Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
801/897 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

bingbing kirjoitti:

Itse aion laihduttaa ihan vaan sillä että rupean syömään järkevämmin. Ruokarytmi uusiksi, määrät pieniksi ja enemmän kasviksia. Erityisesti tuo määrien pienentäminen on minulle tärkeää koska syön aivan liikaa. Esimerkkinä voidaan ottaa viime ilta. Paino on tänäaamuna 5kg enemmän kuin eilisaamuna. Johtuen siis ruuan sairaanloisesta ahtamisesta. Alkoholia en juonut.

-ap

Ap suosittelen että ensin hoidat ruokarytmin kuntoon, eli syöt sen 5 krt päivässä. Älä siinä kohtaa vielä keskity määriin, koska määrät yleensä alkaa säätyä itsestään kun ruokailu on säännöllistä. Jos ei, niin sitten keskity lisäämään kasviksia ruokaan. 

Yleensä holtiton syöminen liittyy huonoon ruokarytmiin ja liian vähäiseen syömiseen, ja jos sitä vastaan yrittää tapella syömällä vähemmän, niin siinähän sitä saa sitten yrittää vaikka koko elämänsä.

Vierailija
802/897 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Perjantaina vaaka näytti 80,7 kiloa, ja sitten tuli viikonloppu. Molempina päivinä sattui olemaan juhlat, lauantaina ravintolaillallinen jälkiruokineen ja sunnuntaina kakkukahvit. Ajattelin että kyllä tämä tästä kun ei överiksi vedä, hyvin voin syödä kermaista pastaa ja kakkua tämän kerran. Kohtuudella. Mielestäni onnistuinkin aika hyvin, mutta melkein kilon näytti vaaka enemmän tänä aamuna :O Toivottavasti olisi vain suolaisen ruuan aiheuttamaa turvotusta....

Ehkä vahtaan vaakaa liikaa. Toisaalta olen kiinnostunut näkemään, miten mikäkin teko vaikuttaa kroppaan. Olin kyllä yllättynyt, että paino nousi viikonlopun takia noinkin paljon.

-Ellu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/897 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Perjantaina vaaka näytti 80,7 kiloa, ja sitten tuli viikonloppu. Molempina päivinä sattui olemaan juhlat, lauantaina ravintolaillallinen jälkiruokineen ja sunnuntaina kakkukahvit. Ajattelin että kyllä tämä tästä kun ei överiksi vedä, hyvin voin syödä kermaista pastaa ja kakkua tämän kerran. Kohtuudella. Mielestäni onnistuinkin aika hyvin, mutta melkein kilon näytti vaaka enemmän tänä aamuna :O Toivottavasti olisi vain suolaisen ruuan aiheuttamaa turvotusta....

Ehkä vahtaan vaakaa liikaa. Toisaalta olen kiinnostunut näkemään, miten mikäkin teko vaikuttaa kroppaan. Olin kyllä yllättynyt, että paino nousi viikonlopun takia noinkin paljon.

-Ellu

Älä sure, ei sitä painoa kannata muutaman sadan gramman tarkkuudella vahtia :) Vai ajattelitko kieltäytyä herkuista loppuikäsi? Tärkeintä on pysyvä elämänmuutos, se, ettei enää ahmi liikaa ja liikkuu tarpeeksi.

Vierailija
804/897 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikonlopun herkuttelun jälkeen paino on noussut kilon, se ei tarkotia sitä että "läskiä tuli nyt kilo". Suuri osa on turvotusta. Itse herkuttelen suolaisella ruualla ja nestettä kertyy useampi kilo - se ei ole läskiä. Hiilariherkut (joku kakku ja muu) keräävät nestettä myös, se ei ole läskiä.

Armahtakaa itseänne. Jos herkuttelu pysyy viikonlopussa ja useampi päivä menee hyvin, olette menossa oikeaan suuntaan!

Ja kävely on mainio tapa liikkua!

Vierailija
805/897 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääää... mä en ala! Paino junnaa paikoillaan tai jopa vähän nousee. Yksitoista viikkoa kevennystä takana ja viikon saldo +100g. Viime viikolla tuli +400g. Eli tämän hetkinen pudotus lähtöpainosta on 4,5kg.

Ruokavalio on pysynyt ennallaan ja liikuntaa harrastan useita kertoja viikossa, lähes päivittäin. Työssäkin harvoin pääsen istumaan tuolille eli runsaasti kävelyä ja seisomista työpäivän aikana. Nyt täytyy ilmeisesti ruokavaliota muuttaa jollakin tavalla. Ehkäpä olen kuitenkin syönyt hedelmiä liikaa, avokadoa myös...

Oletteko muut huomanneet, että esim. aamiaismuroissa, mysleissä ym. kerrotaan annoskohtainen (30g)kalorimäärä? Punnitsin tuon 30g keittiövaa`alla. Todellakin tuo annos aamiaishiutaleita mahtuu kämmenelle. Eihän kukaan syö niin pientä annosta! Aikamoista energiamäärän kaunistelua... Itse syön ainoastaan luomu tattari aamiaishiutaleita joskus aamuisin. Niissäkin on reilu 400kcal/100g.

N49, 162cm 61,5kg

Vierailija
806/897 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro. Mulla on jumittanut samoissa lukemissa useamman viikon, mutta päätin nyt spurtata kolme viikkoa, jotta saavutan Balille lievästi ylipainoisen BMI:n, oliko se nyt 30. Toisaalta en stressaa, koska painoa ei ole tullut liikaakaan. Lensin pehvalleni kolmisen viikkoa sitten, ja kipeä häntäluu esti  liikuntaa. Nyt se on onneksi taas kunnossa ja tekee mieli liikkua paljon, kun kerran voi.

Tsemppiä kaikille laihduttajille, mitä sitten tapahtuukin, ei luovuteta. Pienistä takaiskuista tai tasangoista huolimatta.

Vierailija
807/897 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äääää... mä en ala! Paino junnaa paikoillaan tai jopa vähän nousee. Yksitoista viikkoa kevennystä takana ja viikon saldo +100g. Viime viikolla tuli +400g. Eli tämän hetkinen pudotus lähtöpainosta on 4,5kg.

Ruokavalio on pysynyt ennallaan ja liikuntaa harrastan useita kertoja viikossa, lähes päivittäin. Työssäkin harvoin pääsen istumaan tuolille eli runsaasti kävelyä ja seisomista työpäivän aikana. Nyt täytyy ilmeisesti ruokavaliota muuttaa jollakin tavalla. Ehkäpä olen kuitenkin syönyt hedelmiä liikaa, avokadoa myös...

Oletteko muut huomanneet, että esim. aamiaismuroissa, mysleissä ym. kerrotaan annoskohtainen (30g)kalorimäärä? Punnitsin tuon 30g keittiövaa`alla. Todellakin tuo annos aamiaishiutaleita mahtuu kämmenelle. Eihän kukaan syö niin pientä annosta! Aikamoista energiamäärän kaunistelua... Itse syön ainoastaan luomu tattari aamiaishiutaleita joskus aamuisin. Niissäkin on reilu 400kcal/100g.

N49, 162cm 61,5kg

Ei tietenkään ole tarkoitus täyttää vatsaa sillä pelkällä puurolla, vaan pitää syödä proteiinia, rasvaa ja kasviksia lisäksi. Itse syön puuroa juuri tuon 30-35g hiutaleita, lisäksi maitorahkaa/raejuustoa/kananmunaa/herajauhetta, chiasiemeniä/mantelia/pellavasiemenrouhetta/kookosöljyä ja marjoja/hedelmän/tomaattia/porkkanaa ja ihan hyvin pitää nälkää lounasaikaan asti.

Vierailija
808/897 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä sinnitellään, edelleen. Ei mitään merkittävää raportoitavaa ;) Tai no, ateriarytmi on nyt selkiytynyt, se oli vähän hakusessa, mut nykyään syön:

aamupalan (yleensä 2 keitettyä kananmunaa) klo 6 jälkeen

Aamukahvilla klo 9 jälkeen leivän

Lounas klo 12

Iltapäivällä välipala klo 15-17

Iltaruoka klo 19-20

Kompastuskivi oli mulla tuo aamupäivä, kun venyi liian pitkäksi tauko aamupalan ja lounaan välillä, niin sitten tuli syötyä liikaa jo lounaalla, mutta varsinkin iltapäivällä (ja makeaa lähinnä teki mieli). Tuo aamun "toinen välipala " korjasi tilanteen minulla.

Kahtena lauantaina on ollut karkkipäivä mutta ei oo lähtenyt lapasesta tää homma. Ois mukava kun tosiaan pääsisi siihen pisteeseen että voisi pitää pari kertaa kuukaudessa karkkipäivän jolloin maltillisesti herkkuja ja seuraavana päivänä takaisin normirytmiin. Sokeririippuvaisena tää on ollut mahdotonta ja hirveen varovasti olen nyt tätä kokeillut ja tarkkaillut että ei ala lipsumaan.

Puntarille en aio mennä toistaiseksi. Pääasia on nyt siinä, että saan pidettyä syömiset kuosissa ja liikuttua vähintään 4 kertaa viikossa.

Raksu

Vierailija
809/897 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui jännittää kun lomalta palaan kotiin tänään! Yllättävän terveellisesti silti syönyt, että aamupalat ei oo menny överiksi, niinkuin yleensä tapana. Ja huomannut, että aamupala kun syöty, siihen vielä teetä lämmittämään niin ei ole enää nälkä eikä hae santsattavaa kun max. Kerran. Lomalla tulee hyötyliikuntaa, esim eilen koko päivän ajan käveltiin yli 20 km siellä täällä ja käytiin kylpylässäkin. Odotan innolla paljonko vaakalukema näyttää :) olen siis sinut, että tullut numeroita lisää, mutta kuinka paljon. T.Hampparityttö

Vierailija
810/897 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49, 162cm 61,5kg

Ei tietenkään ole tarkoitus täyttää vatsaa sillä pelkällä puurolla, vaan pitää syödä proteiinia, rasvaa ja kasviksia lisäksi. Itse syön puuroa juuri tuon 30-35g hiutaleita, lisäksi maitorahkaa/raejuustoa/kananmunaa/herajauhetta, chiasiemeniä/mantelia/pellavasiemenrouhetta/kookosöljyä ja marjoja/hedelmän/tomaattia/porkkanaa ja ihan hyvin pitää nälkää lounasaikaan asti.

Joo, mutta kyseessä ei ole puurohiutaleet vaan syömisvalmiit aamiaishiutaleet eli "murot". 30g:sta puurohiutaleista keitettynä puuroksi tulisikin varmasti vatsa täyteen ja tuskin jaksaisin enää muuta syödäkään.

N49

Vierailija
811/897 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin mennä 80 % /  20 % -periaatteella. Eli 80 % terveellisesti ja 20 %  mitä vaan. Minulla esim. sokertoiu jogurtti kuuluu tuohon 20 %:iin. Tällä päästään eroon itsellekin tyypillisestä ajattelusta, että jos esim. töissä on retkahtanut työkaverin tuomaan kakkuun, niin se onkin sitten sama syödä illalla mitä lystää.

Nyt on monena päivänä porukat tuonneet vaikka sun mitä töihin, mutta olen pitänyt malttini. Nyt tänään mies kyllä sanoi, että ostetaan karkkia kaupasta. Tuollahan niitä kaapissa on, en ole tarkemmin suunnitellut miten paljon niitä syön. Kyllähän se tsemppausta vaatii, ettei kaikkea syö.. tai jos syö ettei sitten huomenna rongu lapsilta : / Lenkin sallin jättää tänään välistä, kun töissä meni niin pitkään.

- Kerttu

Vierailija
812/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vkoa kevennystä takana. Kuluneella viikolla -1,1kg  eli nyt on 5,6kg pudotusta lähtöpainosta.

En tiedä mistä johtuu, ehkäpä se on jokin oman fysiikkani ominaisuuksia, että keventymistahti on itselläni seuraava: kaksi viikkoa pudotusta hyvin vähän tai jopa plussaa ja sitten kolmannen viikon jälkeen reilumpi kertapudotus. Vaikka ravinto + liikunta ovat pysyneet koko ajan suunnilleen samana.

Olen tyytyväinen siihen, että alan palailla niihin mittoihin joissa olen ollut koko aikuisikäni, lukuun ottamatta viimeisiä paria vuotta. Kesään on enää matkaa reilu kaksi kuukautta. Saa nähdä pystynkö/haluanko pudottaa vielä nelisen kiloa siihen mennessä, niin kuin alun perin ajattelin. Jatkossa peili ja vaatteet kertonevat enemmän kuin vaaka pudotustarpeestani. Vielä en ole sovittanut vanhoja kesävaatteitani :)

Jatkan nyt kuitenkin näin, kun ei ole ollenkaan vaikeaa. Mielitekoja ei ole oikeastaan ollut kun mieskään ei ole kantanut herkkuja enää kotiin kuten ennen. Tässä ohessa mies on myös pudottanut muutaman kilon painoa, vaikka hänelle se ei olisikaan tarpeen. Pitkä ja hoikka kun on muutenkin, mutta armoton herkkup***e.

Tsemppiä kaikille kevennykseen!

N49, 162cm ja 60,4kg

Vierailija
813/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä laihduttaja. Leipä ja sipsit on minut turvottaneet. Siispä ne pois ruokavaliosta ja samoin nyt karkit ja leivonnaisetkin. Ruokavaliolla laihdutan ja tietty lenkit pitenee koiran kans. Ananasta hamstrattu kaappiin, jotta sillä makeanhimo taltutettaisiin. Kovasti vettä kitusiin ja iltasyöminen pois. Mitat nyt 161cm ja 77kg. Pois haluan 8 kg ainakin.

Annanpa väliaikatietoa. Tänään siis paino 73,7 kg. Vaikeaa on ollut. Kamala nälkä koko ajan ja tuo iltasyömisen pois jättäminen on hankaloittanut nukkumista melkoisesti. Uni ei ole tullut, kun on ollut nälkä. Olen muuttanut ruokailutottumukset täysin ja karppaus.infon sivuihin olen tutustunut. Nyt olen karpannut neljä päivää ja siinä ajassa paino ei ole tippunut, mutta jenkkakahvat on pienentyneet selvästi. Karpaamisen kanssa ei ole ollut nälkä. Olen syönyt 3-4 kertaa päivässä, joista kaksi isompaa ateriaa, jossa pekonia/munaa/lihaa/ kalaa ja kasviksia. Sitten vielä 1-2 pienempää ateriaa, jossa rasvaista jogurttia/kuohukermaa sekä marjoja tai pähkinöitä. Hidasta on. Kesään mennessä toivottavasti se 5 kg vielä katoaa. Tsemppiä meille!

Lisää kasviksia ja juureksia, vähennä kovaa maitorasvaa. Vaihda syömäsi liha kalaan ja riistaan.

Älä anna neuvoja, jos et tiedä asiasta.

Voi näitä ankeuttajia ja besserwissereitä :) Yleensä näitä on joka työpaikallakin, ainakin meillä on sellaisia joilla on "suora" mielipide siitä, miten "asiat ovat". Esim. kaikilla karppaajilla menevät munuaiset rikki 5 vuoden sisällä, rasvatonta / maidotonta /whatever noudattavat sairastuvat ja hampaat tippuu suusta, päivässä on syötävä 5 kertaa päivässä muuten tulee puutostila, normaali ihminen KUOLEE jos paastoaa pari päivää ja lihakset surkastuvat silmissä.

:D

Vierailija
814/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä laihduttaja. Leipä ja sipsit on minut turvottaneet. Siispä ne pois ruokavaliosta ja samoin nyt karkit ja leivonnaisetkin. Ruokavaliolla laihdutan ja tietty lenkit pitenee koiran kans. Ananasta hamstrattu kaappiin, jotta sillä makeanhimo taltutettaisiin. Kovasti vettä kitusiin ja iltasyöminen pois. Mitat nyt 161cm ja 77kg. Pois haluan 8 kg ainakin.

Annanpa väliaikatietoa. Tänään siis paino 73,7 kg. Vaikeaa on ollut. Kamala nälkä koko ajan ja tuo iltasyömisen pois jättäminen on hankaloittanut nukkumista melkoisesti. Uni ei ole tullut, kun on ollut nälkä. Olen muuttanut ruokailutottumukset täysin ja karppaus.infon sivuihin olen tutustunut. Nyt olen karpannut neljä päivää ja siinä ajassa paino ei ole tippunut, mutta jenkkakahvat on pienentyneet selvästi. Karpaamisen kanssa ei ole ollut nälkä. Olen syönyt 3-4 kertaa päivässä, joista kaksi isompaa ateriaa, jossa pekonia/munaa/lihaa/ kalaa ja kasviksia. Sitten vielä 1-2 pienempää ateriaa, jossa rasvaista jogurttia/kuohukermaa sekä marjoja tai pähkinöitä. Hidasta on. Kesään mennessä toivottavasti se 5 kg vielä katoaa. Tsemppiä meille!

Lisää kasviksia ja juureksia, vähennä kovaa maitorasvaa. Vaihda syömäsi liha kalaan ja riistaan.

Voi näitä ankeuttajia ja besserwissereitä :) Yleensä näitä on joka työpaikallakin, ainakin meillä on sellaisia joilla on "suora" mielipide siitä, miten "asiat ovat". Esim. kaikilla karppaajilla menevät munuaiset rikki 5 vuoden sisällä, rasvatonta / maidotonta /whatever noudattavat sairastuvat ja hampaat tippuu suusta, päivässä on syötävä 5 kertaa päivässä muuten tulee puutostila, normaali ihminen KUOLEE jos paastoaa pari päivää ja lihakset surkastuvat silmissä.

Mikäs sua rassaa? Pahaa oloasiko tänne tulit purkamaan? Vai eikö hissi kulje ylös asti?

Vierailija
815/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tokalla viikolla Fitfarmin kuuden viikon superdieettiä, painoa on pudotettavaa 10kg. Olen tämän 10kg jo kymmeniä kertoja pudottanut aikaisemmin ja taas kerännyt takaisin. Mulla ongelmana aina ollut se, että en mukamas ehdi päivällä syödä ja sitten illalla mätän kaksinkäsin kaikkea kitaani.

Ekalla fitfarm viikolla paino tippui 3,8kg. Tiedän, että se oli nestettä, mutta yllätti silti, että olin niin turvoksissa. Nyt tokalla viikolla pudotus 1,3kg. Nälkä ei ole pätkääkään vaan paremminkin ei meinaisi kaikkea jaksaa aina syödä. Mulle parasta on tämä viiteen syöntikertaan totuttelu, jospa ehkä sisäistäisin tästä fiksumpaa ateriarytmiä itselleni.

Vierailija
816/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sua rassaa? Pahaa oloasiko tänne tulit purkamaan? Vai eikö hissi kulje ylös asti?

Naureskelen hyväntahoisesti, ilmeisesti sinulle? Peace! Jatketaan laihduttamista mielipide-eroista huolimatta.

Vierailija
817/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

161cm/61kg, terkkari sanoi että olen normaalipainoinen. Kiinteyty pitäisi, ja tavoitepaino olisi 52-56kg välillä. Yksin ulos lähteminen on vaikeaa ja inhoan hikitreeniä. Haluaisin löytää kevyen lajin, jolla paino tippuisi tasaisesti. Lisäksi jatkuva nälkä kiusaa ja haittaa ruokaremppaa :(

Vierailija
818/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

161cm/61kg, terkkari sanoi että olen normaalipainoinen. Kiinteyty pitäisi, ja tavoitepaino olisi 52-56kg välillä. Yksin ulos lähteminen on vaikeaa ja inhoan hikitreeniä. Haluaisin löytää kevyen lajin, jolla paino tippuisi tasaisesti. Lisäksi jatkuva nälkä kiusaa ja haittaa ruokaremppaa :(

Nälkäisenä on vaikea laihduttaa eikä lopputulos ole hyvä. Syö sellaista ruokaa, joka pitää nälän poissa ruokailuvälit.

Vierailija
819/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aika saman kokoinen  kuin sinä. Kiinteytymiseen auttaa kyllä liikunta eli lihasmassan kasvu ja pieni rasvakerroksen hävitys. Silloin vartalo näyttää timmimmältä. Liikunta ei oikeastaan itsessään pudota painoa, päinvastoin, lihasmassan kasvun myötä paino voi jopa nousta. Ruokavalio on tärkeämmässä roolissa kun puhutaan painon pudotuksesta.

Pitkät kävelylenkit pitää yllä peruskuntoa ja polttaa rasvaa. Ehkä sun kannattaisi pikkuhiljaa vain pakottaa itsesi kokeilemaan sitä; nauttimaan hapekkaasta ulkoilmasta, auringosta ja kauniista maisemista. Siihen voi jäädä jopa koukkuun :)

Pilates on myös "kevyt" laji joka vahvistaa syviä lihaksia ja näin ollen antaa ryhtiä koko olemukseen.

Sun kannattaisi käydä kokeilemassa eri lajeja ja sen myötä saatat löytää sen oman suosikkisi.

Tsemppiä oman lajin löytymiseen!

N 49

Vierailija
820/897 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aika saman kokoinen  kuin sinä. Kiinteytymiseen auttaa kyllä liikunta eli lihasmassan kasvu ja pieni rasvakerroksen hävitys. Silloin vartalo näyttää timmimmältä. Liikunta ei oikeastaan itsessään pudota painoa, päinvastoin, lihasmassan kasvun myötä paino voi jopa nousta. Ruokavalio on tärkeämmässä roolissa kun puhutaan painon pudotuksesta.

Pitkät kävelylenkit pitää yllä peruskuntoa ja polttaa rasvaa. Ehkä sun kannattaisi pikkuhiljaa vain pakottaa itsesi kokeilemaan sitä; nauttimaan hapekkaasta ulkoilmasta, auringosta ja kauniista maisemista. Siihen voi jäädä jopa koukkuun :)

Pilates on myös "kevyt" laji joka vahvistaa syviä lihaksia ja näin ollen antaa ryhtiä koko olemukseen.

Sun kannattaisi käydä kokeilemassa eri lajeja ja sen myötä saatat löytää sen oman suosikkisi.

Tsemppiä oman lajin löytymiseen!

N 49

Kiitos tsempistä :)

Pitkiä kävelylenkkejä teen silloin kun löydän lenkkiseuraa. Yksin ei oikein innosta, vaikka olisi luurit korvissa. Hyötyliikun useita kertoja viikossa. Joku lihaksia kevyesti kasvattava laji voisi olla hyvä vartaloni ongelmakohtiin. Taidanpa hankkia kahvakuulan ja kaivaa joogamaton komerosta :D !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi