Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuutto ja omat huonekalut

Vierailija
05.06.2023 |

Muutto miehen kaksioon häämöttää, molemmat ollaan jo kolmikymppisiä ja seurusteltu useampi vuosi. Muuttosuunnitelmia tehdessä tuli huolenaiheeksi, miten kaksi kaksiota saadaan mahdutettua yhteen kun molemmilla luonnollisesti on jo huonekaluja kertynyt ja neliöt eivät asunnossa kuitenkaan tuplaannu. Oli puhetta, että mies voi luopua jostain omista huonekaluistaan, jotta minä voin tuoda omia huonekaluja ja siten tehdä kodista yhteisen. Ja että päivitetään sitten muita huonekaluja jos vaikka ruokapöytä jää pieneksi tms.

No, minulla kävi tuuri ja sain myytyä lähes kaikki huonekaluni pois lukuunottamatta työpöytää ja tuolia sekä muutamaa säilytyskalustetta. Valtaosa astioista meni äidilleni, joka hän ne minulle aikoinaan on antanutkin. Huonekalut geneeristä ikeaa.

Miehen mielestä tämä on nyt sitten huono juttu, kun omin päin menin myymään tavaroita. Ajattelin, että on helpompaa että myyn tarpeettomat kalusteet pois, etenkin kun miehen huonekalut ja astiat kelpaa minulle ihan hyvin. Myönnän, että aluksi minulle OLI tärkeää, että olisi vaikka yhtenäinen astiasto, mutta sekin pakkomielle minulta meni pois ja nyt ne minun astiat meni kuitenkin hyvään tarpeeseen äidille :D

Onko teidän mielestä minun päätös nyt suuri vääryys ja merkki siitä, että en voi sitoutua muuttoon?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt kun olet sitä yhteistaloutta perustamassa on hyvä muistaa ettei voi alkaa omin päin säätämään vaan asioista pitäisi osata keskustella. 

Vierailija
2/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teit päin vastoin mitä oli yhdessä sovittu ja aloit omin päin säätämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hahmota ongelmaa. Joustit ja toimit, kuten sovitte.

Vierailija
4/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku on hyvä eli sovitaan yhtä ja sinä teet täysin päinvastaista.

Vierailija
5/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et kertonut tuosta ennen myyntiä? Ilmeisesti et halua yhdessä suunnitella teidän kotia. 

Vierailija
6/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä?? Voiko olla vakuuttavampaa merkkiä sitoutumishalusta kuin että jopa luopuu sen takia omista tavaroistaan?

Vierailija
7/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä miesystävällä ei ole ollut mitään juuta eikä jaata siihen, että mitä huonekaluja hän haluaisi minun luota tai mitä hän olisi valmis pois heittämään omistaan. Nyt kun kalusteet meni ns kertaheitolla hyötykäyttöön, eikä kenenkään tarvinnut päätään vaivata. Muuttokin paljon helpompi ja ei mene kesälomapäiviä hukkaan.

t. ap

Vierailija
8/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli tärkeää, minulle kelpasi, minusta oli helpompaa...

Vierailija
9/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No te ette turhia keskustele keskenään? 

Vierailija
10/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä miesystävällä ei ole ollut mitään juuta eikä jaata siihen, että mitä huonekaluja hän haluaisi minun luota tai mitä hän olisi valmis pois heittämään omistaan. Nyt kun kalusteet meni ns kertaheitolla hyötykäyttöön, eikä kenenkään tarvinnut päätään vaivata. Muuttokin paljon helpompi ja ei mene kesälomapäiviä hukkaan.

t. ap

Sinulla on sitten varaa hommata kaikki uutena, kun se ero tulee? 

Vierailija
11/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu vähän tyhmältä, että pitäisi säilyttää vanhat huonekalut eron varalta tallessa :D

En yhteensä montaa sataa euroa tavaroista saanut, mutta nyt on periaatteessa tienattu rahaa, jolla voimme ostaa yhteisiä huonekaluja. Vaikka sitten se ruokapöytä.

Vierailija
12/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit yhtä ja teet toista. Ehkä mieskin suunnitteli huonekalujen myymistä. 

Vierailija
13/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies tulee järkiinsä ja peruu koko yhteenmuuton jos nyt on jo noin vaikeaa että pitää täältä kysellä konsultaatiota. En näe mitään tulevaisuutta tuolla projektilla.

Vierailija
14/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu vähän tyhmältä, että pitäisi säilyttää vanhat huonekalut eron varalta tallessa :D

En yhteensä montaa sataa euroa tavaroista saanut, mutta nyt on periaatteessa tienattu rahaa, jolla voimme ostaa yhteisiä huonekaluja. Vaikka sitten se ruokapöytä.

Hih hih, eikö niitä tavaroita oltu viemässä tulevaan yhteiseen asuntoon käyttöön, eikä laittamassa mihinkään jemmaan?

Vierailija
15/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette sopineet yhdessä, mitä huonekaluja pidätte ja mitä ette? oisitte näin saaneet yhteen sopivan sisustuksenkin, joka miellyttää molempia.

ymmärrän että miestä harmittaa.

Vierailija
16/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään mikä tässä on se ongelma. Itse en ryhtyisi avoliittoon jos jostain tuollaisesta asiasta pitää jo alkuvaiheessa vääntää.

Vierailija
17/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en enää koskaan muuta naisen kanssa saman katon alle. Kaikki menee aina vaikeaksi.

Vierailija
18/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vain menette Yhdessä ostamaan mitä puuttuu.

Vierailija
19/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

teit väärin mutta ei toi ole merkki siitä ettet voisi sitoutua muuttoon

Vierailija
20/61 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovit yhtä ja teet toista. Ehkä mieskin suunnitteli huonekalujen myymistä. 

Tai jonkun vanhan kuluneen esineen päivittämistä uudemmalla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän