ivf/icsi vko 16
Ajattelin tulla kysymään, olisko täällä ketään suurin piirtein samassa aikataulussa meneviä...
Aloitan sumuttelut nyt 17.3 perjantaina, joudun sumuttelemaan pääsiäisloman takia 5.4 asti, joten punktio ja siirto on viikolla 16.
Sumuna suprecur ja puregon-pistokset...
Kommentit (34)
Aika samassa aikataulussa mennään, minä viikkoa myöhemmin.
Sumut alkaa 26.3 ja nollaultra 12.4.
Punktio ja siirto suunniteltu siis viikolle 17.
Kiva vaihtaa kuulumisia, miten hoidot edistyy.
Tänään ajattelin viedä reseptin apteekiiin, kun ne lääkkeet joudutaan kuitenkin tilaamaan, on sen verran pieni paikkakunta, ettei niitä yleensä ole varastossa.
Niin ja eka ivf sumujen kanssa minulle, edellinen oli sellainen, että inssiä tehtiin, mutta muuttui kesken kaiken ivf-hoidoksi, kun munasoluja oli 10.
Toivottua tulosta ei kuitenkaan saatu, vaikka siirtoon saakka päästiin.
Ja ihan saman lääkkeet on minullakin käytössä tässä hoidossa ja Oys:ssä olen hoidossa.
T:Minerva
Hei!
Hieno juttu, että sain matkaseuraa! Haimme tänään lääkkeet, ja huomenna otan ekat sumut - jännittää niin hullusti kun eka hoito kyseessä!!
Meillä eka nollaultra 5.4, saas nähdä mitä silloin näkyy. Minusta ei ole löydetty vikaa, eli kaiken pitäisi olla ok?! Miehelläni on epämuodostuneita siittiöitä suurin osa, joten ICSI meillä hoitomuotona...
Joudun sumutteleen viikkoa pidempään ku normaalisti...toivottavasti ei haittaa hoidon kulkua - hoitajan mielestä sumuttelua voi jatkaa viikon pidempään ilman mitään negat. vaikutuksia!Ollaan kuulolla, yritän käydä joka päivä lukemassa täällä viestit! : ) TSEMPPIÄ SULLE HOITOON - mennään kohti plussaa +++++++++ :)
Hyppäänpä tähän samaan kyytiin, eli meille suunniteltu ICSI vkolle 17. Sumut aloitan 27.3 ja eka ultra olis 11.4. Kun vaan menkat kerkeis alkaa ennen ensimmäistä ultraa...vähän jännittää. Meillä on toinen yritys menossa tällä hoidolla ja tietysti kovasti plussaa odotellaan+++++++. Ei ole meistäkään löytynyt sen suurempaa vikaa, minulla lievä PCO, menkat suhteellisen säännölliset, kierto vain vähän " normaalia" pidempi.
Tottahan toki toivon tälle junalle mahdollisimman paljon +++++++!!!
Aurinkoista kevään odotusta:=)))
Kivaa saada lisää porukkaa mukaan!
Minulla on tänään mennyt jo kahdesti sumut - tuntuu hienolta päästä tekemään jotain konkreettista lapsettomuuden hyväksi!
Uskotaan plussaan, meillä on kuitenkin aina mahdollisuus se saada!
Jos ei onnistu - se on vasta edessäpäin :). Nyt vain tähän hoitokiertoon mahdollisimman positiivisella mielellä!!
Minulla pitäisi menkat alkaa nyt ensi viikolla, saa nähdä, ovat kyllä yleensä ajallaan!Kierto noin 30-31 päivää...yhdesti olen testannut oviksen ja ovuloin testin mukaan...En ole koskaan ajatellut etten ovuloisi ekä siitä ole minulta sen enempää kyselty...Toivottavasti ei tule mutkia matkaan...Mutta eikö säännölliset menkat merkitse ovuloinnin onnistumista ??????? En ole kovinkaan pätevä näissä hommissa :)!
HEIPS!
nostan vähän tätä meidän pinoa, jos saatais lisää porukkaa mukaan :).
Minäkin ilmoittautuisin mukaan!!
Kävin eilen VL Tampereella. Suunnitteilla ensimäinen ivf. Punktio ja siirto suunniteltiin viikolle 17.
Tietysti siirron ajankohta riippuu menkkojen alkamisesta. Mulla ei tule sumutuksia vaan jarru mukaan vasta muutamaa päivää ennen punktiota. Piikitykset alkaa kp 3, puntio kp 12 ja siirtoon päästään noin kp 14-15.
Oltaisiin päästy heti ensi viikolla, mutta se kun ei sitten onnistunut mun työmatkan takia...hieman harmittaa. No, nyt vaan suunnataan ajatus kohti viikkoa 17. Kolmisen viikkoa siihen kun pääsen pistelemään. Pistäminen onkin mulle tuttua jo inseminaatiosta, joissa olin viisi kertaa ennen kuin luovutettiin.
Nostetaanpa pinoa ylemmäksi.
Ekat sumut otettu tänään eli tästä se sitten lähtee.
Kunpa vain muistaisi säännöllisesti ottaa nuo sumut.
Kyllähän sitä kotona, mutta töissä on yleensä niin kiireistä, että pelkään unohtavani.
Olenkin laittanut kännykkään muistutuksen, jospa se auttaisi :)
On tosiaan kiva, kun pääsi tositoimiin, puoli vuotta tässä onkin odotettu eli olihan se aikakin.
Miten muiden kuulumiset, nimimerkit unohtuivat, mutta huomenna taisi joku aloitella myös sumuja??
T:Minerva
Heipat!
En löytänyt pinoa viikolle 15, joten kysynpä, et huolitteko minut tänne mukaan?
Edessä eka ivf, ja jännittää ihan vietävästi. Synarelat sumut menossa. Ti ois ultra aika. Kovin suuria oireita en ole sumuista saanut, toivottavasti on tehonnut kuitenkin toivotulla tavalla.. Ihme kyllä olen muistanut kuitenkin sumut suht ajallaan. Gonal-f ois pistoksena ja alkais sit ensi viikolla.
seruska
Tervetuloa vain mukaan seruska, mukaan mahtuu kyllä!
Mulla sumut jatkuneet jo reilun viikon, eka ultra vasta 1,5 viikon päästä.
Punktioon sitten viikolla 16 vaikka aikaisemminkin olis voinut mennä mutta pääsiäisloma sekoittaa aikatauluja klinikalla...
En ole oikein ehtinyt kirjoitella ahkerasti, ollut töissä sen verran kiireistä.
Mutta kohta meillä kaikilla alkaa kunnon piinailu kun TOIVOTTAVASTI (ja varmasti :) ) päästään kaikki siirtoon asti!!
Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!
Ps. Oireita ei vieläkään sumuista Suprecur, kivaa!!(Tai sitten en osaa lukea itseäni oikein... :) )
Samoja tuntemuksia mulla Minerva noista sumujen ottamisesta...
Kyllä sitä ihmeellisesti kuitenkin muistaa sumutella kun koko ajan on taustalla toive josko näin vauvan tulo onnistuisi...
Jännittävää tämä on, mutta mahtavaa tehdä jotain konkreettista vauvahaaveiden suhteen...Niiden luomutouhuyritysten lisäksi :)!!
Meillä ICSI suunniteltu viikolle 17. Takana on jo 5 ICSIä ja parissa niissä päästy myös PAS:n mutta tuloksena vain kaksi keskenmenoa.. Tähän hoitoon mennäänkin sitten ihan uudella systeemillä; jarruna progren joka laitettiin jo 17.3 (aiemmin yleensä zoladex) ja puregonin sijasta pistelen menopuria, joka alkaa vasta 11.4 jos kaikki ok. Eli mulla on reilusti normaalia pidempi toi jarruttelu ennen kuin aloitetaan pistokset. Mutta jospa nyt sitten onnistuisimme :)
mukana roikutaan, sumut tosiaan aloitin tänään. En viimeksi huomannut mitään erikoisia oireita Synarelasta, joten en odota oireita ilmaantuvan nyt sitten tälläkään kertaa. Flunssa on tosin päällä, joten saahan tuota välistä sumutella sitten muita suihkeita nenään. Ensimmäinen ultra olis tosiaan 11.4 ja toivottavasti noi menkat kerkeis tulla ennen sitä. Olin tuossa vähän kipeenä, joten toivotttavasti ei kierto mene siitä sekaisin.
Hyvät voinnit kaikille mukana oleville ja tervetuloa uudet junaan mukaan! Aurikoista kevään odotusta ja paljon plussa säteitä tähän junaan+++++
Meilläkin on punktio huhtikuussa viikolla 16. JEE!!
Yritin viime viikolla kasata uutta pinoa, kun en huomannut tätä, mutta nyt hyppään teidän messiin jakamaan tuntemuksia. Olen ekaa kertaa nyt palstailemassa. Aikaisemmin olen vain tyytynyt oppimaan muiden viesteistä...
Ollaan ekaa kertaa myös IVF hoidossa. Aikaisemmin ollaan tehty 1 inssi ja yritystä takana jo yli 2,5 vuotta.
Ollaan molemmat 33 v. ja meidät on luokiteltu selittämättömiksi... Kaikki siis pitäisi olla hyvin... Endoa mulla on joskus epäilty, mutta siitä ei ole näkyviä merkkejä sekä torvet on auki. Kivut on siis ainoa oire.
IVF:stä vielä: Tehdään tämä nyt ekalla kerralla pitkän kaavan mukaan. Olen aloittanut suihkuttelut Suprecur:lla pari päivää sitten. Mekat olis pitänyt alkaa eilen, mutta alkavat kun ehtivät. Voisko sumut aiheuttaa menkkojen myöhästymistä..? Nollaultra olis 4.4. ja sitten selvinnee loput päiväykset.
annme: Mullakin oli aluksi 5.4. nollaultra, mutta menojen takia jouduin siirtymään edelliselle päivälle. Aloitatko säkin pistelyt vasta 6.-7.4.? Mulla alkaa silloin pääsiäisen takia. Normaalistihan ekat pistot tehdään kait nollaultra kerralla...?
Toistaiseksi ei ole kyllä mullakaan tuntunut mitään sivuoireita. Pitäiskö koputtaa puuta.. ;-)
Se punktio mua hieman askarruttaa ja hirvitää. Jotkut ovat kokeneet sen niin kivuliaaksi ja olleet kipeänä monta päivää... Onko ketään jolla ei ole ollut kipuja liiemmin..?
Kaikille paljolti plussaonnea ja toivoa!!! =) +++++++
HEIPS!
Pistelty on jo viisi päivää - nyt tänään on alkanut tuntua lievää jomotusta alamahassa, ei kuitenkaan mitään suurempaa!
Minä pistän kynällä, ei mitään sekoitteluja - tai oikeastaan minun mieheni pistää aina aamulla piikin minulle, en itse pysty piikitteleen itseäni :)! Pistäminen ei kyllä tunnun juuri miltään, tietysti se vähän aina kirpaisee, mutta siihen tottuu!
Ultra ylihuomenna - siihen asti mukavia oloja ja jaksuja! En pääse huomenna koneelle kun on niin pitkä työpäivä, mutta palaillaan tokan ultran jälkeen - ilmoittelen sitten missä mennään :)!
Kirjoitellaan ja pirteyttä - ihana Miiruskainen, että kirjoittelet välillä...On tämä kuitenkin sellaista yksinäistä, salaista puuhastelua :) ainakin meillä. Kun emme halua tästä mitään huutelua ympäriinsä :)!
Rantahiekka - huhuu!Mites sinulla??