Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken nuori äiti tuli ulos kaupasta kolmen lapsen kanssa..

Vierailija
02.01.2017 |

Joista nuorin oli vaunuissa ja vanhinkin ehkä 4v.
Ensimmäinen tehtävä tällä naisella oli saada tupakka palamaan ja syttyihän se.
Käry alkoi nousta ja tuhkaa varisi varmasti vaunuihin kun hän hosui sen palavan tupakan kanssa siinä vaunujen yläpuolella.
Uskomattoman paljon kyllä herätti melkeimpä vihaa,olisi tehnyt mieli käydä stumppaamassa se savuke sen suusta.

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sellainen ihan virallisesti tunnustettu juttu kuin savujäämä. Tupakoitsija kantaa mukanaan (hiuksissa, iholla, vaatteissa) niitä tupakan myrkkyjä vielä tunteja polttamisen jälkeen ja niitä sitten varisee esim. asunnon pinnoille. Pienet lattialla nuohoavat lapset ovat erityisen herkkiä näille yhdisteille eli kyllä se ulkona tupakointi (ja kaikenlainen tupakointi) vaan on vaarallista pienelle lapselle. Toki vaarallisempaa on samassa tilassa tupakointi, mutta ei niitä haittoja pääse pakoon menemällä ulos parvekkeelle.

Ja tässä astuu esiin se miten tärkeää on, että ihminen näkee sen laajan kuvan asiasta. Ottaa askeleen taaksepäin ja tarkastelee asiaa isommassa mittakaavassa.

Jos mietitään tuon kertomasi savujäämän vaikutusta verrattuna muihin arjessa oleviin myrkkyihin, joille ihminen väkisinkin altistuu, niin puhummeko todellakin sen asteisesta haitasta että siitä pitää olla huolissaan?

Lukuisissa päivittäin käyttämissämme tuotteissa on kemikaaleja,jotka on tutkitusti haitallisia ihmisille, joten niille on määritelty turvarajat jonka alittaessa niitä voi käyttää. Altistumme päivittäin haitallisille kemikaaleille väkisinkin.

Tulevaisuus näyttää pitäisikö olla huolissaan. Eihän passiivisen tupakoinninkaan vaarallisuutta ole kovin kauaa myönnetty. En kyllä todellakaan ymmärrä, miksi jostain ei tarvitse välittää, kun muut asiat vaarallisempia. Tupakka on täynnä karsinogeenejä ja on täysin turhaa altistaa se pieni lattialla pyörivä lapsi niille, kun sen voi välttää yksinkertaisesti lopettamalla tupakoinnin. Se, että naapurin auto pukkaa ulos ties mitä myrkkyä on taas omien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Toki tupakoitsijat aina vähättelevät kaikkia tupakkaan liittyviä vaaroja (ja kyllä olen itsekin tupakoinut, nyt jo vuosia ilman.)

Meillä on kotona lastulevyseinät, ja lapset syö nakkeja....

Älä rupea tuohon!!

Tupakki on bad, mutta tuo on täysin turhaa.

Vierailija
62/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ulkona tupakan polttaminen ei taida kenestäkään huonoa äitiä tehdä.

Tupakoiva äiti saattaa syöttää lapsilleen terveellistä ruokaa, pitää päivärytmin kasassa, ulkoilla, leikkiä, olla tasapainoinen ja läsnäoleva äiti, joka uskaltaa asettaa rajoja ja ottaa vastaan myös lapsen kiukun sekä uskaltaa tuottaa pettymyksiä lapsilleen. Hän saattaa huolehtia lasten emotionaalisesta, sosiaalisesta, akateemisesta ja fyysisestä kasvusta ja kasvatuksesta oikeinkin hyvin. Ulkona poltetusta tupakastaan huolimatta hän saattaa rakastaa, olla lämmin ja turvallinen.

Tupakan polttaminne ulkona ei vie pois mitään näistä kyvyistä. Moni ei polta, mutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tehnyt sille mammalle oikein hyvää!! Harmi että et tehnyt sitä.

T. Mamma joka polttaa " salaa" ja häpeää.

Kenenkään ei tarvis polttaa, ja se on jumalan tosi se.

Poltan minäkin viihteellä, ilman lapsia siis. Mitä sitten? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ryyppääväthän ihmiset myös joskus ilman lapsia, ihan yhtä paljon vahinkoa siinä tulee lapsille..

Noinko sanot sun pennuille, kun ne rupee röyhyämään 15 veenä???

Tupakka pois kaupoista ja loppu koko ääliömäisyydelle. Kumpa en olisi ikinä aloittanut!!!

En tietenkään, mutta sitten ku he ovat 27 vuotta niin polttavat jos polttavat, minkä minä sille teen? Miksi alkoholi on niin paljon pienempi paha? Niimpä.

Vierailija
64/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltan minäkin viihteellä, ilman lapsia siis. Mitä sitten? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ryyppääväthän ihmiset myös joskus ilman lapsia, ihan yhtä paljon vahinkoa siinä tulee lapsille..

Tupakka pois kaupoista ja loppu koko ääliömäisyydelle. Kumpa en olisi ikinä aloittanut!!!

En tietenkään, mutta sitten ku he ovat 27 vuotta niin polttavat jos polttavat, minkä minä sille teen? Miksi alkoholi on niin paljon pienempi paha? Niimpä.

....ai ne oottaa sulla siihen saakka....

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

Vierailija
65/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin asemalla on näitä YH-tätejä usein tupakki suussa ja pienessä tumussa keskustelemassa muiden alkiskavereidensa kanssa ja lapsi mukana

Vierailija
66/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelin ohimennen tällaisten ystävien juttelua, lapsi oli jo kävelevä tapaus ja toinen nainen kertoi lapsen äidille juttuja ja kiroili kuin paviaani, äiti taas poltti röökiä ja lapsi kuuntelee tuota sitten päivät pitkät

Vierailija
67/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa kahdesta kaveristani.

Kaveri A) Kaksi pientä lasta ja kaksi isompaa. Lapset rauhattomia, vähän liikkuvia, lihavia (sipsiä sohvalla pelikonsolin edessä mussuttavia) ja huonoja käytöstavoiltaan. Koulu ei oikein suju. Mitä lie adhd -tyyppistä, mutta en usko aivoperäisyyteen vaan kasvatukseen. Ei äiti oikein jaksa viedä sääntöjä loppuun saakka eikä uskalla tuottaa pettymyksiä. Äiti riippuvainen kännystä ja somesta.

Kaveri B) Kaksi pientä lasta ja yksi isompi. Lapset liikkuvat paljon, syövät hyvin, harrastavat ja pärjäävät. Ovat tosi tasapainoisia, mukavia, normaaleja ja sietävät myös sen kun asiat eivät mene oman mielen mukaan. Äiti jaksaa olla läsnä ja kasvattaa.

Kaveri A ei polta, kaveri B polttaa. Mitä se tupakointi kyvystä olla vanhempi kertoo..?

Vierailija
68/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

Mitä...? Tarkoitan että sitten kun he ovat MINUN ikäisiäni, niin tekevät omat päätöksensä mitä kropalleen tekevät. Minä poltan joskus viihteellä, siitä ei ole heille haittaa, koska eivät ole mukana. Kotona en ikinä polta, enkä lasten seurassa.

Vierailija
69/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

Mitä...? Tarkoitan että sitten kun he ovat MINUN ikäisiäni, niin tekevät omat päätöksensä mitä kropalleen tekevät. Minä poltan joskus viihteellä, siitä ei ole heille haittaa, koska eivät ole mukana. Kotona en ikinä polta, enkä lasten seurassa.

No hyvä, sano just toi, kun 15 vee haisee kessulle tullessaan kotiin.

Sä ja sun veen viihtees. Hajoo.

Vierailija
70/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä sulle.

NIIMPÄ

No hyvä, sano just toi, kun 15 vee haisee kessulle tullessaan kotiin.

Sä ja sun veen viihtees. Hajoo.

Tottakai sanon että aikuisena voivat tehdä omat päätöksensä, mutta alaikäisenä minun talossa eletään minun sääntöjen mukaan, ja siellä ei kukaan tupakoi.

Vierailija
71/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein on mielestäni tuomita tupakoivat äidit. Miten sitä lapsille haitallista päihteidenkäyttöä mitenkään voisi puolustella? Sen lisäksi että vahingoittaa lapsensa terveyttä, antaa vielä huonoa esimerkkiä. Helpompi ymmärtää äitejä jotka edes älyävät hävetä polttamistaan ja pyrkivät pitämään sen ihan minimissä ja niin ettei lapset ole paikalla vaan esim.nukkumassa. Jotkut vetävät ihan avoimesti häpeilemättä sitä röökiä työnnellessään lastenvaunuja tai nukuttaessaan vauvaa parvekkeella, näille ei voi sanoa kuin ei stna. Tupakoinnin lopettaminen on ihan itsestä kiinni eikä mitenkään mahdotonta.

Vierailija
72/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein on mielestäni tuomita tupakoivat äidit. Miten sitä lapsille haitallista päihteidenkäyttöä mitenkään voisi puolustella? Sen lisäksi että vahingoittaa lapsensa terveyttä, antaa vielä huonoa esimerkkiä. Helpompi ymmärtää äitejä jotka edes älyävät hävetä polttamistaan ja pyrkivät pitämään sen ihan minimissä ja niin ettei lapset ole paikalla vaan esim.nukkumassa. Jotkut vetävät ihan avoimesti häpeilemättä sitä röökiä työnnellessään lastenvaunuja tai nukuttaessaan vauvaa parvekkeella, näille ei voi sanoa kuin ei stna. Tupakoinnin lopettaminen on ihan itsestä kiinni eikä mitenkään mahdotonta.

Samaa mieltä! Itse olen myös absolutisti ja sylettää katsoa ÄITEJÄ jotka juovat esim. Viiniä ruuan kanssa! Miettikää mikä esimerkki lapsille, on ok käyttää alkoholia keskellä viikkoa KESKELLÄ PÄIVÄÄ! Tulevat alkoholistit.. Lapset pois näiltä alkkiksilta!

Vierailija
73/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Itse olen myös absolutisti ja sylettää katsoa ÄITEJÄ jotka juovat esim. Viiniä ruuan kanssa! Miettikää mikä esimerkki lapsille, on ok käyttää alkoholia keskellä viikkoa KESKELLÄ PÄIVÄÄ! Tulevat alkoholistit.. Lapset pois näiltä alkkiksilta!

No hohhoijaa, alkoholin sivistynyttä ja tervettä käyttöä ei voi mitenkään verrata tupakointiin kuten varmasti tiesitkin.

Se että äiti tai isä juo viinilasillisen ruuan kanssa, ei vahingoita lasta millään tavalla.

Se että äiti tai isä vetää röökiä ja hengittelee savut nukkuvan vauvan päälle, vahingoittaa lasta satavarmasti.

Riippuvuus on aina haitallista ja röökin kohdalla ei ole kyse mistään "satunnaisesta fiksusta käytöstä" vaan nikotiiniRIIPPUVUUDESTA.

Vierailija
74/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka rageette, ettei toisten asioihin saa puuttua ja et Suomessa saa tupakoida, missä haluaa, oletteko koskaan kuulleet passiivisesta tupakoimisesta? Ei tasan ole ihan oma asia, jos kolme lasta tulee riippuvaisiksi tupakasta vastoin tahtoaan jo pienellä iällä.

Minä olen lapsena altistunut tupakoinnille niin sisätiloissa kuin autossakin ollessa, enkä silti ole riippuvainen. Päinvastoin, inhoan tupakan hajua enkä ikinä polttaisi.

Vierailija
75/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa, alkoholin sivistynyttä ja tervettä käyttöä ei voi mitenkään verrata tupakointiin kuten varmasti tiesitkin.

Se että äiti tai isä juo viinilasillisen ruuan kanssa, ei vahingoita lasta millään tavalla.

Se että äiti tai isä vetää röökiä ja hengittelee savut nukkuvan vauvan päälle, vahingoittaa lasta satavarmasti.

Riippuvuus on aina haitallista ja röökin kohdalla ei ole kyse mistään "satunnaisesta fiksusta käytöstä" vaan nikotiiniRIIPPUVUUDESTA.

Miten minä olen sen enempää röökistä riippuvainen, kuin sinä alkoholista, jos pari kertaa vuodessa ulkona ollessa poltan ja sinä pari kertaa vuodessa ulkona ollessa juot viinaa? Ja miten minun käytökseni on lapsille vahingollisempaa? Viestissä jota lainasin sanottiin "on oikein tuomita kaikki tupakoivat äidit ja miten sitä voi mitenkään puolustella." sama asia siis mielestäni alkoholin kanssa. Esimerkkiä lapsille se on sekin.

Vierailija
76/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka rageette, ettei toisten asioihin saa puuttua ja et Suomessa saa tupakoida, missä haluaa, oletteko koskaan kuulleet passiivisesta tupakoimisesta? Ei tasan ole ihan oma asia, jos kolme lasta tulee riippuvaisiksi tupakasta vastoin tahtoaan jo pienellä iällä.

Kenen asia se sitten on jos ei oma asia, sunko asia? No mitäs ajattelit tehdä asialle? Kiukutella vauvva palstalla? =D=D=D=D tupakanpoltto se vaan on sallittua suomessa.

Vierailija
77/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se näköjään kova paikka näille röökaajille myöntää ettei se oma päihderiippuvuus ehkä ole kovin hyväksi lapsille.

Itseltäni entisenä tupakoijana ei heru tippaakaan päänsilittelyä ja myötätuntoa niille jotka eivät edes yritä lopettaa vaan selittelevät asiaa parhainpäin.

Ei ole vanhemmuus kovin vahvoissa kantimissa jos vanhemman psyyke on niin heikko ettei kestä nikotiinin vieroitusoireita.

Kaipa nämä röökinvetäjät ovat vielä niin vahvassa kieltämisen tilassa, mikä on toki tyypillistä riippuvuuksista kärsiville.

Vierailija
78/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee oikein pahaa, jos näkee äidin vetävän tupakkaa, jos lapsi on mukana.

Tuollaisia esimerkkejäkö he haluavat olla. Ja lapsi polttaa passiivisesti myös tupakkaa.

Lailla pitäisi kieltää,  kun lapsi on lähettyvillä, ei saisi tupakoida sakon uhalla.

Kuka voi olla niin vastuuntunnoton, että vetää röökiä ja hoitaa samalla lasta.

Mutta, ennustettuhan on, että tupakointi tulee siirtymään historiaan ja kuka enää edes haluaa olla niin vanhanaikainen, että vetää tupakkaa.

Vierailija
79/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minä olen sen enempää röökistä riippuvainen, kuin sinä alkoholista, jos pari kertaa vuodessa ulkona ollessa poltan ja sinä pari kertaa vuodessa ulkona ollessa juot viinaa? Ja miten minun käytökseni on lapsille vahingollisempaa? Viestissä jota lainasin sanottiin "on oikein tuomita kaikki tupakoivat äidit ja miten sitä voi mitenkään puolustella." sama asia siis mielestäni alkoholin kanssa. Esimerkkiä lapsille se on sekin.

Arvasin että joku tulee viisastelemaan tähän. Mitään pahaa ei ole siinä, jos lasten ollessa hoidossa muualla äiti/isä polttaa pari tupakkaa kerran,pari vuodessa ja se jää siihen. Tiedät kuitenkin itsekin, ettei suurinosa tupakoitsijoista ole tälläisiä. Jos röökiä vetää päivittäin, se on riippuvuus ja haitallista. Sama alkoholin kanssa.

En miellä sellaista henkilöä "tupakoitsijaksi" joka polttaa kerran vuodessa pikkujouluissa pari röökiä.

Vierailija
80/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että joku tulee viisastelemaan tähän. Mitään pahaa ei ole siinä, jos lasten ollessa hoidossa muualla äiti/isä polttaa pari tupakkaa kerran,pari vuodessa ja se jää siihen. Tiedät kuitenkin itsekin, ettei suurinosa tupakoitsijoista ole tälläisiä. Jos röökiä vetää päivittäin, se on riippuvuus ja haitallista. Sama alkoholin kanssa.

En miellä sellaista henkilöä "tupakoitsijaksi" joka polttaa kerran vuodessa pikkujouluissa pari röökiä.

Älä sitten Kirjoita että "röökin kohdalla ei ole kyse mistään satunnaisesta fiksusta käytöstä." koska voi olla. Tai tuskin minkään päihteen vähäinenkään käyttöä fiksua on, mutta ei koske pelkästään röökiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän