2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltauduin viimein vaa'alle ja yllätyin positiivisesti! Yhdeksän päivän herkuttelut toivat lisää vain puolitoista kiloa, mikä todennäköisesti tulee humahtamaan pois yhtä nopeasti, mitä ilmestyikin. Yhteensä pudotusta on (jälleen) siis -5,2 kg. Viimeinen kuukausi on ollut aikamoista jojoilua, kun on ollut aika yllättäviä reissuja ja kissanristiäisiä. Ja ensi viikonlopuksi on tiedossa syntymäpäivät, sen jälkeisenä viikonloppuna meille tulee kyläilijöitä ja sen jälkeisenä viikonloppuna käyn vanhempieni luona, kuukauden kuluttua on risteilyä ja tupareita... Puhumattakaan sitten kesän valmistujaisista, häistä, juhannuksesta, reissuista! Missä välissä sitä oikein kerkeäisi laihtua?! :D On tämä elämä vain yhtä juhlaa.
Tänään on kolmas päivä kevyempää ruokavaliota takana, ja mieliteot alkavat pikkuhiljaa hälvetä. Tosin olen "herkutellut" tänään tacosalaatilla ja toffeen makuisella proteiinipatukalla, kun sattuivat olemaan tarjouksessa. Niin ja aamuisen mustikka-banaani-tuorepuuron voin laskea myös herkuksi, sillä se oli yllättävän hyvää ja täyttävää!
- Joanna
Eikö kannattaisi kerralla opetella sellainen elämäntapa, että pystyisi syödä "normaalisti" (aka niin, ettei paino nouse) myös noiden reissujen ja juhlien ja vierailujen ajan? Eihän sellainen pidemmän päälle onnistu, että vähän "laihduttelee" siellä täällä ja repsahtaa heti syömään ja juomaan ylimääräistä, kun on pienikin syy, kuten vanhempien luona vierailu.
Kyse ei ole niinkään ruoan määrästä, vaan sen laadusta. Esimerkiksi juuri vanhempieni luona syödään lähinnä perunaa, lihaa, leipää ja maitoa, eikä sellaiset kuulu lähes ollenkaan omaan ruokavalioon. Ei siis ole ihme, että sellainen näkyy painossa heti, vaikka tuollainen luokitellaan ravintosuositusten mukaan "normaaliksi" ruoaksi. Tietysti jos jaksaisi nähdä vaivaa, olisi vaihtoehtoja - esimerkiksi siskoni söi tätimme syntymäpäivillä vain omia eväitään. Tosin sekään ei kuulosta hirveän normaalilta toiminnalta. :D
Yön aikana humahti lähes kilo, joten yhteensä tämän parin kuukauden "siellä täällä laihduttelun" aikana on pudonnut -6,1 kg.
- Joanna
Miksi aikuinen (?) ihminen ei voi viedä mukanaan kasviksia ja hedelmiä, kun menee vanhemmilleen kylään? Jos vanhemmillasi ei ole tapana syödä salaattia ruoan kanssa, niin mikää estää sinua ostamasta ja tekemästä salaattia lisukkeeksi? Tai uunijuureksia, tai mitä nyt itse haluaisitkin syödä. Jos et muutenkaan syö leipää ja juo maitoa, niin mikä pakko sinun on niitä nauttia siellä vanhempienkaan luona?
Tapanani ei ole kuljetella omia eväitä mukanani, vaan olla kohtelias ja syödä sitä mitä on tarjolla. Listasin tuossa poikkeuspäivissä myös syntymäpäivät, tuparit, risteilyt, häät ja valmistujaiset - kannanko niihinkiin mukanani omat uunijuurekset? Ja miksi tämä risoo sinua noin paljon - harmittaako, kun painoni putoaa herkutteluista huolimatta?
Yön aikana katosivat viimeiset turvotukset, nyt on kokonaissaldo -6,6 kg.
- Joanna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltauduin viimein vaa'alle ja yllätyin positiivisesti! Yhdeksän päivän herkuttelut toivat lisää vain puolitoista kiloa, mikä todennäköisesti tulee humahtamaan pois yhtä nopeasti, mitä ilmestyikin. Yhteensä pudotusta on (jälleen) siis -5,2 kg. Viimeinen kuukausi on ollut aikamoista jojoilua, kun on ollut aika yllättäviä reissuja ja kissanristiäisiä. Ja ensi viikonlopuksi on tiedossa syntymäpäivät, sen jälkeisenä viikonloppuna meille tulee kyläilijöitä ja sen jälkeisenä viikonloppuna käyn vanhempieni luona, kuukauden kuluttua on risteilyä ja tupareita... Puhumattakaan sitten kesän valmistujaisista, häistä, juhannuksesta, reissuista! Missä välissä sitä oikein kerkeäisi laihtua?! :D On tämä elämä vain yhtä juhlaa.
Tänään on kolmas päivä kevyempää ruokavaliota takana, ja mieliteot alkavat pikkuhiljaa hälvetä. Tosin olen "herkutellut" tänään tacosalaatilla ja toffeen makuisella proteiinipatukalla, kun sattuivat olemaan tarjouksessa. Niin ja aamuisen mustikka-banaani-tuorepuuron voin laskea myös herkuksi, sillä se oli yllättävän hyvää ja täyttävää!
- Joanna
Eikö kannattaisi kerralla opetella sellainen elämäntapa, että pystyisi syödä "normaalisti" (aka niin, ettei paino nouse) myös noiden reissujen ja juhlien ja vierailujen ajan? Eihän sellainen pidemmän päälle onnistu, että vähän "laihduttelee" siellä täällä ja repsahtaa heti syömään ja juomaan ylimääräistä, kun on pienikin syy, kuten vanhempien luona vierailu.
Kyse ei ole niinkään ruoan määrästä, vaan sen laadusta. Esimerkiksi juuri vanhempieni luona syödään lähinnä perunaa, lihaa, leipää ja maitoa, eikä sellaiset kuulu lähes ollenkaan omaan ruokavalioon. Ei siis ole ihme, että sellainen näkyy painossa heti, vaikka tuollainen luokitellaan ravintosuositusten mukaan "normaaliksi" ruoaksi. Tietysti jos jaksaisi nähdä vaivaa, olisi vaihtoehtoja - esimerkiksi siskoni söi tätimme syntymäpäivillä vain omia eväitään. Tosin sekään ei kuulosta hirveän normaalilta toiminnalta. :D
Yön aikana humahti lähes kilo, joten yhteensä tämän parin kuukauden "siellä täällä laihduttelun" aikana on pudonnut -6,1 kg.
- Joanna
Miksi aikuinen (?) ihminen ei voi viedä mukanaan kasviksia ja hedelmiä, kun menee vanhemmilleen kylään? Jos vanhemmillasi ei ole tapana syödä salaattia ruoan kanssa, niin mikää estää sinua ostamasta ja tekemästä salaattia lisukkeeksi? Tai uunijuureksia, tai mitä nyt itse haluaisitkin syödä. Jos et muutenkaan syö leipää ja juo maitoa, niin mikä pakko sinun on niitä nauttia siellä vanhempienkaan luona?
Tapanani ei ole kuljetella omia eväitä mukanani, vaan olla kohtelias ja syödä sitä mitä on tarjolla. Listasin tuossa poikkeuspäivissä myös syntymäpäivät, tuparit, risteilyt, häät ja valmistujaiset - kannanko niihinkiin mukanani omat uunijuurekset? Ja miksi tämä risoo sinua noin paljon - harmittaako, kun painoni putoaa herkutteluista huolimatta?
- Joanna
Kohteliaisuussyistä ja toisen mieliksi syöminen on kyllä aivan järjetöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Joanna
- Joanna
- Joanna
Kohteliaisuussyistä ja toisen mieliksi syöminen on kyllä aivan järjetöntä touhua.
Kuin myös taitosi osata vetää johtopäätöksiä.
- Joanna
Pari päivää mennyt taas superhyvin syömisten kanssa, eiköhän tää taas tästä. Livistin töistä jo neljältä niin ehdin vielä pitkälle kävelylenkille ennen kuin aurinko laskee :)
Tsemiä kaikille, kyllä me pystytään tähän!
Raksu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Joanna
- Joanna
- Joanna
Aika moni diili ois jäänyt tekemättä, jos neuvotteluissa järsisin omia eväitä.
Ohis
Viimeksi kun pari viikkoa sitten tänne kirjoitin niin vaakalukema oli 82,5 kg, tänä aamuna tasan 81 :) Saisi tippua nopeamminkin, mutta suunta on sentään selvästi alaspäin. Ja tänään saavutin virstanpylvään: lähdin liikenteeseen housuissa, jotka eivät mahtuneet kunnolla päälle vielä pari kuukautta sitten :D Kyllä se n. viiden kilon pudotus jo selvästi näkyy.
-Ellu
Tänään taisi olla ensimmäinen täysin makeeton päivä, vaikka ylitöiksi meni. Pullastakin kieltäydyin. Eilen tuli syötyä tarjottu suklaakonvehti ja illalla 5 super salmiakkia.
Kerttu
Ompas vierähtänyt pitkä aika viime päivityksestä. Juuri tuossa jumpatessa tuli mieleen, että pitää tännekin välillä kirjoitella kuulumisia. Paino ei ole pudonnut, mutta onneksi ei ole noussutkaan. Kokonaissaldo keväälle on vaatimattomat 2kg. Ajatukset on edelleen työasioiden (olen perustamassa yritystä) takia koko ajan muualla, jumpatessakaan en tunne saavani täyttä hyötyä itsestäni irti, vaikka teen mitä pitääkin ja tänään nostin painojakin. Ruuat on aika kohdillaan, kasviksia tulee reilusti päivässä, proteiinia riittävästi, eikä juurikaan kummempia lipsumisia ole ollut. Viikonloppuna on juhlat, joissa aion kyllä maistaa kakkua palan. Liikuntaan täytyy keksiä joku muutos, harmittaa että myin joskus crosstrainerini pois, mutta ei sille kyllä olisi tilaakaan tällä hetkellä. Uskon, että vaihtamalla taas ohjelmaa keskittyisin paremmin ja hyötyisin liikunnasta enemmän. Voi olla, että etsin youtubesta uuden bodypumppi-ohjelman vain, koska tykkään siitä kuitenkin niin paljon, mutta pitää katsoa, mitä mielenkiintoista sieltä taas tulee vastaan :)
-Katri-
Pitkästä aikaa puntarilla aamulla, tasan 65kg eli kokonaispudotus -3kg. Laskuahan se on sekin :D Tää on tietysti ketjun räkättirastaiden mielestä taas läskien selittelyä, mutta itse olen tyytyväinen kun paino kuitenkin on pudonnut, ja kun näin maltillinen tahti, niin sitähän sanotaan että se ois sitten pysyvää pudotusta eikä mitään pikakuurin aiheuttamaa nesteen poistumista.... Ja jos tässä elämäntilanteessa olen onnistunut muuttamaan ruokailutapoja terveellisempään suuntaan niin olen kyllä ylpeä itsestäni. Pienin askelin kohti tavoitetta, tätä vauhtiaan olen syksyllä aika tikissä ;) Ei oo edelleenkään kiire!
Tsemppiä katrille yrittäjän polulle! Ja muillekin työstressaajille! Kiva etten ole ainoa joka painii näiden asioiden kanssa, kai nämä on vaikeita ymmärtää niille joita asia ei koske. Itsellä ei vielä ole tullut lasikatto vastaan vaikka olenkin tiukasti miesten maailmassa. Neuvottelut, edustustilaisuudet, illanvietot yms on haastavia tilanteita. Ihan absurdi ajatus, että olisin ravintolassa ja illan isännän etukäteen tilaama annos kannetaan eteeni, niin minun pitäisi sitten kieltäytyä syömästä ja kaivaa laukusta omat Tupperware rasiat ja alkaa mussuttaan Omia eväitä :D Mutta tääkin on tietysti taas niitä läskien selittelyä. No mutta, naiselle tämä on kuitenkin helpompi tilanne kuin miehille! Salad for ladies on ihan salonkikelpoista, mutta miesten odotetaan vetäsevän pihvin kermakastikkeella. (Vyötäröllä kyllä näkyy heilläkin.)
Mut ei kai siinä, jatketaan!
Raksu
Ihana fiilis! Söin eilen vähän sitä ja tätä, mutta kohtuudella! Tuli sitä vihreetä ja kunnon ruokaakin lautaselle.kiva kun mieli ja Keho on balanssissa ja paino tippuu mukavasti :) Huomenna mittaus niin ilmottelen miten mennyt. Hitaasti, mutta varmasti -0.2 kg laihdutus tahti viikossa pysyy. 6 krt käyn salilla treenaamassa :)
T.hampparityttö
Vierailija kirjoitti:
Kerttu siis aloitti laihdutuskuurinsa syömällä vähän suklaata ja namia perjantaina. Eilen aamulla kävin puntarilla ja tulin tähän ketjuun. Eilen en tainut syödä mitään herkkuja. Tänään otin palan mustikkapiirakkaa jäätelön kera, tekosyynä ettei lasten tarvitse syödä niin paljon. Nämä tutut tekosyyt. Kaapissa olisi myös supersalmiakkeja. Kaksi tuntia tuli tänään hiihdettyä.
Sitä pohdiskelin onko enemmän haittaa, jos joka päivä syö vähän herkkuja kuin kerran viikossa söisi enemmän kerralla herkkuja.
Tärkeintä on kokonaiskalorit syötynä vs. kalorit jotka poltat päivän aikana. Eli jos vedät ihan överiksi kerran viikossa, vaikutus voi olla sama kuin jos söisit vähän herkkuja joka päivä. Kalorit ratkaisee. Tietty esim. sokeririippuvaisuuden kannalta olisi parempi jos ei niitä herkkuja söisi joka päivä.
Eilen mittailin taas, ja ilokseni muutama sentti oli lantiolta kadonnut :) olen viimeaikoina ihastunut kaaliin aivan valtavasti, ja olenkin tehnyt milloin kaalilaatikkoa, milloin keittoa ja toisinaan vaan paistanut voissa pannulla lisäkkeeksi. Ihan sairaan hyvää! Ja halpaa, parin kilon kaalin saa reilulla eurolla ja siitä riittää pitkäksi aikaa.
Kyykkyhaasteessa alkaa olla jo haastetta, tänään olis 155 kyykkyä vuorossa.
Mittailen varmaan parin viikon päästä seuraavan kerran kun kuu vaihtuu, niin näkee sitten mikä on kolmen kuukauden kokonaistulos. Hyvin olen mielestäni pysynyt ruodussa, ja vaikka välillä on herkkujakin mennyt niin aina olen palannut pian terveelliseen. Ajattelin että jos huhtikuussa uskaltaisin jo vaa'alle :O tosin ajatuskin ahdistaa tällä hetkellä joten voi olla että lykkään punnitusta vielä. En edes ole varma mikä siinä on niin kamalaa... varmaan se että viitisen vuotta sitten painoin 108kg, ja pudotin siitä n. 40kg. Nyt pahin pelkoni onkin että olen taas niissä yli 100kg lukemissa ja pelkään miten se vaikuttaisi henkisesti. Päänsisäiset jutut on laihdutuksessa niitä kaikista vaikeimpia!
-Alma
Kai te ymmärrätte, että pelkällä kävelyllä ette saa laihdutettua? Pelkästä kävelystä ei ole oikeastaan mitään hyötyä, vaikka kävelisitte 10 km päivässä. Hölkätkää/juoskaa jos ei ole varaa saliin.
Vierailija kirjoitti:
Kai te ymmärrätte, että pelkällä kävelyllä ette saa laihdutettua? Pelkästä kävelystä ei ole oikeastaan mitään hyötyä, vaikka kävelisitte 10 km päivässä
Höpö höpö.
Olen nyt saanut pidettyä aina yhden paastopäivän (500 kcl) viikossa ja yhtenä viikkona sain pidettyä jopa kaksi. Noista jälkimmäinen oli täyttä tuskaa, mietin jo, miksi yritän tällaisella menetelmällä edes laihduttaa. Kotona ei ole vaakaa, niin en tiedä, olenko laihtunut, mutta uskoisin, että ainakaan en ole lihonut.
Kun muut täällä kertovat, että on päiviä, jolloin sitten tulee herkuteltua tai syötyä enemmän, niin sen vuoksi juuri itse valitsin 5:2:n (tai kuten kohdallani on ollut, 6:1:n), koska kuitenkin välillä tulee käytyä ulkona syömässä tms. Mutta nyt alkuinnostuksen laannuttua en varmaan ole itse kiinnittänyt enää tarpeeksi huomiota siihen, syönkö liikaa tavallisina päivinä. Ja olen tietysti herkutellutkin joinain päivinä.
Tämä dieetti on muutenkin hyvä, koska paastopäiville sopii vain esimerkiksi siivous tms. kotona oleilu ja rauhalliset askareet. Minulle tekee tosi hyvää, että on sellainen pakollinen rauhoittumispäivä. Saan siis luvan kanssa olla rauhassa tehden vain tiettyjä juttuja. Perusstressaajanahan sellainen muuten ei oikein käy.:)
Eilen tuli tehtyä pitkästä aikaa puolen tunnin juoksulenkki ulkona. Olen toiveikas, että vielä saan kehiteltyä juoksurutiinin. Minulla oli sellainen viime vuonna. Mutta nyt tosin epäsäännöllinen viikkorytmi on se, joka luo haasteet siihen. Pitää vaan olla tyytyväinen, että saa edes sen puolen tunnin lenkin tehtyä, siitä ei voi sitten kuin parantaa mahdollisuuksien mukaan.
Tsemppiä taas muidenkin projekteihin!:)
Lisbeth
Lauantai-iltaa Laihduttajakavereille!
Olen tässä sovitellut päälle solahtavia vanhoja tavoitevaatteita ja iloinnut n. 20 kilon katoamisesta. Asetin sitten kalenteria tiukasti tuijotettuani itselleni seuraavan tavoitteen: n. 10 kg toukokuun loppuun mennessä. Tiedän, että se on täysin mahdollista. Nyt aion lisätä mukaan myös liikunnan.
Ajattelin, että jos vaikka ottaisin 3 kertaa viikkoon HIIT-tyyliin "kovaa ja lujaa" n. 20 min sessioita korkeintaan. Onko joku laihduttaja kokeillut HIIT-harjoittelua?
Alma, kiitos kommentistasi.. kyllä mä taidan aikamoinen karkki-Kerttu olla, torstaina kun ostin 100 g karkkia ajattelin että en perjantaina syö.. mutta mutta silti muutaman nappailin. Eilen kun teki mieli illalla, menin vaan pesemään hampaat. Karkkia oli ja on kaapissa, koska lapsi ei tykännyt omasta pussistaan.
Unohdin käydä eilen vaa'alla, joten tein sen tänään. 73,5 kg eli -200 g / viikko + 1pv.
-Kerttu
Vierailija kirjoitti:
Kai te ymmärrätte, että pelkällä kävelyllä ette saa laihdutettua? Pelkästä kävelystä ei ole oikeastaan mitään hyötyä, vaikka kävelisitte 10 km päivässä. Hölkätkää/juoskaa jos ei ole varaa saliin.
Ankeuttaja taas näköjään vauhdissa :D
Mulle on lenkkeilyssä tärkeintä se, että mieli virkistyy, aivot saa happea ja tulee energinen olo. Peruskunto kasvaa eikä hengästy arkisissa hommissa enää. Niin ja tulee hyvä mieli kun näkee kuinka koirakin nauttii lenkityksestä. Ja kyllä se kalorinkulutuksessa näkyy jos kävelee vaikkapa sen 10km päivässä, mikä mulla tuleekin aika usein täyteen.
Mutta istu sinä kaikin mokomin siellä sohvanpohjalla :)
Voi ei.
Mulla oli kamala repsahdusviikko.
Kaikki alkoi menkoista, joiden takia olin turvonnut ja jostain syystä kontrolli katosi täysin ja oon joka päivä tällä viikolla syönyt pussin karkkia....
Oon kuitenkin treenannut tällä viikolla tavallisesti,yleensä treenit auttaa syömään terveellisemmin, mutta nyt oon esim suoraan pilatestunnillta käynyt ostamassa karkkipussin.
Oon vältellyt vaakaa ja peiliä mut oon kyl pirun turvoksissa :-/ onneks huomenna on maanantai...
-zelda
Kerttu siis aloitti laihdutuskuurinsa syömällä vähän suklaata ja namia perjantaina. Eilen aamulla kävin puntarilla ja tulin tähän ketjuun. Eilen en tainut syödä mitään herkkuja. Tänään otin palan mustikkapiirakkaa jäätelön kera, tekosyynä ettei lasten tarvitse syödä niin paljon. Nämä tutut tekosyyt. Kaapissa olisi myös supersalmiakkeja. Kaksi tuntia tuli tänään hiihdettyä.
Sitä pohdiskelin onko enemmän haittaa, jos joka päivä syö vähän herkkuja kuin kerran viikossa söisi enemmän kerralla herkkuja.