2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Todella harmi 74 kg eli +500 g edellisestä punnituksesta :( Ei tämän näin pitänyt mennä.
Sorruin eilen kulholliseen (~ 0,5l) sipsejä, en tiedä vaikuttaako.
- Kerttu
Mitenkäs sipsit voisivat painoon vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
161cm/61kg, terkkari sanoi että olen normaalipainoinen. Kiinteyty pitäisi, ja tavoitepaino olisi 52-56kg välillä. Yksin ulos lähteminen on vaikeaa ja inhoan hikitreeniä. Haluaisin löytää kevyen lajin, jolla paino tippuisi tasaisesti. Lisäksi jatkuva nälkä kiusaa ja haittaa ruokaremppaa :(
Mä olen aika saman kokoinen kuin sinä. Kiinteytymiseen auttaa kyllä liikunta eli lihasmassan kasvu ja pieni rasvakerroksen hävitys. Silloin vartalo näyttää timmimmältä. Liikunta ei oikeastaan itsessään pudota painoa, päinvastoin, lihasmassan kasvun myötä paino voi jopa nousta. Ruokavalio on tärkeämmässä roolissa kun puhutaan painon pudotuksesta.
Pitkät kävelylenkit pitää yllä peruskuntoa ja polttaa rasvaa. Ehkä sun kannattaisi pikkuhiljaa vain pakottaa itsesi kokeilemaan sitä; nauttimaan hapekkaasta ulkoilmasta, auringosta ja kauniista maisemista. Siihen voi jäädä jopa koukkuun :)
Pilates on myös "kevyt" laji joka vahvistaa syviä lihaksia ja näin ollen antaa ryhtiä koko olemukseen.
Sun kannattaisi käydä kokeilemassa eri lajeja ja sen myötä saatat löytää sen oman suosikkisi.
Tsemppiä oman lajin löytymiseen!
N 49
Kiitos tsempistä :)
Pitkiä kävelylenkkejä teen silloin kun löydän lenkkiseuraa. Yksin ei oikein innosta, vaikka olisi luurit korvissa. Hyötyliikun useita kertoja viikossa. Joku lihaksia kevyesti kasvattava laji voisi olla hyvä vartaloni ongelmakohtiin. Taidanpa hankkia kahvakuulan ja kaivaa joogamaton komerosta :D !
Voisit panostaa syömisiin ennemminkin. Ei liikunnasta tietysti haittaakaan ole, mutta laihtuminen tapahtuu syömällä. Ei nälässä olemalla.
Tulen mukaan pudottamaan painoa. Tarkoituksena olisi saada pari kiloa pois kesään mennessä.
Pituus: 178cm
Nykyinen paino: 65kg
Tavoite: 60kg
Oi jee, nyt olen kyllä todella iloinen! Siirryin tänään 70-luvulle, eli vaakalukema oli 79,6 :) :)
-Ellu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella harmi 74 kg eli +500 g edellisestä punnituksesta :( Ei tämän näin pitänyt mennä.
- Kerttu
Mitenkäs sipsit voisivat painoon vaikuttaa?
Keräämällä nesteitä kehoon. Huomasin, että olen sekoillut noissa painonmuutoksissa eli eka viikko -800 g & toka viikko +500 g. Kokonaissaldo 2 vk = -300 g.
-Kerttu
Joulukuun vika päivästä asti laihdutettu. Silloin paino oli 64kg, ja parissa viikossa lähti turvotusta 3kg eli todellinen aloituspaino oli sen 61kg. Tuosta eka kilo lähti hitaasti, mutta nyt on esimerkiksi viimeisen 8 päivän aikana tullut pudotusta 1,6kg..onko tuo nyt ees todellista, siis rasvaa? Ei voi olla alun nesteiden lähtöäkään kun oon alottanu vuojen alusta. Paino nyt siis 58,5kg. Oon ollu koko alkuvuoden ilman leipää ja herkkuja, muuten syön ihan normaalisti. Ja liikunnan oon tuplannu = käytän kaksi koiraani erikseen lenkeillä eli aika paljon tulee "sunnuntaikäveltyä".
Sovitin tänään vaatteita, kun paino junnaa eikä liiku. Kaikki vaatteet menevät päälle, jopa yksi joka ei koskaan aiemmin mennyt kiinni :) Tämä auttaa painojumissa. Vaaka ei kerro kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Sovitin tänään vaatteita, kun paino junnaa eikä liiku. Kaikki vaatteet menevät päälle, jopa yksi joka ei koskaan aiemmin mennyt kiinni :) Tämä auttaa painojumissa. Vaaka ei kerro kaikkea.
Miksi sulla ylipäätään on ollut vaate, joka ei koskaan aiemmin ole mennyt kiinni?
Kiinnitittekö huomiota tähän Ylen juttuun, jossa esitetään, että rapakuntoisen on huono käyttää kunnon mittareina samoja kuin sellaisten, jotka jo liikkuvat säännöllisesti, puhumattakaan hyväkuntoisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla ylipäätään on ollut vaate, joka ei koskaan aiemmin ole mennyt kiinni?
Löysin todellisen herkun nettikaupasta, ja koko oli numeroa isompi mihin aiemmin mahduin eli tiesin ihan mahdolliseksi :)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitittekö huomiota tähän Ylen juttuun, jossa esitetään, että rapakuntoisen on huono käyttää kunnon mittareina samoja kuin sellaisten, jotka jo liikkuvat säännöllisesti, puhumattakaan hyväkuntoisista?
Asiaa täynnä koko juttu!
Ketju on hiljentynyt! Miten teillä menee? :)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni keskittymiskyvyn puute on hiljentänyt tänne rupattelun. Paino on pysynyt samoissa lukemissa, koska motivaatiota liikkua tai panostaa ruokaan ei juurikaan tällä hetkellä ole. Herään öisin monta kertaa ja päivät istun koneella raapimassa kaikkia yritysasioita kasaan, kaiken pitäisi olla valmista muutaman viikon sisällä. Sitten uskoisin, että alkaa rullata taas paremmin kaikki arkinen, nyt on sellainen vaihe menossa, että nukun tai olen hereillä, niin aivot pyörittää yritysasioita jatkuvalla syötöllä. Phiuuh, tänään voisi kyllä käydä kaivamassa muksulle polkupyörän varastosta ja tehdä sille keväthuollon, sitten voisimme mennä lenkille. Siinä ei sentään haittaa, vaikka ajatukset harhailee. Pumppia olen muutaman kerran yrittänyt, mutta se on jokseenkin ponnetonta ja välillä sekoilen kuvioissa, vaikka kuinka koitan keskittyä.
-Katri-
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulisit? Porukka ratkennut ja luovuttanut :) Yrittäneet laihduttaa nälässä :)
Kesä tulossa, silloin ei voi laihduttaa, vaan nauttia elämästä :)
Syksyllä alkaa taas uusi yritys, joka loppuu viimeistään jouluna :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulisit? Porukka ratkennut ja luovuttanut :) Yrittäneet laihduttaa nälässä :)
Kesä tulossa, silloin ei voi laihduttaa, vaan nauttia elämästä :)
Syksyllä alkaa taas uusi yritys, joka loppuu viimeistään jouluna :)
Ai sulle kävi noin? Tosi harmi, mutta herkuttelehan kesä niin syksyllä on yks ylimääränen kymppi vielä urakassa :)
Olin viime viikolla lomamatkalla. Tuli herkuteltua, niin kyllä olin ajatellutkin, mutta loppujen lopuksi vielä enemmän kuin mitä olin ensin ajatellut. Olin reissullani myös vieraanvaraisuuden kohde, eli minulle tarjottiin paikallisia herkkuruokia ja viiniä, joten siksikin kaikki, mitä nautin, ei ollut vain omia valintoja. Viime viikolla sain kuitenkin myös pidettyä 5:2-paastopäivät, joten toivottavasti meni plus miinus nolla edes. Tälläkin viikolla saan pidettyä molemmat paastopäivät. Tänään on paastopäivä ja ensimmäinen kerta sellainen, että kroppa tuntuu tottuneen paastoiluun, ei heikota, on nälkä mutta samalla virkeä olo ja enemmän hyvä olo kuin huono. Silloin kun aloitin niin en koskaan odottanut, että tällaista päivää voi edes olla. :)
En tiedä, olenko laihtunut, koska minulla ei ole kotona vaakaa. Optimistisena haluaisin ajatella, että housut tuntuvat löysemmiltä, mutta en osaa sanoa.
Lomareissulla oli kyllä hyvät puolensakin. Olen juossut alkuvuodesta vain noin 5 km lenkkejä ja reissussa tuli tehtyä yksi 7 km lenkki. Että kyllä se juoksukunto vielä siitä.
On mukava tulla tänne ketjuun kirjoittelemaan. Erityisesti nyt, kun alkuinnostus on mennyt, on vielä syytä jatkaa, kun on tämä tsemppiryhmä.:)
Lisbeth
Vuoden alusta tosiaan 6-8 kg, riippuen turvotuksen määrästä. Toukokuun loppuun tällä menolla tarkoitus päästä tavoitteeseen, eli 10-12 kg. Sitten sopivat entiset vaatteet päälle, eli ollaan ns. omassa koossa.
Leipää ja muita hiilareita vähän, kananlihaa, juustoa, jogurttia ja kasviksia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Täällä yksi hiljentynyt nimetön alkuketjun äänekäs. Laihdutus on ollut aika vuoristoradan kaltainen matka, alkuvuodesta olen siis laihduttanut. Positiivisia puolia on ollut siistiytynyt ruokavalio: herkut vähennetty, kasviksia lisätty, mutta tuloksena vasta 3kg pudotus. Paras puoli on että olen liikkunut enemmän ja kokeillut uudenlaisia liikuntamuotoja, ja pitänyt niistä, eli aiempi pakkoliikunta on muuttunut siihen että on jopa kivaa joskus lähteä lenkille.
Huonoja puolia taas on ollut tulosten puuttuminen, en vain osaa ilmeisesti syödä miinuskaloreilla.Elämäntapani muuttuivat niin että uskon peruskulutuksen tippuneen niin paljon että aiemman kulutuksen mukaisesti oletettu syöminen ei vaan riitä. Ilmeisesti kalorit on siinä määrin vähentynyt että nopeatahtinen lihominen on loppunut ja hiukan paino pudonnut, mutta 3kg on kyllä iso pettymys.
Tällä hetkellä olen vähän solmussa, luulen että vedän tässä jonkun gofatgo-kuurin vielä ennen kesää, jotta saan jotain tuloksia edes aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Täällä yksi hiljentynyt nimetön alkuketjun äänekäs. Laihdutus on ollut aika vuoristoradan kaltainen matka, alkuvuodesta olen siis laihduttanut. Positiivisia puolia on ollut siistiytynyt ruokavalio: herkut vähennetty, kasviksia lisätty, mutta tuloksena vasta 3kg pudotus. Paras puoli on että olen liikkunut enemmän ja kokeillut uudenlaisia liikuntamuotoja, ja pitänyt niistä, eli aiempi pakkoliikunta on muuttunut siihen että on jopa kivaa joskus lähteä lenkille.
Huonoja puolia taas on ollut tulosten puuttuminen, en vain osaa ilmeisesti syödä miinuskaloreilla.Elämäntapani muuttuivat niin että uskon peruskulutuksen tippuneen niin paljon että aiemman kulutuksen mukaisesti oletettu syöminen ei vaan riitä. Ilmeisesti kalorit on siinä määrin vähentynyt että nopeatahtinen lihominen on loppunut ja hiukan paino pudonnut, mutta 3kg on kyllä iso pettymys.
Tällä hetkellä olen vähän solmussa, luulen että vedän tässä jonkun gofatgo-kuurin vielä ennen kesää, jotta saan jotain tuloksia edes aikaan.
Uskon, että olet kuitenkin tehnyt alkuvuodesta sellaisia valintoja, jotka on pitemmällä aikavälillä hyväksi sinulle, ja jotka voit pitää mukana loppuelämän ajan eikä vain projektiluontoisesti. Sekin on hieno juttu ja hyvä sinä!:)
- Kerttu