Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
61/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Omasta näkökulmastasi vanhempasi ovat aivan normaaleja, mutta itse olet ehkä aavistuksen höveli rahan kanssa, jos ehdotat esim. taksin ja lentokenttähotellin käyttöä. Olen aina ajatellut, että kukaan ei noissa lentokenttähotelleissa ole tai esim. syö kentällä omalla rahallaan, vaan ainoastaan silloin jos firma maksaa.

Minä taas ajattelen niin, että en viitsi jonkin lomamatkan vuoksi itseäni ihan äärimmilleen vinguttaa. Siksi on ihana pysähtyä joko lähtiessä tai tullessa lentokenttähotelliin jos tarvetta on. Kivempi reissata levänneenä. Olen tosin vasta 50 v., mutta en jaksa enää sellaista että ajetaan puoli yötä, hoppuillaan että ennättääkö sinne kentälle ajoissa, sitten rättiväsyneenä jatketaan lentäen. Mieluummin hyvin nukkuneena ja reippaana. Eikä se hotelli edes ole niin kallis. Siellä saa yleensä myös oikein hyvän aamupalan.

Vierailija
62/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on sairaalloisen pihi. Kun olin lapsi, inhosin kauppareissuja, sillä tarjousten (3 prk tonnikalaa kahden hinnalla jne.) perässä piti kiertää joka kerta kolme-neljä ruokakauppaa. Lisäksi tuotenäytteitä ja ilmaisia maistiaisia piti rohmuta kaksin käsin ja käydä monta kertaa samalla tiskillä. Minua hävetti, sillä varmasti touhu kiinnitti muiden asiakkaiden huomion. Leipäjonoissa kävimme tietysti myös, vaikka tarvetta ei olisi ollut. Kaikkiin arvontoihin piti osallistua. Välillä äiti otti kaupasta mukaan kymmeniä arvontalappuja, joita piti kaikkien perheenjäsenten täyttää. Vieraisilla äiti söi usean edestä ja hoputti myös meitä lapsia syömään, jotta vatsamme tulisi täyteen eikä kotona kuluisi niin paljon ruokaa. Vastaavasti jos meillä kävi vieraita, heille ei joko tarjottu mitään tai sitten äiti pyysi ovella maksua ruoasta. Mitään uutta me lapset emme koskaan saaneet, ja käytettyäkin vain harvakseltaan.

___Pikkuveli joutui käyttämään päiväkerhossa minulta jääneitä (alun perin naapurin lapsilta saatuja) vaaleanpunaisia jumppatossuja. ____

Äiti myi sukulaisilta saamiamme joulu- ja synttärilahjoja ja piti rahat, tai vaihtoi lahjoihin kortin, johon oli merkinnyt itsensä lahjan antajaksi.

Mikä tuossa jumppatossujen käytössä oli ongelma? Pitääkö kaiken olla uutta jos olivat ehjät tossut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispariskunta ramppaa Tallinnassa ainakin kerran kuukaudessa hakemassa kaljaa ja tupakkaa mutta laivalla ei raaskita käyttää penniäkään. Heillä on omat eväät aina mukana eikä edes kahvikupillista osteta. Ulkomaan matkoilla eivät käy ulkona syömässä vaan kokkaavat hotellihuoneessa. Kerran lähtivät mukaan illalliselle ravintolaan ja valitsivat listalta sen kaikkein halvimman annoksen minkä pystyivät ja edes vettä eivät raaskineet tilata sillä se oli kalliimpaa kuin olut joten joivat sitten euron tuopit.

No kun sitä tupakkaa ja kaljaa pitää saada....

Vierailija
64/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.

Sen minä ymmärrän, että kahvit saa työnantajan puolelta, mutta syömiset voisitte maksaa itse. Ne teidän kestitykset maksavat asiakkaat.

Ai sekö olisi ok että kuntatyönantaja tarjoaisi joka päivä työntekijöille kahvit? Kunnalla töissä ja todellakin tuodaan itse ne kahvit jota juodaan. Työnantaja tarjoaa kerran vuodessa torttukahvit.

Vierailija
65/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kunnan töissä, ja maksan kahvista kahvikassaan...

Vierailija
66/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, joku kirjoitteli, että äitinsä pakotti perheen täyttämään niitä kauppojen arpajaislappuja.. meillä oli samaa. Joskus oikein arvokasta palkintoa jahdatessa otettiin kuponkivihko kotiin ja istuttiin pöydän ääressä joko poppoo täyttämässä niitä. Ei koskaan voitettu sitä stnan mersua tms, mutta ranne oli kipeä ja hävetti pikkusen viedä kerralla ne miljoona kuponkia siihen laatikkoon 😂😂😂

Ja lisää tulee:

Meillä ei koskaan heitetty pois niitä valkeita kuoria, joissa laskut tulee. Ne leikottiin sopivan kokoisiksi kauppalapuiksi...

T. 55 ja 63

Vierailija
67/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin tyttöporukalla viikonloppureissulle Tallinnaan. Kauhea kohmelohan siinä tuli. Me muut otettiin ihana brunssi, mutta yksi kaivoi ravintolan pöydälle laukustaan puolen kilon X-tra rahkapurkin ja alkoi lapioida. Rahka oli matkustanut kotosuomesta, ja ollut siis reippaasti yli vuorokauden lämpimässä. Nam.

Vierailija
68/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö punnitsee kaupassa pullapitkot, leivät ym. kappalehintaiset tuotteet ja kerää kylässä käydessään tyhjät pullot mukaansa, vaikka ei ole itse juomia tuonut.

Vierailija
69/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.

Sen minä ymmärrän, että kahvit saa työnantajan puolelta, mutta syömiset voisitte maksaa itse. Ne teidän kestitykset maksavat asiakkaat.

Näiden työntekijöiden palkatkin maksetaan asiakkaiden pussista. Ilmainen kahvitarjoilu pullineen ja leipineen on halpa investointi ihmisten työhyvinvointiin ja tuo hyvää fiilistä työpaikalle, kun työkaverit voivat kokoontua kahvien ääreen välillä.

Vierailija
70/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appi. Koskaan ei osta mitään itselleen. Eivät tee mitään muuta kuin katso telkkaa kotona.

Vierailija
71/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-poikaystävän äiti asui pienehkössä omakotitalossa yksin. Kun paikalla ei ollut vieraita, hän otti melkein kaikista kelloista paristot pois. Sitten laittoi paristot takaisin siihen kelloon, joka oli huoneessa, jossa tiesi vieraiden yöpyvän. Säästi siis paristoissa, vaikka muistaakseni ei muuten harvinaisen saita ollut.

Vierailija
72/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.

Kolme ruutua on sairaus.

73/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armaat appivanhempani. Omaisuus on pari-kolme miljoonaa euroa, silti kyseessä on pihin pariskunta jonka olen koskaan tavannut. Mieheni eli heidän esikoisensa ja minä olimme molemmat kipeänä yhtenä päivänä eikä kaapeissa ollut mitään ruokaa. Mies pyysi kahden kilometrin päässä asuvia vanhempiaan tuomaan kaupasta tuoremehua jotta minä diabeetikkona saisin laitettua insuliinia, näin he tekivätkin mutta paikan päällä he vaativat meitä maksamaan tuoremehun 2,5 € sekä bensasta pari euroa.

Molemmat haluaisivat matkustella nyt eläkkeellä mutta ei voi kun se _maksaa_. Appiukko irrottaa vanhoista, tarpeettomista tavaroista naulat irti ja "suoristaa" ne vasaralla koska uudet naulat maksavat. Ulkona syöminen on syntiä ja jos teatteriin mennään niin silloin kyseessä on pankin lahjoittamat ilmaisliput. Ja kyseessä on kuitenkin vasta päälle viisikymppiset ihmiset.

Vierailija
74/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kunnan töissä, ja maksan kahvista kahvikassaan...

Ja minä, naisvaltaisella alalla ja sairaalassa. Työnantaja tarjoaa kahvit ja maidot ja laitevalmistajat sponsoroivat pikkujoulut ja tuovat välillä karkkia tai pullaa.

Vierailija
75/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden työntekijöiden palkatkin maksetaan asiakkaiden pussista. Ilmainen kahvitarjoilullineen ja leipineen on halpa investointi ihmisten työhyvinvointiin ja tuo hyvää fiilistä työpaikalle, kun työkaverit voivat kokoontua kahvien ääreen välillä.

Minua nyt kyrsii yksi Jos-vakuutusyhtiö, joka irtisanoi lasten sairauskuluvakuutukset "vähäisten muutosten" vuoksi. Eivätpä silloin sopimuksia tehdessä sanoneet, että voivat purkaa ne yksipuolisesti. Ja mitä hyvää fiilistä siellä enää on, kun viime vuosina on väkeä irtisanottu? Kahvitauoilla ei tarvitse olla leipää eikä pullaa, jos haluaa, voi tuoda itse.

Vierailija
76/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti mietitty, mitä tapahtuisi, kun olisi vaikka yhden vuoden äärimmäisen pihi.  Ei muovikasseja, ei rahapelejä, ei uusia vaatteita, yleensä yhtään mitään mikä ei ole pakko hankkia.  Muovikasseista säästyy monta kymppiä.  Kaupassakin voisi käydä kerran kk tekemässä isommat ostokset.

Vierailija
77/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.

Kolme ruutua on sairaus.

Niin on, Sairaalloista tuhlaamista. Yksi ruutu riittää. Reikä keskelle ja pala talteen. Etusormi reiästä läpi ja sormella putsataan perärööri, sen jälkeen vedetään sormi paperista pyyhkien samalla sormi. Pienellä palalla puhdistetaan lopuksi kynnenaluset. Eli yksi pala riittää yhteen vessareissuun. Idea vapaasti käytettävissä.

Vierailija
78/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti mietitty, mitä tapahtuisi, kun olisi vaikka yhden vuoden äärimmäisen pihi.  Ei muovikasseja, ei rahapelejä, ei uusia vaatteita, yleensä yhtään mitään mikä ei ole pakko hankkia.  Muovikasseista säästyy monta kymppiä.  Kaupassakin voisi käydä kerran kk tekemässä isommat ostokset.

Kerran kk? Tuoretavaroita kuten lihaa, maitotuotteita tai kasviksia ei voi ostaa vain kerran kuukaudessa. 

Vierailija
79/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani alkoi kertoa  juttua työkaveristaan, aika nasevaa settiä :D

-Kyseinen henkilö oli suunnattoman pahastunut siitä kun kämpän vieressä sijaitseviin katuvaloihin oli vaihdettu energiansäästölamput. Muut ihmeissään että mikä siinä niin pahaa on.... Ei kuulemma näe enää sen katuvalon valossa lukea sisällä lehteä vaan joutuu sytyttämään omat valot.

Samainen herra oli ollut ulkomaanreissulla käymässä paikallisessa kaupassa, oli ottanut hyllystä halvinta kaljaa tietenkin ja vienyt kylmäkaappiin kalliimpien oluiden taakse, jotta voi sitten seuraavana päivänä käydä hakemassa kylmän edullisen oluen kaupasta :D

Antanut ohjeen muille työtovereille että kannattaa ottaa aina reissuun mukaan tyhjiä shampoo pulloja jotta voi sitten hotellihuoneessa täyttää ne :D

Voittanut kinkun arvonnasta ja myynyt koska kinkun paistaminen olisi käynyt niin kalliiksi :D

Työkaverit naureskelleet että  jos ulkomailla he ottaa halvat naiset niin tää tyyppi varmaan hakkaa hanskaan vieressä kun sen saa kuitenkin ilmaiseksi.

En tälle erää enää muista muuta mutta jään jännityksellä odottamaan

Vierailija
80/2134 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö punnitsee kaupassa pullapitkot, leivät ym. kappalehintaiset tuotteet ja kerää kylässä käydessään tyhjät pullot mukaansa, vaikka ei ole itse juomia tuonut.

Miksi hän punnitsee ne?

Sehän ei vaikuta hintaan mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan