöä jonkin verran. Kovilla pakkasilla toki olohuonetta lämmitetään tunti-kaksi päivässä. Tällöin nukumme siellä

- Tarjoukset hyödynnetään, sekä maistiaiset. Kun anelee useamman kerran, voi saada suuremman maistiaisen tai jopa koko palan leipää (onnistunut muutaman kerran)

- Lataan kännykät, tietokoneet, miehen partakoneen jne kyläillessä tai naapuritalon rappukäytävässä

- Kylmällä vedellä peseytyminen virkistää. Vettä lämmitetään vain ruoanlaittoon. Jos vaatteita pestään, pesuvesi kierrätetään. 

- Käytämme sianrakosta tehtyä valaisinta varastossa (kuulostaa toki sairaalta mutta toimii! Googleta jos et usko!)

- Kahviloista saa vain kerran käytettyjä teepusseja

- Jaamme WLANin naapurin kanssa. Tietokoneet on koottu jätelavan löydöistä

- Lasten vaatteet saa usein keräyslaatikosta. Hoikka ihminen mahtuu aukosta helposti. Oma hame ja  vaatteet käytettynä.

- Ihmiset on uskomattoman avuliaita, esim. tien varrella voi helposti saada tilkan bensaa, kun leikkii että bensa loppunut. Monella varakannu autossa

- Ruoka-aineet saa kätevästi dyykkaamalla

- Leipäjonosta saa myös muutakin kuin leipää

- Ammattikouluissa voi tomeran näköisenä käydä syömässä

- Kerrostalossa asujille vinkki: Jatkojohto rapusta tai kellarista tietää eurojen säästöä. Voi tosin käyttää vain öisin!

- Sosiaalitoimen ennaltaehkäisevällä tuella lomat ja reissut

- Jotkut siivoojat antavat pesuainetta tilkan, kun anelee. Termoskannussa kulkee kätevästi.

- Vettä saa huoltoasemilta ohi ajaessa mm. ruoanlaittoa varten

- Tuulilasin pesimellä voi pestä koko auton

- Lähes kaikki mahdollinen palaa takassa!

- Naapuri yleensä suostuu lainaamaan vaikka ja mitä

- Metsästä löytyy ajoittain vaikka ja mitä syötävää, kun on luova

- Lapsille pakastusrasiat mukaan kouluun ruokaa varten (niin aikuisetkin saa)

Kirjoittaisin enemmänkin, mutta säästelen akkua. Pääsen lataamaan akun vasta torstaina. Ei provoja, vaan tehokkaita säästövinkkejä!

Vierailija
818/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Otan kauden kaulaliinat, pipot ja hanskat itselleni ja perheelleni aina löytövaatelaatikosta

- Junalla menen pummilla pysäkin tai kaksi. Junasta saa usein myös wc-paperia. Tämä paperi säilytetään lukitussa kaapissa kotona. Sitä annetaan pyynnöstä hädän mukaan 1-3 palaa.

- Kahviloista saa serviettejä ja WC-paperia

- Kerään pulloja. Joskus voi tärpätä mm. keräyseväät

- Koko perhe pissaa ulkona. Näin vessaa ei tarvitse vetää pienen hädän takia

- Emme varsinaisesti lämmitä asuntoa erikseen. Pienessä asunnossa ihmisistä tulee lämpöä jonkin verran. Kovilla pakkasilla toki olohuonetta lämmitetään tunti-kaksi päivässä. Tällöin nukumme siellä

- Tarjoukset hyödynnetään, sekä maistiaiset. Kun anelee useamman kerran, voi saada suuremman maistiaisen tai jopa koko palan leipää (onnistunut muutaman kerran)

- Lataan kännykät, tietokoneet, miehen partakoneen jne kyläillessä tai naapuritalon rappukäytävässä

- Kylmällä vedellä peseytyminen virkistää. Vettä lämmitetään vain ruoanlaittoon. Jos vaatteita pestään, pesuvesi kierrätetään. 

- Käytämme sianrakosta tehtyä valaisinta varastossa (kuulostaa toki sairaalta mutta toimii! Googleta jos et usko!)

- Kahviloista saa vain kerran käytettyjä teepusseja

- Jaamme WLANin naapurin kanssa. Tietokoneet on koottu jätelavan löydöistä

- Lasten vaatteet saa usein keräyslaatikosta. Hoikka ihminen mahtuu aukosta helposti. Oma hame ja  vaatteet käytettynä.

- Ihmiset on uskomattoman avuliaita, esim. tien varrella voi helposti saada tilkan bensaa, kun leikkii että bensa loppunut. Monella varakannu autossa

- Ruoka-aineet saa kätevästi dyykkaamalla

- Leipäjonosta saa myös muutakin kuin leipää

- Ammattikouluissa voi tomeran näköisenä käydä syömässä

- Kerrostalossa asujille vinkki: Jatkojohto rapusta tai kellarista tietää eurojen säästöä. Voi tosin käyttää vain öisin!

- Sosiaalitoimen ennaltaehkäisevällä tuella lomat ja reissut

- Jotkut siivoojat antavat pesuainetta tilkan, kun anelee. Termoskannussa kulkee kätevästi.

- Vettä saa huoltoasemilta ohi ajaessa mm. ruoanlaittoa varten

- Tuulilasin pesimellä voi pestä koko auton

- Lähes kaikki mahdollinen palaa takassa!

- Naapuri yleensä suostuu lainaamaan vaikka ja mitä

- Metsästä löytyy ajoittain vaikka ja mitä syötävää, kun on luova

- Lapsille pakastusrasiat mukaan kouluun ruokaa varten (niin aikuisetkin saa)

Kirjoittaisin enemmänkin, mutta säästelen akkua. Pääsen lataamaan akun vasta torstaina. Ei provoja, vaan tehokkaita säästövinkkejä!

Et ole tosissasi, ethän....

Vierailija
819/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosissani. Sen haluan sanoa, että tutut tunnistaa teksteistä varmasti. Livenä tunnistaa vastaan tullessa kuulemma erityisesti siitä, että autolla ajetaan pitkät päällä. Lyhyet langat ei tällöin kulu.

Vierailija
820/2134 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kitupiikki on erittttäin (!!) varakas henkilö. Kun hän soitti minulle ja vastasin, hän toisteli:"Haloo..haloo..ei kuulu.." , ja sulkee puhelimen. Kun soitin hänelle,halusikin puhua pitkään (minun puhelinlaskuuni). On yrittänyt toistaa temppua pari kertaa,mutta en soitellut peräänsä.

Kun lähettää tekstiviestin,se on useinmiten parin sanan pituinen ja jos en heti vastaa, hän voi lähettää saman viestin kirjoitusvirheineen uudelleen. Säästyypä siinäkin häneltä sormet.

Kun olen käynyt hänen luksushuoneistossaan Eirassa (yhdessä niistä), hän haluaa tarjota punaviiniä, vaikka tietää etten pysty juomaan sitä,mutta kun hänellä sattuu olemaan avattu pullo. Jos hänellä on esim. valkkaria,hän kaataa jääkaapista vanhat,väljähtäneet pullonjämät minulle ja avaa itseään varten uuden pullon. Yrittää sitten keplotella lasit niin,etten huomaisi hänen pullotemppuaan.

Viimeksi innostui tarjoamaan Giniä, ja kun hänellä oli pöydällä halkaistu sitruuna,hän jopa viipaloi kaksi siivua niistä laseihin,jota itsekseni ihmettelin. Hänellä lienee ollut arvovieraita käymässä paria päivää aiemmin. Katselin hänen käsiensä tempoilua,kuinka hänen piti vaivihkaa saada ojennettua se nahistunut viipale minulle. Ei kai sitä kannattanut poiskaan heittää,hyvää sitruunaviipaletta.

Seuraavalla kerralla ilmoitin,että minulle riittää vallan mainiosti raikas vesi.

Aika traagista,että kun en enää jaksa katsella hänen tempoiluaan ja päädyn viettämään aikaa muiden kavereiden kanssa,hän nyt on valmis pommittamaan minua pitkillä tekstareilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan