Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
721/2134 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion jälkeen au pairina Englannissa. Kesken "pestin" perheen vanhemmat lähtivät kahden viikon lomalle Brasiliaan. Lapset menivät isovanhempiensa luokse siksi aikaa, minun oletettiin jäävän perheen kotiin tuoksi kahdeksi viikoksi, mikä olikin varsin ok. Tuolta kahdelta viikolta en kuitenkaan saanut sitä muutenkin vaivaisen pientä taskurahaani, ja tämäkin oli kai ihan ok koska enhän sinä aikana vahtinut lapsia... mutta ruokakaapitkin piti ennen matkaa tyhjätä mahdollisimman hyvin, ettei vain jäisi "pilaantumaan"... mielestäni olisi ollut kohtuullista jättää edes vähän ruokaa kaappiin, kun au pair -sopimukseen kuitenkin kuului ylläpito ruokineen, ja vaikka lapset olivatkin isovanhemmillaan niin olin silti talonvahtina tuon ajan ja hoidin perheen lemmikit yms. (Ja siis tosiaan olin nuori tyttö jolla ei mitään muuta tuloa.) Se oikeasti törkeä temppu oli kuitenkin se, että lämminvesivaraaja käännettiin ennen lähtöä pois päältä... peseydyin siis kaksi viikkoa jääkylmässä suihkussa. 

Muitakin tarinoita perheen pihiydestä riittäisi, ja aina se tuntui kohdistuvan minuun ja muihinkin "ulkopuolisiin", perhe itse kyllä eli melko mukavaa ja yltäkylläistä elämää.

Vierailija
722/2134 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tienasi todella hyvin, mutta kävi aina tilaisuuden tullen (lähes päivittäin) syömässä vanhemmillaan ja halusi majailla siellä mahdollisimman paljon.

Asunto oli tosi vaatimaton, huonekalut vanhoja ja toisiinsa sopimattomia. Taisi muutama olla kaverin kummin sedän työpaikan roskalavalta haalittu. 

Kaikki hankinnat (vaatteet vanhojen ja kuluneiden tilalle, sisustus jne) olivat turhaa rahan menoa. Sama päti kaikkiin matkoihin tai harrastamiseen, turhaa. Olut kuitenkin maistui baarissa ja siitä pystyi maksamaan.

Alussa kävin aina kaupassa ja tein hänelle ruokaa, kun mies lötkötteli sohvalla, oli varmaan tottunut, että saa valmiiksi. Lopulta usean vihjailun jälkeen ymmärsi, että en halua maksaa aikuisen miehen ruokailuja jatkuvasti. 

Onneksi vuoden jälkeen ymmärsin, että hänelle sopii paremmin nainen, joka passaa ja haluaa viettää aikansa kotona, säästäen rahaa. Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/2134 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli todella tarkka rahoistaan, vaikka tienasi enemmän kuin minä. Meillä oli yhdessä asuessa omat maidot, limpparit, voit, puurot, makaronit, leivät, vessapaperit jne. 

Joksus multa loppui vaikka leipä kesken niin sain ostaa mieheltä leipää kauppahintaan ja joskus jopa vähän yli. Eli jos halusin vaikka yhden reissumies leivän niin minun täytyi maksaa siitä se 0,45: 6, kyllä, ihan oikeasti.

Jos lainasin häneltä limpparia, hän mittasi sen deseissä ja laski paljonko olen hänelle velkaa. 

Kaupassa maksoimme tietysti omat ostoksemme erikseen, mutta hän laittoi muovipussi aina minun puolelleni vaikka itsekkin niitä käytti..

Vessapaperit laski tarkkaan, jos esim. minun vanhempani käytti vahingossa hänen vessapaperiaan niin hän otti minulta takaisin yhtä monta palaa mitä arvioi minun vieraiden käyttäneen.. Jaaaa.. mitähän vielä :D

Vierailija
724/2134 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli todella tarkka rahoistaan, vaikka tienasi enemmän kuin minä. Meillä oli yhdessä asuessa omat maidot, limpparit, voit, puurot, makaronit, leivät, vessapaperit jne. 

Joksus multa loppui vaikka leipä kesken niin sain ostaa mieheltä leipää kauppahintaan ja joskus jopa vähän yli. Eli jos halusin vaikka yhden reissumies leivän niin minun täytyi maksaa siitä se 0,45: 6, kyllä, ihan oikeasti.

Jos lainasin häneltä limpparia, hän mittasi sen deseissä ja laski paljonko olen hänelle velkaa. 

Kaupassa maksoimme tietysti omat ostoksemme erikseen, mutta hän laittoi muovipussi aina minun puolelleni vaikka itsekkin niitä käytti..

Vessapaperit laski tarkkaan, jos esim. minun vanhempani käytti vahingossa hänen vessapaperiaan niin hän otti minulta takaisin yhtä monta palaa mitä arvioi minun vieraiden käyttäneen.. Jaaaa.. mitähän vielä :D

Nyt ei voi muuta kuin ihmetellä kuka edes suostuu tuollaiseen avoliitossa??

Vierailija
725/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Toihan on sairasta ja ahnetta, ettäs kehtasikin. Mikä helvetti tuollaisia ihmisiä vaivaa? Miksi suostuit tuohon? Mä olisin huutanut suoraa huutoa. Miksi kukaan ei anna noille ihmisille takaisin ja kerro miten noloa niiden käytös on niille itselleen ja miten idiootin kuvan antavat itsestään?  Eihän noiden kanssa uskaltaisi viettää heikkoja hetkiään elämässä, nehän vaatisi rahaa siitäkin kun hakevat sut sairaalasta kotiin ja kulutat autonpenkkiä.... omat maidot, vessapaprut....voi herranjumala....

terv. se laskutaidottomasta appiukostaan kirjoittanut (ja mieheni on välillä antanut kunnolla palautetta isälleen)

Vierailija
726/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kirjoitti:

Ex tienasi todella hyvin, mutta kävi aina tilaisuuden tullen (lähes päivittäin) syömässä vanhemmillaan ja halusi majailla siellä mahdollisimman paljon.

Asunto oli tosi vaatimaton, huonekalut vanhoja ja toisiinsa sopimattomia. Taisi muutama olla kaverin kummin sedän työpaikan roskalavalta haalittu. 

Kaikki hankinnat (vaatteet vanhojen ja kuluneiden tilalle, sisustus jne) olivat turhaa rahan menoa. Sama päti kaikkiin matkoihin tai harrastamiseen, turhaa. Olut kuitenkin maistui baarissa ja siitä pystyi maksamaan.

Alussa kävin aina kaupassa ja tein hänelle ruokaa, kun mies lötkötteli sohvalla, oli varmaan tottunut, että saa valmiiksi. Lopulta usean vihjailun jälkeen ymmärsi, että en halua maksaa aikuisen miehen ruokailuja jatkuvasti. 

Onneksi vuoden jälkeen ymmärsin, että hänelle sopii paremmin nainen, joka passaa ja haluaa viettää aikansa kotona, säästäen rahaa. Huh.

Monella piheys tulee lapsuudenkodista. Tiedän yhden reilu kolmekymppisen miehen jolla on edelleenkin napanuora kiinni vanhemmissaan. Vanhemmat ovat piheimpiä ihmisiä, ketä olen tavannut ja tämä on periytynyt pojalle. 

Miehen ex tyttöystävä valitti useaan kertaan kuinka halusi joskus käydä yhdessä kesälomamatkalla tai joskus viikonloppu reissulla kotimaassa. Miehen isä kun oli sitä mieltä että matkustaminen on rahan hukkaa, ainut matka on reissu kesämökille. Olisi kyllä raskasta asua hyvin pihin ihmisen kanssa..

Vierailija
727/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Servietit puolitettiin saksilla.

Vierailija
728/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää 2-5 min. veden laskeminen pesytymiseen. Olen kokeillut. Hanan saa kiinni saippuoinnin ajaksi. Turhaakin turhempaa lotrata puhdasta juomavettä viemäriin. Isossa perheessä tekee isoja summia vuodessa. Meillä oli vaimon veli asumassa melkein vuoden. Jos kaikki olisivat käyttäneet vettä yhtä paljon, viisihenkisen perheemme vesi- ja vedenlämmityksen lasku olisi kohonnut vuodessa n.1000e. Ei se kaada taloutta, jos käy pesulla, vaan kuinka kuumaa vettä käyttää ja kuinka kauan. Ne joilla on kiinteä vesimaksu, eivät tätä ymmärrä. Se on kallista lämmittää sähköllä 15minuutin kuumat suihkut.

Jos viisihenkinen perheemme kävisi aamuisin 15min kuuman suihkun vuoden ajan ja muuten käyttäisi vettä samalla tavalla, kuin ennenkin tulos olisi seuraava. Nykyinen veden kulutus 120m3/vuosi--nousisi yli300m3:iin/vuosi, eli meidän veden hinnalla kuluineen 360eurosta yli1000 euroon+ lämmitys nykyisesta n3000kwh(n330e)  yli 1000 euroon suoralla sähkölämmityksellä. Eli säästämme yli 100e kuussa pelkästä vedestä ja sama säästö tulee lämmityssähköstä ja ruoasta 200e normiperheeseen verrattuna. Ei palele, eikä tarvi olla likaisena, eikäö nälissään. Kulutusta järkevöittämällä, säätämällä ja itse tehden vois säästää isoja summia pitämättä sitä saituutena. SILLOIN ON SAITUUTTA, JOS SIITÄ ON HAITTAA OMALLE TERVEYDELLE, ympäristölle tai asunnolle (liian vähän ruokaa/huonoa ruokaa) jne.

Vierailija
729/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko piheydestä kysymys vai mistä: sisarukset kävivät Dna testeissä periytyvän sairauden suoksi. Kyselin ko. sairauteen liittyvistä oireista yms. isä sitten kertoi vuosia myöhemmin että tämmöiset on tehty, mutta kuulemma heidän mukaansa, jokainen saa niistä maksaa eli ilmaiseksi ei mitään tietoja.. Minun kohdalla se tarkoitti turhia tutkimuksia aikas paljon. Nyt mulle tehdään muuhun sairauteen liittyvä Dna ja en totisesti kerro tuloksia sisaruksille.

Vierailija
730/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mummo käyttää vaatteita nurinpäin ettei ne kulu ja mene likaiseksi oikealta puolelta

Vierailija
731/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini ei lataa puhelintaan kotona, jos akkua on illalla yli 10% jäljellä. Tulee sitten aikaisin töihin lataamaan työpaikan sähköillä.

Tai toisin päin: työajan päätyttyä jää duuniin lataamaan kännykkäänsä ja iPadiaan...

Vierailija
732/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama työkaveri myös sinnittelee ilman wc:ssä käyntiä mahdollisimman kauan, ettei kulu vettä ja paperia eikä myöskään sähköä... kävis pimeessä vessassa!!!

Vierailija
733/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottaa työpaikalta vettä pulloihin pari litraa päivässä, niin kotona säästyy...

Vierailija
734/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihin tuttavani teini-ikäinen tytär tykkäsi käyttää tiettyä hiusten hoitoainetta. Ihan market-tuote, mutta kalleimmasta päästä. No, tuttavani huijasi ostamalla halvinta ja laittoi sitä kalliimman purkkiin. En tiedä saiko tytär tietää, että äiti huijaa...

Vierailija
735/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jollain tavalla pihi, mutta vain siksi että rahaa ei todellakaan ole paljoa.

- Käytän aina kangaskasseja, en muovipusseja.

- Teen itse suolakurkut ja etikka punajuuret ja käytän aina samoja lasipurkkeja. Ettei kaupan lasipurkkeja kertyisi.

- Käytän kissan hiekkana puupurua mitä saa halvalla sahalta/k-raudasta. Ainakin 50% halvempaa kuin kissanhiekka. Biohajoavaa joten heitän takapihan kompostiin.

- Ostan vaatteita vain kirppikseltä / alennuksista. En koskaan täysihintaisia ja en myöskään osta mitään vaikka tykkäisin siitä, ostan vain jos tarvitsen. Esim. Omistan vain yhdet talvikengät ja yhdet kesäkengät + kumpparit. 

- Käytän huonekasvien kasteluun hanasta aina käytön jälkeen tippuvaa vettä. (sitä kun jää aina vähän valumaan kun hanan sammuttaa, sen verran vanhempi tuo systeemi)

Siinä joitakin.

Mutta koskaan en jätä vierailijoita kahvittamatta ja syöttämättä, laitan pöydän aina koreaksi, enkä todellakaan mitään pilaantunutta, minun mielestä kohtele muita kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan on hyvä sanonta. Kavereiden kanssa menen menoihin tietyissä määrin, maksan aina itse oman osuuteni kaikesta. En joka viikonloppu tosiaan käy, mutta yritän aina mahdollisimman moniin osallistua :)

N23

Vierailija
736/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näin kirjoitti:

Pihin tuttavani teini-ikäinen tytär tykkäsi käyttää tiettyä hiusten hoitoainetta. Ihan market-tuote, mutta kalleimmasta päästä. No, tuttavani huijasi ostamalla halvinta ja laittoi sitä kalliimman purkkiin. En tiedä saiko tytär tietää, että äiti huijaa...

Jos tytär oli tarkka, niin varmasti sai. Eroja on paitsi koostumuksessa, värissä ja tuoksussa, myös siinä, minkälaiseksi aineet hiukset jättävät.

Vierailija
737/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Servietit puolitettiin saksilla.

Minäkin teen näin. En pihiyttäni, vaan isot ruokaaervetit ovat turhan suuria ja paksuja arkikäytössä. Vieraskattauksiin en tietenkään puolita.

Vierailija
738/2134 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ole valtiolla töissä, ja meillä ulkopuolisten kokouskahvit ja teet keitetään työntekijöiden kahveista ja teepusseista

Ja meillä taas valtiolla työnantaja on noin viimeiset 15 vuotta tarjonnut kahvit ja teet. Nykyään kun käytössä on automaatit niin saa myös kaakaota, mustikkakeittoa jne.

Vierailija
739/2134 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näin kirjoitti:

Pahinta tuossa on että ÄITI HUIJAA LASTAAN!

Vierailija
740/2134 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

projekti-insinööri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ole valtiolla töissä, ja meillä ulkopuolisten kokouskahvit ja teet keitetään työntekijöiden kahveista ja teepusseista

Ja meillä taas valtiolla työnantaja on noin viimeiset 15 vuotta tarjonnut kahvit ja teet. Nykyään kun käytössä on automaatit niin saa myös kaakaota, mustikkakeittoa jne.

Taitaa olla kirjavaa käytäntöä. Meillä saa toisessa kerroksessa jokainen hakea ilmaista kahvia (kapselikone, aika pahaa), ja toisessa kerroksessa työntekijät tuovat kukin paketin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi