Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Tätini leikkasi aina chifonetit kahtia ja pesi niitä pesukoneessa kun likaantuivat, kunnes ne hapertuivat paloiksi. Söi pelkkiä tarjousruokia ja keitettyjä kananmunia ja käytti vanhoja vaaterääsyjä. Lahjaksi antamani uudet vaatteet piilotti jonnekin, "etteivät kuluisi". Oma osake Kaliossa ja tilillä satojatuhansia, mutta alkoi olla Alzhaimeriakin. :(
Tämän jälkeen ajattelin aina, että panostan hyvään elämään, kun vielä voi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
Oon ihan varma, että tunnen saman tyypin.
Anoppi ei ole koskaan soittanut meille, puhelut ovat hänen mielestä niin kalliita. Asutaan vielä kaukana ettei nähdäkään kovin usein. Säälittää tuollainen piheys.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei ole koskaan soittanut meille, puhelut ovat hänen mielestä niin kalliita. Asutaan vielä kaukana ettei nähdäkään kovin usein. Säälittää tuollainen piheys.
Tämä on ihan käsittämätöntä! Samaa vääntöä olen käynyt omien sukulaisteni kanssa. Kuulumisia ei voi vaihtaa puhelimessa, vaan aina pitää nähdä ja matkustaa. Ei, ei millään voi jutella 30 sekuntia pidempään vaikka minä soittaisin, minulla kun on ilmaiset puhelut liittymässä. Ei kuulemma ole olemassakaan mitään ilmaista...
Pesen kuumalla vedellä hammaslangan pätkää jotta voin uusiokäyttää sitä.
Sama hammastikussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnustan, että otan yleisistä vessoista paperia, en koskaan koko rullaa, vaan pätkän käsilaukkuun, tietenkin käsipaperia. Suodatinpussit käytän uudelleen, jos keitän vain itselleni pienen määrän. Teepusseja en liota kahteen kertaan, ovat niin litkuja muutenkin. Käytän yleensä muruteetä.
Eurolla saa 200 kappaleen paketin suodatinpusseja. Montako kymmentä senttiä säästät näin toimimalla vuodessa? Entä tuon vessapaperipätkän kohdalla, varmaan useampi sentti säästöä vuodessa.
Mun mummini. Muutamia perusteluita: -Hän ei vedä vessaa, koska kuvittelee ihan oikeasti että se säästää huiman määrän vesilaskussa. Viimeksi kun kävin hänen luonaan niin hän kertoi asioivansa myös puuliiterin takana. Ei käy suihkussa, peseytyy pelkästään järvessä, tai järvestä kannetulla vedellä.
Hän peri isoisältäni järjettömän määrän rahaa, mutta ilmeisesti tosissaan kuvittelee bunkkeroivansa arkkunsa seteleillään. Asuu käytännössä linnassa, mutta erittäin epämukavasti; Pitää lämmön minimissä/kokonaan pois, valoja usein pois, syö pelkästään tarjous/punaisella hintalapuilla merkittyä ruokaa (arveluttavaa mielestäni sillä olisi ehkä hyvä jättää ne lähikauppaan niille joilla ei oikeasti ole rahaa normaalihintaiseen tuotteeseen). Nostaa mielellään kaiken mahdollisen etuuden, olipa kyseessä eläkeläisetuudet tai ruokakassit. Käy tapahtumissa pelkästään ilmaisen ruuan/lahjojen takia. Ei korjauta esim sähköjohtoja/vesijohtoja, paikkaa ne viimeisessä hädässä paperiliimalla. Tässä vain muutama, tekstistä tulisi liian pitkä jos kertoisin kaiken.
En halua todellakaan kuulostaa kiittämättömältä, tai siltä että minulla olisi rahoille parempaa käyttöä. Olen jäänyt pois testamentista, minulla ei taka-ajatuksia rahojen haalimiseksi siispä ole. Säälittää vain nähdä ihminen joka voisi elää 80-vuotiaana mukavasti, mutta kitsastelee tonnit pankkitilillään. Ei suostu keskustelemaankaan vanhainkodista ja epäilen että joku päivä joudumme vielä raahaamaan hänet sinne.
Ei ole muuten mikään kovin ihana ihminen vaikka sukua olemmekin.Lienee sanomattakin selvää että ajattelee vain itseään, ei ikinä muita. Hän ei ole ikinä pitänyt minusta, ei edes lapsena.
Lähdettiin heinäkuussa viikoksi reissuun ja mietin ääneen, että pitääkin sanoa naapurille, että saa syödä mansikat mansikkamaalta sillä aikaa. Äitini järkyttyi, että ei nyt naapurille ja ilmsaiseksi ja kävi itse polkupyörällä 8km päästä poimimassa ne joka päivä. Mansikkamaani on noin 5m2
Mun piheistä pihein (entinen) frendi tuli meidän häihin eikä tuonut lahjaa eikä osallistunut häämatkatiliin mitenkään.
Ihan sama lahjoille, mutta mul ei riittäis pokka mennä jonkun häihin viemättä mitään.........
Pihi (mutta varakas) sukulaispariskunta on homehduttanut talonsa pilalle säästämällä lämmössä ja ilmanvaihdossa. Talvella sisälämpötila 13-14 astetta, homeen haistaa jo eteisessä. Jos talo olisi kunnossa, sen arvo olisi vähintään 300 000e. Nyt 0 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.
No, minä en laske minuutteja mutta huomauttelen kyllä teinille. Mennyt ihan hyvin perille. Tuolla kun pitkät paksut hiukset (shampoo plus hoitoaine) ja kuorii usein ihonsa samalla, aika kauan valutteli vettä. Siitä vedestä kun joudun maksamaan tulevan veden, menevän veden ja lämmityksen. Jos moni meillä suihkuttelis pitkään, lämminvesivaraajastakin loppuis vesi, joutuis laittaan päiväsähköllä lämpiämään. Nykyään sulkee suihkun välillä :)
Tänään takia olen onnellinen ettei minun tarvitse asua jossain omakotitalossa.
Muistan että lapsena olin ihan ihmeissäni kun serkkujen luona juuri rajoitettiin veden käyttöä..
Ja nyt oli oma lapsi ihan ihmeissään kun maalaisserkkuja oli kyläilemässä. Serkut olivat ihan ahdistuneita kun oma lapseni oli suihkussa leikkimässä. Tulivat kantelemaan että " A tuhlaa suihkussa vettä turhaan" :)
Ja olivat ihmeissään kun sanoin että ei se haittaa, meillä saa olla suihkussa niin kauan kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnustan, että otan yleisistä vessoista paperia, en koskaan koko rullaa, vaan pätkän käsilaukkuun, tietenkin käsipaperia. Suodatinpussit käytän uudelleen, jos keitän vain itselleni pienen määrän. Teepusseja en liota kahteen kertaan, ovat niin litkuja muutenkin. Käytän yleensä muruteetä.
Eurolla saa 200 kappaleen paketin suodatinpusseja. Montako kymmentä senttiä säästät näin toimimalla vuodessa? Entä tuon vessapaperipätkän kohdalla, varmaan useampi sentti säästöä vuodessa.
MEILLÄ MIES YRITTI TUOTA SAMAA, HUUHTELI SUODATIN PUSSEJA, ONNEKSI HUOMASI, ETTÄ VETTÄHÄN SIINÄ KULUU!
Ystäväni kertoili juttua pariskunnasta joka oli pihiäkin pihimpi.... kaikkia juttuja en edes muista, näitä perinteisiä että jos illanistujaisista oli jäänyt yksikin kalja heiltä kaappiin se tultiin seuraavana päivänä hakemaan... tosin autolla eli bensakulut huomioiden ei kyllä jääty plussalle.
Itse pääsin todistamaan piheyttä sitten livenä eräänä juhannuksena kun tämä pariskunta tuli ystäväni järjestämiin juhannusjuhliin. Porukkaa oli paljon ja kaikki olivat tuoneet sekä omia ja yhteisiä ruokia, tyyliin jokaisella oli omat lihat grilliin ja sinapit, salaatit yms limut olivat "yhteiskäytössä". Siinä sitten grillattiin makkaraa ja joku otti tämän pariskunnan(!!!)sinapista omaan makkaraansa sinappua. Siinä tämä rouva puoliksi itkua vääntäen kuiski miehelleen että "meidän sinapit", mies rauhoitteli ja sanoi että kyllä siitä kulta varmasti meillekin riittää. Ei helvetti että meinasi mennä omat makkarat väärään kurkkuun kun rupesi niin naurattamaan....😂
Samainen pariskunta on myös kerännyt kolehtia skumpan tarjoilusta seuraavana päivänä kun edellisenä iltana ne suurieleisesti tarjoillut ( ja jota kaikki muut seurueessa ihmettelivät kunnes totuus seuraavana päivänä paljastui 🙄)
Mummoni käytti suodatinpussin kahteen kertaan ja kuivatti talousrulla palasen ja käytti uudestaan. Siskoltani (A) hajosi lavuaari ja olisi saanut uuden ilmeiseksi toisen siskoni(B)mieheltä. B:lle selvisi samassa rytäkässä että heille on tulossa kaksoset ja kaikki tavaroita puuttui. A:lla varastossa tarpeeton vanha syöttötuoli siitä olisi kuitenkin pitänyt maksaa sisko A:lle. Sisko A:sta lukemattomia samanlaisia tarinoita joita nyt ei viitti mainita 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.
Jaa, en ole koskaan ollut työpaikassa, jossa olisi firman puolesta tarjottu henkilökunnalle päivittäin kahveja. Jossain pikkufirmassa, jossa on kourallinen työntekijöitä, tilanne tietysti voi olla erilainen.
Saituus on sairautta silloin kun se tekee ihmisestä niin itsekkään, että kehdataan ottaa vastaan mitä tahansa, samalla kun itse ei anneta mitään. Ja nimenomaan kun ei ole rahan puutteesta kyse, vaan tileillä makaa satoja tuhansia, mutta vieraille ei raaskita tarjota mitään.
Hymyssä suin vedetään kylässä sisäfilettä ja kutsutaan samat ihmiset kylään vastavierailulle ja tarjotaan prinssinakkeja.
Tai että kehdataan lähettää oman lapsen synttäreitä ennen lahjatoivelista sisältäen kaikkea henkilökohtaista, mutta sitten ystävän lapselle tuodaan jotain täysin ikään sopimatonta, vain siksi että se on ilmaiseksi saatu esim. oman työn kautta. Tyyliin 12 vuotiaalle Nalle Puh -kirja. Ja ihan pokkana.
Vanhempieni tonint rajanaapurina on kesämökkejä. Eräs mökinomistajista piti loistavana ideana autta meitä (talous)metsän ylläpidossa ja kaatoi itselleen saunapuut vanhempieni tontilta. Ihan vain ajatellen meidän parasta... Kielloista huolimatta yritti vielä pari kertaa tätä tempausta ja kävimme noutamassa pois vanhempieni tontilla olevat mökkinaapurin kaatamat puut . Lopulta minä "herkkähipiäisinä ja ahneena" perijättärenä tein rikosilmoituksen puiden varastamisesta ja rakennutin aidan. Siihen loppui varastelu ja alkoi sättiminen. Tämän urpon mökkitontti kuulemma niin pieni ettei sieltä puita voinut kaataa... ja puiden ostaminen kuulemma kallista. Mitähän tohon voi sanoa kuin että "elämä on".
Pihi sukulainen lämmitti saunan aina haaleaksi, ettei kulu niin paljon puita. Hoki aina saunoessa "ettei kesäsaunan tartte kuuma olla". Koskaan ei heittänyt myöskään niitä ns kuivatusklapeja uuniin, et sauna kuivais käytön jälkeen.
Muuten hyvä, mut kuulin, et oli joutunut uusimaan paneelit tai lauteet, kun hometta oli pukannut pintaan. Vuosiin en ole siellä käynyt ku kyllästyin touhuun, tuo oli vain yksi esimerkki.
Oli varmaankin sinkku? Olen itsekin tarkka rahan suhteen ja minulla on säästöjä "pahan päivän varalle" mut jos tapailemani mies paljastuis noin pahaks tapaukseks niin ottaisin äkkiä jalat alleni.