Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
441/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV:ssä oli juttu superpihistä newyorkilaisesta tilintarkastajasta, joka säästi kaikessa mahdollisessa. Hän pesi vaatteensa samalla kun kävi suihkussa (siinä altaassa, ilman muita pesuaineita), dyykkasi roskiksista kaikki ruokansa, käytti pesuaineina vain ilmaisnäytteitä, haki vaatteensa kierrätyksestä (sinänsä fiksua), leikkasi itse tukkansa eikä oikeasstaan ostanut koskaan muuta kuin lenkkarit, joilla kulki työmatkansa ja ruoandyykkausmatkansa. Pakastin naisella oli, mutta ei kännykkää eikä TV:tä tms.  Nainen ei ostanut edes WC-paperia, vaan hänellä oli huuhtelupullo WC:tä varten.

Nainen oli saanut maksetuksi suurimman asunnostaan ja aikoi jatkaa säästämistä edelleenkin.

Säästäminen oli hänen elämänsä sisältö ja tavoite...   ja hänen pelkonaan talouslama, joka veisi työpaikan ja hyvän toimeentulon.

Vierailija
442/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri maaseudulla ajaa polkupyörällä 25km päähän päivittäin kesät talvet töihin. Ilman heijastimia polkee pilkkopimeässä vesisateessa :( omistaa autonkin , mutta liian pihi ajelemaan. Lamppuja pitää katossa vain yhdessä huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topsypuikosta käytetään sama puoli molempiin korviin ja puikko säästetään seuraavaan käyttöön. Pyykit pestään nyrkkipyykillä. Tuliaiseksi mökille tuodaan yksi makkarapaketti kolmelle aikuiselle ja kahdelle lapselle.

Vierailija
444/2134 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takapotku-Katapultti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri otti laivalle mukaan oman vedenkeittimen.

EI HEMMETTI...

Jostakin syystä tää on paras kaikista :)

Minulla on aina vedenkeitin mukana.

Risteilen ainoastaan näillä tax freestä saaduilla risteilylapuilla ja en käy yksin syömässä.

Minulla on umpijäässä oleva maustettu riisi, joka saa pienessä kylmäkassissa sulata yön yli ja kun tulen Tukholman päässä takaisin laivalle, käyn sen lämmittämässä lasten leikkihuoneessa. Mukana myös pilttipurkki.

Aamulla syön näitä annospusseja puuroa. Jos pilttipurkit ovat kotona loppu, otan mukaan muutaman nuudelipussin ja valmistan nekin vedenkeittimen kanssa.

Tukholmaan otan mukaan sitruunateetä, sokeripitoista. 0,5 l pullo riittää antamaan päivän ajaksi energiaa.

Tax free ostoksia teen sen mukaan mitä työkaverit tilaavat, kaikki voittaa.

Hiljaisena päivänä tulee laivalle asiakas, joka käyttää kunnolla tax freetä, työkaverit saavat ostokset tax free hinnalla ja minulla, jolla ei ole varaa lähteä muuten reissuun, pääsen.

Joo, ikävä kyllä otan myös omat juomat mukaan. Sain ystävältäni hänen siivotessa pullojen jämiä. Viimeksi oli mukana tequilaa. En voi vst juoda raakana, joten otin ehkä 1/3 l mukaan ja 1.5 l kokista. Join puolet menossa ja puolet paluuussa.

En vaan tiedä mitä teet minttuliköörille, sekä kahviliköörille että banaaniliköörille. Pitää vähän googlta ohjeita. Tärkeintähän alkoholissa on että saa pienen hiprakan.

Pelkkää saituuttahan tämä ei ole.

Minulle jää kuussa 300 e rahaa ja matkustamisen kohdalla budjetti on monessa kuukaudessa 0 euroa.

Matkustajamaksu maksaa 4-8 e, riippuen viikonpäivästä ja reitistä ja jos tax free ostostilauksia tulee paljon, saan 2 lahjakorttia. Toisen säästän seuraavalle reissulle ja toisen myyn , saan siitä matkustajamaksut pois.

Jos olisin saita, voisin pyytää esim hakupalkkaa tai myisin alaikäisille. En tietenkään tee kumpaakaan.

Tykkään Tukholmasta todella paljon ja tämä on minulle ainoa tapa käydä siellä.

Vierailija
445/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takapotku-Katapultti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri otti laivalle mukaan oman vedenkeittimen.

EI HEMMETTI...

Jostakin syystä tää on paras kaikista :)

Minulla on aina vedenkeitin mukana.

Risteilen ainoastaan näillä tax freestä saaduilla risteilylapuilla ja en käy yksin syömässä.

Minulla on umpijäässä oleva maustettu riisi, joka saa pienessä kylmäkassissa sulata yön yli ja kun tulen Tukholman päässä takaisin laivalle, käyn sen lämmittämässä lasten leikkihuoneessa. Mukana myös pilttipurkki.

Aamulla syön näitä annospusseja puuroa. Jos pilttipurkit ovat kotona loppu, otan mukaan muutaman nuudelipussin ja valmistan nekin vedenkeittimen kanssa.

Tukholmaan otan mukaan sitruunateetä, sokeripitoista. 0,5 l pullo riittää antamaan päivän ajaksi energiaa.

Tax free ostoksia teen sen mukaan mitä työkaverit tilaavat, kaikki voittaa.

Hiljaisena päivänä tulee laivalle asiakas, joka käyttää kunnolla tax freetä, työkaverit saavat ostokset tax free hinnalla ja minulla, jolla ei ole varaa lähteä muuten reissuun, pääsen.

Joo, ikävä kyllä otan myös omat juomat mukaan. Sain ystävältäni hänen siivotessa pullojen jämiä. Viimeksi oli mukana tequilaa. En voi vst juoda raakana, joten otin ehkä 1/3 l mukaan ja 1.5 l kokista. Join puolet menossa ja puolet paluuussa.

En vaan tiedä mitä teet minttuliköörille, sekä kahviliköörille että banaaniliköörille. Pitää vähän googlta ohjeita. Tärkeintähän alkoholissa on että saa pienen hiprakan.

Pelkkää saituuttahan tämä ei ole.

Minulle jää kuussa 300 e rahaa ja matkustamisen kohdalla budjetti on monessa kuukaudessa 0 euroa.

Matkustajamaksu maksaa 4-8 e, riippuen viikonpäivästä ja reitistä ja jos tax free ostostilauksia tulee paljon, saan 2 lahjakorttia. Toisen säästän seuraavalle reissulle ja toisen myyn , saan siitä matkustajamaksut pois.

Jos olisin saita, voisin pyytää esim hakupalkkaa tai myisin alaikäisille. En tietenkään tee kumpaakaan.

Tykkään Tukholmasta todella paljon ja tämä on minulle ainoa tapa käydä siellä.

Kaakaota, minttukaakaota.

Minttuliköörin saa tuhottua kuumaan veteen kaakaota ja sekaan likööriä. Ota kahvimuki mukaan , hytin kertakäyttömuki ei kestä kuumaa vettä.

Vierailija
446/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri, ei pidä ulkovaloja, koska ei niitä itse tarvi...pilkkopimeä piha ja ulkoportaat, on turvallista juu, ja omakotialueella asutaan. Sama ihminen pkastaa ruokia kaupan käytetyissä hedelmäpusseissa, freesia..

Vierailija
447/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi tuttu pesee kondominsa käytön jälkeen ja käyttää sen uudelleen kunnes hajoaa

hyi älä ny viitsi hassutella, kas kun ei pyörittele pesun jälkeen vielä perunajauhoissa etttä "pito" säilyy lateksissa, lähetä hei niksipirkkaan se on saitureiden raamattu.

Sukkahousujen kääriminen hepin ympärille on 100%:n varma ehkäisy keino.

Vierailija
448/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
449/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on outo kuriositeetti mutta tapailin joskus työtöntä miestä, joka oli ehkä anteliain kaikista. Oltiin tapa oltu vain ehkä kuukauden ajan ja syntymäpäivänäni minua odotti 60 €:n hieronta. Sitten hän oli varannut yksityisen poreamme- ja saunavuoron meille ja skumppaa. Sen jälkeen oli pihvi-illallinen ravintolassa.

Eikä kyseessä ollut mikään itseäni vanhempi vaan samanikäinen mies, joka eli sillä hetkellä toimeentulotuella.

Vierailija
450/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani laimentavat käsisaippuaa ja shampoota vedellä.

Vierailija
451/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan tosi pihi työkaveri, hän söi aina ahneuksissaan suuren osan työporukan joulusuklaista joita laittelimme tarjolle yhteiseen kahvipöytään.

Kerran nauroimme hänelle, koska hänellä oli yksi konvehti suussa, yksi kädessä ja toisella kädellä tavoitteli jo rasiasta kolmatta.

Tämä on kuitenkin vielä ymmärrettävää, mutta kerran toinen työkaveri toi Thaimaasta kahvipöytäämme karkin näköisiä nappuloita, maistelimme niitä mutta kukaan ei pystynyt syömään olivat niin kummallisen makuisia.

Karkkipussin tekstit olivat thaikkua joten niistä ei mitään selvinnyt, pakkauksessa oli kuitenkin useampikin koiran kuva, ja päättelimme, että taisivat olla koiran nappuloita.

Tämä pihi työkaveri otti sitten pussin itselleen, ja napsi nappulat suuhunsa työpisteellään.

Vierailija
452/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi tuttu pesee kondominsa käytön jälkeen ja käyttää sen uudelleen kunnes hajoaa

hyi älä ny viitsi hassutella, kas kun ei pyörittele pesun jälkeen vielä perunajauhoissa etttä "pito" säilyy lateksissa, lähetä hei niksipirkkaan se on saitureiden raamattu.

Sukkahousujen kääriminen hepin ympärille on 100%:n varma ehkäisy keino.

No heh, paksujen sukkahousujen riisumatta jättäminen on vielä parempi ehkäisykeino naisilla, paitsi voi vähän varpaat kipristellä aktin aikana.

Vierailija
453/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks laihialainen pihi äijä oli niin pihi että oli ottanu thaimaan vilkkaimmalle tyttökadullekki oman muijan mukaan. Kuulemma kattominen ei maksa mitää.

Vierailija
454/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on outo kuriositeetti mutta tapailin joskus työtöntä miestä, joka oli ehkä anteliain kaikista. Oltiin tapa oltu vain ehkä kuukauden ajan ja syntymäpäivänäni minua odotti 60 €:n hieronta. Sitten hän oli varannut yksityisen poreamme- ja saunavuoron meille ja skumppaa. Sen jälkeen oli pihvi-illallinen ravintolassa.

Eikä kyseessä ollut mikään itseäni vanhempi vaan samanikäinen mies, joka eli sillä hetkellä toimeentulotuella.

Hänen oli täytynyt säästää tehdäksesi syntymäpäivästäsi kivan. Hyvä tyyppi koska arvosti sinua selvästi nähdäkseen vaivaa vuoksesi.

Vierailija
455/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini miehen sukulainen käy äidilläni lähes viikottain syömässä "no voin ottaa vähän" -asenteella ja lopuksi kehuu, mutta en ole nähnyt hänen koskaan tuovan mukanaan mitään ja tiedän ettei hän tarjoa koskaan mitään. Ruuan jälkeen hän odottelee sitten kahvia. Rahan säästämiskeinoista hän puhuu joka kerta.

Vierailija
456/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juupajuuh kirjoitti:

Naapuri maaseudulla ajaa polkupyörällä 25km päähän päivittäin kesät talvet töihin. Ilman heijastimia polkee pilkkopimeässä vesisateessa :( omistaa autonkin , mutta liian pihi ajelemaan. Lamppuja pitää katossa vain yhdessä huoneessa.

Millainen työ? Käykö sitten suihkussa perillä. Luulisi, että hieman haittaa, jos on hikisen märkänä tai uitettuna tekemässä töitä 😃 Heijastimien puute on kyllä harvinaisen hölmöä, lähinnä muita tiellä liikkuvia kohtaan.

Vierailija
457/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuellahan tohon menee jo puolet kuukauden rahoista 😁

Vierailija
458/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani kummitäti ei ole antanut kertaakaan joululahjaa lapselleni, syntymäpäivänä myös ilman lahjaa mutta hän tarjoutuu kahvinkaatajaksi. Hän käy leipäjonossa vaikka tarvetta ei olisi, samoin hän hakee kouluilta ylijäämäruokaa, jääkaapista hän irroitti lampun että säästäis sähköä. Surullista touhua.

Jos kummi tulee syntymäpäiville ja hänellä suinkin on varaa, on hyvä tapa tuoda lapselle lahja, mutta muuten en kyllä ymmärrä milloin ja miksi kummin tehtäväksi on tullut lapsen lahjominen minta kertaa vuodessa aina aikuisuuteen asti, ellei kauemmin. En kuulu mihinkään kirkkoon, mutta minulla on kyllä ollut vähän toisenlainen käsitys kummin tehtävistä.

Pienyrittäjänä toiminut isäni saa niin pientä työeläkettä, että saa saa siihen vähän lisää takuueläkkeestä. Hän käy toisinaan hyvillä mielin leivänjakelussa, koska siellä jää usein yli leipää ja joskus muutakin (kuten puurohiutaleita, ihan hyviä hedelmiä ja päiväysvanhenevia muita ruokia), jotka menisivät muuten roskiin.

Edellisessä asuntoni jääkaapin lamppu sammui, mutta huomasin keittokomeron kattolampun valon riittävän oikein hyvin.

Yksin kun asuu, voi hyvin käyttää niin päivällä kuin yöllä virttyneitä ja reikäisiä vaatteita. Jos joku tupsahtaa kylään, parempien vaatteiden vaihto on nopeaa kylppärissä. Kodin ulkopuolelle, saati töihin, en mene rähjäisenä.

Olen opetellut käyttämään shampoot, voiteet jne. loppuun ennen kuin avaan uutta pakkausta (ei se tosin ole pihiyttä, vaikka tilaa ja rahaa säästyykin).

Vierailija
459/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran, voiko sauman päällä nukkua: halkaisin vanhan, vain keskeltä ohenneen lakanan pitkin päin ja ompelin etsiset, vielä tukevaa kangasta olevat sivut yhteen. Tulos: kuin uusi lakana, eikä ainakaan minua keskisauma haittaa, en edes huomaa sitä.

Sittemmin olen ommellut myös eri värisiä (ei valkoisia!) lakanan kappaleita yhteen, vähän vaihtelua näinkin.

Tuollaisen suoran sauman ompelu onnistuu, vaikka ei juuri muuten ompelukonetta osaisikaan käyttää. Seuraavaksi taidan kokeilla tyynyliinojen auki ratkomista ja uudelleen ompelua, niissähän on usein ei-kuluvalla kohdalla paljon hyvää kangasta.

En oikein pidä imuroimisesta, on kovaäänistä ja raskasta, eikä nyt ole varaa kunnon imuriin, mutta jos on ns. teräväkuivain tai muu pitkävartinen kuivauslasta, on helppo käyttää vanhoja kangaskappaleita lastan alla, joko kuivana tai kosteana, lattioiden nopeaan puhdistamiseen. Kankaat voi sen jäkeen joko pestä tai laittaa suoraan roskiin.

Vierailija
460/2134 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Minulla on sukulaisperhe (toisen vanhempani sisaruksen), ja he ovat todella rikkaita, ei siis mitään pelkästään "hyvin toimeentulevia". Mutta he ovat niin nuukia, että esimerkiksi kun omat vanhempani menivät kyläilemään sinne kerran ja veivät vielä tuliaisiksi ison, 50kg:n säkillisen uutta perunaa (meillä on maatila), niin rouvapa ei tarjonnut heille kuin kaupasta haettua tarjousmaksalaatikkoa. Ei keittänyt edes niitä perunoita seuraksi lootalle. Ja vanhempani käyvät noin kerran kymmenessä vuodessa heillä kyläilemässä. Isä ja äiti olivat siellä  kaksi yötä, koska nuo sukulaiset asuvat useamman sadan kilometrin päässä. Ja heti kun autollaan lähtivät paluumatkalle he etsivät ruokaravintolan ja kävivät syömässä. Isä kertoi, että hän olisi muuten varmaan pyörtynyt jo nälästä autonrattiin.

Mainittakoon vielä, että vanhempani eivät millekään yllätysvierailulle menneet, vaan asia oli sovittu jo edelliskesänä, kun nämä parempiosaiset olivat jokavuotisella kyläreissullaan kotonani. Ja heille äiti laittoi aina parasta pöytään, vaikka mitään tuliaisia vieraat eivät koskaan tuoneet.

No tällä sukulaispariskunnalla on tietenkin sitten loma-asuntoja vähän siellä sun täällä ympäri maailmaa, ja he matkustavat aina eri lentokoneilla. Kuulemma sen vuoksi, että jos kone tippuu, niin toinen jää setvimään omaisuutta.

Aika erikoista tuokin, koska pariskunnalla on neljä omaa lasta, kaikki jo aikuisia ihmisiä ja osalla jo omiakin lapsia.

En tiedä sitten, olisiko niin, että heillä on joku suosikkilapsi, jonka etu on tärkeämpi kuin toisten. Vai pelkäävätkö, että miniät tai vävymiehet yrittävät osingoille.

Tuo pariskunta on vielä sitten sellainenkin, että he oikein kehuskelevat, että kun taas pääsivät niin halvalla jostain tai että kuinka olivat lähes ilmaiseksi jonkun reissun saaneet kun joku oli tarjonnut sen heille.

Heille tärkeintä elämässä tuntuu olevan, että kun ei yhtään kuluisi rahaa.

Mutta sillä konstillahan sitä omaisuutta varmaan kertyykin. Ja kyllähän me köyhemmät sukulaiset olemme saaneet ainakin nauraa porukalla heidän kustannuksellaan. Meillä kaikilla kun on heistä samanlaisia kokemuksia.