Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
741/2134 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Minusta ihmiset jotka eivät raaski syödä kunnollista ruokaa ovat liian saitoja. Työpaikallani sairaalassa on erittäin hyvä lounastarjoilu, ruoka on hyvää, vaihtelevaa ja terveellistä, ja valittavana on joka päivä 4 eri vaihtoehtoa (liha/kala, kasvis, keitto tai salaatti) leipäbuffet ym. Kallein vaihtoehto maksaa 5,50€.

Silti sellaista porukkaa riittää, joka mieluummin kanniskelee eväsleipiä vanhoissa pusseissa tai lämmittää mikrossa pussipuuroa. Ymmärrän kyllä jos kyseessä on vaikka pienituloinen laitosapulainen, mutta näitä pihejä on paljon lääkäreissä. Selitys on että ruokalaan ei ehdi. No jos joku tarjoaa, vaikka lääke-edustaja, niin silloin kyllä aina ehditään.

Minun työpaikallani sairaalassa henkilökunnan ravintolan lounastarjoilu on lämmitettyä äitien tekemää, siis puolivalmisteita ja eineksiä. Hinta 6,40 ei sisällä jälkiruokaa, mutta sentään kahvin.

Osastollani 55 työntekijästä 12 on jo erikoistuneita tai pikkulääkäreitä. Ihan yhtälailla hekin syövät omia eväitä, sillä niin saa halvemmalla parempaa. Ja tosiaan, aina ei edes ehdi ruokatauolla saliin saakka. Kahvit, kahvimaidot ja sokerit tarjoaa työnantaja, juo niin paljon kuin jaksat.

Eilen annoin yhdelle lääkärille vinkkejä ruoanlaittoon, kun omissa eväissä oli ankanrintaa ja ankanrasvassa paistettuja perunoita (ei ehkä terveellisintä, mutta ah, miten hyvää). Olen se pienipalkkainen laitoshuoltaja, enkä todella suostu maksamaan saarioisista yli kuutta euroa....Eikä moni paremminkaan tienaava. Samassa pöydässä vaihdellaan kokkausvinkkejä kahvihuoneessa :)

Taidetaan olla samassa sairaalassa (tai ainakin piirissä) töissä.. Harva meidänkään yksiköstä käy työpaikkaruokalassa. Onneksi lähellä on monta muutakin paikkaa mistä saa ruokansa, hotelli mukaanlukien. Kalliimpaa toki, mutta myös parempaa, jos vaikka eväät unohtuvat.

Vierailija
742/2134 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs rouvashenkilö, jonka kanssa sovimme autokaupat. Tein myös muutaman päivän verran piha- ja korjaustöitä hänelle 'kaupantekijäisinä'. Tätä ei kuitenkaan sovittu 'kättä päälle', vaan se oli minun sanomana, kun kerran sovimme autokaupat. Kun työt oli tehty, hän peruikin autokaupan. Lähetin sitten minäkin 200e laskun töistäni, jonka seurauksena kys. henkilö sai sydärin (oikeasti). Elää vieläkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/2134 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään työporukan kanssa aina syömässä ulkona lounasruokalassa. Annos siellä maksaa 7,50 eur ja siihen sisältyy juomaksi vesi. Jos haluaa maitoa/piimää/kotikaljaa, se maksaa 1 eur/lasi ja leivänsiivut maksavat 0,50 eur/kpl.

No, tämä tyyppi ensinnäkin heittää aina 1-2 leipäsiivua ja voinapin lautasensa alle, ettei kassa näe niitä. Lisäksi hän ottaa aina juomaksi veden ja juo lasin heti tyhjäksi. Kun hän huomaa, että kassalta myyjä häipyy jonnekin takahuoneeseen, kaveri pomppaa pystyyn ja käy hakemassa lasiinsa maitoa.

Kyllähän tuolla menetelmällä kertyy säästöä 30-40 eur 20 päivän työkuukaudesta. Äijä kuitenkin tienää monta tonnia per kuukausi, mutta aina näitä rötöstelyjään tehdessään toteaa meille työkavereilleen: "Kyllä köyhän täytyy jotain yrittää."

On varmaan tosi onnellinen ja hyvä olo, kun illalla menee maate vatsa täynnä varastettua ruokaa.

Vierailija
744/2134 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu käyttää sellaiselle ulosvedettävälle, puiselle leikkuulaudalle kerääntyneet leivänmurut korppujauhoina. Pilkkoo laudalla kaikkea muutakin ja varmaan on välillä sattumina mukana pölyä ja ötököitäkin. Ei kai ole kuitenkaan kauhean pihi kun yritti kerran tarjoilla lihapullia, joiden valmistukseen oli käytetty näitä leikkuulaudan tuotoksia :-)

Vierailija
745/2134 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kirjoitti:

Ex tienasi todella hyvin, mutta kävi aina tilaisuuden tullen (lähes päivittäin) syömässä vanhemmillaan ja halusi majailla siellä mahdollisimman paljon.

Muuten voisi olla meidän naapureiden 4-kymppinen poika mutta ikinä en ole nähnyt naista hänen seurassaan. Kymmenisen vuotta ollaan asuttu tässä, enkä muista montaakaan päivää jolloin sälli ei olisi tullut tunniksi-pariksi vanhempiensa luokse. Autokin on pysynyt koko ajan samana joten autoiluun ei myöskään turhia tuhlaile.

Vierailija
746/2134 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani vei 50v päivänään kakkua työkavereilleen. Kaikki ei mennyt sen päivän aikana, niin vei sitten loput kotiin. Käyttää kaikki vaatteet loppuun asti ja vähän ylikin. Hampaat huonossa kunnossa, mutta ei raski niitä hoitaa tai korjata. Hänen mielestään töissä pitäisi kaikkien olla huonoimmissa vaatteissa mitä kaapista löytyy ja kettuileekin muille, kun ovat hänen mielestään liian uusissa ja siisteissä vaatteissa. Rahaa on perinnön muodossa tullut ja säästämällä, mutta ei voi mitään ostaa, kun kaikki on niin kallista.

Vierailija
747/2134 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi kirjoitti:

Sama työkaveri myös sinnittelee ilman wc:ssä käyntiä mahdollisimman kauan, ettei kulu vettä ja paperia eikä myöskään sähköä... kävis pimeessä vessassa!!!

Mä olen avokille vitsaillut että käy aamupaskalla töissä, säästyy vessapaperia ja saat paskomisesta palkkaa. Oikeasti siinä säästyisi kummankin hermot kun ei aamun minuuttiaikataulu mene sekaisin siitä että on jo eteisessä ulkovaatteet päällä lähdössä töihin niin iskee iso hätä. Eikä sen jälkeen tietenkään enää ehdi siihen bussiin mihin piti.

Vierailija
748/2134 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

loiset kirjoitti:

pusseja pesemällä säästää korkeintaan kalojen elämänlaatua ja ihmisten, kun muovipusseja menee luontoon vähemmän ja sitä kautta mikromuovin palasia. Vettähän siinä itsellä kuluu ja öljystä tehty muovi halpempaa kuin vesi.

Kyllä köyhin ja saidoin (lisäksi jollain tapaa häiriintynyt) on mielestäni sellainen, joka varastaa muilta, eli nämä jankkaajat, jotka väkisin änkeävät toisten kerrostalopihoille, ja opettavat lapsensa käyttämään muita hyväkseen, jollain verukkeella, että lapset leikkivät ja kyllä minäkin olen lapsena.

Eipä muutama vuosikymmen sitten voinut puhua maan hinnasta samassa lauseessa kuin tämän päivän , tonttivuokrat olivat lähes ilmaisia ja ihmistyö verrattuna nykyiseen. Jos ei itse jaa ensin muille, joillekin randomeille omaa rahaa satoja tuhansia euroja, miljoonan, niin kyllä silloin kustantaa itse lastensa leikkipaikat tai käyttää luvallisia.

Eikö lapset saa leikkiä kavereidenkin pihoilla.

Tontti näköjään kuluu, hahaha! Tässä taisi olla ketjun pihein ihminen, hän vei kyllä voiton 😄

Mun siskolla oli tapana sanoa kyläiltyään ja  lähtöä tehdessään, että pitää lähteä kotiin kun on niin kallis vuokra.

Vierailija
749/2134 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan käyttämättömät servetit mukaan ettei mee hukkaan.

Tiskaan muovilusikat ym.

Vierailija
750/2134 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskolla oli tapana sanoa kyläiltyään ja  lähtöä tehdessään, että pitää lähteä kotiin kun on niin kallis vuokra.

Olisikohan nyt kuitenkin huumorilla heitetty kmmentti kysymyksessä? Itse ainakin välillä heitän läpällä että kun pankille pitää maksaa asumisesta 1500 €/kk niin kyllä siihen hintaan kannattaa välillä kotona ollakin.

Vierailija
751/2134 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto sen sijaan pitäisi AINA heittää kokonaan pois, jos siinä on näkyvää hometta! Siinä on siiten nimittäin jo hometta kaikkialla muuallakin, vaikka ei silmin näkyisikään. Näkyvä home on vain ikään kuin "jäävuoren huippu"...

Höpöhöpö. Ainakin jos on kyse ns. kovista juustoista, niille riittää homeen poishöyläys. Pehmeät tuorejuustot yms. ovat sitten asia erikseen, niille tulkintasi sopii.

No joo, jos hometta on vasta vähän, niin ehkä sen juuristoja on juustossa vielä niin vähän, että riittää kun leikkaa pois kolmisen senttiä läntin ulkopuolelta. Mutta jos hometta on jo enempi, niin en kyllä uskaltaisi enkä haluaisi käyttää enää ollenkaan. :/

Kaupasta saa aina tuoretta. Ei mitään järkeä ottaa riskia jostain homemyrkyistä vain muutaman pennin säästön tähden.

Vierailija
752/2134 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapo kirjoitti:

Eräs rouvashenkilö, jonka kanssa sovimme autokaupat. Tein myös muutaman päivän verran piha- ja korjaustöitä hänelle 'kaupantekijäisinä'. Tätä ei kuitenkaan sovittu 'kättä päälle', vaan se oli minun sanomana, kun kerran sovimme autokaupat. Kun työt oli tehty, hän peruikin autokaupan. Lähetin sitten minäkin 200e laskun töistäni, jonka seurauksena kys. henkilö sai sydärin (oikeasti). Elää vieläkin..

Maksoiko laskun?

Vierailija
753/2134 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät pula-ajan kasvatit syövät tarvittaessa myös vanhentunutta ruokaa (mitään ei heitetä roskiin!) ja ottavat matokuurin silloin tällöin. Tulee kuulemma pirteämpi olo!

(Tieto on parinkymmenen vuoden takaa, mutta en ihmettele, vaikka meno jatkuisi edelleen tällaisena.)

Vierailija
754/2134 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräät pula-ajan kasvatit syövät tarvittaessa myös vanhentunutta ruokaa (mitään ei heitetä roskiin!) ja ottavat matokuurin silloin tällöin. Tulee kuulemma pirteämpi olo!

(Tieto on parinkymmenen vuoden takaa, mutta en ihmettele, vaikka meno jatkuisi edelleen tällaisena.)

Ja ostavat tarjouksesta uutta tilalle, joka sitten syödään vanhentuneena. Kahvipöytään laitetaan runsaasti tarjottavaa pakasteesta sulattaen, josta syömättömät sitten pakastetaan uudelleen ja sulatetaan seuraavalle kahville uudelleen. Nähty on.

Vierailija
755/2134 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

projekti-insinööri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ole valtiolla töissä, ja meillä ulkopuolisten kokouskahvit ja teet keitetään työntekijöiden kahveista ja teepusseista

Ja meillä taas valtiolla työnantaja on noin viimeiset 15 vuotta tarjonnut kahvit ja teet. Nykyään kun käytössä on automaatit niin saa myös kaakaota, mustikkakeittoa jne.

Yhteenvetona voi todeta, että valtiolla on erilaisia virastoja, laitoksia yms. joissa on erilaisia käytäntöjä. Osa tarjoaa työntekijöille kavin ja osa ei

Vierailija
756/2134 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-pönttöä ei saa vetää, jos käy vain pissalla - ettei kulu vettä turhaan.

Vierailija
757/2134 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä ketjun kuvottavin juttu? Ihan normituloinen perhe, autot, mökki, talo ja talossa takka. Talon isäntä on saita kuin mikä eikä oikeastaan muusta puhu. Kertoi mm. miehelleni, joka teki heidän talonsa edessä tienlaajennusta kunnalle, että heidän vessaansa ei vedetä kuin "ison asian jälkeen" ja niin säästyy vettä ja jatkoi, että hän sytyttää takan talvisin käytetyillä vessapapereilla. Jep. Kun vaimo ja tyttäret käyvät pissalla ja pyyhkäisevät haarovälinsä, se vessapaperi laitetaan muovipussiin, joka roikkuu koukussa vessanpöntön vieressä. Sieltä sitten isäntä hakee takkasytykepaperia :D Näitä sästövinkkejään se oli jaellut tunteja siinä tonttinsa rajalla ja jokainen lause oli loppunut: "eikö vaan ole fiksua, säästyy rahaa pitkällä tähtäimellä" :D

Säästää varmaan, kun viemärit menevät tukkoon liian vähäisen huuhtelun takia ja sen jälkeen on paskaa joka paikassa, kun viemärit tulvivat... kaikki pihit eivät kyllä ole mitään järjen jättiäisiä xD

Vierailija
758/2134 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti mietitty, mitä tapahtuisi, kun olisi vaikka yhden vuoden äärimmäisen pihi.  Ei muovikasseja, ei rahapelejä, ei uusia vaatteita, yleensä yhtään mitään mikä ei ole pakko hankkia.  Muovikasseista säästyy monta kymppiä.  Kaupassakin voisi käydä kerran kk tekemässä isommat ostokset.

Milloinkohan mä oon ostanut kaupasta muovikassia..... Taitaa siitä kyllä olla yli vuosi. 🤔

Vierailija
759/2134 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti mietitty, mitä tapahtuisi, kun olisi vaikka yhden vuoden äärimmäisen pihi.  Ei muovikasseja, ei rahapelejä, ei uusia vaatteita, yleensä yhtään mitään mikä ei ole pakko hankkia.  Muovikasseista säästyy monta kymppiä.  Kaupassakin voisi käydä kerran kk tekemässä isommat ostokset.

Milloinkohan mä oon ostanut kaupasta muovikassia..... Taitaa siitä kyllä olla yli vuosi. 🤔

Enkä kyllä muuten vaatteitakaan. Kerran vuodessa käyn vaatekaapin läpi, heitän risaiset vaatteet pois ja ostan uudet tilalle jostain alennusmyynneistä. Mulle normaalia elämää.

Vierailija
760/2134 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut viimeisen viiden vuoden aikana kaksi muovikassia mutta en saituuttani vaan käytän kangaskasseja periaatteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä