Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
421/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.

Sen minä ymmärrän, että kahvit saa työnantajan puolelta, mutta syömiset voisitte maksaa itse. Ne teidän kestitykset maksavat asiakkaat.

Joo, ihan turha ajatella, että työnantaja hyvää hyvyyttään ne maksaa, kyllä ne kahvi ja pullatarjoamiset on lisätty sinne vakuutuksien, pankkien palveluhinnastoihin ym. Vertaan siihen, että itse kaupungilla töissä ja sieltä ei koskaan saa mitään kahvi tai pullatarjoamisia. Itse ostetaan kahvit ja keitetään ne.

Sinulla taitaa olla vähän puutteellinen ymmärrys siitä, miten yrityksessä raha liikkuu. Yksinkertaistettuna: Raha tulee asiakkailta. Ja se osa asiakkailta tulleesta rahasta, jota ei käytetä yrityksen kuluihin tai investointeihin, menee omistajille. Eli jos omistaja (työnantaja) päättää tarjota kahvit, hän luopuu vastaavasta osuudesta omaa tuottoaan. Kyllä, työnantaja käyttää niitä omia, asiakkailta tulleita rahojaan.

422/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Meillä ei tarjota. Perustelu on se, että osa juo teetä. Tee on halvempaa, niin kahvin juojat saisivat perusteetonta etua :) Nyt on lipsuttu sen verran, että saa käyttää firman sokeria ja suodatinpusseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos super-saidat, niin

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tuttava-perhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruoka-tarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kanan-munia tarjota.

Vierailija
424/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö ei ollut omissa raha-asioissaan pihi, pikemminkin höveli, mutta vetämänsä pienen järjestön rahoista oli supertarkka ja säästi aivan ihmeellisissä parin centin asioissa. Ja sitten taas vastaavasti tilasi jotain aivan älytöntä kallista härveliä toimistolle, mitä kukaan ei tarvinnut.

Oltiin kerran pikkujouluja viettämässä, ja tämä hlö oli tarkasti laskenut että se jokaiselle on yksi ruoka ja 1 juoma. Meitä oli tuolloin kolme töissä tuossa paikassa. Olin tilaamassa ruoan kanssa perushyvän viinin, ei edes mitään kalleinta (en todellakaan halunnut hermostuttaa häntä ottamalla kallista viiniä), niin hän huusi väliin tarjoilijalle että minulle tulee TALON VIINIÄ. Multa jäi suu auki, myös kollegaltani.. Tätä ollaan naurettu vieläkin ent. kollegan kanssa kun tavataan. Kumpikaan meistä ei erinäisistä syistä enää työskentele tuolla. Mitään etuja ei muutenkaan ikinä ollut työntekijöille, vain nämä pikkujoulut, ja siitäkin sitten pihisteltiin viinin hinnalla. Säästyi ehkä euro.. :DDD

Vierailija
425/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma me mo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kahvilla ystävän luona, mutta juon teetä. Kyllä järkytti, kyseinen ystävä tarjosi käytettyä teepussia. Kuulemma säästää aina, kun niistä riittää makua useaan kupilliseen. 

Huh. Teenystävälle kamala ajatus, hyvästä irtoteestäkään ei riitä kuin korkeintaan kahteen haudutukseen (toki on poikkeuksia). OT, mut lisäksi Suomessa ei ymmärretä, että teetäkin juodaan kofeiinin vuoksi - eikä sitä niissä kamalissa vanhoissa pusseissa ole enää yhtään!

En minä juo teetä kofeiinin vuoksi vaan terveysvaikutusten.

TERVEYSvaikutusten! Kiitos päivän nauruista.

Vierailija
426/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata)

nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä.

Kasva aikuiseksi. Lammas.

427/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma me mo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kahvilla ystävän luona, mutta juon teetä. Kyllä järkytti, kyseinen ystävä tarjosi käytettyä teepussia. Kuulemma säästää aina, kun niistä riittää makua useaan kupilliseen. 

Huh. Teenystävälle kamala ajatus, hyvästä irtoteestäkään ei riitä kuin korkeintaan kahteen haudutukseen (toki on poikkeuksia). OT, mut lisäksi Suomessa ei ymmärretä, että teetäkin juodaan kofeiinin vuoksi - eikä sitä niissä kamalissa vanhoissa pusseissa ole enää yhtään!

En minä juo teetä kofeiinin vuoksi vaan terveysvaikutusten.

TERVEYSvaikutusten! Kiitos päivän nauruista.

Tietämättömyytesi huvittaa minua.

Vierailija
428/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Armaat appivanhempani. Omaisuus on pari-kolme miljoonaa euroa, silti kyseessä on pihin pariskunta jonka olen koskaan tavannut. Mieheni eli heidän esikoisensa ja minä olimme molemmat kipeänä yhtenä päivänä eikä kaapeissa ollut mitään ruokaa. Mies pyysi kahden kilometrin päässä asuvia vanhempiaan tuomaan kaupasta tuoremehua jotta minä diabeetikkona saisin laitettua insuliinia, näin he tekivätkin mutta paikan päällä he vaativat meitä maksamaan tuoremehun 2,5 € sekä bensasta pari euroa.

Molemmat haluaisivat matkustella nyt eläkkeellä mutta ei voi kun se _maksaa_. Appiukko irrottaa vanhoista, tarpeettomista tavaroista naulat irti ja "suoristaa" ne vasaralla koska uudet naulat maksavat. Ulkona syöminen on syntiä ja jos teatteriin mennään niin silloin kyseessä on pankin lahjoittamat ilmaisliput. Ja kyseessä on kuitenkin vasta päälle viisikymppiset ihmiset.

Niin mutta ajatekaa miten ison perinnön te aikanaan saatte saitojen appivanhemoien ansiosta.....

Vierailija
429/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kummitäti ei ole antanut kertaakaan joululahjaa lapselleni, syntymäpäivänä myös ilman lahjaa mutta hän tarjoutuu kahvinkaatajaksi. Hän käy leipäjonossa vaikka tarvetta ei olisi, samoin hän hakee kouluilta ylijäämäruokaa, jääkaapista hän irroitti lampun että säästäis sähköä. Surullista touhua.

Vierailija
430/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hiukan vanhahko ulko-ovi joka vetää alta, mieheni laittaa talvisin siihen oven eteen kasan viltteja, ettei kylmää tulee sisään ja sitten me itse tai vieraat kaadumme niihin viltteihin tai ne kulkeutuvat ulos kengän mukana. Muuten nätti omakotitalo mutta mies ei raaski ostaa uutta ulko-ovea tai tiivistää sitä!

Vierailija
431/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hiukan vanhahko ulko-ovi joka vetää alta, mieheni laittaa talvisin siihen oven eteen kasan viltteja, ettei kylmää tulee sisään ja sitten me itse tai vieraat kaadumme niihin viltteihin tai ne kulkeutuvat ulos kengän mukana. Muuten nätti omakotitalo mutta mies ei raaski ostaa uutta ulko-ovea tai tiivistää sitä!

Vierailija
432/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse maksa uutta ovea?

Vierailija
433/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut mielenkiintoinen keskustelu, jatkakaa toki.

Jotain on jäänyt askarruttamaan.

Esimerkiksi jos mies toisi ensitreffeille itse noukittuja puolukoita, olisin todella ilahtunut , ja olen helsinkiläinen. Joku huuteli tästä asiasta jotain bönde -juttua. Se oli tyhmä ja turha kommentti.

.

Tämä on mielipidepalsta.

Mikä vitun kommentti -arvostelija sinä siellä olet.

Siinä ei ole mitään väärää jos joku nainen ei tykkää böndeistä tai puolukoista,

vaikka  enemmistö naisista olisi aaah niin TODELLA ilahtunut moisesta viitseliäisyydestä, ekologisuudesta ja kokisivat moisen ah niin vetoavana kun mies on niin viitseliäs ja huomaavainen että tuo (kertomansa mukaan vielä) oikein itse noukittuja maan antimia treffeille.

Maku ja mielipideasiat kommenteissaan annetaan jokaisen pitää ihan ominaan, vaikka ne sinusta tuntuisi kuinka tyhmiltä ja turhilta.

Miksi sitten itse arvostelet toisen mielipidettä?

Vierailija
434/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Ei Vantaan kentällä kyllä syö eikä juo kukaan täysijärkinen yhtään mitään. Ei tarvitse olla edes pihi ymmärtääkseen, että hinnoittelu on aivan posketonta. Ainoastaan se aulassa oleva Alepa on kelvollinen paikka välipalaostoksille, mutta kaikki muut voi unohtaa heti. (enkä pidä 1500 euron viikon kestävää risteilyä kitsasteluna muutenkaan)

Onhan se naurettavaa olla syömättä lentokentällä. Rahaa menee, mutta mitä sitten? Ei köyhien toki pidä reissuun lähteäkään, pilaamaan tunnelmaa kitsastelullaan. He voivat jäädä kotiin tuijottamaan seinää ja säästämään.

Lennän joka kuukausi pari lentoa enkä ole törmännyt tarpeeseen syödä kentällä. Juuri siksi, kun siitä mauttomasta ja ylihinnoitetusta ruuasta ei jää kuin paha mieli. Eri asia jos ruoka olisi hyvää, silloin varmaan useammin maksaisikin. Hyvin kuitenkin pärjää ilman.

Heh, et taida olla kovin kokenut matkustaja. Sitä paitsi välipaloistahan tuo aiempi kirjoittaja kaiketi puhui. No, köyhällähän se vain tuntuu ja vähän reissaavaa tietysti pelottaa.

Vierailija
435/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuhde-etuna ilmaiset kahvit ja ylityöt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, julkisen puolen työpaikoissa ei koskaan työpaikka maksa kahveja. Jokainen maksaa itse, lääkärit, hoitajat, poliisit, opettajat jne.

Minä kyllä täällä yksityisellä puolella mieluusti vaihtaisin ne ilmaiset kahvit siihen, että työnantaja maksaisi palkkaa tehtyjen työtuntien mukaan eikä sen mukaan mikä on työsopimuksessa määritelty kk-palkka. Eli työsopimuksen 37,5 viikkotuntia tarkoittaa käytännössä yleensä n. 45 viikkotuntia silloin kun ollaan konttorilla. Ja matkoilla työpäivän pituus onkin sitten helposti 12-16 tuntia. Peruspalkan päälle ei kuitenkaan tule kuin mahdolliset päivärahat. Mutta onhan ne ilmaiset kahvit, joiden rahallinen hyöty lienee luokkaa 0,5-1 €/päivä.

Julkisen sektorin opettajat, hoitajat, poliisit ym. se sijaan saavat peruspalkkansa päälle helposti kymmeniä prosentteja erilaisia lisiä ja korvauksia, tehdyt ylityötunnit korvataan pilkulleen jne. Esimerkkejä:

- Peruskoulun lehtori / ylempi korkeakoulututkinto ja perus- / lukio-opetusta antavan opettajan kelpoisuus säännöllisen työajan ansio vuonna 2014 3 807 €/kk

- Tehyläisen sairaanhoitajan keskimääräinen kokonaisansio oli lokakuussa 2014 oli 3133€.

- Asiakas- ja palvelutyöntekijöillä säännölliset ja epäsäännölliset lisät muodostivat 37 prosenttia kokonaisansioista. Asiakas- ja palvelutyöntekijät –ammattiryhmä koostuu valtiolla pääosin poliiseista ja vartijoista.

Ylempi virkamies kunnalla tekee ilta- ja viikonlopputöitä ilman mitään lisää. Katsotaan että se on viranhoitoa. Samoin ylitöitä ei teetetä, mutta oletetaan että virkaan kuuluvat tehtävät hoidetaan. Niihin ei usein toimistoaika riitä. Kellokortilla saa olla plussaa esim 30 tuntia, jotka voi pitää pois muulloin. Ei tietenkään kokonaisina päivinä, tai kun on tärkeä tapaaminen. Jos tuntisi ovat menneet yli sen, kellokortti vain ei näytä mitään tehdyksi, etkä voi pitää mitään jälkeenpäin. Se on sitten vaan voi voi.

Puolensa ja puolensa. Kahvit ostamme itse.

Vierailija
436/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaonkaanpihi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse maksa uutta ovea?

Miksi kirjoittajan pitäisi se yksin maksaa - yhteiseen taloon?

Vierailija
437/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-miesystäväni toi tuliaisiksi itse keräämiään puolukoita. Kun lähdimme keskustaan, kysyi, mennäänkö sun vai mun autolla. Kulki varmaan 20 vuotta vanhassa, lähes mädäntyneessä nahkatakissa...

Takin ymmärrän, mutta miten puolukat tai autokysymys liittyvät jotenkin piheilyyn?

Puolukat eivät maksaneet mitään! Jos mentiin minun autollani, säästyi bensaa hänen autostaan!

Puolukat ovat mielestäni hyvä tuliainen. Hän on tehnyt työtä niiden eteen. Eivät ne itsestään ämpäriin hyppää ja kulje kotiin. Toki jos olitte yhdessä menossa, teidän oli mielekästä kulkea samalla autolla eikä körötellä kahdella peräkkäin.

Treffeille naisen luo mentäessä viekää miehet vaikka kukka/kukkakimppu ja suklaata. Tai hyvää viiniä tai likööriä tai vastaava. Tai nähkää vaivaa ja ottakaa selvää mistä nainen pitää.

Jättäkää, ihan oikeasti, ne puolukkasangot kotiin.

Voitte suhteen edetessä kotonanne kysyä ohimennen haluaisiko morsio mahdollisesti sangon itsepoimittuja puolukoita. Kaikista hienointa tietysti olisi kysyä etukäteen pitääkö toinen puolukoista ja SITTEN tuoda seuraavalla kerralla niitä koska huomasi toisen niistä pitävän, ihan itsepoimittuina.

Mutta tuonkaltainen toiminta edellyttää fiksuutta ja toisen asettamista ensisijaiseksi.

Missään nimessä autosta ei aleta vänkäämään vaan morsiolle tarjotaan kyyti, mielellään avaten hänelle oven valmiiksi kuten herrasmiehet televät.

Ei mulla muuta.

Olet neiti-ihmisiä?

Todennäköisemmin äiti- ihmisiä. Kokemus puhuu, kannattaisi ottaa onkeensa jos koskaan meinaa pariutua.

Ajatukset ja kuvitelmat kuin saippuasarjoista, joissa miehet tuovat kalliita lahjoja normitreffeille ja hakevat naisen hienolla urheiluautolla. Ollaan nelikymppisiksi asti pikkuprinsessoja. Sitten ihmetellään, kun en löydä miestä.

Hyvät, kauniit tavat, huomaavaisuus ja kunnioitus eivät maksa mitään, mutta ovat arvaamattoman arvokkaita arjessa. Sitä hyvä nainen miehestä etsii.

Vierailija
438/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-miesystäväni toi tuliaisiksi itse keräämiään puolukoita. Kun lähdimme keskustaan, kysyi, mennäänkö sun vai mun autolla. Kulki varmaan 20 vuotta vanhassa, lähes mädäntyneessä nahkatakissa...

Takin ymmärrän, mutta miten puolukat tai autokysymys liittyvät jotenkin piheilyyn?

Puolukat eivät maksaneet mitään! Jos mentiin minun autollani, säästyi bensaa hänen autostaan!

Puolukat ovat mielestäni hyvä tuliainen. Hän on tehnyt työtä niiden eteen. Eivät ne itsestään ämpäriin hyppää ja kulje kotiin. Toki jos olitte yhdessä menossa, teidän oli mielekästä kulkea samalla autolla eikä körötellä kahdella peräkkäin.

Treffeille naisen luo mentäessä viekää miehet vaikka kukka/kukkakimppu ja suklaata. Tai hyvää viiniä tai likööriä tai vastaava. Tai nähkää vaivaa ja ottakaa selvää mistä nainen pitää.

Jättäkää, ihan oikeasti, ne puolukkasangot kotiin.

Voitte suhteen edetessä kotonanne kysyä ohimennen haluaisiko morsio mahdollisesti sangon itsepoimittuja puolukoita. Kaikista hienointa tietysti olisi kysyä etukäteen pitääkö toinen puolukoista ja SITTEN tuoda seuraavalla kerralla niitä koska huomasi toisen niistä pitävän, ihan itsepoimittuina.

Mutta tuonkaltainen toiminta edellyttää fiksuutta ja toisen asettamista ensisijaiseksi.

Missään nimessä autosta ei aleta vänkäämään vaan morsiolle tarjotaan kyyti, mielellään avaten hänelle oven valmiiksi kuten herrasmiehet televät.

Ei mulla muuta.

Olet neiti-ihmisiä?

Todennäköisemmin äiti- ihmisiä. Kokemus puhuu, kannattaisi ottaa onkeensa jos koskaan meinaa pariutua.

Ajatukset ja kuvitelmat kuin saippuasarjoista, joissa miehet tuovat kalliita lahjoja normitreffeille ja hakevat naisen hienolla urheiluautolla. Ollaan nelikymppisiksi asti pikkuprinsessoja. Sitten ihmetellään, kun en löydä miestä.

Hmm. Olen nykyisin rouva-ihminen, mutta olin neiti-ihminen 35 ikävuoteen saakka. Minulle oli ihan sama tuliko treffikumppani hakemaan polkupyörällä vai taksilla, toiko mitään vai ei. Ihminen kiinnosti ihan sellaisenaan. Mutta moni ensitreffeille tullut kyllä toi kukkia. Joku tuli taksilla ja joku urheiluautolla. Joskus mentiin jäätelölle, joskus illalliselle. Nykyinen mieheni oli lentokentällä vastassa limusiinin ja kukkakimpun kanssa, matkalla hänen luokseen katselimme kaupungin valoja ja maistelimme shampanjaa. Eivät enää ensitreffit, mutta ensimmäistä kertaa hänen luonaan kylässä.

En ole iso- enkä pikkuprinsessa. Minusta on vaan ihanaa tulla huomioiduksi ja hemmotelluksi. Teen sitä myös vastavuoroisesti.

Juuri näin. Minäkään en ole enää ihan untuvikko. Mieheni huomioi minua avaamalla ovia, kantamalla kasseja, keittämällä minulle kahvia. Hän huomioi minua ihanasti myös makuuhuoneen puolella. Niin minäkin häntä. Pidän tärkeänä tietää, mistä hän pitää, ja pitää huolta että hän saa sitä. Olkoon se sitten hänen lempikahvimerkki, tai lempifantasia. Tärkeissä asioissa täytyy olla antelias.

Vierailija
439/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut mielenkiintoinen keskustelu, jatkakaa toki.

Jotain on jäänyt askarruttamaan.

Esimerkiksi jos mies toisi ensitreffeille itse noukittuja puolukoita, olisin todella ilahtunut , ja olen helsinkiläinen. Joku huuteli tästä asiasta jotain bönde -juttua. Se oli tyhmä ja turha kommentti.

.

Tämä on mielipidepalsta.

Mikä vitun kommentti -arvostelija sinä siellä olet.

Siinä ei ole mitään väärää jos joku nainen ei tykkää böndeistä tai puolukoista,

vaikka  enemmistö naisista olisi aaah niin TODELLA ilahtunut moisesta viitseliäisyydestä, ekologisuudesta ja kokisivat moisen ah niin vetoavana kun mies on niin viitseliäs ja huomaavainen että tuo (kertomansa mukaan vielä) oikein itse noukittuja maan antimia treffeille.

Maku ja mielipideasiat kommenteissaan annetaan jokaisen pitää ihan ominaan, vaikka ne sinusta tuntuisi kuinka tyhmiltä ja turhilta.

Kuten sanoit, tämä on mielipidepalsta.

Kommenttini oli minun mielipide :). Älä nyt repeä mielipidepalstalla.

Vierailija
440/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hauskoja. Itsekin olen mieheni kanssa melko pihi/säästäväinen tietyissä asioissa, mutta vastaavasti käytämme rahaa matkusteluun ja ravintolassa syömiseen.

Käymme n.5 min pikasuihkuissa, jotta säästyy vettä ja sähköä.

Kaupassa kankaiset kassit mukana, muovikasseja emme yleensä osta.

Kovilla yli 15 asteen pakkasilla verhot ovat kiinni ettei lämpö karkaisi.

Sisälämpötila kotona noin 20-21 astetta, että sähköä säästyy.

Sauna lämpeää ilmaisilla jämäpuilla, joita saamme sukulaisilta.

Ostan vaatteeni lähes ainoastaan kirppiksiltä. Pesuaineet ym. Tokmannin tarjouksista.

Kesällä sadevesitynnyrit pihalla, sieltä saan ilmaiset puutarhankasteluvedet.

Minunkin tuntemani piheilijät ovat kovia matkustamaan, se on kuin pakkomielle heille. Mikä tahansa risteilyn ilmaislippukin tai max 1 e risteily on pakko käyttää. En ymmärrä miten he ovat valmiita tuhlaamaan aikaansa kaikenlaiseen joutavaan. 

Minä ja mieheni emme käy 1 euron risteilyillä vaan etelänmatkoilla ja kaupunkilomilla. Ja silloin rahaa palaa 😄 2 viikon Kanarian matka varattu 5 tähden all inclusive -hotellista. Matkalla shoppaillaan, syödään ravintoloissa (all inclusivesta huolimatta), ajellaan taxilla ja veneillä, harrastetaan kalliilla (esim.sukellus).

Arvostamme siis matkailua ja siihen laitamme rahaa. Sama ravintolasyömisessä Suomessa. Voin huoletta maksaa 40 hyvästä pihvistä ja kympin viinilasillisesta, mutta kotona ruokaa ei heitetä roskiin vaan tehdään jämäruokaa tähteistä.

t.tuo ylempi vastaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä