Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
761/2134 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti mietitty, mitä tapahtuisi, kun olisi vaikka yhden vuoden äärimmäisen pihi.  Ei muovikasseja, ei rahapelejä, ei uusia vaatteita, yleensä yhtään mitään mikä ei ole pakko hankkia.  Muovikasseista säästyy monta kymppiä.  Kaupassakin voisi käydä kerran kk tekemässä isommat ostokset.

Milloinkohan mä oon ostanut kaupasta muovikassia..... Taitaa siitä kyllä olla yli vuosi. 🤔

Minä olen ostanut viimeisen viiden vuoden aikana kaksi muovikassia mutta en saituuttani vaan käytän kangaskasseja periaatteesta.

Sama, joskin vuoden aikana ostan kymmenkunta muovikassia, jotka kaikki käytän roskapusseiksi. Kauppareissulla mukana aina kaksi kangaskassia, ekologisista syistä.

Ja piheilijään:

Pappa on niitä vanhuksia jotka ei kykene heittämään mitään pois. Kaikkea kun "voi tarvita vielä". Säästää vanhat sanomalehdet, purkit ja kipot, kuitit ja kaiken postin. Niitä sitten siivoillaan kun pappa on esim osastolla tai mummin kanssa risteilyllä (maksetaan niille kerran vuodessa Ruotsin risteily).

Pappa kyllä huomaa katoamiset, mutta uskoo kun me kerrotaan että vietiin vain varastoon (perhemökin liiteri, jossa kukaan ei koskaan käy). Oikeasti siis keräyksiin ja kaatopaikalle. Rahan puutetta ei ole, varaa olisi vaikka maailmanympärimatkaan joka vuosi, mutta kun mitään ei voi käyttää. Siksihän me ne risteilyt maksetaan.

On siis sota-ajan lapsi, tottunut säästämään, eikä oppinut siitä koskaan pois. Homeista ruokaa ei sentään syö (kiitos mummin 😊). Vaatteita ei osta koskaan uusia, käyttäisi risaisia jos mummi ei ostaisi uusia silloin kun alkaa vanhat kulumaan liikaa.

Joulut viettävät mummin kanssa yleensä meillä, silloin kyllä syö kuin hevonen 😎 Lahjoja ei tuo (mummi hankkii ne) ja nurisee omista lahjoistaan että kaikki on turhaa.

Vierailija
762/2134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, tämä on niin huippua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/2134 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei ollut tullut pitkään aikaan mitään uutta.

Vierailija
764/2134 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni syö ainoastaan tarjoustuotteita ja omistaa kahdet housut ja yhdet kengät. Hiukset on puoliselkään kun parturi maksaa liikaa. Illalliseksi söin vuosia wokvihannesksia koska pikapaistolla säästyy sähköä.

Vierailija
765/2134 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
766/2134 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräät pula-ajan kasvatit syövät tarvittaessa myös vanhentunutta ruokaa (mitään ei heitetä roskiin!) ja ottavat matokuurin silloin tällöin. Tulee kuulemma pirteämpi olo!

(Tieto on parinkymmenen vuoden takaa, mutta en ihmettele, vaikka meno jatkuisi edelleen tällaisena.)

Ja ostavat tarjouksesta uutta tilalle, joka sitten syödään vanhentuneena. Kahvipöytään laitetaan runsaasti tarjottavaa pakasteesta sulattaen, josta syömättömät sitten pakastetaan uudelleen ja sulatetaan seuraavalle kahville uudelleen. Nähty on.

Jep. Tiedän muuannen pula-ajan kasvatin, joka syö homeista leipää runsaalla margariinilla ja juustolla, koska "ei se home maistu kun laittaapi reilun kerroksen voita päälle". En edes tiedä milloin tuon ihmusen kotona on viimeksi ollut tuoretta leipää saati voita, "voi on aina halvinta margariinia, jolla peitetään homeen maku ja korvataan proteiini aterialla. "Kyllä se ihminen hetken potulla ja voilla (margariinilla) elää."

Vierailija
767/2134 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin kaverilta tällaisen yhdestä yhteisestä varakkaasta tutusta. Olivat pelireissulle lähdössä ja miettivät kenen autolla mennään. Kaveri oli ehdottanut että mentäisiinkö tutun autolla. Ei kuulemma onnistu koska auto kuluu. :D menivät sitte toisel autol ja ehottaneet käykö pysähtyminen seuraavalla huoltoasemalla. Ei kuulemma käyny koska sieltä ei saa s-bonusta. :D Sitten s-ryhmään kuuluval abcl oli ollu tarjous rahkapulla ja kahvi 2.5e. Tuttu oli sitte voivotellu et on kyllä allerginen rahkalle. Eipä se hidastanu menoo oli kuulemma rapsutellu lusikalla rahkat pullasta pois ja pistelly huivii. :D

Meillä käy töissä näitä nuukia "allergikkoja": huomaavat, että kahvi ja joku vaatimaton leivonnainen on tarjouksessa. Jos eivät tykkää (rahkapullan rahkasta, wienermunkin luumuhillosta tms.) keksivät nerokkaasti yrittää vaatia jotain kalliimpaa herkkua (viineri tuoreilla mansikoilla, jättikinuskimunkki jne jne) tilalle ja suuttuvat kun nerokas juoni ei onnistu.

Vierailija
768/2134 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
769/2134 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa kertomaan pitkästä aikaa jotain :)

Vierailija
770/2134 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on yksi saitailijakaveri. Teemme kaveriporukan kanssa paljon kimppatilauksia, ja kai sekin on tavallaan saitailua, koska postikuluissa kyllä tulee säästöä jokaiselle. Mutta on kivaakin tehdä yhdessä se tilaus, avata paketti ja katsoa kenelle oli mitäkin. Tai olisi, jollei tätä saitaa kaveria olisi mukana.

Postikulut jaetaan aina kaikkien kesken, joko ihan tasan tai sitten tilausmäärän, painon ym. mukaan, miten kulloinkin on reiluinta. Mutta tämä kaveri ei oikein halunnut maksaa omaa osuuttaan. Postikuluista oli aina napinaa: "minä tilasin vain määrän X, te muut tilasitte kauhean paljon, eiköhän minun eräni mennyt postikuluitta siinä ohessa". Ja tuotteitaan ei suostunut maksamaan reilusti, vaan aina alle, eli jos tuote on maksanut esim. 15,20 €, antaa setelit ja sanoi että "ei me jakseta lanttien kanssa pelata" tai "ei mulla nyt oo sitä kolikkoa, maksan myöhemmin". Jos maksoi 15,25 €, jäi se 5 snt puuttumaan. Siis ihan joka ikinen kerta joku pieni lantti puuttui. Ei ikinä maksa sitä jäämää, vaikka pyydettäisiin, pyöristelee alaspäin joka ainoa kerta. Nyrpistelee ja kutsuu muita itaraksi jos sitä lanttia pyytää, mutta ei itse suostu esim. juuri maksamaan sitä postikuluosuuttaan, joka saattaa olla 50 sentistä muutamaan euroon, aina tilauksesta riippuen. Kauhea muiden tilausmäärien kritisointi "ei ihmekään että on niin kauheat postikulut kun te tilaatte NOIN PALJON", vaikka kyseiselle firmalla olisi ihan vakiopostikulut käsittelymaksuineen. Kauhea laskunsyynäys taskulaskimella ettei ihan varmasti veloiteta liikaa. Kerran laski väärin (ehkä tahallaan) ja piti aivan kauhean huudon, kunnes hänelle näytettiin missä virhe oli.

Lopulta kyllästyimme tähän räähkään ja jätimme hänelle kertomatta kimppatilauksista. Kaikki meni hienosti, kunnes ihminen alkoi ihmetellä että eikö nyt olekaan sitä ja tätä kimppatilausta. Kaveri, joukon suorasanaisin, totesi että oli ja meni jo, sua ei kutsuta koska sä et maksa osuuttasi ja aina pihtailet etkä maksa edes koko tuotettasi. Tämä saituri haukkui sitten suorasanaisen kaverimme ja ilmoitti aika pian että itse järjestää kimppatilauksen. Johon tätä suorasanaista ei kutsuta. Lähetti kaikille tilaustietoja, joissa oli postikuluiksi laskettu "kätevä tasasumma". Laskimme ja totesimme että summa olisi parillakin tilaajalla jo enemmän kuin kyseisen firman toimituskulut koko tilauksesta. Kukaan ei osallistunut tilaukseen, ja nyt on kokonaan kaikilta välit poikki tähän saituriin. Ainakin tähän asti :-)

Vierailija
771/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan joka:

- Kuljettaa aurinkorannalta useita litroja vettä suomeen, kun olivat ostaneet liian monta vesipulloa joita eivät juoneet eikä pois voinut heittää.

- Jättävät WC:n vetämättä usein myös kakkosen jälkeen joten heillä vieraillessa on pöntössä usein ollut pökäle jo valmiiksi.

- Pitävät kotinsa lämpötilan säästösyistä niin alhaisena, että asunto haisee homeelle yms. ja jos asunnossa on joku vieraillut tuntia pidempään niin sen pystyy monen metrin päästä hajusta päättelemään puolenkin tunnin jälkeen.

- Jos tietävät olevansa menossa risteilylle viikon kahden sisällä niin eivät käy lainkaan suihkussa vaan odottavat jotta pääsevät hyttiin ja siellä heti suihkuun.

- Käyttävät pesukoneen likavesiä WC:n vetämiseen eli pöntön vieressä on ämpäri tai kaksi samean harmaata vettä jolla WC vedetään jotta arvokasta vesijohto vettä ei kuluisi.

Mitähän heistä nyt vielä tulisi mieleen...

Vierailija
772/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tapailemani mies ei raaskinut lämmittää taloaan ollenkaan. Kehuskeli aamuisin, kun pihalla -25 astetta pakkasta ja talossa +14. Eikä hänellä saanut edes kahvia aamulla vaan hän keitti kaikessa hiljaisuudessa itselleen vanhoista poroista ja oli tuon aikaa kuin minua ei edes olisi paikalla. Mies oli hyvä palkkainen pikkupomo, joten rahasta ei ollut kiinni. Muutin tapailun aikana about 100 metriä lähemmäksi häntä ja hän oli tästä 100 metrin säästöstä enemmän kuin tyytyväinen.. erohan on aivan merkittävä, kun puhutaan maaseudulla n. 3,6 km ja 3,5 km välimatkan erosta. Kerroin hyvin pian, ettei meillä synkkaa mielestäni ja yritin miehestä eroon. Jonkin aikaa ilmoitteli vielä, että voisi tulla käymään, kun työmatka menisi ohitseni eikä tarvitsisi erikseen lähteä. Olisihan käynnillä saattanut saada lämmön lisäksi ilmaisen aterian, joita mukamas kohteliaasti aina kritisoi, vaikka samalla laski omaa säästöään ja kattaisiko se bensakulut.

Vierailija
773/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka pitää olla, vaikka itse on ns. "kusessa"!

Muutama vuosi sitten ajelin kuumana kesäpäivänä töistä kotiin. Maantien pientareella oli vaaleansininen Honda Accord ja kuljettaja seisoi autonsa vieressä ja heilutti kättään, bensiini oli loppunut. Minulla sattui olemaan varakanisteri, joten tietysti autoin hädässä olevaa perhettä - heidän autonsa oli täpötäynnä, mukana pieniä lapsia. Kaikki oli ok, mutta kun mies maksoi minulle polttoaineesta, niin minulta ei heti löytynyt tarkalleen oikeaa vaihtorahaa. Helteisessä auringonpaisteessa hän kovisteli: "Vielä pitää löytyä vaihtoraa ainakin 1,50 EUR!" No- minä löysin pienellä lisätyöllä pari euroa autoni hanskalokerosta. Molemmat pääsivät jatkamaan matkaansa "hyvillä mielin"...   

Vierailija
774/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini on sangen nuuka kaveri. Laske tarkkaan kaikki että ei synny turhia kuluja, mutta menettää säästämänsä, kun ostaa mitä ihmeellisimpiä asioita "kun sai halvalla" . Aivan tarpeettomia tavaroita, joita sitten lojuu pitkin asuntoa ja joilla ei ole mitään käyttöä. Hyvänä esimerkkinä mm. pari ilmalla täytettävää muovikanoottia, läjä kaikennäköisiä av-piuhoja/scart, joilla ei ole enää mitään virkaa. Mistään ei voi sitten luopua minkä on hankkinut eli on vielä hamsterinkin vikaa.. :)  Pyytää käymään ja jeesaaman jossain rempassa, mutta ei itse osallistu millään tavalla vaan katselee vierestä. No en jeesaa rempoissa enää..;D

Mukava kaveri, nykyinen naisystävänsä on käytännössä tehnyt hänen asuntoonsa pintarempan, halvoilla materiaaleilla tietenkin ja  parasta tässä on se että nainen on aika samanlainen kuin tämä kaverikin. Maksattanut kaverilla tyttärensä lomalennot ja omansa, kaveri ei kyllä ole ollut mukana. Silmät kiiluu , että pääsisi kaverin kanssa naimisiin ja ei tietenkään avioehtoa kun kaveri sattuu omistamaan aika ison asunnon ja perintöäkin olisi tulossa. 

Hauska seurata vierestä miten hommat etenee.  Ovat kyllä totisesti ansainneet toisensa! ;D ;D

Vierailija
775/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo kirjoitti:

Tarkka pitää olla, vaikka itse on ns. "kusessa"!

Muutama vuosi sitten ajelin kuumana kesäpäivänä töistä kotiin. Maantien pientareella oli vaaleansininen Honda Accord ja kuljettaja seisoi autonsa vieressä ja heilutti kättään, bensiini oli loppunut. Minulla sattui olemaan varakanisteri, joten tietysti autoin hädässä olevaa perhettä - heidän autonsa oli täpötäynnä, mukana pieniä lapsia. Kaikki oli ok, mutta kun mies maksoi minulle polttoaineesta, niin minulta ei heti löytynyt tarkalleen oikeaa vaihtorahaa. Helteisessä auringonpaisteessa hän kovisteli: "Vielä pitää löytyä vaihtoraa ainakin 1,50 EUR!" No- minä löysin pienellä lisätyöllä pari euroa autoni hanskalokerosta. Molemmat pääsivät jatkamaan matkaansa "hyvillä mielin"...   

Nyt erehdyit ketjusta. Tämä ei ole se "katsokaa, kuinka hyvä ihminen minä olen" tarinoiden ketju.

Vierailija
776/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Tajuan, etten ole koskaan tuntenut oikeasti pihiä ihmistä!

Olisin kirjoittanut ketjuun appiukostani, joka ajaa kilometejä tarjousten perässä tai leikkaa serviettejä puoliksi, mutta ei hänkään vanhoja kahvinpuruja käytä. Ja minusta pula-ajan kasvatteja pitää vähän ymmärtääkin.

Vierailija
777/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

????

En tosiaankaan koe, enkä kokenut "tehneeni mitään hyvää". Ihmettelin vain sen Hondakuskin saituutta, kun hän hermostui, kun minulta ei heti löytynyt vaihtorahoja ihan centilleen.

Auttaminen on normaalia, eikä siinä tarvitse olla mikään hyväntekijä. JOS olisin vaikkapa kuskaillut tuon Hondakuskin hakemaan bensaa huoltoasemalta ilmaiseksi ja maksanut vielä ne bensat ja niille huutaville lapsille jätskit ja sitten kehuskelisin täällä omalla toiminnallanani niin sitten voisit kyllä syytellä minua ihan syystäkin. Nythän minä sain maksun antamastni bensasta.

Vierailija
778/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo kirjoitti:

????

En tosiaankaan koe, enkä kokenut "tehneeni mitään hyvää". Ihmettelin vain sen Hondakuskin saituutta, kun hän hermostui, kun minulta ei heti löytynyt vaihtorahoja ihan centilleen.

Auttaminen on normaalia, eikä siinä tarvitse olla mikään hyväntekijä. JOS olisin vaikkapa kuskaillut tuon Hondakuskin hakemaan bensaa huoltoasemalta ilmaiseksi ja maksanut vielä ne bensat ja niille huutaville lapsille jätskit ja sitten kehuskelisin täällä omalla toiminnallanani niin sitten voisit kyllä syytellä minua ihan syystäkin. Nythän minä sain maksun antamastni bensasta.

Jos minä olisin ollut tuo honda-kurski, olisin antanut sinulle 20 euroa tippiä. Kyllä se hyvä työ oli sinulta, mutta ylläoleva kommentoiva oli vain ilkeä.

Vierailija
779/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran nuorena kaverin luona parin päivän vierailulla, ja maaseudulta kun tulin, vein kunnon pussilliset oman maan tuotteita tuliaisiksi. Maalaistyttöä hämmästytti kaupunkilaisten nuukuus ruokailussa: tarjolla oli hyvin vähän mitään, lähinnä vettä ja makaronia, aamupalaksi vanhaa leipää. Niidenkin kulutusta kauhisteltiin niin, että en uskaltanut syödä vierailuni aikana melkein mitään. Eikä ollut köyhä perhe, molemmat vanhemmat hyvissä viroissa, iso talo, pari autoa ja leivän hinnan kauhistelun ohessa kertailtiin ulkomaanmatkojen kokemuksia.

Ymmärrän säästäväisyyden, mutta en ymmärrä että pitää olla nälässä. Etenkin, jos vieras on itse tuonut monin verroin oman kulutuksensa verran ruokaa tullessaan...

Vierailija
780/2134 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se nuukuus ilmenee vain yksittäisissä asioissa mutta kertonee kuitenkin perusluonteesta. Kerran autoin tuttavaa kissan korvapunkkien hoidossa. Ennen lääketippoja oli saatava se töhnä pois korvasta. Tuttavani ojenteli pumpulipuikkoja ja minä puhdistin ja taisi olla toinen puikko menossa, kun hän hätääntyneenä kyseli, voisiko samaa puikkoa käyttää useamman kerran. En vastannut ääneen vaan pelkästään mulkaisin tyypin hiljaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi