Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
81/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden kaveri maalla...

Hän sai tussit, muttei raaskinut niitä käyttää, kun ne kuluu.. no, ne kuivahti loppuen lopuksi...

Hän ei myöskään raaskinut käyttää pyöränsä käsijarrua, kun sekin kuluu... Samoin bogart co.n kasettia hän kuunteli hyvin hyvin harvoin, kun sen nauhakin kuluu..

Minä koin noi asiat hassuina.... oli sillä kaverilla muitakin hassuja saituus juttuja, mutta ei niistä sen enempää

Joo, vähän samaa kuin niillä, jotka ostavat hienot ja kauniit olohuoneen sohvan ja nojatuolit. Sitten ne heti peitetään jollain rumalla kankaalla, etteivät kulu. Eli eivät koskaan pääse nauttimaan kalliista ostoksestaan. Mun mielestäni tuollainen on pahinta tuhlaamista.

Vierailija
82/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on sairaalloisen pihi. Kun olin lapsi, inhosin kauppareissuja, sillä tarjousten (3 prk tonnikalaa kahden hinnalla jne.) perässä piti kiertää joka kerta kolme-neljä ruokakauppaa. Lisäksi tuotenäytteitä ja ilmaisia maistiaisia piti rohmuta kaksin käsin ja käydä monta kertaa samalla tiskillä. Minua hävetti, sillä varmasti touhu kiinnitti muiden asiakkaiden huomion. Leipäjonoissa kävimme tietysti myös, vaikka tarvetta ei olisi ollut. Kaikkiin arvontoihin piti osallistua. Välillä äiti otti kaupasta mukaan kymmeniä arvontalappuja, joita piti kaikkien perheenjäsenten täyttää. Vieraisilla äiti söi usean edestä ja hoputti myös meitä lapsia syömään, jotta vatsamme tulisi täyteen eikä kotona kuluisi niin paljon ruokaa. Vastaavasti jos meillä kävi vieraita, heille ei joko tarjottu mitään tai sitten äiti pyysi ovella maksua ruoasta. Mitään uutta me lapset emme koskaan saaneet, ja käytettyäkin vain harvakseltaan.

___Pikkuveli joutui käyttämään päiväkerhossa minulta jääneitä (alun perin naapurin lapsilta saatuja) vaaleanpunaisia jumppatossuja. ____

Äiti myi sukulaisilta saamiamme joulu- ja synttärilahjoja ja piti rahat, tai vaihtoi lahjoihin kortin, johon oli merkinnyt itsensä lahjan antajaksi.

Mikä tuossa jumppatossujen käytössä oli ongelma? Pitääkö kaiken olla uutta jos olivat ehjät tossut?

Se, että tossut olivat vaaleanpunaiset, tai oikeastaan räikeän pinkit. Nykyään ollaan vapaamielisempiä sen suhteen, mitä värejä ja kuoseja tytöt ja pojat voivat käyttää, mutta 1980-luvun alun maaseudulla pinkit jumppatossut poikalapsella olivat koko kylän lasten pilkan aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri nappasi taskuunsa tarjoilijalle tarkoittamani juomarahan. Ei kuulemma sellasta tarvitse jättää. Harmittaa vaan, että siinä maassa missä olimme, niin kyllä minusta tarvitsee.

Toivottavasti käskit kaveria palauttamaan rahat? Muutenhan hän varasti sekä sinulta että tarjoilijalta.

Vierailija
84/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.

Julkisella puolella naisvaltaisilla aloilla (sairaalat ja koulut) kaikki rahat säästetty niin ettei henkilökunnalle ole mitään tarjottavaa, ei pikkujouluja eikä kahveja. Miesvaltaisella puolella samaan aikaan, samassa kapungissa (tekninen osasto, katu ja kunnossapito) taas kahvihuoneessa tarjoilu pelaa ja pikkujouluja juhlitaan kaupungin pikkiin hotellissa, jonne bussikuljetus järjestetty.

Olin aikaisemmin valtiolla töissä virastossa jossa sukupuolijakauma oli pitkälti 50-50 ja kyllä siellä oli myös samanlainen kahvirinki, itse työntekijät kävivät vuorottain ostamassa kahvia ja jos jotain känttyä halusi kylkeen niin se oli itse ostettava. Jos joku oli eläköitymässä tai muuten vain lähdössä niin kerättiin kolehti kakkuun ja läksiäislahjaan. Tykytoiminnasta tai pikkujouluista ei tietoakaan.

Eipä ole ikävä, yksityisellä kahvit tuodaan tilauksesta kaappiin ja kaikkea mukavaa tehdään työkavereiden kesken firman laskuun. Älytöntä kitsastelua, ymmärrän että verorahoista ne julkisen puolen tarjoilut menevät mutta kyllä nyt luulisi varaa olevan muutamaan kahvipakettiin. Mielestäni kohtuullinen työsuhde-etu on saada edes kahvit työpaikan tarjoamana. 

Vierailija
85/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö punnitsee kaupassa pullapitkot, leivät ym. kappalehintaiset tuotteet ja kerää kylässä käydessään tyhjät pullot mukaansa, vaikka ei ole itse juomia tuonut.

Miksi hän punnitsee ne?

Sehän ei vaikuta hintaan mitenkään.

Niissä voi olla painoeroja. Saita ottaa painavimman☺️

Vierailija
86/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö punnitsee kaupassa pullapitkot, leivät ym. kappalehintaiset tuotteet ja kerää kylässä käydessään tyhjät pullot mukaansa, vaikka ei ole itse juomia tuonut.

Miksi hän punnitsee ne?

Varmaan siksi, että saa samalla hinnalla juuri sen painavimman tuotteen, eli eniten rahoilleen vastinetta?

Vierailija
87/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisope kirjoitti:

Amisope jatkaa vielä. Eli ei ole edes mahdollisuutta keittää itse kahvia - ellei sitten hanki omalle työpisteellensä kahvinkeitintä.

Ihan hyvinhän teillä menee, meillä kiellettiin omat kahvinkeittimetkin. Työnantaja myy kahvia. Onneksi en juo lainkaan kahvia.

Vierailija
88/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni yöpyi luonani työreissullaan. Hän alkoi kuitenkin marmattaa, kun työnantaja ei maksanut hänelle hotellihuoneen hintaa vaan pelkän yöpymiskorvauksen (lisäksi tietenkin kilometrikorvaukset ja päivärahat). Taisin olla melko sarkastinen tokaistessani tyyliin "sehän on oikein, että työnantaja maksaa hänelle korvaukset ja minä tarjoan ilmaiset ruuat ja majoituksen". Ei tarvinnut sen enempää, kun hän antoi saamansa majoituskorvauksen minulle (päivärahat ja kilometrikorvaukset tietenkin jäivät hänelle).

Ei muuten olisi tullut edes mieleeni vihjata tarjoomuksistani ilman hänen marmatustaan. Minusta vain tuntui, että minua käytettiin hyväksi, enkä sitä sietänyt. Yleensä pidän itsestään selvänä, että tarjoan vieraalle ainakin kahvit ja tarvittaessa ruuatkin muutaman päivän vierailulla. 

Sama tuttava muuten inhosi itsekin erästä vaatettaan, mutta hänen  oli mielestään "pakko" käyttää sitä. Perustelu: "Hullu se joka ei ilmaista huoli."

Vierailija
89/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäjäykkönen kirjoitti:

Tuttavani alkoi kertoa  juttua työkaveristaan, aika nasevaa settiä :D

-Kyseinen henkilö oli suunnattoman pahastunut siitä kun kämpän vieressä sijaitseviin katuvaloihin oli vaihdettu energiansäästölamput. Muut ihmeissään että mikä siinä niin pahaa on.... Ei kuulemma näe enää sen katuvalon valossa lukea sisällä lehteä vaan joutuu sytyttämään omat valot.

Samainen herra oli ollut ulkomaanreissulla käymässä paikallisessa kaupassa, oli ottanut hyllystä halvinta kaljaa tietenkin ja vienyt kylmäkaappiin kalliimpien oluiden taakse, jotta voi sitten seuraavana päivänä käydä hakemassa kylmän edullisen oluen kaupasta :D

Antanut ohjeen muille työtovereille että kannattaa ottaa aina reissuun mukaan tyhjiä shampoo pulloja jotta voi sitten hotellihuoneessa täyttää ne :D

Voittanut kinkun arvonnasta ja myynyt koska kinkun paistaminen olisi käynyt niin kalliiksi :D

Työkaverit naureskelleet että  jos ulkomailla he ottaa halvat naiset niin tää tyyppi varmaan hakkaa hanskaan vieressä kun sen saa kuitenkin ilmaiseksi.

En tälle erää enää muista muuta mutta jään jännityksellä odottamaan

Mä otan puolityhjiä shampoopuolloja reissuun, että voin ne reissussa heittää pois, ettei tartte kantaa enää Suomeen. Hän voi tulla keräämään tyhjät pullot roskiksestani huonesiivouksen yhteydessä.

Vierailija
90/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän punnitsee ne?

Niissä voi olla painoeroja. Saita ottaa painavimman☺️

Niin, pihille riittää grammankin painoero.

Vierailija
91/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahvilla ystävän luona, mutta juon teetä. Kyllä järkytti, kyseinen ystävä tarjosi käytettyä teepussia. Kuulemma säästää aina, kun niistä riittää makua useaan kupilliseen. 

Vierailija
92/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vahtaa aina pyöristyksiä. Esim, jos ostokset ovat 15,99 euroa, maksaa kortilla. Jos taas loppusumma on 16,02 euroa, niin käteisellä. 

Vierailija
93/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökkinaapurina on viisikymppinen pariskunta. Meillä on kouluikäiset lapset (4 kpl) ja heidän lapsensa ovat jo aikuisia. Ovat ihan rentoja ja hauskoja tyyppejä. Piipahtavat meillä usein ja niinpä kerran pyydettiin heitä syömään. Söivät hyvällä ruokahalulla runsaita tarjoilujamme.

Muutaman viikon kuluttua tuli vastaavasti kutsu heille syömään. En ymmärrä, että miten kukaan edes viitsii tarjota niin vähän ruokaa. Esim. pihvejä on aina vähemmän kuin syöjiä. Eli esim. kuuden pihvin pitäisi riittää kymmenelle henkilölle. Salaattia on aina noin kolmen tai neljän sentin kerros kulhon pohjalla. Siis vähemmän kuin esim. kaupan valmiissa salaattirasioissa on ja ne on tarkoitettu yhdelle henkilölle. Lisäksi ei tarjolla yleensä mitään muuta (esim. leipää).

Olemme itse harventaneet kutsuja heille, mutta kerran pari kesässä kutsumme kuitenkin syömään, kun ovat ihan hauskaa seuraa. Heiltä kutsu tulee ehkä kerran vuodessa. Lapsetkin kyselivät viimeksi kesällä, että miksi meidän pitää mennä syömään, kun siellä ei saa edes tarpeeksi ruokaa (eivät todellakaan ole köyhiä).

Kukaan ei toki ole velvollinen ruokkimaan ketään, mutta jos haluaa olla vieraanvarainen, niin minusta joku kolmasosa pihvistä (3 x 2 cm) ja kaksii ruokalusikallista salaattia henkeä kohti on aika vähän...

Vierailija
94/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hauskoja. Itsekin olen mieheni kanssa melko pihi/säästäväinen tietyissä asioissa, mutta vastaavasti käytämme rahaa matkusteluun ja ravintolassa syömiseen.

Käymme n.5 min pikasuihkuissa, jotta säästyy vettä ja sähköä.

Kaupassa kankaiset kassit mukana, muovikasseja emme yleensä osta.

Kovilla yli 15 asteen pakkasilla verhot ovat kiinni ettei lämpö karkaisi.

Sisälämpötila kotona noin 20-21 astetta, että sähköä säästyy.

Sauna lämpeää ilmaisilla jämäpuilla, joita saamme sukulaisilta.

Ostan vaatteeni lähes ainoastaan kirppiksiltä. Pesuaineet ym. Tokmannin tarjouksista.

Kesällä sadevesitynnyrit pihalla, sieltä saan ilmaiset puutarhankasteluvedet.

Nämä ei minusta ole piheyttä, vaan tervettä järkeä :)

Vierailija
95/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona jaettiin karkkipäivänä kuudelle lapselle 500g karkkirasia. Eli vanhin lapsi jakoi karkit muovimukeihin... :D

Vierailija
96/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan itse aina lennot pariksi-kolmeksi viikoksi kaukokohteeseen halvimpina reissupäivinä. Loma-aikaa on minulla ja lapsilla reilusti, joten päivistä ei kitsastella. Mutta menemme aina huoneistohotelliin, jossa on aamupalakin, vaikka siellä on jokaisella oma kunnon keittiö. Voin käydä kaupassa ja laittaa ruokaa. Kauppareissun ja ruoanlaiton vaivan korvaa sillä, että huoneiston jääkaapissa on aina välipalatarvikkeita ja juomia ja sadepäivän sattuessa ei tarvitse rynniä ravintolaan lounaalle. Kalliiksi tulee yhden aikuisen palkalla reissata monen lapsen kanssa, joten näin säästämällä saamme tehtyä pidempiä reissuja. Kahta ateriaa ravintolassa per päivä tämän joukon kanssa ei budjetti kestä, ellei nyt olla jossain retkikohteessa koko päivää. Lapset vain harvemmin jaksavat kellonympäri huvipuistojakaan.

Vierailija
97/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälle kelpasi kyllä tarjoiluni. Mutta minun piti ottaa eväät mukaan kun menin hänen luokse.

Vierailija
98/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis halusi erilliset wc-paperirullat vessaan vaikka oltiin sovittu että ostetaan paperit vuorotellen. Ettei vahingossakaan hän maksa enemmän kuin minä.

Vierailija
99/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän punnitsee ne?

Että saa varmasti hyllystä sen pitkon, jossa on puoli grammaa enemmän?

Vierailija
100/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä säästövinkeistä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan