Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken nuori äiti tuli ulos kaupasta kolmen lapsen kanssa..

Vierailija
02.01.2017 |

Joista nuorin oli vaunuissa ja vanhinkin ehkä 4v.
Ensimmäinen tehtävä tällä naisella oli saada tupakka palamaan ja syttyihän se.
Käry alkoi nousta ja tuhkaa varisi varmasti vaunuihin kun hän hosui sen palavan tupakan kanssa siinä vaunujen yläpuolella.
Uskomattoman paljon kyllä herätti melkeimpä vihaa,olisi tehnyt mieli käydä stumppaamassa se savuke sen suusta.

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin muija veti ketjussa röökiä kummankin lapsena odotusaikana. Töttöröö, kumpikin kehityksestä jäljessä sen verran ettei saanut lausetta suustaan edes viisivuotiaana. Meinasin aikoinaan sanoa, mutta kyseessä on erittäin kovapäinen WT-muija, joten turhaa työtä olisi ollut.

Vierailija
122/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huolestuisin enemmän siitä että tuolla kulkee ihmisiä, jotka kauppareissulla suuttuvat niin että meinaavat käydä käsiksi toiseen ihmiseen? Ap, vihanhallinkurssille kenties?

Tupakoitsijat ovat syrjitty ja kiusattu vähemmistö, mutta mun mielestä alkaa mennä sairaaksi jos tuntemattomat vihastuvat täysin laillisesta toiminnasta noin paljon.

Anteeksi vaan mutta kärsin astmakohtauksista ja migreenikohtauksista.

Jos seison jossain ulkona kuten esimerkiksi bussipysäkillä niin viereen tulee lähes aina joku röökaamaan. Melkein kylkeen kiinni. Yleensä siinä seisoo myös lapsia. Eikö se röökaaja voi mennä sen verran sivummalle ettei savusta muita ja aiheuta sairaskohtauksia?

Röökaajat eivät ole syrjittyjä ja kiusattuja vaan Suomessa hyvinkin ymmärrettyjä ja siitä saa kuvan että täällä röökaamista kannustetaan. Monella suomalaisella työpaikalla saavat käydä röökipausseilla niin usein kuin haluavat mutta jos röökitön käy ulkona jalottelemassa saman verran niin herättää heti ihmetystä että miksi lintsaa.

Monessa maassa röökaajat joutuvat leimata itsensä kellokorttisysteemillä ulos ja takaisin sisään jos käyvät röökillä. Mitä jos tuollainen laki tulisi Suomeenkin? Siitä vasta pitkä itku alkaisi, mikä on toisaalta tyhmää koska röökittömyys vähentäisi syöpiä ja muita sairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei riitä mielenkiintoa omassa elämässään, kun pitää huolehtia toisten elämästä. Eikö olisi hälyttävämpää, jos äiti sauhuuttelisi huumeita ja lapset olisivat oman onnensa nojassa?

Vierailija
124/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei riitä mielenkiintoa omassa elämässään, kun pitää huolehtia toisten elämästä. Eikö olisi hälyttävämpää, jos äiti sauhuuttelisi huumeita ja lapset olisivat oman onnensa nojassa?

Nää nyt on näitä.

Kannattaako alkoholisti-äidistä tehdä lasua, kun äiti ei kuitenkaan hakkaa? Eikö olisi hälyttävämpää jos lisäksi olisi myös väkivaltaa?

Kannattaako väkivaltaa käyttävästä äidistä tehdä lasua, kun äiti ei käytä päihteitä? 

Kannattaako nälkää näkevistä lapsista tehdä lasua, kun Afrikassa lapset näkevät nälkää vieläkin enemmän?

Ei sitä tupakointia vaan voi puolustella yhtään millään.

Vierailija
125/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ilmiö muuten, miten tupakoinnin suhteen esiintyy vähän samaa ilmiötä kuin muiden päihteiden. Kun joku tupakoija lopettaa ja toteaa tupakoinnin olevan idioottimaista ja sekä omalle että lasten terveydelle haitallista, hän on kaksinaamainen takinkääntäjä. Kun huumeidenkäyttäjä lopettaa ja tuomitsee kavereidensa edelleen jatkuvan päihteidenkäytön, hän on kaksinaamainen takinkääntäjä ja tekopyhä ihminen. 

Miksi pitäisi hyssytellä ja silitellä päätä, että voivoi kun on niin rankkaa ettet millään pysty lopettamaan? Eihän se niin mene ja sen tietää kun itse on lopettanut, että se on kaikille mahdollista. Mukavaa se ei ole, kuten ei mistään riippuvuudesta irti pyristely, mutta mahdollista kyllä.

Vierailija
126/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se palstamamman logiikalla ulkoilma tekee tupakansavusta jotenkin terveellistä, vaikka ollaan niin lähellä vauvaa että tuhkat tippuu vaunuihin?   Ok jos äiti pitää 10 metrin välin lapsiin, mutta kun ei pidä. Savut on vauvan naamalla.

Vierailija
127/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka rageette, ettei toisten asioihin saa puuttua ja et Suomessa saa tupakoida, missä haluaa, oletteko koskaan kuulleet passiivisesta tupakoimisesta? Ei tasan ole ihan oma asia, jos kolme lasta tulee riippuvaisiksi tupakasta vastoin tahtoaan jo pienellä iällä.

No, mutta ei hätää, lukemattomat 14-vuotiaat ryyppäävät ja polttavat pilveä tai tupakkaa, joten otat tuon harjoitteluna tulevaisuutta varten. Sitten osaavat 24-vuotiaana polttaa ja kännätä kuten kunnon suomalaiset. He vaan aloittavat harjoittelun ajoissa 4-vuotiaina.

Vierailija
128/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kaksi isää lasten kanssa ulkona pakkasessa parkkipaikalla, pojalla ei pipoa päässä tai mitään ja miehet siinä röökillä lasten edessä :/

Vierailija
129/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä tupakoinut ja olen 10-vuotiaasta saakka yrittänyt saada vanhempiani lopettamaan polttamisen. Olen ollut koko ikäni sekundaarinen polttaja ja tupakointi ällöttää mua, mutta en todellakaan saa mitään (edes päänsisäistä) raivokohtausta jos nään jonkun polttavan lapsen lähellä, kunhan tosissaan mennään lakien mukaan (eli ei anneta lapselle tupakkaa tai polteta "tupakointi kielletty"-merkin vieressä). Ihmettelenkin teitä tuomitsijoita, kai te tajuatte että tupakoinnin lopettaminen on todella vaikeaa ja että jos nainen ja vieläpä äiti polttaa niin se ei tee hänestä pahaa ihmistä. Menkääpä jonnekin latinalaisen Amerikan maahan, siellä melkein kaikki tupakoi ja naisten tupakointi on niiin yleistä että Suomessa (naisten tupakointi) ei oo ikinä ollu niin korkealla. Suomi on ensimmäinen maa jossa tupakointia ryhdyttiin lailla säätämään (70-luvulla) ja siitä lähtien tupakkaa polttavien halveksiminen on alkanut kasvamaan ja kasvamaan. Älkää käsittäkö mua väärin, on hienoa että tupakka nähdään vaarallisena ja että sitä poltetaan Suomessa yhä vähemmän ja vähemmän mutta ei polttajia pitäisi pitää minään toisen luokan kansalaisina.

Vierailija
130/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy näitä tupakoinnin puolustelijoita, mistä ihmeen ojasta te aina kaivaudutte aggresiivisesti huutamaan, kun puhutaan tupakoinnista minkä tahansa asian yhteydessä. Miksi kukaan puolustelee tupakointia? Kertokaa? Mitä hyvää siinä on? Tupakointi ei ole hyväksi kenellekään, se on yksi maailman turhimpia asioita, sillä ei ole mitään positiivisia vaikutuksia. Pienten lasten vanhemmat ovat viimeisimpiä, joiden pitäisi polttaa!

Koska se ei kuulu sinulle millään tavalla mitä minä itselleni teen. Jos en polta lasteni läsnäollessa, enkä puhaltele savua kenenkään naamalle, niin se on ihan oma asiani poltanko vai en. Siitä tulee hyvä olo ja se rentouttaa, kun sillointällöin poltan. Varmaan about sama vaikutus kun saunakaljalla.

Hyvä olo ja rentouttaa? Jos et olisi ikinä polttanut, tulisiko yhtä hyvä ja rentouttaisiko, kun sen ensimmäisen polttaisit? Ei toimi.

Tuskin tulisi. En myöskään pitänyt esim kaljan mausta kun maistoin sitä ensimmäisen kerran, nykyään pidän. Miten tämä liittyi tähän..? Kysyit mitä hyvää tupakassa on, ja vastasin että minua se rentouttaa siksi poltan joskus.

Tupakka ei rentouta, vaan se helpottaa hetkeksi nikotiinin vieroitusoireita, jotka jotkin ajan kuluttua jatkuvat entistä pahempana ellet taas helpota niitä. Vieroitusoireet taas johtuvat polttamisesta. Sitä kutsutaan riippuvuudeksi. Tätä koko noidankehää ei olisi olemassa ellet polttaisi alunperinkään, ja osaisit todella rentoutua jollakin muulla tavoin. 

Parempia perusteluja odotellessa.

Tosi outoa, koska poltan n: kerran kolmessa kuukaudessa.. Joskus harvemminkin. Tosi paljon nikotiinia sitten yhdessä röökissä kun nii kauan elimistössä kestää!

Se, että ylipäätään tarvitset tupakkaa rentoutuaksesi kertoo riippuvuudesta. Yhdessä tupakassa on n. 1,5 mg nikotiinia. 60 mg on tappava annos.

Vierailija
131/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ikinä tupakoinut ja olen 10-vuotiaasta saakka yrittänyt saada vanhempiani lopettamaan polttamisen. Olen ollut koko ikäni sekundaarinen polttaja ja tupakointi ällöttää mua, mutta en todellakaan saa mitään (edes päänsisäistä) raivokohtausta jos nään jonkun polttavan lapsen lähellä, kunhan tosissaan mennään lakien mukaan (eli ei anneta lapselle tupakkaa tai polteta "tupakointi kielletty"-merkin vieressä). Ihmettelenkin teitä tuomitsijoita, kai te tajuatte että tupakoinnin lopettaminen on todella vaikeaa ja että jos nainen ja vieläpä äiti polttaa niin se ei tee hänestä pahaa ihmistä. Menkääpä jonnekin latinalaisen Amerikan maahan, siellä melkein kaikki tupakoi ja naisten tupakointi on niiin yleistä että Suomessa (naisten tupakointi) ei oo ikinä ollu niin korkealla. Suomi on ensimmäinen maa jossa tupakointia ryhdyttiin lailla säätämään (70-luvulla) ja siitä lähtien tupakkaa polttavien halveksiminen on alkanut kasvamaan ja kasvamaan. Älkää käsittäkö mua väärin, on hienoa että tupakka nähdään vaarallisena ja että sitä poltetaan Suomessa yhä vähemmän ja vähemmän mutta ei polttajia pitäisi pitää minään toisen luokan kansalaisina.

Mielestäni se että tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa, on aika ontuva perustelu. Alkoholin jättäminen on myös alkoholistille vaikeaa, huumeiden käytön lopettaminen on narkkarille vaikeaa. Silti se on vähän niinkuin itse aloitettu riippuvuus, josta on kyllä mahdollista päästä irti ja eroon. 

Vierailija
132/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on pahimpia, kun polttaa lasten seurassa. Sitten harmittaa myös, kun poltetaan esim. linja-autopysäkillä katoksessa vaikka siellä on muitakin ihmisiä. Tai kaupan ovien edessä.

Jokainen tietysti päättää itse, mutta kertoo ehkä ihmisestä jotain kun altistaa muut tupakansavulle, joka tiedetään myrkylliseksi ja haitalliseksi.

Tiedän yhden tyypin, joka menee aina sivuun polttamaan tupakkansa. Se on mielestäni arvostettavaa.

Vierailija
133/172 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli Sellon luona joku aikaa sitten äiti pummaa tupakkaa pieni lapsi rattaissa. Pummasi melkein jokaiselta ja lopulta meni joltain tupakoivilta mieheltä kysymään ja sai tupakkansa poltettua aivan lapsen vieressä. Teki mieli mennä kysymään mieheltä, että miksi annoit? Vaikka olisin itse polttanut, niin en olisi tälle äidille tupakkaa antanut.

Vierailija
134/172 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy sääli meitä pienten lasten äitejä joiden elämässä ei ole mitään muuta sisältöä kuin vaipanvaihto ja netissä riehuminen. Itsekin eksyin tänne palstalle kun on niin tylsää. Mutta ei ole enää. Sain hillittömät naurut kun luin teidän immeisten intellektuelleja postauksia päihteistä 😄 en enää ihmettele kun sanotaan ettei suomella ole toivoa. No, ei varmasti olekaan jos selviytyminen nojaa kansalaisiin joiden pään sisältö hädintuskin ylittää ÄO:n vähimmäisnormirajan. Voi teitä ja meitä! Jatkakaa, olkaa hyvät 😄 make my day!

T. Elämästä nauttiva, tupakoiva ja satunnaisesti juova kakkosluokan äiti :)

Vierailija
135/172 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Tupakointi ei ole laitonta. Ja täällä siitä valittaminen ei varmasti tuota äitiä auta. Joskus voisi ihan asiallisesti huomauttaa kun näkee tilanteen. Ehkä tuo äiti ei edes ymmärrä että tupakointi ulkona lapsen vieressä on terveys haitta. Ja jos ymmärtää niin ei minun sympatiaa heti, vaikka kuinka stressi olisi. Lapset voi vaikka nakata autoon ja kärytellä sitten itse ulkona. Samoin kaikki muut röökaajat saisivat katsoa missä pysyttelevät. Itseään koko käry oksettaa.

Vierailija
136/172 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ilmiö muuten, miten tupakoinnin suhteen esiintyy vähän samaa ilmiötä kuin muiden päihteiden. Kun joku tupakoija lopettaa ja toteaa tupakoinnin olevan idioottimaista ja sekä omalle että lasten terveydelle haitallista, hän on kaksinaamainen takinkääntäjä. Kun huumeidenkäyttäjä lopettaa ja tuomitsee kavereidensa edelleen jatkuvan päihteidenkäytön, hän on kaksinaamainen takinkääntäjä ja tekopyhä ihminen. 

Miksi pitäisi hyssytellä ja silitellä päätä, että voivoi kun on niin rankkaa ettet millään pysty lopettamaan? Eihän se niin mene ja sen tietää kun itse on lopettanut, että se on kaikille mahdollista. Mukavaa se ei ole, kuten ei mistään riippuvuudesta irti pyristely, mutta mahdollista kyllä.

Se johtuu siitä kun tupakka tuoksuu niin ihanalle että tupakoinnin lopettaneelle tulee kiusaus ratketa.

Vierailija
137/172 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen ei oikeasti ole vaikeaa (itse olen lopettanut kahdesti ja viimeiselle kerralla päätin että nyt se on loppu ihan lopullisesti. Ensimmäisen kerran jälkeen yritin olla bilepolttaja, mutta ei se vaan toimi. Kohta kärysi taas ihan arjessa). Nikotiinin aiheuttamat fyysiset riippuvuusoireet on tosi lieviä (hermostuneisuutta, ulkopuolisuuden tunnet ym.). Se suurin riippuvuus on pään sisällä ja siitä pääsee eroon kun taistelee sen pari kolme viikkoa. (Eli siis jos on kymmeniä vuosia polttanut ja homma on ohi alle kuukaudessa, niin helppoahan se on). Lopettamisen vaikeus on puhtaasti tupakkateollisuuden (ja nykyään myös korvausvalmistetellisuuden) luoma myytti. 

Vierailija
138/172 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä kun tupakka tuoksuu niin ihanalle että tupakoinnin lopettaneelle tulee kiusaus ratketa.

Näin entisenä tupakoijana voin sanoa, että tuore juuri poltettu tupakka haiseekin hyvältä (ei tosin aiheuta kiusausta, koska olen päättänyt, etten koskaan enää polta yhtäkään). Mutta sitten kun se tupakoija tulee sisälle ja istuu viereen, niin se löyhkä on jotain niin hirveää, että oksu meinaa lentää. Ei todellakaan tee mieli enää siinä vaiheessa.

Vierailija
139/172 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käy sääli meitä pienten lasten äitejä joiden elämässä ei ole mitään muuta sisältöä kuin vaipanvaihto ja netissä riehuminen. Itsekin eksyin tänne palstalle kun on niin tylsää. Mutta ei ole enää. Sain hillittömät naurut kun luin teidän immeisten intellektuelleja postauksia päihteistä 😄 en enää ihmettele kun sanotaan ettei suomella ole toivoa. No, ei varmasti olekaan jos selviytyminen nojaa kansalaisiin joiden pään sisältö hädintuskin ylittää ÄO:n vähimmäisnormirajan. Voi teitä ja meitä! Jatkakaa, olkaa hyvät 😄 make my day!

T. Elämästä nauttiva, tupakoiva ja satunnaisesti juova kakkosluokan äiti :)

Taidat olla nytkin jonkun päihteen vaikutuksen alainen,se on tosi hauskaa ja arvostettavaa.😃🍻

Vierailija
140/172 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ulkona ja kauppakeskuksen tienoilla hyvin moni polttaa,  sisälläkin. Parikymppisistä vanhoihin mummoihin- Normaaleja ihmisiä. Terkkuja Frankfurtista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi