Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoosi tulossa..

Vierailija
02.01.2017 |

Mulla on todennäköisesti tulossa psykoosi.. On vain ajankysymys milloin todellisuudentajuntani katoaa. Armeija jää väliin, unelma-ammatti jota oisin halunnut opiskella jää väliin.. Toisinsanoen kaikki menee päin vittua, en näe elämässä enää valoa, ainoa mikä mielessäni pyörii on se, että milloin menetän otteen todellisuudesta. Olen hankkinut apua, ja avohoitoon on tulossa arviointiajat. Neuroleptejä ja rauhottavia todennäköisesti tunkee sieltä kouraan, joiden jälkeen muutun zombiksi. Tälläkin hetkellä olen paska kommunikoimaan ihmisten kanssa, ahdistaa puhua tuntemattomille ihmisille ja tuntuu että aina nolaan itseni.. Omaan helvetin paskat sosiaaliset taidot jo valmiiksi, niin voi vaan arvata, että miten käyn mun kanssakäymisten toisten ihmisten kanssa, kun tähän alan popsimaan kivan värisiä pillereitä, avot. Kaikista raskauttavinta tässä on se, että tod. näk. jää ammattikoulu kesken.

En tiedä löytyykö täältä tätä polkua kulkeneita ihmisiä, mutta jos jollain ihmeen ja kumman kaupalla löytyy, niin kertokaa ihmeessä neuvoja, miten olette jaksaneet eteenpäin, ja muutenkin miten elämä menee psykoosin/muun vakavan mielenterveydenhäiriön kanssa.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan psykiatrit siis ovat narsistisimpien ammattien kärjessä ja muu hoitoväki. Vallankäyttö houkuttaa . Ei narsistinen Thoma Szats taas on minun linjoillani että psykiatria ja taudit ovat keksittyjä juttuja mitä ne ovatkin. Mieltä on mahdoton hoitaa materiaalisesti lääkkeillä.

Vierailija
62/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paskapuhetta että psykiatrit tietäisivät elämästäsi enemmän kuin sinä itse.

Masennus tulee useimmiten siitä kun on raivoissaan jollekulle jolle ei ole varaa olla raivoissaan. Mieti kenelle olet perkeleen perkeleen raivoissasi sillä luulen että sinulla on nyt semmonen homma. Se kaveri jota autoin pystyyn ei edes tajunnut kuin raivoissaan oli sille joka jätti . Kun sai tätä aikansa päpättää kritiikittä niin pikkuhiljaa tilanne normalisoituikin kuin taika iskusta. Ilman pilleri pilleriä.

Ne kaikki huminat ja muut kuvat tulevat siitä kun jäit yksin asiasi kanssa ja silloin kun mieli kookee jotain jota mieli ei sallisi niin nuo kaikki ikäänkuin ilmestyvät ulkopuolelle kaikki!

Siitä on kyse. Ei sen kummemmasta.

Ihmiset ovat yksilöllisiä. Ovat yksilöllisiä jopa fyysisten sairauksien ja niiden hoitojen suhteen. Puhumattakaan psyykkisten ongelmien ja sairauksien suhteen.

Turha huutaa yhtä totuutta, koska AP:n kohdalla mahdollinen parantuminen alkaa hänen lähtökohdistaan. Siitä mitä hänelle on elämänsä varrella tapahtunut, miten hän reagoi asioihin ja mikä on hänen nykyinen tilanteensa.

Se on kyllä nyt niinpäin että psykiatria hoitaa kaikkea muuta kuin yksilöllisesti- minä vastasin taas ihan sen perusteella minkä kuvan ap itse antoi täällä.

Psykiatria hoitaa tauteja ei elämäntilanteista tai koettuja vääryyksiä. Siksi se tuhoaa näissä tapauksissa ihmista kun sen sijaan että saisi myötätuntoa se laittaa nielemään lisää - pillereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet lähtenyt hakemaan apua. Mielen sairaus ei ole sen kummempi kuin muutkaan sairaudet. Selviät tästä kyllä! Yritä olla mahdollisimman avoin hoidolle. Varmasti jotain vertaistukeakin on saatavilla.

Vierailija
64/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapiaa suosittelen! Auttaa paremmin kuin lääkkeet. Ja pysy erossa päihteistä, jos käytät niin lopeta.

T:Psykoosista lopulta ilman lääkkeitä toipunut

Vierailija
65/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä potaskaa että " pitäisi uskoa lääkäreitä" . He edustavat valtion mittareita siitä millainen tehopaketti ihmisen tulee veronmaksajana olla ei mitään yksilöllisyyttä tai ihmisarvoa. Siellä ei edes tunneta sanaa yksilö se on massa kopittelu ja lääketeollisuudelle suollettuja pillerituloja. Ei ne ole mitään poppamiehiä joihin tarvitsee uskoa kuin pikku pikku matin. Siellä asetetaan ihminen lapsen asemaan kun iskä muka tietää. Eli siellä taantuu pahemmin kuin hihhulikokouksessa.

Vierailija
66/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut tinnitusta (huminaa, vihellystä, vinguntaa, jopa soittimien ääntä, mutta ei koskaan puhetta tms). Ollut tietynlaisia harhaluuloja, ei mistään yliluonnollisesta, vaan esim. että joku katsoo minua kaupassa ja nauraa, tai että mun kaverit ei ole aitoja ja ne valehtelee jne. Outoa, todella kovaa ajoittaista ahdistusta viimeaikoina, hämmennyskohtauksia, epätodellisia tuntemuksia (sellaisia outoja, hankala selittää, mutta tuntuu päässä oudolta jne.), huimauskohtauksia joihin liittyy tykyttelyä ja tietynlaista paniikkia, pään/niskojen outoa tärinää, katseen kohdistamisen hankaluutta yhteen tiettyyn kohteeseen. Ajatusten harhailua öisin ennen nukkumaanmenoa sängyssä (epäloogisia ajatuksia, havahdus hetken päästä, ja mietin että mitä ihmettä minä oikein ajattelin edes), hajamielisyyttä ja unohtelua.

Siinä päällisinpuolin kaikki 'pahimmat' oireeni, mitä itse tunnistan.

Oireita on paljon, mutta uskoisin että ainakin toistaiseksi niin kauan kun oireeni tunnistan, enkä näe/kuule mitään, niin olen ns. 'turvassa' psykoosilta tms. sairauksilta, kuten skitsofrenialta. Joku tässä on pielessä, se on ihan varma, mutta liittyykö tämä sitten kuitenkaan psykoosiin, niin tiedä sitten. Oireiden perusteella ainakin sinne päin kallistuu, mutta joo, turhaampa sitä liikaa täällä alkaa vatvomaan, antaa ammattilaisten päättää se.

Mitäs ootte muut mieltä, näin äkkiseltään, että kuulostanko psykoottiselta mun kirjoitusten perusteella? Toki eihän mitään voi arvioida minkään foorumiviestin perusteella, mutta ainakin sivullinen voi jotain suuntaa antaa, että ovatko kirjoitukseni loogisia, saako näistä pointtini ilmi yms..? :D 

-ap

Saattaa olla, saattaa olla olematta. Tuo voi mennä uupumuksen ja ahdistuksen piikkiin tai sitten olla tosiaan lievää tai alkavaa psykoottista oireilua. Miesystävällä oli vähän saman tyyppisiä oireita, jotka diagnosoitiin ahdistukseksi ja masennukseksi, joita univaikeudet pahensivat. Joitain kuukausia myöhemmin puhkesikin psykoottinen episodi, niin silloin lääkärit epäilivät että ensimmäinenkin kerta oli saattanut olla psykoosi.

Neuvon kyllä kertomaan lääkärille mahdollisimman perusteellisesti omista tuntemuksista. Se ei ole mukavaa, mutta toivottavasti osuisi kohdalle hyvä kuuntelija. Ja jos vain pystyt, yritä selittää omat tuntemukset mahdollisimman selkeästi ja yksityiskohtaisesti, eli ei esim. "seinät kaatuvat päälle" (mikä on aika monitulkintaista) vaan esim. "Kotona tulee ahdistava olo, sellainen niin kuin seinät kaatuisivat päälle", jos ymmärrät mitä tarkoitan. Yllä kerrot jo selkeästi omista tuntemuksista, se olisi varmasti hyvä alku.

Ja totta, olet kokenut raskaita asioita, niistä kannattaa puhua myös psykologille tai lääkärille, niin ymmärtävät tilanteen taustat. Ja hei, jos sinulle kirjoitetaan vaikka sairaslomaa, niin ei hätää, kyllä pystyt käymään koulun loppuun, vaikka se jäisikin vähäksi aikaa kesken.

Vierailija
67/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yli käenpesän elokuva kertoo tismalleen mitä ihmiselle tapahtuu joka ei ole ainakaan vielä ihan " psykoosissa".

Ihmiset menevät psykooseihin kun niita AJETAAN joka suunnalta epäihmisyyttä kohti. Näin valtio kontrolloi tarkasti ketkä etenevät tässä kilpailussa.

Vierailija
68/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rakettitiedettä tajuta ettei sitä tosiasiaa ja realisia tunteita jota tyttöystävän pettäminen tuottaa voida hoitaa pillerillä. Täysin natsinhommaa vakuuttaa edes tuollaista. Eikä niin kaukana nämä pilleritehtailijat natseista olekaan sillä siellä se oli alkusoluna oikein testikenttää ja ihmiset koekaniineita.

Avatkaa nyt silmät. Freud veti oppiumia ja kuolikin siihen. Jung paneskeli potilaitaan eli petti vaimoaan....

Vierailija
69/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen psykooseihin kriisin sattuessa, ei lääkitystä ja elämä on ihan hyvää ja toiveikasta. Psykoosien kanssa oppii elmään ilman lääkkeitäkin tai ainakin minä elän.

Psykoosi tuhoaa aivoja joka kerta, joten suosittelisin jonkinlaista estolääkitystä.

Vierailija
70/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan sivusta sanoa niin tyttöystäväsi sinne hoitoon kuuluu et sinä:)! Opettakoot sille sitä " terveyttä" olla pettämättä :)! Vituttaa että se on aina se uhri joka saa kaiken paskan niskaan ja leiman persiiseen " sairaana" kun reagoi väärintekoon.

Eräs viisas MICHAEL ELLNER: “Just look at us. Everything is backwards, everything is upside down. DOCTORS destroy health, LAWYERS destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, MAJOR MEDIA destroys information, RELIGIONS destroy spirituality and GOVERNMENTS destroy freedom.”

Suomeksi: Katsokaa meitä. Kaikki on takaperin ja nurinniskoin. LÄÄKÄRIT tuhoavat terveyttä, LAKIMIEHET turmelevat oikeuden, tiedemiehet totuuden , VALTA- MEDIA tuhoaa informaation, USKONNOT HENGELLISYYDEN JA HALLITUKSET Tuhoavat vapauden."

Ap kin on asetettu vittumaiseen tilanteeseen mielestäni jossa olisi alistuttava JOKO hoidettavaksi kohteeksi TAI suostuttava älyttömien valtioitten tappokone armeijan kurimukseen. Puolustamistyö vielä menettelisi mutta kun se ei oikein siltäkään näytä nyt enää....

MITÄ VITTUA TUOSSA YKSILÖ VOI MUUTA KOKEA KUIN KOGNITIIVISTA DISSONANSSIA JA SAADA VÄHINTÄÄN SKITSOFRENIAN! Kaksi yhtä pahaa valittavana....

Kaksoissilmukka. Tapa tehdä hulluksi ihmisiä. Älkää olko niin aivopestyjä ajatelkaa!

Vierailija
71/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä merkki on se että itse tunnistat tilanteet ja pystyt erottamaan toden ja epätoden. Lohdutukseksi voin sanoa että entinen kumppanini sairastui pitkän parisuhteemme jälkeen, puolitoista vuotta erosta. Oli ensin selkeästi maaninen ja muuttui persoonana, sitten tuli masennus joka hoitamattomana johti psykoottisuuteen. Oli oireiden kanssa noin kuukauden ilman lääkäriä kunnes hänen tyttöystävänsä ja perheensä saivat ylipuhuttua lääkäriin.

Aiempaa taustaa millekään mt-ongelmille ei ollut ja eli normaalia elämää. Ensimmäinen diagnoosi oli burn out ja stressi joka oli tuon hetkellisen masennusjakson aikana, mutta siitä eteni psykoosia kohti. Näki näkyjä (varjoja ja hahmoja, leijuvia juttuja pimeässä), oli muitakin aistiharhoja. Ääniä päässä (kolmen eri ihmisen + riitelyä ym), joku biisi soi jatkuvasti päässä ja tulkitsi esim. naapureiden parvekkeella soittamaa musiikkikappaletta joksikin "piiloviestiksi" itselleen. Alkoi olemaan harhainen ja epäili että häntä jahdataan jotenkin ja viedään vankilaan ja lukitaan pois, siksi ei uskaltautunut ensin lääkäriin. Tutki mm. astianpesukoneen taustan jos oli poissa kotoa koska oli varma että on kuuntelulaite asennettu sillä aikaa.

Onneksi läheiset oli skarppina ja itsekin tajusi että ei hitto, miksi kuvittelen tämmöisiä. Pieni aika oli vapaaehtoisesti sairaalassa osastohoidossa (muutamia viikkoja) ja joutui sinne paristi (tai siis meni itse) hoidon alkuvaiheessa. Lääkekomboja oli monta mitä kokeilivat ja osa ei toiminut tai jopa huononsi oloa. Muutaman kuukauden jälkeen tuli diagnoosi ja se oli skitsoaffektiivinen häiriö (googlesta löytyy lisätietoa). Vuosi meni kokonaan sairaslomalla, toinen vuosi toipuessa. Nyt ollut ihan normaali mutta vaatii elinikäisen lääkityksen. Elämä sujuu hänellä hyvin ja on päässyt jotakuinkin takaisin tavalliseen elämäänsä.

Tsemppiä! Muista uskoa lääkäreitä ja syödä lääkkeesi, silloin asiat menee kohti parempaa.

Lääkkeet tulee toki syödä. Mutta jos ne vievät oloa pahempaan tulee siitä kertoa heti.

Minä sain mahdollosuuden paranemiseen, kun minulle löytyi oikea lääkitys. Lääkitys, joka palautti toimintakykyäni siten, että pystyin miettimään ja pikkuhiljaa rakentamaan elämääni.

Mkään lääke ei tee kertaheitolla ihmisestä onnellista. Sehän olisi aivan hullua.

Lääkityksen avulla pystyin kohtaamaan myös negatiiviset tunteet, joita elämä tuo kaikille.

Vierailija
72/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen lanka.

Vierailija
73/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisille ei anneta yksinkertaisesti vaihtoehtoa kieltäytyä koko armeijasta ihan kuin jehovan peiteorganisaation salkkupojille? On epäreilua että omiamme ajetaan hulluuden partaalle asiassa jossa jotkut amerikan syöttiläät saavat luistella pukupäällä vapaina vaikka asuvathan hekin täällä. Eiväthän hekään ole valmiita puolustamaan Suomea - eivätkä he edes tunnusta Suomen lippua.

Tämä järjestely on persiistä. Omantunnonsyistä pitäisi saada jokaisen kieltäytyä armeijasta. Vitittaa kun valtio lellii amerikasyöttiläitään. Mutta alistaa omia poikiamme.

Vierailija
74/76 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisille ei anneta yksinkertaisesti vaihtoehtoa kieltäytyä koko armeijasta ihan kuin jehovan peiteorganisaation salkkupojille? On epäreilua että omiamme ajetaan hulluuden partaalle asiassa jossa jotkut amerikan syöttiläät saavat luistella pukupäällä vapaina vaikka asuvathan hekin täällä. Eiväthän hekään ole valmiita puolustamaan Suomea - eivätkä he edes tunnusta Suomen lippua.

Tämä järjestely on persiistä. Omantunnonsyistä pitäisi saada jokaisen kieltäytyä armeijasta. Vitittaa kun valtio lellii amerikasyöttiläitään. Mutta alistaa omia poikiamme.

Meidän poikien pitää " tulla hulluksi" että voi päästä armeijasta ( en sano ettei joku siihen oikeasti oltaisi ajettukin) mutta ilmeisesti peiteorganisaatioitten amerikanlähettiläitten poikien palvelu " ovelta ovelle" kattaa tiedontarpeen jota militaari rapakontakaakin tarvii ja se katsotaan palvelukseksi. Ei tätä muutenkaan voi selittää miksi valtio lellii noin. Mielipiteeni on tämä.

Vierailija
75/76 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Voit selvitä itsekin kun jäljität vähän mistä tämä alkoi

2. Tunnekuormitus ja se että homma määttää yli hirttää kiinni tuommoseen tilanteeseen

3. Ala puhua juuri näin ihan niin paljon kuin puhututtaaa tästä

4. Unohda lääkkeet ei luola aikoinakaan ollut lääkkeitä ja iihmiskunta vaan selvisi

5. Vältä psykiatriaa viimeiseen sakka siellä rikotaan itsetuntosi vain. Itsetuntosi on aina sairaalan jäkeen huonompi kuin sitä ennen.

Nyt etsit ihmisiä joille alat vaan puhua ja puhua. Selitä niille tilanne samoin kuin meille.

6. Pidä rutiinit. Pukeudu ammulla ja siisti itsesi ja huoneesi ja ulkoile. Nuku hyvin.

7. Puhdista elimistösi sitruunavedellä ja syö kasviksia sinulla voi olla erilaisita litkuista ja ruuista liikaa myrkkyjä elimistössä

8. Se että epäilet kavereitasi voi olla realistista jos sua ollaan kusetettu jo aiemmin. Kösittele asia mielessäsi.

Iso hali ja puhu täällä vaikka meille.

Muista ota tämä tilasi vakavana muistutuksena miten kuormitut liikaa sitten vältät vastaavanlaisia paikkoja ja tilanteista liian tiheästi tapahtuvana. Jarruta ja musita virkistää mieltäsi menemällä leffaan ja syömään ja tapaamalla ystäviä. Näistä jos tinkii alkaa vipata jos on herkempi.

9. Jätä limsat aj energiajuomat ja prosessoitu ruoka ja osta turetta vain aina. Valmista ruoka itse paistinpannulla veden höyrystämänä ja lisää erilaisia siemeniä ja soijaa.

10 . Älä syö punaista lihaa se vetää juntturaan vaan ota kalaa ja tonnikalaa.

Kun täällä nyt joku jakoi jo ruokavalio-ohjeitakin, niin haluaisin vain jakaa oman näkökulmani...

Puolisoni sairastui vakavaan ahdistukseen ja sittemmin psykoosiin. Alussa hän oli myös aika vainoharhainen, ajatteli että häntä kiristetään töissä. No sittemmin vainoharhaisuus muuttui pakkomielteisyydeksi, esimerkiksi ruuan suhteen. Sokeroidut jutut piti jättää pois kun niistä tuli kuulemma huono olo ja ahdisti. No eipä siinä vielä mitään, mutta kun välillä ei voinut syödä mitään kun siitäkin kuulemma tuli huono olo ja ahdisti lisää. No kappas kun ensin oli syömättä ties kuinka pitkään ja sitten söi jotain...ihme että tuli sydämentykytys! Muutenkin suhtautuminen ruokaan meni aika pakkomielteiseksi, puoliso laihtui silmissä kunnes sai lääkityksen. Tämän nähneenä neuvoisin viimeiseen asti välttelemään kaikkien pakkomielteiden kehittämistä, liittyivät ne sitten ruokaan tai muuhun, esim. rituaaleihin ("kierrän kehää 10 kertaa ennen kuin voin poistua kotoa", tms.) siinä määrin että ne alkavat jo haitata elämää.

Kaikilla meillä on omat päähänpinttymämme, ja sairauden kanssa kamppailevalle ne voivat antaa hallinnan tunnetta, mutta eivät ne muita ongelmia poista, joskus vain haittaavat elämää. Nuku ja syö tarpeeksi ja säännöllisesti, vältä alkoholia, siinä oikeastaan jo riittävät neuvot. Säännöllinen elämä auttaa toipumaan, mutta muuten sinua auttaa parhaiten lääkäri, psykiatri tai psykologi, eivät mitkään sitruunamehu-vippaskonstit. Hyvää toipumista!

Vierailija
76/76 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten minulla oli pari päivää kestänyt lyhyt psykoosi. Oma elämä on tällä hetkellä (oikeasti) jotenkin epätodellisten sattumien sarja. Tästä on tullut unettomuutta ja liikaa kahvia sekä syömättömyyttä. Välillä olen todella varma näistä epäuskottavista asioista mitä ympärillä tapahtuu ja toimin niiden mukaisesti. Sitten nukun yön hyvin ja syön normaalisti jonka jälkeen ajattelen että olen ollut psykoosissa ja nuo kummalliset asiat elämässä ovat olleet harhaa. Sitten taas naureskeöen näille "harhoille" ja elämä on ihanaa päivän pari. Epäusko ja unenpuute ovat ehkä ne suurimmat jutut mikä saa minut pois raiteiltaan ja ajattelen välillä vieläkin olevani psykoosissa... ehkä... Muttä elämä on kummallista välillä, sekin on hyväksyttävää ei kaiken aina tarvitse tapahtua pelkästään oman pään sisällä. Eikä menneisyys ohjaa tulevaisuutta jos sen ei niin anna tehdä. Psykoosi on osa menneisyyttä ja se on ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi