Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi saunassa tulee niin jäätävän huono olo?

Vierailija
02.01.2017 |

Siis heikottava, pyörryttävä ja pahoinvoiva olo. Olen nuori nainen 175cm ja 75kg, verenpaineet erinomaiset. Myös kuumassa suihkussa tämä vaiva joskus iskee. Mitä ihmettä? Muistan vaivan alkaneen teininä vasta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän?

Vierailija
2/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yleinen vaiva, joka johtuu verenpaineen laskusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan lämpötila on varmaan liian alhainen, jos siellä on jäätävää.

Vierailija
4/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty sauna? Olisko huono ilmanvaihto ...

Vierailija
5/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee myös suihkussa välillä tosi heikko olo, pyörryttää ja lähes oksettaa. Sen jälkeen on pakko olla pitkällään hetki, tuntuu kamalalta ja jopa hapen saaminen tuntuu raskaammalta. En tiedä, johtuuko samasta, mutta kämmenselän suonet pullistuu tosi isoiksi, kun käsiä pitää alaspäin.

Mun verenpaineet on muutenkin n. 100-110/50-60 keskimäärin, olen ajatellut että varmaan laskee paineet hetkellisesti.

Vierailija
6/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hengittää

Vierailija
7/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee myös suihkussa välillä tosi heikko olo, pyörryttää ja lähes oksettaa. Sen jälkeen on pakko olla pitkällään hetki, tuntuu kamalalta ja jopa hapen saaminen tuntuu raskaammalta. En tiedä, johtuuko samasta, mutta kämmenselän suonet pullistuu tosi isoiksi, kun käsiä pitää alaspäin.

Mun verenpaineet on muutenkin n. 100-110/50-60 keskimäärin, olen ajatellut että varmaan laskee paineet hetkellisesti.

Miten suihku voi vaikuttaa noin???

Vierailija
8/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut samanlaista ongelmaa, ja ilmenee aina tietyssä saunassa. Olen ajatellut, että johtuisi huonosta ilmanvaihdosta, mutta ilmanvaihto kyllä pelaa, ja verenpainekin on normaali. En todella tiedä, mistä voisi johtua.

Vierailija
9/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui lämmönsäätelykyky kilpirauhasen hajoamiseen. En kestä kuumaa ja saunassa menee max 5 min.

Vierailija
10/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaa hyvät ihmiset niin ymmärrätte, että se kuumuus aiheuttaa tilapäisen verenpaineen laskun.

Vierailija
11/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkitys on, saunomisesta aivan järkyttävä päänsärky joka kerta, vaikka olis vaan 5min.

Siellä. En pysty saunoa enää ollenkaan.

Vierailija
12/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattais käydä lääkärissä?

Vierailija
13/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella tämä syy mennä lääkäriin?

Vierailija
14/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia

Vierailija
15/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu, ollut lapsesta asti. Sauna ku sauna, huono ja pyörryttävä olo on taattu. Ja happi tuntuu loppuvan. Harmittaa, sillä tykkäisin saunoa pidempään kuin 5 min kerrallaan.

En kyllä menisi tai ole mennyt lääkäriin:) tää on tätä ja thats it.

Vierailija
16/40 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvi mennä lääkäriin. Se on ihan oikeasti ihan normaalia, kuten ylempänä jo joku sanoi. Tilapäinen verenpaineen lasku. Myös matala verensokeri voi tehdä tuota.

Nuorilla tytöillä varsinkin tuo on yleistä. Oma 14v tyttö on pyörtynytkin suihkuun saunasta tullessaan.

Vierailija
17/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sauna olisi syytä ensin lämmittää.

Vierailija
18/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuonat lähtevät liikkeelle (vrt. Mehupaaston yhteydessä tuleva tolkuton päänsärky). Joillain henkilöillä heikentynyt kyky käsitellä kuonaa ja myrkkyjä ja sauna pölläyttä ne liikkeelle varastostaan. Normaalilla henkilöllä niitä ei varastoidu yhtä paljon ja poistuvat saunassakin kivuttomasti hien mukana.

Vierailija
19/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suihku voi vaikuttaa noin???

No sanotaan nyt näin, että toisinaan tykkään piiiitkistä ja kuumista suihkuista... :) Uskon siis, että se aika vietettynä kuumassa suihkussa (joka lämmittää tietenkin koko kylppärin) laskee sitä verenpainetta.

Vierailija
20/40 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pysty saunassa istumaan ylälauteilla enkä kestä kovia löylyjä. Harrastan avantouintia. Kilpirauhasen vajiskin on. Ihmettelen mummoja talvisaunslla kun istuvat "katonrajassa" pitkiä aikoja :)