Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä taas ärsyttää eräät työkaverit jotka saikuttaa jatkuvasti

Vierailija
01.01.2017 |

Jos ihminen on vuoden aikana noin 20 kertaa eri pituisilla saikuilla, eikö yhtään omatunto kolkuta? Minä olisin erittäin huolissani itsestäni, jos iskee flunssa ja mahatauti 10 kertaa vuodessa. Joka juhlapyhänä tietyt tyypit sairastuu. Kyllä ottaa päähän tehdä jouluaattona 14 tunnin työpäivä, kun kotona odottaa omat pienet lapset. Ei missään ole sijaisia odottamassa, josko tulee taas kutsu jouluaattona (tai uutena vuotena) ja jonkun on pakko jäädä pitkään vuoroon. Esimies vaatii juhlapyhiltä ja viikonlopuista poissaolotodistukset, mutta mitä se auttaa, kun eräät jää kotiin, jos vähän on kurkku kipeä. Viimeksi yksi työntekijä ilmoitti 10 minuuttia ennen työvuoron alkua, että ei pääse töihin, kun on ruhje lihaksessa ja lääkäri kirjoitti saikkua kai 3 pv. Joskus aina voi ruhjeita tulla, mutta ei kai se työntekoa estä? Alan olla niin täynnä noita itseään herkästi kuuntelevia prinsessoja, että uusi työpaikka lähtee hakuun tämän vuoden aikana.

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja lintsareita on valtava määrä, ja nehän vain lisäävät muiden työkuormaa. Meillä pahin "saikuttaja" on 40-vuotias mies, jolla on alle 10-vuotiaat lapset. Yhtään kokonaista viikkoa tuo mies ei ole töissä ollut, eikä yhtään kokonaista työpäivää.

On saikulla jos jonkun lapsensa luokalla on liikkeellä flunssaa tai vatsatautia, koska omakin lapsi saattaa sairastua, on kuulemma sen oloinen. Tai sitten häntä itseään hieman heikottaa, tuntuu että flunssa voisi iskeä. 

Ja jos nämä on viikolta jo käytetty, häipyy parin työtunnin jälkeen "etätöihin", koska lapsia pitää hakea sieltä ja täältä ja tuolta. Nyt ilmoitti että lähtee klo 12, koska pitää hakea lapsen unohtunut tavara kaveriltaan. 

Nooh, edestään löytää.

Vierailija
62/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomon vaimo kyttää kaikkien muiden työaikoja minuutilleen ja valittaa myöhästelyistä sekä raportoi pomolle. Itse on noin 30 päivää vuodessa "sairaana" tai lapset on "sairaana", lisäksi lähtee itse töistä pois usein ennen työajan loppua ja tulee töihin milloin sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sankari sai kenkää kun ilmoittautui vappuryyppäämisen jälkeen sairaaksi ja esimiehet tulivat kotiin katsomaan.Ei ollut kotona vaan naapurissa kännissä.

Mainiota! Valesaikuttelijat pitäisikin irtisanoa ja antaa vapautunut työpaikka sellaiselle henkilölle, joka myös tekee töitä.

Vierailija
64/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan migreeniä, ja joudun n. kerran tai kaksi päivää kuukaudessa olemaan migreenin takia saikulla. Tavallaan harmittaa että joudun saikuttaa sen päivän mutta olen asiakaspalvelija ja kovan migreenin kourissa ei pysty edes silmiä auki pitämään niin johan olis palvelua :D tuntuu että osa ei ymmärrä kuinka ikävä ja kauhee migreeni on, onneksi pomoni on edes jotenkuten ymmärtäväinen.

Vierailija
65/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saikutin vuonna 2016 niin paljon, että jouduin työterveyden ja esimiehen kanssa palaveriin. Oli todella nöyryyttävää, koska mä en oo saikuttanut pikkuvaivojen takia.

Alkuvuodesta mulla oli virtsatientulehdus, johon työterveys kirjoitti antibiootit pelkän oirekuvauksen perusteella. Kävin tietysti normaalisti töissä. Pari päivää meni ja tuntui, ettei vaiva helpota. Sitten alkoi jumalaton polte vatsalla ja selässä ja pissatessa tuli olo, että taju lähtee. Kuume nousi, enkä pystynyt edes kunnolla kävelemään, joten lähdin sairaalan päivystykseen. Siellä todettiin, että mulla munuaisaltaan tulehdus. Saikutin monta monta päivää.

Tästä alkoi hirveä virtsiskierre ja sain antibioottia abtibiootin perään. Jouduin taas saikulle, kun kohdunkaula tulehtui! Lopulta kierre lakkasi.

Kesällä tuli sitten poskiontelontulehdus, pystyin kuitenkin käymään töissä. Mutta tästä seurasi välikorvantulehdus (lasten tauti!!!), joka nosti myös korkean kuumeen. Sain antibiootit ja saikkua. Antibiootti ei tehonnut, joten se vaihdettiin ja saikkua jatkettiin. Tästä ei mennyt kauan, kun poskissa tuntui taas järkky paine ja kysyin työterveydestä tarviiko abtibiootit, ei kuulemman. Meno noin viikko ja kuume nousi taas ja kaula turposi, ääni ei kulkenut. Työterveys totesi kilpirauhasen tulehtuneen. Jäin pariksi viikoksi saikulle, jonka jälkeen palasin töihin ja ei mennyt kuin hetki ja tulehdus palasi. Saatiin sitten lopulta kuriin kortisoonilla.

Ei ole kivaa ei ja aika nöyryyttävää palaveerata tällaisten asioiden takia. Onneksi työterveyden edustaja piti mun puolia tuolla palaverissa, joten esimieskin uskoi, etten ole saikuttanut "muuten vaan" tai koska "ilmapiiri on huono". Mutta siis tuon palaverin tarkoitus oli puuttua mun saikutteluun ja löytää ratkaisu, jotta en enää saikittelisi yhtä paljon.

Vierailija
66/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan migreeniä, ja joudun n. kerran tai kaksi päivää kuukaudessa olemaan migreenin takia saikulla. Tavallaan harmittaa että joudun saikuttaa sen päivän mutta olen asiakaspalvelija ja kovan migreenin kourissa ei pysty edes silmiä auki pitämään niin johan olis palvelua :D tuntuu että osa ei ymmärrä kuinka ikävä ja kauhee migreeni on, onneksi pomoni on edes jotenkuten ymmärtäväinen.

Ihan mielenkiinnosta millaiset migreenilääkkeet sulla on? Jos et jo käytä niin kannattaa vaihtaa nenäsumutteeseen. Imigran auttaa 10-15 minuutissa ja jos sulla on migreeniä vain 1-2 kertaa kuussa niin ei ole hirveän hintaistakaan. Mulla on migreeni myös, mutta lähes kerta viikkoon ainakin. Vielä en ole joutunut olemaan töistä pois koko päivää, joskus olen ilmoittanut aamulla että on migreeni ja otan lääkkeen ja tulen pari tuntia myöhemmin töihin. Se on tietenkin hankala jos ei voi myöhäistää töiden alkua esim. Tunnilla.

Vierailija
67/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pahimmat saikuttelijat saivat kaikki lähteä Yt.neuvotteluissa.

Alalla on muutenkin työt vähentyneet ja tiedän että eräskin ryhmä tapaa toisiaan kerran kuussa. Entinen työparini käy myös siellä ja ennen joulua olivat taas puhuneet miten oli niin väärin kun se sai lähteä ja tämä sai jäädä. Työpari on käynyt siellä n 5 v ja nyt ekaa kertaa sanoi muistatko aina kun oli Vappu, olit kipeenä. Samoin usein maanantaisin, johtuikohan joku siitä ?

Ja hirveä valitus, minä olin kyllä kipeä jne. No kai olit, kun olit ryypännyt 3 pv putkeen.

Toinen työkaveri, 3 lapsen äiti, ei kertaakaan ollut 2 vkoa töissä putkeen, kun aina joku lapsista oli kipeänä. Isä ei voinut olla poissa, koska hänellä oli oikeus. Niin. Sitä voi sitten miettiä kun on työttömänä kotona, nyt on aikaa.

Vierailija
68/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jouduin keskusteluun esimiehen kanssa kun oli x päivää sairaspoissaoloja. On ison yhtiön normikäytäntö, että onhan kaikki ok.  Syynä oli tapaturma, jossa naama mustana ja silmien verkkokalvoissa tulehdus, sitten puolen vuoden päästä murtui käsi. Ja autoa en kipsikädellä voinut ajaa, joten olin kotona. Flunssan takia tmv. en ole poissa ollut.

Vierailija
69/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esimiehenä suuressa organisaatiossa. Meillä järjestelmä lähettää esimiehelle herätteen, jos työntekijä on ollut saikulla 20 pvää 12 kk aikana, ja sitten pitää keskustella työntekijän kanssa. Ihan rutiinia eikä mitään kiusaamista tai halventamista. Ja aika usein paljastuu tapauksia, jossa työterveys voi auttaa.

Vierailija
70/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan keikkaa vanhainkodissa, kun sattui kuukausi missä oli paljon pyhiä oli palkka lisineen aina reilusti yli 2000€/kk ilman koulutusta ja osa-aikaisena :p tosin veroprosentti oli matala kun keikkaa teki ja huonoina kuukausina sai reilun tonnin kun ei ollut "punaisia päiviä" listassa niin montaa.

Työt tehtiin pareittain ja jännästi kun oli ammattisaikuttaja työparina tuntui että hommat ei loppuneet ikinä, jopa yksin sai hommat nopeempaa tehtyä! mutta hyvän työparin kanssa hommat oli yhdessä tehty, yhdessä sai vaatteet helppommin päälle ja lakanat suoristettua ja potilaat sängyssä parempaan asentoon, niin että hyvin kerkesi vielä muita osastoja auttaa vaikka toinen olikin myöhässä kun klo 7:30 sai puhelun jos pääsee aamuvuoroon :)

Vierailija
71/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin näkökulmasta pakko sanoa, että on melkein "pakko" kirjoittaa sitä saikkua se pari päivää kun ihminen valittaa omaa vointiaan. Kun kysyy suoraan, että oletko mielestäsi työkuntoinen, ja ihminen vastaa että ei, niin ei siinä pysty "kyseenalaistamaan" ihmisen omaa objektiivista tuntemusta sairaudesta. Eri asia sitten jos pienten ruhjeiden tms takia kirjoitetaan viikko, mutta oma kommenttini koskee näitä "olen ollut kuumeessa viikon, yskä on kamala, kärsin unettomuudesta"

Vierailija
72/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli tämä sama ongelma! Kannattaa käydä lääkärissä tutkituttamassa, onko syynä e-pillerit, huono näkö tms. Ja ottaa hetkeksi estolääkitys. Itse sain migreenit kuriin ja kärsin niistä enää muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
73/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta millaiset migreenilääkkeet sulla on? Jos et jo käytä niin kannattaa vaihtaa nenäsumutteeseen. Imigran auttaa 10-15 minuutissa ja jos sulla on migreeniä vain 1-2 kertaa kuussa niin ei ole hirveän hintaistakaan. Mulla on migreeni myös, mutta lähes kerta viikkoon ainakin. Vielä en ole joutunut olemaan töistä pois koko päivää, joskus olen ilmoittanut aamulla että on migreeni ja otan lääkkeen ja tulen pari tuntia myöhemmin töihin. Se on tietenkin hankala jos ei voi myöhäistää töiden alkua esim. Tunnilla.

Oon eri tyyppi kun tuo migreenistä kirjoittava mutta kokemukset on samat.

Voin kertoa että turha kuvitella että mikään Imigran auttaa kaikkia.

Esim mulla se ei ole koskaan auttanut yhtään ja ainoa lääkehoito joka auttaa on iv ensiavussa!

Vierailija
74/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin..on migreeniä ja on "migreeniä".

Jos mulla on kohtaus päällä ni makaan kyllä sairaalassa tiputuksessa enkä edes vielä seuraava päivänä ole työkunnossa.

Ei auta estolääkitykset tai sumutteet eikä siinä todellakaan pysty liikkumaan mihinkään parin tunnin päästä..

Vierailija
75/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seurataan aika tiivisti, oikeastaan tuntui aika kurjalta, kun joutui puhutteluun sairastamisen takia, syyllistettiin että kun sairastan niin paljon ja ihmeteltiin että mistä sellainen johtuu. Muutettiin jopa työaikojakin sen vuoksi, kun menin suostumaan.

Eikä kyse ollut edes kuukausien sairastamisesta, vaan 4 kuukauden sisällä olin kolmesti poissa pari päivää kerrallaan, kun oli mahatautia ja flunssaa.

Vierailija
76/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuon sairastelujakson jälkeen olen ollut nyt 8kk terveenä, en yhtään pois töistä. Jos sairastun taas, niin varmaan joudun jälleen puhutteluun ja hirveiden epäilyksien kohteeksi. Onpa kiva siinä sitten sairastaa, kun muutenkin vituttaa.

Vierailija
77/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut voivat tehdä muiden saikuttelusta oman ongelmansa. Eihän sen tulisi sinun työmäärääsi lisätä yhtään jos joku on poissa. Sinä teet ne hommat, jotka sinulle on määrätty ja jos aikaa jää, niin teet muita hommia. Ei sinun tarvitse työtahtiasi koventaa sen takia, että joku on pois, koska on työnantajan tehtävä järjestää korvaava työntekijä jos sille on tarvetta.

Jos joku haluaa keventää työtaakkaansa saikuttamalla, niin tehköön sen puolestani. Ei se ole minulta mitenkään pois. Toki tuo voi ärsyttää työnantajaa. 

Vierailija
78/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, sinun ei ole pakko tehdä pidempää työpäivää kuin mitä työvuorolistaan on merkitty. Sanot vain että et pysty jäämään. Jos et osaa kieltäytyä niin oma on vikasi. Työnantajan murhe on järjestää sijainen, sinun ei siitä tarvitse välittää.

Vierailija
79/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saikutin vuonna 2016 niin paljon, että jouduin työterveyden ja esimiehen kanssa palaveriin. Oli todella nöyryyttävää, koska mä en oo saikuttanut pikkuvaivojen takia.

Alkuvuodesta mulla oli virtsatientulehdus, johon työterveys kirjoitti antibiootit pelkän oirekuvauksen perusteella. Kävin tietysti normaalisti töissä. Pari päivää meni ja tuntui, ettei vaiva helpota. Sitten alkoi jumalaton polte vatsalla ja selässä ja pissatessa tuli olo, että taju lähtee. Kuume nousi, enkä pystynyt edes kunnolla kävelemään, joten lähdin sairaalan päivystykseen. Siellä todettiin, että mulla munuaisaltaan tulehdus. Saikutin monta monta päivää.

Tästä alkoi hirveä virtsiskierre ja sain antibioottia abtibiootin perään. Jouduin taas saikulle, kun kohdunkaula tulehtui! Lopulta kierre lakkasi.

Kesällä tuli sitten poskiontelontulehdus, pystyin kuitenkin käymään töissä. Mutta tästä seurasi välikorvantulehdus (lasten tauti!!!), joka nosti myös korkean kuumeen. Sain antibiootit ja saikkua. Antibiootti ei tehonnut, joten se vaihdettiin ja saikkua jatkettiin. Tästä ei mennyt kauan, kun poskissa tuntui taas järkky paine ja kysyin työterveydestä tarviiko abtibiootit, ei kuulemman. Meno noin viikko ja kuume nousi taas ja kaula turposi, ääni ei kulkenut. Työterveys totesi kilpirauhasen tulehtuneen. Jäin pariksi viikoksi saikulle, jonka jälkeen palasin töihin ja ei mennyt kuin hetki ja tulehdus palasi. Saatiin sitten lopulta kuriin kortisoonilla.

Ei ole kivaa ei ja aika nöyryyttävää palaveerata tällaisten asioiden takia. Onneksi työterveyden edustaja piti mun puolia tuolla palaverissa, joten esimieskin uskoi, etten ole saikuttanut "muuten vaan" tai koska "ilmapiiri on huono". Mutta siis tuon palaverin tarkoitus oli puuttua mun saikutteluun ja löytää ratkaisu, jotta en enää saikittelisi yhtä paljon.

Ymmärrän että tuntuu nöyryyttävältä mutta jos itse tietää olleensa oikeasti sairas ja todistuksen on, ei pitäisi olla ongelmaa ja toivon että itsetuntosi kesti tämän rutiinipalaverin. Toivon nimittäin todella että samanlainen palaveri on käyty oman työkaverini (turha saikuttelija) kanssa (oletan näin koska saikuttelu vähentynyt oleellisesti). Aikaisemmin tyyppi laskeskeli kuinka monta päivää voi olla poissa ilman että siihen puututaan ja laskelmoi. Sitten sairastuikin jonkun pätkän oikeasti, ja joutui kaiketi sitten työkykypalaveriin kun päivät ylittyivät.

Vierailija
80/196 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi kotona pienet lapset, niin en ikinä tekisi jouluaattona mitään 14h työpäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän