2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaimittaukset taas tehty ja ihanaa, taas on lähtenyt senttejä joka paikasta! Kokonaissaldo kuuden viikon aikana nyt tämmöiset:
reisi -4cm
lantio -7cm
vyötärö -11cm
rintakehä -2cmNyt oli viikon aikana lähtenyt vyötäröltä kokonaiset 4cm :O aika huikeaa. Vaatteissa tuntuu sen verran että mun aiemmin liian napakka ulkoilutakki istuu paljon paremmin, ja farkut on alkaneet valua päältä :) vieläkään en ole uskaltautunut vaa'alle, ehkä nipistän vielä jonkun verran ennen kuin rohkaistun... joka tapauksessa mulla ylipainoa varmaan ainakin 20kg. Pituutta 163cm.
Olo on ollut aivan mahtavan energinen, ja oon saanut ihan uutta intoa elämään. Masennus on tällä hetkellä taka-alalla ja tuntuu että suunta on ylöspäin. Syömishäiriö ei ole nyt kahteen viikkoon oireillut yhtään, ja tämän vuoden puolella ihan vaan muutaman kerran muutenkin, kun ennen oireilu oli lähes päivittäistä. Syön enemmän kasviksia nyt kuin ikinä ennen ja niistä tulee NIIIIN hyvä olo ja turvotuskin on lähes poissa.
Ongelmana ehkä tällä hetkellä on se että syön liiankin vähän... esimerkkinä eilisen ruuat:
klo 9:00 kaurapuuroa sokerittomalla mehukeitolla ja kukkuraisella ruokalusikallisella raejuustoa, pari kuppia kahvia lorauksella rasvatonta maitoa
klo 12:30 tein ison puolen litran smoothien johon tuli banaani, desi mustikoita, 2rkl rasvatonta maitorahkaa, msm-jauhetta, puoli kourallista manteleita (ehkä 5kpl?), peukalon pään kokoinen nokare tuoretta inkivääriä ja vettä. Join puolet tästä eli 2,5dl.
klo 17:00 uunissa kypsennettyä kasvisjuttua missä oli pikkuisen riisiä, porkkanaa, kukkakaalia, ruusukaalia, sipulia, valkosipulia, ja mausteena kasvislientä, vegaanijuustoa raastettuna ja vegaanista paprikatuorejuustoa. Lisänä paistettua kanaa 120g, tomaattia, kurkkua, salaattijuustoa ja ituja. Annoskoko koko hommalle lautasellinen jossa suunnilleen puolet tuota uunijuttua, neljäsosa kanaa ja neljäsosa kylmiä kasviksia.
klo 20:00 Fazerin juuresleipä Oivariinilla ja kurkulla, sekä yksi appelsiini ja n. desi rahkaa.
klo 22:00 join loput smoothiesta eli 2,5dl.
Päivän mittaan join vettä reilut pari litraa. Askelia tuli eilen vajaat 18 000.
Voi kuulostaa paljolta mutta mua oikeasti huolettaa että tuleeko esim. rasvoja tarpeeksi näin... mitäs sanotte? En ole nälkäinen paitsi joskus jos ateriavälit venyvät. Askelia mulla tulee nykyään n.14 000-18 000 päivässä tai joskus jopa yli 20 000 ja aktiivisuusrannekkeen mukaan kulutukseni pyörii siinä 2500-2900kcal tienoilla päivittäin, voiko pitää paikkansa?
Tsemppiä taas kaikille, huikeita onnistumisia monilla täällä, ja sitkeyttä niille joilla paino junnaa paikallaan - kyllä se sieltä jossain vaiheessa taas liikahtaa!
-Alma
Kannattaisi pyrkiä syömään joka aterialla n. 10g hyviä rasvoja; oliiviöljyä, avokadoa, pähkinöitä, siemeniä, tms. Lisäisin myös hieman proteiinin määrää ja laittaisin smoothieen surutta kokonaisen purkin maitorahkaa ja puuroon enemmän raejuustoa tai vaikka lisäksi kananmunaa.
Juu, näin olen mäkin järkeillyt että jostain sitä rasvaa pitäisi saada. Öljyä olen vähän huono lisäämään ruokaan mutta kai sitä vaikka salaatin sekaan voisi jotenkin ujuttaa. Pähkinöistä tykkään kyllä mutta niiden kilohinta hirvittää. Tosin eihän niitä nyt hirveästi tarvitsisi syödä. Avokadoa syön muutaman kerran viikossa, se on namia! Mulla on vaan semmoinen tapa että ostan pussillisen raakoja avokadoja ja kypsyttelen niitä sitten yksitellen huoneenlämmössä, ja helposti unohtuu ottaa se avokado pöydälle kypsymään ja siinähän sitten menee se pari päivää vähintään että se kypsyy :D
Oon niin ylpeä itsestäni, eilen pidin leffailtaa ja varasin mässyä: kukkakaalia ja porkkanaa dipillä, salmiakkia ja Fazerin tummaa sitruunasuklaata. Salmiakit söin kaikki eli 75g, dippipurkista meni puolet ja suklaasta yksi rivi eli ehkä joku 20-25g. Ennen olisin jo ennen leffan alkua ahminut n. 10 minuutissa ihan kaiken ja sitten mennyt vielä lähikauppaan hakemaan pari sipsi- ja karkkipussia palan painikkeeksi mutta nyt tuli kaikki "himot" täytettyä ihan näillä eväillä, ja vasta leffan alettua :)
-Alma
Tänään on ollut aika surkea olo, vaikka en keski syytä. Mieli maassa ja kaikki ponnistelut tuntuvat turhilta. Paino tippunut kuitenkin tasaisesti (-4.1kg). Surkeuteeni join pari olutta ja söin mozzarellatikkuja sekä suklaajäätelön. Miksi siitä tulikin niin morkkis? Ennen tuo ei olis tuntunut missään....
-Popi-
Vierailija kirjoitti:
Tänään on ollut aika surkea olo, vaikka en keski syytä. Mieli maassa ja kaikki ponnistelut tuntuvat turhilta. Paino tippunut kuitenkin tasaisesti (-4.1kg). Surkeuteeni join pari olutta ja söin mozzarellatikkuja sekä suklaajäätelön. Miksi siitä tulikin niin morkkis? Ennen tuo ei olis tuntunut missään....
-Popi-
Täällä samat fiilikset. Ja paska puntarikin näytti aamulla 66kg. Kolmessa päivässä siis +2.2kg niin ei hirveesti naurata. Toki, taas on "se aika kuukaudesta " eli nestepöhöön voin vedota osittain, mutta osa on kyllä ihan itseaiheutettua. Viikonlopun viinittelyt ja texmex ruoka kostautuu näköjään heti, varsinkin kun edellinen liikuntasuoritus on keskiviikolta. Tänään menen jumppaan, ei tämä ärsyttävä tukkipuun kehity mihinkään suuntaan niin olkoot sitten!
Nyt pitäis vaan keskittyä oleelliseen. Syömiset/juomiset kuriin ja perse ylös sohvalta! Kyllä me pystytään tähän porukalla!
Raksu
Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Popi-
Täällä samat fiilikset. Ja paska puntarikin näytti aamulla 66kg. Kolmessa päivässä siis +2.2kg niin ei hirveesti naurata. Toki, taas on "se aika kuukaudesta " eli nestepöhöön voin vedota osittain, mutta osa on kyllä ihan itseaiheutettua. Viikonlopun viinittelyt ja texmex ruoka kostautuu näköjään heti, varsinkin kun edellinen liikuntasuoritus on keskiviikolta. Tänään menen jumppaan, ei tämä ärsyttävä tukkipuun kehity mihinkään suuntaan niin olkoot sitten!
Nyt pitäis vaan keskittyä oleelliseen. Syömiset/juomiset kuriin ja perse ylös sohvalta! Kyllä me pystytään tähän porukalla!
Raksu
Tukkipuun = tukkoisuus :D
Huomenta!
Täällä painon suunta alaspäin. Hitaasti, mutta varmasti. Pudotus ei ole suuri, mutta sahataan sentään alempana kuin aiemmin. Päivä 42/84: Paino -2,1kg ja vyötärö -3cm. Eli tällä hetkellä 62,9kg ja 72cm. Tänään olisi parit synttärit, mutta koska en voi juurikaan viljoja syödä, niin tuskin kauheasti löytyy tarjottavaa josta en voisi kieltäytyä. Toiset alkaisi jo aamupäivällä, mutta menemme vasta, kun olemme syöneet lounaan, niin ei nälkäisenä tule mielitekoja.
-Katri-
vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Täällä painon suunta alaspäin. Hitaasti, mutta varmasti. Pudotus ei ole suuri, mutta sahataan sentään alempana kuin aiemmin. Päivä 42/84: Paino -2,1kg ja vyötärö -3cm. Eli tällä hetkellä 62,9kg ja 72cm. Tänään olisi parit synttärit, mutta koska en voi juurikaan viljoja syödä, niin tuskin kauheasti löytyy tarjottavaa josta en voisi kieltäytyä. Toiset alkaisi jo aamupäivällä, mutta menemme vasta, kun olemme syöneet lounaan, niin ei nälkäisenä tule mielitekoja.
-Katri-
Oletan että tuo 72cm pitäisi olla 172cm. Miksi laihdutat ja mikä on tavoitteesi? Muutaman kilon päästä olet jo alipainon puolella. Jos peilikuvasi ei miellytä niin luulisin että painon pudottamisen sijaan kannattaisi keskittyä lihasmassan kasvattamiseen, eli ns. kiinteytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Huomenta!
-Katri-
Oletan että tuo 72cm pitäisi olla 172cm. Miksi laihdutat ja mikä on tavoitteesi? Muutaman kilon päästä olet jo alipainon puolella. Jos peilikuvasi ei miellytä niin luulisin että painon pudottamisen sijaan kannattaisi keskittyä lihasmassan kasvattamiseen, eli ns. kiinteytymiseen.
Kai 72 on vyötärön ympärys? Kontekstista tulkiten.
Huhh, tänään on vähän ryytynyt olo. Johtunee siitä kun eilen tuli ihan kiitettävästi käveltyä (lähes 23 000 askelta eli melkein 16km), ja päälle vielä treenasin käsiä ja pepun/reisien seutua kahvakuulalla. Ruuat jäi ehkä vähän liian vähäisiksi myös. Tänään aion ottaa rennommin liikunnan osalta!
Oon huomannut että tulen paljon nopeammin kylläiseksi nykyään, nytkin söin aamupalaksi kaurapuuron mehukeitolla ja raejuustolla, koko setti ehkä joku 3-4dl, niin olen AIVAN täynnä! Kai se mahalaukku sitten kutistuu kun ei koko aikaa ahmi hullun lailla :O
En edes haaveile mistään rantakunnosta ensi kesään mennessä, ehkä 2018 olisi realistisempi, mutta haaveenani on mahtua kesällä vanhoihin mekkoihini jotka oli varmaan joku 2 kokoa liian pieniä kun tämän projektin aloitin. Se olisi aivan ihana juttu :)
Ihanaa sunnuntaita teille, ottakaa tekin rennosti!
-Alma
Mun paino on sahaillut edes takaisin, mutta ei ole ylittänyt tämän vuoden alkupainoa eli 75 kg. Tällä hetkellä painoa on 73 kg, eli kaksi kiloa pudonnut vuoden alusta :) Mun pituus on 167 ja tavoitteena on päästä AINAKIN alle 70 kilon tänä vuonna, mielellään johonkin 67 kiloon. Lopullinen paino saisi olla korkeintaan 64 kg, mielellään 60-62. Mulla on sellainen uusi kokonaisvaltaisesti terveellisempi elämäntapa, en odota laihtuvani nopealla aikataululla. Sallin itselleni kuitenkin ajoittaisen herkuttelun ja laiskottelun, ettei mene liian puurtamiseksi :)
Stina
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Huomenta!
-Katri-
Älä oleta, vaan opettele ymmärtämään lukemasi.
Ähh munki pitäs alottaa ei vaan taida onnistua :(
Mulle on iskenyt flunssa, söin eilen litran jäätelöä "lievittämään" kamalaa kurkkukipua... ja mulla on myös se aika kuukaudesta, oon aivan kamalan turvonnut.
-Zelda
Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Popi-
Raksu
Joo. Mä lähden pitkälle reippaalle lenkille tuonne aurinkoiseen säähän ja kuuntelen hyvää dekkaria. Jospa se piristäisi mieltä! Ainakin koira siitä nauttii ja sen myötä minäkin. Tänään en syö mitään luvatonta.
-Popi-
Aloitin syyskuun lopulla ja nyt on yli -16 kiloa. Onko se hyvin?
Eka viesti tähän ketjuun. 168 cm pitkä ja paino n 90 kg kieppeillä. Mun ongelmat on ehkä eniten tunnesyöminen, annoskoot, herkut ja liikkumattomuus. Tiedän kyllä miten pitäisi syödä, mutten pysty.
Vierailija kirjoitti:
Eka viesti tähän ketjuun. 168 cm pitkä ja paino n 90 kg kieppeillä. Mun ongelmat on ehkä eniten tunnesyöminen, annoskoot, herkut ja liikkumattomuus. Tiedän kyllä miten pitäisi syödä, mutten pysty.
Onko sulla mitään ajatusta miksi et pysty syömään siten kuin tiedät, että pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos aloittaisit pienillä muutoksilla etkä suoraan vaihtaisi pelkkään salaattiin ja maitorahkaan?
Kuitenkin jo muutamassa viikossa huomaa että ravitseva ruokavalio vähentää herkkujen himoa ja pienentää annoskokoja. Liikunnalla saa vähennettyä tunnesyömistä, mutta se sun kyllä pitää ihan pääkopassa ratkaista.
Mä uskon että sä pystyt paljon suurempiin asioihin mitä itse luulet pystyväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos aloittaisit pienillä muutoksilla etkä suoraan vaihtaisi pelkkään salaattiin ja maitorahkaan?
Kuitenkin jo muutamassa viikossa huomaa että ravitseva ruokavalio vähentää herkkujen himoa ja pienentää annoskokoja. Liikunnalla saa vähennettyä tunnesyömistä, mutta se sun kyllä pitää ihan pääkopassa ratkaista.
Mitäs järkeä on syödä pelkkää salaattia ja maitorahkaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyn aina vain muutaman päivän maksimissaan niissä "kunnollisissa" ruuissa, välillä taas repsahdan jo samana iltana. :(
Mustakin tuntuu siltä, että herkutteluista olis ikuisuuksia, mutta todellisuudesta siitä on vasta viikko! Ja nyt kyllä koetellaan kärsivällisyyttä, kun paino on sittemmin laskenut 200 grammaa... Senttejä on kuitenkin lähtenyt viisi, joten yritän jättää vaa'an lukemat omaan arvoonsa. Kyllä se kuitenkin pännii, kun kahden kilon plussaviikon jälkeen tuleekin lähes nollalukemat. Tätä tahtia oon tämän kuun tavoitteessa syyskuussa :D Mutta ei anneta periksi!
- Joanna