Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken nuori äiti tuli ulos kaupasta kolmen lapsen kanssa..

Vierailija
02.01.2017 |

Joista nuorin oli vaunuissa ja vanhinkin ehkä 4v.
Ensimmäinen tehtävä tällä naisella oli saada tupakka palamaan ja syttyihän se.
Käry alkoi nousta ja tuhkaa varisi varmasti vaunuihin kun hän hosui sen palavan tupakan kanssa siinä vaunujen yläpuolella.
Uskomattoman paljon kyllä herätti melkeimpä vihaa,olisi tehnyt mieli käydä stumppaamassa se savuke sen suusta.

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en asu Suomessa. Meillä ei onneksi ole tällaista ilmiötä ollenkaan olemassa eikä kukaan kiinnittäisi siihen huomiota, että äiti polttaa ulkona yhden tupakan. Puhumattakaan, että kukaan olisi niin pikkusieluinen, että aloittaisi siitä nettiin keskustelun. No, Suomessa suomen tavalla, mutta kuka siellä haluaa olla äiti?

Vierailija
82/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joista nuorin oli vaunuissa ja vanhinkin ehkä 4v.

Ensimmäinen tehtävä tällä naisella oli saada tupakka palamaan ja syttyihän se.

Käry alkoi nousta ja tuhkaa varisi varmasti vaunuihin kun hän hosui sen palavan tupakan kanssa siinä vaunujen yläpuolella.

Uskomattoman paljon kyllä herätti melkeimpä vihaa,olisi tehnyt mieli käydä stumppaamassa se savuke sen suusta.

Syö paskaasi ja kuole, niin kaikki voittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimmmi kirjoitti:

Kyllä tekee oikein pahaa, jos näkee äidin vetävän tupakkaa, jos lapsi on mukana.

Tuollaisia esimerkkejäkö he haluavat olla. Ja lapsi polttaa passiivisesti myös tupakkaa.

Lailla pitäisi kieltää,  kun lapsi on lähettyvillä, ei saisi tupakoida sakon uhalla.

Kuka voi olla niin vastuuntunnoton, että vetää röökiä ja hoitaa samalla lasta.

Mutta, ennustettuhan on, että tupakointi tulee siirtymään historiaan ja kuka enää edes haluaa olla niin vanhanaikainen, että vetää tupakkaa.

Kuka on ennustanut? Toverisi?

Vierailija
84/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saatana siinä on että naiset kokevat oikeudekseen toimia poliiseina ja kytätä muiden toimia?

Asia ei kuulu sinulle paskaakaan, hoida omat asiasi. Suomessa saa kessutella ihan rauhassa lastensa seurassa ketjussa vaikka sisällä kotona jos huvittaa. Autossa ei enää. Ulkona - who gives a shit?

Sorry vaan, mutta kyllä se minulle veronmaksajana kuuluu. Niin kauan kun tupakka aiheuttaa terveydenhuoltoa kuormittavia elintapasairauksia, minulla on oikeus valittaa ja kytätä röökaajia. Varsinkin, jos röökaajat altistavat lapsen röökille - raskaana tai passiivisena sauhutteluna. Rööki aiheuttaa neurologisia ja kehityksellisiä häiriöitä lapsille -> lisää kuormaa terveydenhuoltoon ja kaikkeen muuhukin (adhd lapset pilaa muiden oppilaiden koulunkäynnin jne). Tupakka on yks suurin resurssientuhlaaja. Röökiaskin hinnan voisi korottaa yli kaksinkertaiseksi eikä se siltikään kattaisi kaikkia kuluja, joita se yhteiskunnalle aiheuttaa. Lasken tähän mukaan myös nuuskan ja sähkösavukkeet (esim. nikotiinin ja kemikaalien vaikutus lasten hermostoon).

Vierailija
85/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy näitä tupakoinnin puolustelijoita, mistä ihmeen ojasta te aina kaivaudutte aggresiivisesti huutamaan, kun puhutaan tupakoinnista minkä tahansa asian yhteydessä. Miksi kukaan puolustelee tupakointia? Kertokaa? Mitä hyvää siinä on? Tupakointi ei ole hyväksi kenellekään, se on yksi maailman turhimpia asioita, sillä ei ole mitään positiivisia vaikutuksia. Pienten lasten vanhemmat ovat viimeisimpiä, joiden pitäisi polttaa!

Vierailija
86/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sellainen ihan virallisesti tunnustettu juttu kuin savujäämä. Tupakoitsija kantaa mukanaan (hiuksissa, iholla, vaatteissa) niitä tupakan myrkkyjä vielä tunteja polttamisen jälkeen ja niitä sitten varisee esim. asunnon pinnoille. Pienet lattialla nuohoavat lapset ovat erityisen herkkiä näille yhdisteille eli kyllä se ulkona tupakointi (ja kaikenlainen tupakointi) vaan on vaarallista pienelle lapselle. Toki vaarallisempaa on samassa tilassa tupakointi, mutta ei niitä haittoja pääse pakoon menemällä ulos parvekkeelle.

Ja tässä astuu esiin se miten tärkeää on, että ihminen näkee sen laajan kuvan asiasta. Ottaa askeleen taaksepäin ja tarkastelee asiaa isommassa mittakaavassa.

Jos mietitään tuon kertomasi savujäämän vaikutusta verrattuna muihin arjessa oleviin myrkkyihin, joille ihminen väkisinkin altistuu, niin puhummeko todellakin sen asteisesta haitasta että siitä pitää olla huolissaan?

Lukuisissa päivittäin käyttämissämme tuotteissa on kemikaaleja,jotka on tutkitusti haitallisia ihmisille, joten niille on määritelty turvarajat jonka alittaessa niitä voi käyttää. Altistumme päivittäin haitallisille kemikaaleille väkisinkin.

Tulevaisuus näyttää pitäisikö olla huolissaan. Eihän passiivisen tupakoinninkaan vaarallisuutta ole kovin kauaa myönnetty. En kyllä todellakaan ymmärrä, miksi jostain ei tarvitse välittää, kun muut asiat vaarallisempia. Tupakka on täynnä karsinogeenejä ja on täysin turhaa altistaa se pieni lattialla pyörivä lapsi niille, kun sen voi välttää yksinkertaisesti lopettamalla tupakoinnin. Se, että naapurin auto pukkaa ulos ties mitä myrkkyä on taas omien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Toki tupakoitsijat aina vähättelevät kaikkia tupakkaan liittyviä vaaroja (ja kyllä olen itsekin tupakoinut, nyt jo vuosia ilman.)

Tupakoinnin yhteyttä kätkytkuolemiin on tutkittu ja niissä todettu, että jo vauvan isän tupakointi lisää kätkytkuoleman riskiä. Tupakan vaarallisuutta ei vaan voi kiistää! Täällä palstalla on taas joukolla noita tupakoinnin puolustajia ja haittojen vähättelijöitä. Kai se kuuluu siihen riippuvuuteen, ettei voida myöntää täyttä totuutta. Lapselle on AINA hyväksi se, että vanhemmat lopettavat polttamisen.

Vierailija
87/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se näköjään kova paikka näille röökaajille myöntää ettei se oma päihderiippuvuus ehkä ole kovin hyväksi lapsille.

Itseltäni entisenä tupakoijana ei heru tippaakaan päänsilittelyä ja myötätuntoa niille jotka eivät edes yritä lopettaa vaan selittelevät asiaa parhainpäin.

Ei ole vanhemmuus kovin vahvoissa kantimissa jos vanhemman psyyke on niin heikko ettei kestä nikotiinin vieroitusoireita.

Kaipa nämä röökinvetäjät ovat vielä niin vahvassa kieltämisen tilassa, mikä on toki tyypillistä riippuvuuksista kärsiville.

Ja minä entisenä tupakoitsijana en voi ymmärtää miksi nämä lopettavat ihmiset muuttuvat aina niin tekopyhiksi ja tuomitseviksi tupakoitsijoita kohtaan, vaikka vain hetki sitten on itse vedetty posket lommolla sitä ihan samaa tavaraa?

Lopettaneet tuntuvat olevan niitä pahimpia syyllistäjiä, haukkujia ja tuomitsijoita, kuten ylläoleva esimerkki toteaa tupakoitsijoiden olevan automaattisesti huonoja vanhempia.

Mutta naurattaa silti tuo kaksinaamaisuus. :D

Vierailija
88/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy näitä tupakoinnin puolustelijoita, mistä ihmeen ojasta te aina kaivaudutte aggresiivisesti huutamaan, kun puhutaan tupakoinnista minkä tahansa asian yhteydessä. Miksi kukaan puolustelee tupakointia? Kertokaa? Mitä hyvää siinä on? Tupakointi ei ole hyväksi kenellekään, se on yksi maailman turhimpia asioita, sillä ei ole mitään positiivisia vaikutuksia. Pienten lasten vanhemmat ovat viimeisimpiä, joiden pitäisi polttaa!

Siksi koska en hyväksy että yhteiskunnassamme otetaan silmätikuksi joku ryhmä, jota sitten joukolla potkitaan ja räitään päälle! Nämä ihmiset toimivat täysin lain puitteissa, eivätkä lääketieteellisestikään vahingoita muita, ainoastaan itseään. Vapaassa yhteiskunnassa ihminen saa vahingoittaa itseään.

Siksi! Kiusaaminen, syrjiminen ja lyttääminen ei ole sivistyneessä yhteiskunnassa hyväksyttävää!

Vierailija
89/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska en hyväksy että yhteiskunnassamme otetaan silmätikuksi joku ryhmä, jota sitten joukolla potkitaan ja räitään päälle! Nämä ihmiset toimivat täysin lain puitteissa, eivätkä lääketieteellisestikään vahingoita muita, ainoastaan itseään. Vapaassa yhteiskunnassa ihminen saa vahingoittaa itseään.

Siksi! Kiusaaminen, syrjiminen ja lyttääminen ei ole sivistyneessä yhteiskunnassa hyväksyttävää!

Kuten täälläkin on jo useaan otteeseen todettu, tupakointi kyllä vahingoittaa ympärilläkin olevia, kuten niitä lapsia. Joten huono perustelu, keksi toinen.

Vierailija
90/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saatana siinä on että naiset kokevat oikeudekseen toimia poliiseina ja kytätä muiden toimia?

Asia ei kuulu sinulle paskaakaan, hoida omat asiasi. Suomessa saa kessutella ihan rauhassa lastensa seurassa ketjussa vaikka sisällä kotona jos huvittaa. Autossa ei enää. Ulkona - who gives a shit?

Sorry vaan, mutta kyllä se minulle veronmaksajana kuuluu. Niin kauan kun tupakka aiheuttaa terveydenhuoltoa kuormittavia elintapasairauksia, minulla on oikeus valittaa ja kytätä röökaajia. Varsinkin, jos röökaajat altistavat lapsen röökille - raskaana tai passiivisena sauhutteluna. Rööki aiheuttaa neurologisia ja kehityksellisiä häiriöitä lapsille -> lisää kuormaa terveydenhuoltoon ja kaikkeen muuhukin (adhd lapset pilaa muiden oppilaiden koulunkäynnin jne). Tupakka on yks suurin resurssientuhlaaja. Röökiaskin hinnan voisi korottaa yli kaksinkertaiseksi eikä se siltikään kattaisi kaikkia kuluja, joita se yhteiskunnalle aiheuttaa. Lasken tähän mukaan myös nuuskan ja sähkösavukkeet (esim. nikotiinin ja kemikaalien vaikutus lasten hermostoon).

Mitä mä sanoin.... Lihavat, olkaa valmiina lynkkauksiin! 

Vierailija
91/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tehnyt sille mammalle oikein hyvää!! Harmi että et tehnyt sitä.

T. Mamma joka polttaa " salaa" ja häpeää.

Kenenkään ei tarvis polttaa, ja se on jumalan tosi se.

Poltan minäkin viihteellä, ilman lapsia siis. Mitä sitten? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ryyppääväthän ihmiset myös joskus ilman lapsia, ihan yhtä paljon vahinkoa siinä tulee lapsille..

Noinko sanot sun pennuille, kun ne rupee röyhyämään 15 veenä???

Tupakka pois kaupoista ja loppu koko ääliömäisyydelle. Kumpa en olisi ikinä aloittanut!!!

En tietenkään, mutta sitten ku he ovat 27 vuotta niin polttavat jos polttavat, minkä minä sille teen? Miksi alkoholi on niin paljon pienempi paha? Niimpä.

....ai ne oottaa sulla siihen saakka....

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

Mitä...? Tarkoitan että sitten kun he ovat MINUN ikäisiäni, niin tekevät omat päätöksensä mitä kropalleen tekevät. Minä poltan joskus viihteellä, siitä ei ole heille haittaa, koska eivät ole mukana. Kotona en ikinä polta, enkä lasten seurassa.

No hyvä, sano just toi, kun 15 vee haisee kessulle tullessaan kotiin.

Sä ja sun veen viihtees. Hajoo.

Tottakai sanon että aikuisena voivat tehdä omat päätöksensä, mutta alaikäisenä minun talossa eletään minun sääntöjen mukaan, ja siellä ei kukaan tupakoi.

...mutku enhä mä ku vähä viihteellä!!!

T. Nico-orvokki 14 vee

Vierailija
92/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei kuulu sinulle millään tavalla mitä minä itselleni teen. Jos en polta lasteni läsnäollessa, enkä puhaltele savua kenenkään naamalle, niin se on ihan oma asiani poltanko vai en. Siitä tulee hyvä olo ja se rentouttaa, kun sillointällöin poltan. Varmaan about sama vaikutus kun saunakaljalla.

Vierailija
93/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltan minäkin viihteellä, ilman lapsia siis. Mitä sitten? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ryyppääväthän ihmiset myös joskus ilman lapsia, ihan yhtä paljon vahinkoa siinä tulee lapsille..

Tupakka pois kaupoista ja loppu koko ääliömäisyydelle. Kumpa en olisi ikinä aloittanut!!!

En tietenkään, mutta sitten ku he ovat 27 vuotta niin polttavat jos polttavat, minkä minä sille teen? Miksi alkoholi on niin paljon pienempi paha? Niimpä.

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

Mitä...? Tarkoitan että sitten kun he ovat MINUN ikäisiäni, niin tekevät omat päätöksensä mitä kropalleen tekevät. Minä poltan joskus viihteellä, siitä ei ole heille haittaa, koska eivät ole mukana. Kotona en ikinä polta, enkä lasten seurassa.

Tottakai sanon että aikuisena voivat tehdä omat päätöksensä, mutta alaikäisenä minun talossa eletään minun sääntöjen mukaan, ja siellä ei kukaan tupakoi.

T. Nico-orvokki 14 vee

Annatko sinä alaikäiselle lapsellesi lasin viiniä ruuan kanssa, jos itse juot? Niimpä.

Vierailija
94/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en asu Suomessa. Meillä ei onneksi ole tällaista ilmiötä ollenkaan olemassa eikä kukaan kiinnittäisi siihen huomiota, että äiti polttaa ulkona yhden tupakan. Puhumattakaan, että kukaan olisi niin pikkusieluinen, että aloittaisi siitä nettiin keskustelun. No, Suomessa suomen tavalla, mutta kuka siellä haluaa olla äiti?

Fuck you.

Täällä tupakoi niin on nisti ja " muuten holtiton"

Täällä juo " lasillisen viiniä" ( vittu kun olen hieno) niin on tyrkky.

Jos juo viinaa, on mies tai alkkis.

Jos täällä pyytää apua, on avuton.

Jos täällä on tekemisissä suvun kanssa, on läheisriippuvainen.

Mut hei, kieltäkää lippulaulu, kyllä se siitä.

...ja samaan syssyyn neekerinpusut ja valkoinen iho!!!

Hyvin menee mutta menköön.

Onneksi on talo Ausseista ostettuna!

Heippodei paskiaiset.

Vierailija
95/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan lasten SEURASSA tupakoivia vanhempia. Itsekin poltan, mutta AINA lasten silmiltä (ja keuhkoilta) turvassa. Tietysti aina välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, kun ei vaan ole mahdollista päästä ulos tupakalle ilman lapsia, mutta äiti uhrautuu sen verran lastensa vuoksi! Totta kai järkevintä olisi lopettaa kokonaan ja ehkä vielä joku päivä se onnistuukin.

Miten muut tupakoivat vanhemmat voivatkaan olla noin itsekkäitä? Pistää todella vihaksi! Mikä siinä on teille muille niin vaikeaa olla polttamatta lasten seurassa, kun ainakin minä äitinä pystyn siihen? Kuten jo mainitsinkin, niin tietysti välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, koska aina ei ole mahdollista päästä ulos edes hetkeksi ilman lapsia, mutta mitä sitten? Kyllä niillä niksat saa pois, vaikkei se mikään nautinto olekaan kuten tupakkahetki on.

Vierailija
96/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

T. Nico-orvokki 14 vee

Annatko sinä alaikäiselle lapsellesi lasin viiniä ruuan kanssa, jos itse juot? Niimpä.

En anna. Ja se on niinpä. Koita nyt lähtee vaikka viihteelle ja vedä yksi tupakka ja juo lasi punaviiniä ja ole niin saaranan hieno.

Niinpä.

Vierailija
97/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei kuulu sinulle millään tavalla mitä minä itselleni teen. Jos en polta lasteni läsnäollessa, enkä puhaltele savua kenenkään naamalle, niin se on ihan oma asiani poltanko vai en. Siitä tulee hyvä olo ja se rentouttaa, kun sillointällöin poltan. Varmaan about sama vaikutus kun saunakaljalla.

Hyvä olo ja rentouttaa? Jos et olisi ikinä polttanut, tulisiko yhtä hyvä ja rentouttaisiko, kun sen ensimmäisen polttaisit? Ei toimi.

Vierailija
98/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa jakava aihe,tästä voisi päätellä että yllättävän moni äiti tupakoi.

Joo väärässä oot. En tupakoi ja inhoon sitä hajua, mut en katso et mul olis mitään aihetta paheksua jotain ulkona tupakoivaa äitiä. Oli sillä yks tai kolme muksua. Jollei nyt mitenkään törkeesti sitä savua niitä lapsia päin höngi. Ja epäilen kyllä. Eri asia tuo tapaus jossa äippä avas oluen ja paineli baariin.

Vierailija
99/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vihaan lasten SEURASSA tupakoivia vanhempia. Itsekin poltan, mutta AINA lasten silmiltä (ja keuhkoilta) turvassa. Tietysti aina välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, kun ei vaan ole mahdollista päästä ulos tupakalle ilman lapsia, mutta äiti uhrautuu sen verran lastensa vuoksi! Totta kai järkevintä olisi lopettaa kokonaan ja ehkä vielä joku päivä se onnistuukin.

Miten muut tupakoivat vanhemmat voivatkaan olla noin itsekkäitä? Pistää todella vihaksi! Mikä siinä on teille muille niin vaikeaa olla polttamatta lasten seurassa, kun ainakin minä äitinä pystyn siihen? Kuten jo mainitsinkin, niin tietysti välillä on pakko turvautua nikotiinivalmisteisiin, koska aina ei ole mahdollista päästä ulos edes hetkeksi ilman lapsia, mutta mitä sitten? Kyllä niillä niksat saa pois, vaikkei se mikään nautinto olekaan kuten tupakkahetki on.

Niksat??? Oikeesti???

Tiäks, mä oon sellasessa työmaassa, missä ei saa polttaa!! Siinä ollaan sit 9,5 h ilman. Joo, ja kotona vedän. Joskus lapsi nähnyt ikkunasta.

Me kotimutsi töihin.

Vierailija
100/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä sanoin.... Lihavat, olkaa valmiina lynkkauksiin! 

Niin. En minä hyvällä katso niitä 2-tyypin diabetespotilaitakaan, jotka vievät julkisessa kulkuvälineessä kahden ihmisen paikan ja jotka löntystelevät hitailleen edessäni, kun minulla on kiire. En katso hyvällä niitä lihavia, jotka vetävät 5 erilaisesta lääkepurkista päivässä ja tukkivat terveyskeskuksen ja hammaslääkärien jonot, kun eivät suostu laihduttamaan edes muutamaa kiloa (jolla on lääketieteellisesti todistettu olevan merkittävä arvoja ja terveyttä parantava vaikutus).

Mutta se on ihan eri aihe se, joten turhaan yrität nyt kääntää asiaa suuntaan tai toiseen. Voidaan tehdä lihaville sitten eri aloitus. Älä ole denialisti, vaan yritä sisäistää röökin haittavaikutukset, sillä ne ovat totisinta totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi