Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää miten täällä vihataan saikuttajia

Vierailija
02.01.2017 |

Luin tosta toisesta ketjusta.

Olen nyt ollut sairauslomalla kolmeviikkoa sitkeän keuhkoputkentulehduksen takia ja taas menin lääkäriin hakemaan uudet antibiootit ja viikon saikkua. Mulla in kuumeeton keuhkoputkentulehdus, ja koko ajan sellainen etova olo.

Edellinen saikkuputki oli lokakuussa niska-hartiasäryn takia. Lisäksi kärsin mm ärtyneestä suolesta, joka lääkärin mukaan invalidisoi mut kokonaan kun ärtyy pahaksi.

Ja saikkupäiviä siis noin 80 viime vuonna. Onneksi on ymmärtäväinen työnantaja.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tosta toisesta ketjusta.

Olen nyt ollut sairauslomalla kolmeviikkoa sitkeän keuhkoputkentulehduksen takia ja taas menin lääkäriin hakemaan uudet antibiootit ja viikon saikkua. Mulla in kuumeeton keuhkoputkentulehdus, ja koko ajan sellainen etova olo.

Edellinen saikkuputki oli lokakuussa niska-hartiasäryn takia. Lisäksi kärsin mm ärtyneestä suolesta, joka lääkärin mukaan invalidisoi mut kokonaan kun ärtyy pahaksi.

Ja saikkupäiviä siis noin 80 viime vuonna. Onneksi on ymmärtäväinen työnantaja.

Mikään noista ei sinänsä ole saikun peruste. Toimintakyky ratkaisee. Kuumeeton keuhkoputkentulehdus eli yskä? Mikä työ pahentaa yskää? Miten yskiminen vie muka työkyvyn. Ja ärtyvä paksusuoli? Siis turvottaa, pierettää ja vääntää mahasta? Miten lääkäri määrittää invalidisoitumisen muuten kuin ilmoituksesi perusteella? Olet nimenomaan saikuttajan prototyyppi, kun on vähän hankalaa, ensi reaktio on saikku. Annakumä arvaan, jos sukulainen kuolee, ensireaktiosi on saikku?

Sulla ei vissiin ole ärtyvää paksusuolta... Mieti sellanen aamu, kun täytyy juosta vessaan parin minuutin välein ja mietit koko aamun, että mitähän ne sanoisi jos soittaisi sisätautien polille ja sanoisi, että mä haluisin avanteen helpottamaan elämää IBS:n kanssa (ja ei IBS-potilas ei yleensä saa avannetta vaikka se kuinka helpottaisi elämää). Myös vatsakipu voi olla niin kovaa, että täytyy ottaa kolmiolääkkeitä ja jos on vaikka ajaa autoa työkseen, niin sitähän ei voi kolmiolääkkeen vaikutuksen alaisena tehdä... Itse en myöskään kirjanpitäjänä sorkkisi asiakkaiden kirjanpitoja ja tilinpäätöksiä kolmiolääkehuuruissani, esim diapam-panacod-panadol cocktail saa pään sen verran sekaisin, ettei työnteosta tule juuri mitään ja minulle tuo on määrätty krooniseen kipuun ja niistäkin kärsii noin miljoona suomalaista.

Joopa joo, ainahan teillä valittajilla on juuri se maailman vaikein IBS, jonka takia pitää olla tasaisin väliajoin pois.  Ei tiedä itkeäkö vai nauraa tuolle aloittajan typeryydelle, kun itkee siitä, että ihmiset eivät katso hyvällä turhia sairaspoissaoloja, ja sitten kirjoittaa omasta tilanteestaan, joka on kuin tyypillisen turhasta lintsaavan henkilön stereotyyppi. Kuulostaa muutenkin melkoiselta puoskaroinnilta kirjoitella toistuvia antibioottikuureja ja viikon sairaspätkiä jonkin "kuumeettoman" keuhkoputkentulehduksen vuoksi.

Vierailija
62/62 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdessä entisessä työpaikassa oli palkanlaskija joka sairastui aina kuukauden 25 päivä ja oli viikon sairaslomalla. Ja palkkapäivä oli kuukauden viimeinen. Mä en käsitä miten se onnistui aina saamaan sairauslomaa, miksei kukaan lääkäri kyseenalaistanut tuota. Tai sitten oli esim. niin sopiva kuukautiskierto ja siihen liittyvä ongelma... No, en tiedä laskiko tuo koskaan yksinään palkkoja, taloussihteeri sitten teki aina varsinaisen laskemisen ja palkkojen syöttämisen järjestelmään. Oli hieman kypsä tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi