Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken nuori äiti tuli ulos kaupasta kolmen lapsen kanssa..

Vierailija
02.01.2017 |

Joista nuorin oli vaunuissa ja vanhinkin ehkä 4v.
Ensimmäinen tehtävä tällä naisella oli saada tupakka palamaan ja syttyihän se.
Käry alkoi nousta ja tuhkaa varisi varmasti vaunuihin kun hän hosui sen palavan tupakan kanssa siinä vaunujen yläpuolella.
Uskomattoman paljon kyllä herätti melkeimpä vihaa,olisi tehnyt mieli käydä stumppaamassa se savuke sen suusta.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vihaan lasten SEURASSA tupakoivia vanhempia. Itsekin poltan, mutta AINA lasten silmiltä (ja keuhkoilta) turvassa. Tietysti aina välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, kun ei vaan ole mahdollista päästä ulos tupakalle ilman lapsia, mutta äiti uhrautuu sen verran lastensa vuoksi! Totta kai järkevintä olisi lopettaa kokonaan ja ehkä vielä joku päivä se onnistuukin.

Miten muut tupakoivat vanhemmat voivatkaan olla noin itsekkäitä? Pistää todella vihaksi! Mikä siinä on teille muille niin vaikeaa olla polttamatta lasten seurassa, kun ainakin minä äitinä pystyn siihen? Kuten jo mainitsinkin, niin tietysti välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, koska aina ei ole mahdollista päästä ulos edes hetkeksi ilman lapsia, mutta mitä sitten? Kyllä niillä niksat saa pois, vaikkei se mikään nautinto olekaan kuten tupakkahetki on.

Niksat??? Oikeesti???

Tiäks, mä oon sellasessa työmaassa, missä ei saa polttaa!! Siinä ollaan sit 9,5 h ilman. Joo, ja kotona vedän. Joskus lapsi nähnyt ikkunasta.

Me kotimutsi töihin.

Kotona vedät lasten seurassa? :)

Ja joo, ihan aikuisten oikeesti. Jos sinulle kerran ei tule tupakoimattomuudesta mitään oireita, niin miksi sitten olet niin typerä, että jatkat polttamista ylipäänsä? Lopeta nyt hyvä ihminen terveytesi takia. Minä voin sanoa suoraan, etten ole vielä oppinut kestämään niitä vieroitusoireita, joten en ole osannut lopettaa. Olen heikko, kyllä. Niin kuin kaikki muutkin tupakoitsijat ovat, koska lopettaisivat muuten jos eivät olisi. Nikotiinipurkan mussuttaminen lasten seurassa ei vahingoita heitä toisin kuin tupakoiminen.

Vierailija
102/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastikään näin äidin nousevan autostaan tupakka suussa, savupilvi lehahti autosta samalla.. Sitten avasi takaoven, josta hyppäsi samantien joku semmonen 3-vuotias lapsi, ei ollu tosiaankaan missään istuimessa eikä edes varmaan turvavöissä kun niin sukkelasti sieltä loikkasi. Pakkasta oli ihan kunnolla eikä lapsella ollu ees pipoa tai hanskoja ja siinä seisoi lapsi auton vieressä ootellen useamman minuutin, että äiti saa poltettua. Siinä aattelin, että kaikenlaiset älykääpiöt sitä lapsia tekeekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en asu Suomessa. Meillä ei onneksi ole tällaista ilmiötä ollenkaan olemassa eikä kukaan kiinnittäisi siihen huomiota, että äiti polttaa ulkona yhden tupakan. Puhumattakaan, että kukaan olisi niin pikkusieluinen, että aloittaisi siitä nettiin keskustelun. No, Suomessa suomen tavalla, mutta kuka siellä haluaa olla äiti?

Fuck you.

Täällä tupakoi niin on nisti ja " muuten holtiton"

Täällä juo " lasillisen viiniä" ( vittu kun olen hieno) niin on tyrkky.

Jos juo viinaa, on mies tai alkkis.

Jos täällä pyytää apua, on avuton.

Jos täällä on tekemisissä suvun kanssa, on läheisriippuvainen.

Mut hei, kieltäkää lippulaulu, kyllä se siitä.

...ja samaan syssyyn neekerinpusut ja valkoinen iho!!!

Hyvin menee mutta menköön.

Onneksi on talo Ausseista ostettuna!

Heippodei paskiaiset.

En tajunnut yhtään tämän viestin pointtia, mutta Ausseissa röökiaskin hinta n.12-15e (ellei jopa enemmänkin..?). Että röökaajana ja holhouskammoisena ei sieltä kannata taloa ostaa :)

Vierailija
104/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy näitä tupakoinnin puolustelijoita, mistä ihmeen ojasta te aina kaivaudutte aggresiivisesti huutamaan, kun puhutaan tupakoinnista minkä tahansa asian yhteydessä. Miksi kukaan puolustelee tupakointia? Kertokaa? Mitä hyvää siinä on? Tupakointi ei ole hyväksi kenellekään, se on yksi maailman turhimpia asioita, sillä ei ole mitään positiivisia vaikutuksia. Pienten lasten vanhemmat ovat viimeisimpiä, joiden pitäisi polttaa!

Koska se ei kuulu sinulle millään tavalla mitä minä itselleni teen. Jos en polta lasteni läsnäollessa, enkä puhaltele savua kenenkään naamalle, niin se on ihan oma asiani poltanko vai en. Siitä tulee hyvä olo ja se rentouttaa, kun sillointällöin poltan. Varmaan about sama vaikutus kun saunakaljalla.

Hyvä olo ja rentouttaa? Jos et olisi ikinä polttanut, tulisiko yhtä hyvä ja rentouttaisiko, kun sen ensimmäisen polttaisit? Ei toimi.

Tuskin tulisi. En myöskään pitänyt esim kaljan mausta kun maistoin sitä ensimmäisen kerran, nykyään pidän. Miten tämä liittyi tähän..? Kysyit mitä hyvää tupakassa on, ja vastasin että minua se rentouttaa siksi poltan joskus.

Vierailija
105/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka rageette, ettei toisten asioihin saa puuttua ja et Suomessa saa tupakoida, missä haluaa, oletteko koskaan kuulleet passiivisesta tupakoimisesta? Ei tasan ole ihan oma asia, jos kolme lasta tulee riippuvaisiksi tupakasta vastoin tahtoaan jo pienellä iällä.

En ole ikinä tupakoinut, mutta viettänyt 18 kasvun vuotta paksussa savussa. Äiti lopetti ajoissa, mutta isä sauhusi hautaan asti. Nykyään inhoan pelkkää hajua. Lisäksi korvani särkivät ja kurkku oli ärtynyt. Vaatteet haisi, mikä oli valtava sosiaalinen stigma.

Tällä hetkellä olen 1.vakituisessa työssäni, josta joudun ehkä luopumaan keuhko-ongelmien takia.

Vierailija
106/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vihaan lasten SEURASSA tupakoivia vanhempia. Itsekin poltan, mutta AINA lasten silmiltä (ja keuhkoilta) turvassa. Tietysti aina välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, kun ei vaan ole mahdollista päästä ulos tupakalle ilman lapsia, mutta äiti uhrautuu sen verran lastensa vuoksi! Totta kai järkevintä olisi lopettaa kokonaan ja ehkä vielä joku päivä se onnistuukin.

Miten muut tupakoivat vanhemmat voivatkaan olla noin itsekkäitä? Pistää todella vihaksi! Mikä siinä on teille muille niin vaikeaa olla polttamatta lasten seurassa, kun ainakin minä äitinä pystyn siihen? Kuten jo mainitsinkin, niin tietysti välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, koska aina ei ole mahdollista päästä ulos edes hetkeksi ilman lapsia, mutta mitä sitten? Kyllä niillä niksat saa pois, vaikkei se mikään nautinto olekaan kuten tupakkahetki on.

Niksat??? Oikeesti???

Tiäks, mä oon sellasessa työmaassa, missä ei saa polttaa!! Siinä ollaan sit 9,5 h ilman. Joo, ja kotona vedän. Joskus lapsi nähnyt ikkunasta.

Me kotimutsi töihin.

Ja joo, ihan aikuisten oikeesti. Jos sinulle kerran ei tule tupakoimattomuudesta mitään oireita, niin miksi sitten olet niin typerä, että jatkat polttamista ylipäänsä? Lopeta nyt hyvä ihminen terveytesi takia. Minä voin sanoa suoraan, etten ole vielä oppinut kestämään niitä vieroitusoireita, joten en ole osannut lopettaa. Olen heikko, kyllä. Niin kuin kaikki muutkin tupakoitsijat ovat, koska lopettaisivat muuten jos eivät olisi. Nikotiinipurkan mussuttaminen lasten seurassa ei vahingoita heitä toisin kuin tupakoiminen.

Joo, kotona vedän. Lapset on ulkona ja kattoo kun mä sauhutan sisällä.

Ja hymiöitä hitoksiin päälle.

Oikeasti, hanki elämä.

Vierailija
107/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tehnyt sille mammalle oikein hyvää!! Harmi että et tehnyt sitä.

T. Mamma joka polttaa " salaa" ja häpeää.

Kenenkään ei tarvis polttaa, ja se on jumalan tosi se.

Poltan minäkin viihteellä, ilman lapsia siis. Mitä sitten? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ryyppääväthän ihmiset myös joskus ilman lapsia, ihan yhtä paljon vahinkoa siinä tulee lapsille..

Noinko sanot sun pennuille, kun ne rupee röyhyämään 15 veenä???

Tupakka pois kaupoista ja loppu koko ääliömäisyydelle. Kumpa en olisi ikinä aloittanut!!!

En tietenkään, mutta sitten ku he ovat 27 vuotta niin polttavat jos polttavat, minkä minä sille teen? Miksi alkoholi on niin paljon pienempi paha? Niimpä.

....ai ne oottaa sulla siihen saakka....

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

Mitä...? Tarkoitan että sitten kun he ovat MINUN ikäisiäni, niin tekevät omat päätöksensä mitä kropalleen tekevät. Minä poltan joskus viihteellä, siitä ei ole heille haittaa, koska eivät ole mukana. Kotona en ikinä polta, enkä lasten seurassa.

No hyvä, sano just toi, kun 15 vee haisee kessulle tullessaan kotiin.

Sä ja sun veen viihtees. Hajoo.

Tottakai sanon että aikuisena voivat tehdä omat päätöksensä, mutta alaikäisenä minun talossa eletään minun sääntöjen mukaan, ja siellä ei kukaan tupakoi.

...mutku enhä mä ku vähä viihteellä!!!

T. Nico-orvokki 14 vee

Annatko sinä alaikäiselle lapsellesi lasin viiniä ruuan kanssa, jos itse juot? Niimpä.

En anna. Ja se on niinpä. Koita nyt lähtee vaikka viihteelle ja vedä yksi tupakka ja juo lasi punaviiniä ja ole niin saaranan hieno.

Niinpä.

En taida kyllä tänään silti lähteä. Pusipusi!

Vierailija
108/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja isäni "ei tupakansavusta mitään tuu" kuoli keuhkoista levinneeseen syöpään. Samoin hänen isänsä.

# 105

Vierailija
109/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sukulaiset on kuallu tupakoitsijat keuhkosyöpään ja alkkikset maksa/ haimasyöpään. Muut on menny vanhuuteen. Mut ei, jatketaan.

Vierailija
110/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on minustakin paha, jos polttaa niin, että savut on suoraan lasten silmillä ellei sitten tuhkatkin. Noin muuten en jaksaisi demonisoida sitä, jos Äiti polttaa, jos polttaa ulkona. Totta kai tupakointi on pahasta, mutta oikeasti niin on moni muukin asia. Tiedän ihan hyviä äitejä, jotka tupakoivat.

Vierailija
111/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy näitä tupakoinnin puolustelijoita, mistä ihmeen ojasta te aina kaivaudutte aggresiivisesti huutamaan, kun puhutaan tupakoinnista minkä tahansa asian yhteydessä. Miksi kukaan puolustelee tupakointia? Kertokaa? Mitä hyvää siinä on? Tupakointi ei ole hyväksi kenellekään, se on yksi maailman turhimpia asioita, sillä ei ole mitään positiivisia vaikutuksia. Pienten lasten vanhemmat ovat viimeisimpiä, joiden pitäisi polttaa!

Koska se ei kuulu sinulle millään tavalla mitä minä itselleni teen. Jos en polta lasteni läsnäollessa, enkä puhaltele savua kenenkään naamalle, niin se on ihan oma asiani poltanko vai en. Siitä tulee hyvä olo ja se rentouttaa, kun sillointällöin poltan. Varmaan about sama vaikutus kun saunakaljalla.

Hyvä olo ja rentouttaa? Jos et olisi ikinä polttanut, tulisiko yhtä hyvä ja rentouttaisiko, kun sen ensimmäisen polttaisit? Ei toimi.

Tuskin tulisi. En myöskään pitänyt esim kaljan mausta kun maistoin sitä ensimmäisen kerran, nykyään pidän. Miten tämä liittyi tähän..? Kysyit mitä hyvää tupakassa on, ja vastasin että minua se rentouttaa siksi poltan joskus.

Tupakka ei rentouta, vaan se helpottaa hetkeksi nikotiinin vieroitusoireita, jotka jotkin ajan kuluttua jatkuvat entistä pahempana ellet taas helpota niitä. Vieroitusoireet taas johtuvat polttamisesta. Sitä kutsutaan riippuvuudeksi. Tätä koko noidankehää ei olisi olemassa ellet polttaisi alunperinkään, ja osaisit todella rentoutua jollakin muulla tavoin. 

Parempia perusteluja odotellessa.

Vierailija
112/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niksat??? Oikeesti???

Me kotimutsi töihin.

Joo, kotona vedän. Lapset on ulkona ja kattoo kun mä sauhutan sisällä.

Ja hymiöitä hitoksiin päälle.

Oikeasti, hanki elämä.

No oikeasti en edes ymmärrä, miksi hermostuit minulle noin pahasti jos kerran molemmat olemme samaa mieltä siitä, ettei lasten seurassa saa polttaa? Olemmehan molemmat kuitenkin tupakoitsijoita, joten tuskin voit vihata minua pelkän tupakoinninkaan takia. Eipä meidän kai tarvitse tätä änkkäystä jatkaa, kun en edes tajua raivosi lähdettä.

Vierailija
113/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tupakoiva vanhempi, enkä katsoisi tuollaista hyvällä! Meillä ei polteta vaunujen läheisyydessä tai muutenkaan lapsen lähellä, sisävaatteet aina suojattuna oli kesä tahi talvi, kädet pestään aina röökin jälkeen. Yövaatteilla ei missään nimessä tupakoida. Ei lapsen pidä kärsiä omasta tyhmyydestä. Itse sorruin uudestaan ja aion myös uudestaan lopettaa. En pidä tapaa hyvänä esimerkkinä.

Vierailija
114/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka haluaa perusteluita tupakointiin, tässä tulee. Ei niitä ole. Typerä asia jonka olen teininä kovana mimminä aloittanut, enkä enään pääse eroon. Ymmärrän terveyshaitat kyllä, mutta mulla ei kyllä lapsia ole, joten ulkoistan ne ne nyt tästä kommentista. Olen miettinyt lopettamista monta kertaa, yrittänytkin, mutta kun elämä menee muutenkin päin helvettiä nyt, ja psykologinkin kanssa olen tästä puhunut, niin on vain sanonut että älä rankaise itseäsi vielä lisää. Riippuvainen kun olen, niin mielialani olisi vielä huonompi jos yrittäisin nyt päästä riippuvuudestani päästä eroon. Myöhemmin on aika lopettaa kun elämäni on tasaantunut. Kaikki muutkin tässä saatan kylmässä ja harmaassa maassa on itsekkäitä, niin olen minäkin, vielä vähän pidempään.

Vierailija
115/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakka ei rentouta, vaan se helpottaa hetkeksi nikotiinin vieroitusoireita, jotka jotkin ajan kuluttua jatkuvat entistä pahempana ellet taas helpota niitä. Vieroitusoireet taas johtuvat polttamisesta. Sitä kutsutaan riippuvuudeksi. Tätä koko noidankehää ei olisi olemassa ellet polttaisi alunperinkään, ja osaisit todella rentoutua jollakin muulla tavoin. 

Parempia perusteluja odotellessa.

Tosi outoa, koska poltan n: kerran kolmessa kuukaudessa.. Joskus harvemminkin. Tosi paljon nikotiinia sitten yhdessä röökissä kun nii kauan elimistössä kestää!

Vierailija
116/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä surullisista on se kun lapset tulevat joku päivä kysymään "miksi poltat", ja sitten äidin pitäisi vakuuttaa lapsilleen, että tupakointi on huonosta, vaikka itse polttaa? Muistan kysyneeni äidiltä, kun olin lapsi, että "äiti, miksi haluat sairastuttaa itsesi kun poltat?".

Miehen tyttö oli myös joskus hyvä, kun kysyi minulta "miksi sinä et polta kun kaikki muut polttaa?", se asetelma on huvittava, olen opettanut omille lapsilleni ja miehen tytölle, ettei kannata tupakoida vaikka muut tupakoisivatkin, koska tupakka on pahaa, lisäksi olen pelotellut, että tupakasta jää karvainen kieli ;)

Vierailija
117/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka rageette, ettei toisten asioihin saa puuttua ja et Suomessa saa tupakoida, missä haluaa, oletteko koskaan kuulleet passiivisesta tupakoimisesta? Ei tasan ole ihan oma asia, jos kolme lasta tulee riippuvaisiksi tupakasta vastoin tahtoaan jo pienellä iällä.

Ei mutsia kiitelty kun kavereineen savusti meidän lastensa lapsuuden. No, itse kuoli keuhkosyöpään parhaassa iässään...

Vierailija
118/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tällaisten "äitien" päässä oikein liikkuu?

Ainakin silmät.

Vierailija
119/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käryttämisen on todistettu olevan heikkolahjaisten alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvien puuhastelua. Vahinko että kaikki voi lisääntyä. Siihen pitäisi tulla muutos.

Vierailija
120/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se näköjään kova paikka näille röökaajille myöntää ettei se oma päihderiippuvuus ehkä ole kovin hyväksi lapsille.

Itseltäni entisenä tupakoijana ei heru tippaakaan päänsilittelyä ja myötätuntoa niille jotka eivät edes yritä lopettaa vaan selittelevät asiaa parhainpäin.

Ei ole vanhemmuus kovin vahvoissa kantimissa jos vanhemman psyyke on niin heikko ettei kestä nikotiinin vieroitusoireita.

Kaipa nämä röökinvetäjät ovat vielä niin vahvassa kieltämisen tilassa, mikä on toki tyypillistä riippuvuuksista kärsiville.

Ja minä entisenä tupakoitsijana en voi ymmärtää miksi nämä lopettavat ihmiset muuttuvat aina niin tekopyhiksi ja tuomitseviksi tupakoitsijoita kohtaan, vaikka vain hetki sitten on itse vedetty posket lommolla sitä ihan samaa tavaraa?

Lopettaneet tuntuvat olevan niitä pahimpia syyllistäjiä, haukkujia ja tuomitsijoita, kuten ylläoleva esimerkki toteaa tupakoitsijoiden olevan automaattisesti huonoja vanhempia.

Mutta naurattaa silti tuo kaksinaamaisuus. :D

Millä ihmeen logiikalla minä olen kaksinaamainen tai tekopyhä? Kyllä, minä olen tässä asiassa parempi ihminen ja ennenkaikkea parempi ÄITI kuin tupakoitsijat.  Hetki sitten en ole vetänyt posket lommolla röökiä, kun lopettamisesta on jo monta vuotta.

Minä olin typerä ja tupakoin, tulin järkiini ja lopetin kun ymmärsin miten haitallista se on ja missä itsepetoksen tilassa elin. Uskottelin että lopettaminen olisi niin vaikeaa ja vaivalloista ja kamalaa enkä mitenkään voisi elää ilman röökiä, vaikka eihän se pidä paikkaansa. Tässä asiassa koen ihan aidosti olevani parempi ihminen, kuin sellainen joka ei tiedosta huolimatta lopeta tupakointia vaan alistaa lapset tietoisesti päihteen haitoille vain OMAN NAUTINTONSA tähden. Kaikkea ei voi perustella sillä että kaikki me hei ollaan yhtä hyviä vanhempia ja ketään ei koskaan mistään saa tuomita. Yhtälailla pidän vaikkapa huumeidenkäytön lopettanutta äitiä parempana äitinä, kuin äitiä joka EDELLEEN VETÄÄ AINEITA vaikka tietää sen olevan haitallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme