Äsken nuori äiti tuli ulos kaupasta kolmen lapsen kanssa..
Joista nuorin oli vaunuissa ja vanhinkin ehkä 4v.
Ensimmäinen tehtävä tällä naisella oli saada tupakka palamaan ja syttyihän se.
Käry alkoi nousta ja tuhkaa varisi varmasti vaunuihin kun hän hosui sen palavan tupakan kanssa siinä vaunujen yläpuolella.
Uskomattoman paljon kyllä herätti melkeimpä vihaa,olisi tehnyt mieli käydä stumppaamassa se savuke sen suusta.
Kommentit (172)
Voi teitä jeesustelijoita. Onneksi olette niin paljon parempia äitejä kuin kukaan muu!<3 miten maailma pyörisikään ilman teitä..
Taidat olla aika tyhmä ihminen ja tyhmien kanssa en kyllä jaksa väitellä. Hei vaan![/quote]
Tämä on ehkäpä paras lukemani argumentti ikinä!
Siis oletko sä kaikkien näiden muiden muassa noin helvetin tyhmä? Luuletko oikeesti että oon pienten lasten tylsistynyt äiti puhumattakaan että polttaisin tupakkaa? Kunhan huvittuneena lueskelen kun te täydelliset ihmiset täällä suu vaahdossa meuhkaatte. Köyhällä on oltava halvat huvit ja kyllä tää teidän fiksu jutustelu täällä käy ihan koko illan komediasta 😄 jatkakaa, make my day! 😄😄
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko sä kaikkien näiden muiden muassa noin helvetin tyhmä? Luuletko oikeesti että oon pienten lasten tylsistynyt äiti puhumattakaan että polttaisin tupakkaa? Kunhan huvittuneena lueskelen kun te täydelliset ihmiset täällä suu vaahdossa meuhkaatte. Köyhällä on oltava halvat huvit ja kyllä tää teidän fiksu jutustelu täällä käy ihan koko illan komediasta 😄 jatkakaa, make my day! 😄😄
Huomaa kyllä että peruskouluissa on vielä joululoma. Menehän vaikka Demiin, niin saat ikäistäsi keskusteluseuraa. Ei kuulosta kovin hyvältä, että teini pyörii mammapalstoilla keskustelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ompa jakava aihe,tästä voisi päätellä että yllättävän moni äiti tupakoi.
Ilouutinen sinulle: kolkuttava syyllisyys omasta toiminnasta ei ole kaikille ihmisille ainoa motiivi pitäytyä tuomitsemasta tuntemattomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa jakava aihe,tästä voisi päätellä että yllättävän moni äiti tupakoi.
Ilouutinen sinulle: kolkuttava syyllisyys omasta toiminnasta ei ole kaikille ihmisille ainoa motiivi pitäytyä tuomitsemasta tuntemattomia ihmisiä.
Ihmisiä ei saa tuomita, mutta tekojaan kyllä.
Miten kukaan voi sanoa äidistä joka vetää röökiä vauvan naaman edessä niin että savut menevät vaunuihin, että "ei saa tuomita"?
Tai jos äiti vetää röökiä posket lommolla raskaana ollessaan?
Äiti selvästi vahingoittaa lapsensa terveyttä oman riippuvuutensa takia, miksi sitä ei saisi tuomita?
Jos joku pahoinpitelee lastaan, kyllä teon saa "tuomita".
Nykyisin ei voi puuttua mihinkään. Muistan kun vanhin poika ja sen kaverit aina välillä käyttäytyivät huonosti niin kavereille tuli meille porttikieltoa vähäksi aikaa.
Ja oma poika sai myös läksytystä muiden vanhemmilta.
Ja se oli ihan ok.
Nykyään ei saa puuttua mihinkään vaikka mitä tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka rageette, ettei toisten asioihin saa puuttua ja et Suomessa saa tupakoida, missä haluaa, oletteko koskaan kuulleet passiivisesta tupakoimisesta? Ei tasan ole ihan oma asia, jos kolme lasta tulee riippuvaisiksi tupakasta vastoin tahtoaan jo pienellä iällä.
Älä nyt sekoita passiivista tupakointia ulkona polttamiseen.
Lapset pyörivät siinä sen tupakoivan äidin ympärillä, yksi heistä jopa istui vaunussa muutaman kymmenen sentin päässä, siis kyllä tupakansavu silloin vahingoittaa lapsia (ja aikuisiakin). Lasten hengitystiehyet ovat hyvin herkkiä ärsytyksille.
Ja sen lisäksi tämä äiti toimii hyvin huonona esimerkkinä lapsilleen. Noista muksuista tulee taatusti tupakoitsijoita.
Min ensin luin: nuori äiti tuli ulos kaapista kolmen lapsen kanssa...
:D:D
Vierailija kirjoitti:
Paljon pahempi ja vahingollisempi ilmiö lapsille on nykyajan vanhempien julkinen haukkumiskulttuuri ja kyttäys.
Jos jokaisesta tapahtumasta tehdään julkinen haukkumisketju nettiin, niin kohta kukaan ei uskalla kulkea tai tehdä mitään julkisesti lasten kanssa.
Tämä on mielestäni nähtävissä jo esim. kaupassa lasten kanssa kun kiukuttelevalle lapselle ei voi pitää mitään kuria julkisella paikalla, ilman että kauhistelevia ihmisiä ja mulkoilijoita kerääntyy ympärille! Jos lapsi huutaa, niin saa tuomitsevia katseita, joku tulee jopa tilanteeseen aukomaan päätään.Osalta ihmisistä on lähtenyt täysin maalaisjärjen käyttö näiden asioiden kanssa.
Noh, kyllä maailmaan mölyä mahtuu. Ei se ole niin vaarallista jos lapset huutavat. Pahempi juttu ovat ymmärtämättömät vanhemmat. Jos lapsella on huono olo niin anna hänen huutaa se ulos. Tunteita ei saisi liikaa tukehduttaa.
Minun äitini poltti 70-luvulla kun oli raskaana. Odotti minua. Tuohon aikaanhan se oli "normaalia" eikä siitä pidetty mitenkään lasta vaarantavana. Kun olin pieni, niin kävimme autolla Pohjois-Suomessa sukulaisten luona, ja äiti sauhutti tupakkaa autossa niin meno- kuin paluumatkat, monta sataa km. Olin tukehtua takapenkillä ja muistan miten itkin että "äiti tupakki pois!" ja nuo on niitä ensimmäisiä muistoja koko elämässäni, olin varmaan 4-5 v ikäinen :(
Lopputulema: Olen nelikymppinen. Minulla on astma, kärsin kroonisista keuhkoputkentulehduksista, keuhkokapasiteettini on vain 65%, ja minulla on anemia ja olen aina todella kalpea. Minua syytettiin ekalla luokalla salaa tupakoinnista, koska vaatteeni haisivat tupakalle äidin tupakoinnin takia! En ole koskaan polttanut tupakkaa.
Nuoremmat sisarukseni, joita odottaessa äiti ei polttanut eikä polttanut enää autossakaan, ovat täysin terveitä.
Tulen itse aina hirmu surulliseksi nähdessäni tällaisia äitejä.
Kerran erään kirppiksen edessä sauhutteli nuori pariskunta ja ilmeisesti jomman kumman äiti. Tupakkaringissä oli osallisena myös vastasyntyneenoloinen hirmuisen pieni lapsi kaukalossa. Vauvan äidin maha oli sen kokoinen, että ei varmasti ollut pitkä aika synnytyksestä. :(